Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 12 februari 2006, 18:33   #121
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Toch bizar hoe sommige mensen problemen hebben met vrije meningsuiting.
Ze kunnen negeren wie ze willen, maar dat is niet voldoende: ze willen het forum monopoliseren en wensen dat je schrijft en denkt volgens hun eigenste normen.
Dat begrijp ik echt niet hoor.
Zit autoritair en totalitair denken waarlijk ingebakken in sommigen?
Pas maar op met die vragen. Het lijstje van permanent gebannen mensen op dit forum begint indrukwekkend te worden. Ik heb zelfs de indruk dat ze wat dat betreft in een hogere versnelling zijn geschoten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 12 februari 2006, 20:02   #122
Droopy
Banneling

Droopy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat had ik graag eens in een quote gezien, met een linkje ofzo.
OK, als je zelf je eigen woorden niet herinnert...

Citaat:
Kan ik jou daarom dwingen in deze discussie maar verder je mond te houden? Dat is alleszins iets waar jijzelf neiging toe vertoont........
Droopy is offline  
Oud 12 februari 2006, 20:08   #123
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik beweer dan ook niet dat gij onbegrensd respect voor een ander eist.
Uw eigen woorden:
Citaat:
Uiteraard mag jij onbegrensd respect opbrengen voor andermans gevoelens. Maar het lijkt me een zeer belachelijk gegeven. Sommige zaken of zelfs mensen verdienen helemaal geen respect
Ik heb ook nerg"ens gezegd dat ik onbegrensd respect zal opbrengen voor andermans gevoelens, WEL dat ik me durf te verplaatsen in andermans schoenen.
Uw gezever dat ik respect zou opeisen en dat ik geweld zou goedkeuren is nog zo'n zever dat ge zelf fabriceerd!

Citaat:
Een treffelijke reactie op mijn uitwerking van uw moeder-hoer-voorbeeld hoef ik niet te verwachten zeker, gezien uw vlucht naar de negeerlijst?
Klaag dan nog maar wat over de wijze waarop ik discussieer, maar staaf het misschien met een voorbeeldje en een quote. Dat zou al wat meer indruk maken dan uw losse flodders.
Lees mijn vorige link, da's een duidelijke reactie op uw voorbeeldje!
Droopy is offline  
Oud 12 februari 2006, 20:11   #124
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch bizar hoe sommige mensen problemen hebben met vrije meningsuiting.
Ze kunnen negeren wie ze willen, maar dat is niet voldoende: ze willen het forum monopoliseren en wensen dat je schrijft en denkt volgens hun eigenste normen.
Dat begrijp ik echt niet hoor.
Zit autoritair en totalitair denken waarlijk ingebakken in sommigen?
Niet zeiken!

De enige die wilt monopoliseren is diegene die andermans woorden naar eigen goeddunken doelbewust manipuleert, zodat het in zijn zwakke argumentatie past.

Zit manipulatie, verabsoluteringen en onwil om te reageren op wat er wél geschreven staat waarlijk ingebakken in sommigen?

Jammer dat gij niks te willen hebt in wie ik in mijn negeerlijst zet!

Laatst gewijzigd door Droopy : 12 februari 2006 om 20:13.
Droopy is offline  
Oud 12 februari 2006, 20:17   #125
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy Bekijk bericht
Niet zeiken!

De enige die wilt monopoliseren is diegene die andermans woorden naar eigen goeddunken doelbewust manipuleert, zodat het in zijn zwakke argumentatie past.
1. zeiken is zijn recht.
2. hij doet met zijn posts wat hij wil.
3. manipulatie is er pas als hij jouw letterlijke woorden citeert met doelbewuste veranderingen (zoals Piano dat ooit met me deed).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 12 februari 2006, 20:21   #126
Droopy
Banneling

Standaard

1. hij doet maar.
2. maakt mij ook geen bal meer uit.
3. als hij zijn posts eens goed leest en ziet wat ik eigenlijk wel gezegd heb, dan snapt ie misschien dat hij mij vanalle onzin in mijn schoenen tracht te schuiven.
4. ik laat het maar zo, negeerlijst of niet, het wijkt al te lang af van de intensie waarom deze topic gestart werd.
Droopy is offline  
Oud 12 februari 2006, 22:09   #127
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, als je zelf je eigen woorden niet herinnert...
Nou?
Vraag ik jou om te zwijgen?
Integendeel.
Ik zal mezelf nog eens opnieuw citeren.
Let vooral op het rode tekentje aan het einde van de zin:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Kan ik jou daarom dwingen in deze discussie maar verder je mond te houden?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 februari 2006 om 22:11.
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 februari 2006, 22:14   #128
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
4. ik laat het maar zo, negeerlijst of niet, het wijkt al te lang af van de intensie waarom deze topic gestart werd.
Tsja, als jij begint te janken omdat je haring bij mij niet braadt, en een meta-discussie start, dan is het mijn schuld niet.

Ik herinner u trouwens aan mijn posting waarin ik uw eigenste moeder-hoer-voorbeeld eens practisch uitwerkte:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Ik schets even een puur fictieve situatie met betrekking tot jouw moeder-hoer-dada:
Mijn zoon frekwenteert het huis van zijn schoolvriend Diroepy. Ik kwam te weten dat diens moeder nogal makkelijk met de benen wijd gaat voor een pakje sigaretten of een tweetal pinten. Voor een briefje van 20 erbij hoeft zelfs geen condoom in 't spel te komen. Enfin, rond 't spel.
Met deze info gewapend, spreek ik zoon én klasgenoten het weekend daarop vermanend toe:"Diroepy's moeder is een hoer. Als jullie ze bezoeken, wees dan voorzichtig, en ingeval jullie er toch zotte werken mee uithalen, zorg dan voor 'aangepaste kledij' "
Pijnlijk voor de aanwezige Diroepy, dat wel.

Heb ik Diroepy's gevoelens gekwetst?
Jazeker. Maar ik heb eveneens een daad gesteld in het belang van de volksgezondheid, en misschien tientallen jonge levens gered. Of op zijn minst een 'druipneus' bespaard.

Voor wie heb jij nu het meeste begrip? Voor Diroepy die dreigt mij voor mijn raap te knallen, of voor deze dappere held, die weliswaar zonder gevoelens te sparen groot onheil heeft afgewend, simpelweg door de kwetsende waarheid te verkondigen?
Voil�*!
Een prachtkans om weer on-topic te komen.
Gogogogooooooooooooooo!!!!!!!!!!
Oud 12 februari 2006, 23:12   #129
Droopy
Banneling

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=52
Droopy is offline  
Oud 12 februari 2006, 23:15   #130
Droopy
Banneling

Standaard

Jammer dat gij niks te willen heb in wie ik op mijn negeerlijst zet.

Laatst gewijzigd door Droopy : 12 februari 2006 om 23:15.
Droopy is offline  
Oud 13 februari 2006, 08:21   #131
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer dat gij niks te willen heb in wie ik op mijn negeerlijst zet.
Geen probleem.
Als ge een discussie niet aankunt, is het uw goede recht om uw rug te draaien.
Oud 13 februari 2006, 08:23   #132
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=40447
Oud 13 februari 2006, 13:09   #133
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als je openingspost tegoei hebt gelezen, besef je toch dat de ministers die grappen van Hoste zelf ook grappig vinden (ofwel zien ze er een vorm van propaganda in). Mensen waarover je lacht moeten die "grappen" ook niet emotioneel gekwetst worden.
Sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin. Stel dat Freyake haar uiterste best heeft gedaan om die begroting te doen kloppen, ze heeft er dagen van 20uur overgedaan, en echt alles eruit moeten sleuren. Denkt u dan echt dat ze gaat lachen met grappen over haar onkunde op dat gebied? Denkt u dat Hoste haar op voorhand vraagt of ze daarmee gaat lachen?

Om een ander voorbeeld te geven: denkt u dat Hitler kon lachen met zijn persiflage door Charlie Chaplin? Denkt u dat de paus kon lachen met A Life Of Brian?

Als ik volg wat u zegt, dan pleit u voor niets meer of minder dan dat de meest "lange tenen" gaan bepalen wat kan en wat niet kan. Ik moet er hopelijk toch geen tekeningetje bij gaan maken dat op den duur dan niets meer kan hé...

Citaat:
Er is een grens tussen grappen en beledigingen, ik hoop dat je dat wel ergens doorhebt, of niet?
Euhm... neen. In ongeveer alle humor schuilt een belediging. In ongeveer alle grappen wordt iemand gekwetst. Denk aan de "domme blondjes", "Hollander", ... moppen. Zijn dat geen grappen omdat je daarbij een groep beledigt? Neen dus.

Waarom vinden 'we' dan sommige grappen "welvoeglijk" en andere grappen "onwelvoeglijk"? Omwille van onze opvoeding (bvb. religieuze gevoeligheid), omwille van bepaalde onbewuste mantra's (bvb. we lachen niet met de joden), omwille van de twijfelachtige bedoelingen van de grappenmaker (bvb. een neo-nazi die grappen maakt over Marokkanen vinden niet-neo-nazi's zelden grappig, andere neo-nazi's kunnen daar wel mee lachen), ... Maar een absolute grens tussen een grap en een belediging? Neen, die is er niet.
Oud 13 februari 2006, 13:28   #134
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Gevorderde pipi kaka humor misschien mja, maar wie brengt zoiets en public?
Jacques Vermeire?
Oud 13 februari 2006, 13:36   #135
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Jacques Vermeire?
Oud 13 februari 2006, 16:51   #136
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven nr1
Gevorderde pipi kaka humor misschien mja, maar wie brengt zoiets en public?

Jacques Vermeire?
Neen hoor.
Absoluut geen gevorderde pipi-kaka-humor.
Oud 14 februari 2006, 10:19   #137
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin. Stel dat Freyake haar uiterste best heeft gedaan om die begroting te doen kloppen, ze heeft er dagen van 20uur overgedaan, en echt alles eruit moeten sleuren. Denkt u dan echt dat ze gaat lachen met grappen over haar onkunde op dat gebied? Denkt u dat Hoste haar op voorhand vraagt of ze daarmee gaat lachen?

Om een ander voorbeeld te geven: denkt u dat Hitler kon lachen met zijn persiflage door Charlie Chaplin? Denkt u dat de paus kon lachen met A Life Of Brian?
Er blijft nog altijd een verschil tussen een grapje maken over Freya haar begrotingswerk en Freya haar moeder die een hoer is.

Citaat:
Als ik volg wat u zegt, dan pleit u voor niets meer of minder dan dat de meest "lange tenen" gaan bepalen wat kan en wat niet kan. Ik moet er hopelijk toch geen tekeningetje bij gaan maken dat op den duur dan niets meer kan hé...
Je volgt dus niet wat ik zeg. Heb ik dat dan ergens zo gesteld? Nope!
Ik zeg gewoon dat het geen kwaad kan om je eens in andermans schoenen te verplaatsen en eens te kijken of je boodschap niet te kwetsend is.
Jij maakt daar zelf van dat de langste tenen de macht moeten krijgen over wat er gezegd zal worden.
Ik vraag enkel een minimale sociale en emotionele meevoelendheid met het concrete geval warover je boodschap gaat! Niemand houdt je tegen om grf beledigende grappen te maken over iemand die ze wel zelf leuk vind. Dus nogmaals geen verabsoluteringen aub! Is dat zo moeilijk om te begrijpen?

Citaat:
Euhm... neen. In ongeveer alle humor schuilt een belediging. In ongeveer alle grappen wordt iemand gekwetst. Denk aan de "domme blondjes", "Hollander", ... moppen. Zijn dat geen grappen omdat je daarbij een groep beledigt? Neen dus.

Waarom vinden 'we' dan sommige grappen "welvoeglijk" en andere grappen "onwelvoeglijk"? Omwille van onze opvoeding (bvb. religieuze gevoeligheid), omwille van bepaalde onbewuste mantra's (bvb. we lachen niet met de joden), omwille van de twijfelachtige bedoelingen van de grappenmaker (bvb. een neo-nazi die grappen maakt over Marokkanen vinden niet-neo-nazi's zelden grappig, andere neo-nazi's kunnen daar wel mee lachen), ... Maar een absolute grens tussen een grap en een belediging? Neen, die is er niet.
Euh neen dus. Ik hou sowieso niet van absolutismen en ga me op die manier ook niet in een discussie mengen. Of er dus een absolute grens is of niet, interesseert me geen reet.

Niet in alle humor hoeft persé een kwetsende belediging te zitten. Mijn openingspost en de rest van mijn standpunt gaat over het feit dat de ander waarover je lach niet nodeloos hoeft gekwest te worden.
Het maakt me daarbij ook niet uit wie het zegt, maar wél of diegene waarover je het hebt, niet gekwest wordt.

Probleem met deze hele discussie is dat het teveel blijft hangen in theoriekes terwijl mijn openingspost heel duidelijk vraagt naar gevoelens en emotionele betrokkenheid. Als we op twee verschillende niveaus blijven discussiëren heeft uiteindelijk niemand gelijk.
Droopy is offline  
Oud 14 februari 2006, 10:23   #138
Droopy
Banneling

Standaard

Ik vind het trouwens nog altijd opvallend dat niemand de laatste zin van de openingspost heeft onthouden...

Citaat:
Trouwens, de leukste grappen zijn nog altijd: de grappen over zichzelf!
Zulke grappen kunnen grenzeloos beledigend zijn! Dus voor iedereen die wenst zo grof mogelijk te zijn, laat je met deze grappen gaan zoveel je kan.
Hier zal je op geen enkele manier geconfronteerd worden met absolute grenzen.

Problem solved!
Droopy is offline  
Oud 14 februari 2006, 11:02   #139
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er blijft nog altijd een verschil tussen een grapje maken over Freya haar begrotingswerk en Freya haar moeder die een hoer is.
En hoe weet jij dat ??

Heb jij het haar gevraagd ?
Misschien vindt ze beide even erg.
Misschien is er voor haar geen verschil.

Of ben je zo hoogmoedig dat je weet wie door wat diep gekwetst/beledigd wordt ?

Dat praat over respect, maar schrijft direct voor wat iemand als een belediging en als een grapje moet ervaren. Zo is het misschien zelfs mogelijk dat als ik niet beledigd ben wanneer iemand mijn moeder al lachend een hoer noemt, jij beledigd bent doordat ik niet beledigd ben, of wat ?

Terwijl wanneer sommige mensen mijn moeder een hoer noemen, ik eerder mijn schouders ophaal dan mij nodeloos te laten provoceren. Want het is niet omdat iemand dat zegt, dat het waar is of dat ik er mij iets van moet aantrekken. Zo'n statement kan dermate overtrokken zijn dat ze enkel wat schouderophalen uitlokt. Maar iets langs de neus weg afkraken waar je maanden aan hebt zitten werken, veroorzaakt misschien een veel heftigere reactie.

Laatst gewijzigd door Morduk : 14 februari 2006 om 11:03.
Morduk is offline  
Oud 14 februari 2006, 11:08   #140
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh neen dus. Ik hou sowieso niet van absolutismen en ga me op die manier ook niet in een discussie mengen. Of er dus een absolute grens is of niet, interesseert me geen reet.
Fijn zo.

Je verschilt dus niet met je discussiepartners op dat vlak.

[SIZE=2]Je wilt zelf bepalen of je iets als grap of als belediging ervaart.
Wij ook.

[/SIZE]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be