Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 14 februari 2006, 19:50   #21
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hieronymus Bekijk bericht
Of het nu de haatzaaiers zijn die vinden dat de Islam beledigt moet worden of de haatzaaiers die Denemarken willen aanvallen. Op de middenweg is het rustiger, toch zit naar mijn mening daar het gelijk.
Er is nooit gezegd geworden dat de islam beledigd moet worden. Het gaat er enkel om dat het recht dit te doen moet blijven bestaan. De middenweg waar u het over heeft is toegeven aan dreigementen en dat heeft op termijn nog nooit tot iets positiefs geleid.

"there's nothing in the middle of the road but yellow stripes and dead armadillo's" Jim Hightower
Rene Artois is offline  
Oud 14 februari 2006, 19:50   #22
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
hebben de amerikanen alle islamitische ambassades aangevallen na 9/11???
ondanks dat er duizenden mensen barbaars zijn vermoord hebben de amerikanen hun woede niet geuit op onschuldige mensen in hun land en vernielingen aangebracht aan buitenlandse ambassades.

maar als een onafhankelijke krant een paar banale cartoons publiceert na de vele islamtische aanslagen in europa dan is het het kot te klein en zijn wij onverdraagzaam maar dat zij staan te juichen als er onschuldige westerlingen worden vermoord en ook kinderen dat is de normaalste zaak.

STOP DE WAANZIN = STOP DE ISLAM

dat is mijn mening.

we moeten de moslims voor de keuze gaan plaatsen

oftewel passen ze zich aan aan de 21ste eeuw en onze vrijheden en internationale wetten oftewel gaan ze ten onder met hun achterlijke religie.

hun religie kan ook gecombineerd worden met onze wetten,waarden en vrijheden en dit moet verplicht worden als ze hier wonen.
de extreme moslims uit de islam moeten uit deze wereld verwijderd worden met het zwaard en niet meer met het woord want dat verstaan zij ook niet.
zij zaaien dood en vernieling en willen bloed en dus zullen zij ook dood,vernieling en bloed oogsten

gedaan met de dialoog, die heeft in 50 jaar niks opgebracht en enkel hun meer slagkracht gegeven dus laten we echt stoppen met die onzin en hun op wereldniveau buitenspel te zetten en in onze landen met alle middelen die we hebben verwijderen.
Neen, ze hebben geen ambassades aangevallen, ze zijn een paar landen binnengevallen met als gevolg duizenden doden.
Jampie is offline  
Oud 14 februari 2006, 19:52   #23
Hieronymus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Er is nooit gezegd geworden dat de islam beledigd moet worden. Het gaat er enkel om dat het recht dit te doen moet blijven bestaan. De middenweg waar u het over heeft is toegeven aan dreigementen en dat heeft op termijn nog nooit tot iets positiefs geleid.

"there's nothing in the middle of the road but yellow stripes and dead armadillo's" Jim Hightower
Ik wil niet toegeven aan dreigementen, waar haal je dat vandaan?
Hieronymus is offline  
Oud 14 februari 2006, 19:52   #24
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Wat er fout is aan een mening? An sich is er met een mening niets mis, maar ik heb het hier over het uiten van een mening op een beledigende manier. Je verdraait m'n woorden. Kun je me uitleggen waarom een belediging beter op zijn plaats is dan een respectvolle discussie?
En wie beslist wanneer een mening op beledigende wijze geuit wordt? Is het voldoende dat enkele individuën met lange tenen en een dun vel zich beledigd voelen om de aard van een debat aan te laten passen?
Rene Artois is offline  
Oud 14 februari 2006, 19:54   #25
Hieronymus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En wie beslist wanneer een mening op beledigende wijze geuit wordt? Is het voldoende dat enkele individuën met lange tenen en een dun vel zich beledigd voelen om de aard van een debat aan te laten passen?
In mijn beginpost zeg ik dat dat de verantwoordelijkheid van de schrijver cq. tekenaar is.
Hieronymus is offline  
Oud 14 februari 2006, 19:55   #26
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
René Artois begrijpt de middenweg niet. Hij is namelijk zelf een religieus extremist.
Jampie is offline  
Oud 14 februari 2006, 19:58   #27
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
U zei : "Stelling: dit soort cartoons mogen gemaakt worden, maar de makers moeten zelf de verantwoordelijkheid te nemen en moeten geen mensen onnodig beledigen. Het recht om te beledigen ja, maar laat je geweten voorkomen dat het gebruikt word."

Een recht dat niet gebruikt mag worden is geen recht.

Het toegeven aan dreigementen leid ik af aan het feit dat nu ineens opgeroepen wordt om de gevoelens van bepaalde groepen die dreigen met geweld te ontzien daar waar dit voorheen nooit het geval was voor andere groepen die beleefd protesteerden door bv eens een lezersbrief te schrijven.
Rene Artois is offline  
Oud 14 februari 2006, 19:59   #28
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Een Westers recht had beter geweest als woordkeuze.
Duveltje382 had het over (westerse) waarden...........Vandaar...........8)
Pietje is offline  
Oud 14 februari 2006, 19:59   #29
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
In mijn beginpost zeg ik dat dat de verantwoordelijkheid van de schrijver cq. tekenaar is.
En zij oordeelden dat die tekeningen niet beledigend waren dus wat is uw probleem?
Rene Artois is offline  
Oud 14 februari 2006, 19:59   #30
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voor zover je bevolkingsgroepen beledigen een waarde kan noemen.....
Wat een bende inconsequente gepatenteerde huichelaars is hier weer aan het preken zeg? Ik pik er hier zomaar één reactie uit, maar er zijn er tientallen te rapen. Uitgerekend van het soort antiklerikalen die in hun vuistje zitten te lachen wanneer de zoveelste sneer richting Rooms-Katholieke Kerk annex geloofsgemeenschap vertrekt inclusief de "smaakvolle" en "fijnzinnige" cartoons van een pas verkozen paus uitgedost in nazi-uniform of van een net overleden kerkvader vernederd tot een hoopje menselijk afval. Ze hebben verdomme dan nog het lef om zichzelf humanisten te noemen en preken af te steken over waarden... Ik zou over de grond liggen rollen van het lachen mocht het allemaal niet zo intriest gesteld zijn met dat normen- en waardenbesef van uitgerekend de "progressieve" elementen in ons midden.

Zullen we het dan maar eens hebben over de fijnzinnigheid van het manifeste antisemitisme dat hoogtij viert -vrij algemeen zelfs- in moslimmiddens? Of van de "waardigheid" waarmee de betogers voor meer "respect" nu al wekenlang intimiderend door de straten trekken?

De Pontius Pilatussen zijn de wereld blijkbaar nog lang niet uit!

Desiderius is offline  
Oud 14 februari 2006, 20:02   #31
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
René Artois begrijpt de middenweg niet. Hij is namelijk zelf een religieus extremist.
Ik weet in elk geval al lang dat u de weg grondig kwijt is. Blijven zoeken.
Rene Artois is offline  
Oud 14 februari 2006, 20:07   #32
Hieronymus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En zij oordeelden dat die tekeningen niet beledigend waren dus wat is uw probleem?
Ik ben het oneens met hun conclusie. Want wanneer zij beter gekeken hadden hadden zij kunnen zien dat dit wel degelijk beledigend is. Mohammed is een heilig persoon in de Islam, wanneer je die als terrorist afbeeldt dan zal dat worden opgevat als belediging.

Een belediging is een belediging wanneer hij zo wordt opgevat.
Hieronymus is offline  
Oud 14 februari 2006, 20:12   #33
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Ach zo, een aanbidder van een volledig legaal terdoodveroordeelde ('t zal ook wel niet voor zijn schoon ogen geweest zijn), die het ooit klaarspeelde om duizenden te voeden met slechts een paar broden en wat vissen... wellicht omdat hij en de zijnen onderweg wel het één en ander gepikt hadden en dit niet in de officiële boekhouding konden inschrijven?
Oud 14 februari 2006, 20:14   #34
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben het oneens met hun conclusie. Want wanneer zij beter gekeken hadden hadden zij kunnen zien dat dit wel degelijk beledigend is. Mohammed is een heilig persoon in de Islam, wanneer je die als terrorist afbeeldt dan zal dat worden opgevat als belediging.

Dus hoe langer de tenen van bepaalde bevolkingsgroepen, hoe minder we over hun mogen zeggen. Dat zullen fijne discussies worden.

Uw definitie doet mij denken aan die ik ooit heb horen geven aan het begrip "terrorist" : terrorist is hij die door een andere terrorist genoemd wordt.
Rene Artois is offline  
Oud 14 februari 2006, 20:16   #35
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
hebben de amerikanen alle islamitische ambassades aangevallen na 9/11???
ondanks dat er duizenden mensen barbaars zijn vermoord hebben de amerikanen hun woede niet geuit op onschuldige mensen in hun land en vernielingen aangebracht aan buitenlandse ambassades.

maar als een onafhankelijke krant een paar banale cartoons publiceert na de vele islamtische aanslagen in europa dan is het het kot te klein en zijn wij onverdraagzaam maar dat zij staan te juichen als er onschuldige westerlingen worden vermoord en ook kinderen dat is de normaalste zaak.

STOP DE WAANZIN = STOP DE ISLAM

dat is mijn mening.

we moeten de moslims voor de keuze gaan plaatsen

oftewel passen ze zich aan aan de 21ste eeuw en onze vrijheden en internationale wetten oftewel gaan ze ten onder met hun achterlijke religie.

hun religie kan ook gecombineerd worden met onze wetten,waarden en vrijheden en dit moet verplicht worden als ze hier wonen.
de extreme moslims uit de islam moeten uit deze wereld verwijderd worden met het zwaard en niet meer met het woord want dat verstaan zij ook niet.
zij zaaien dood en vernieling en willen bloed en dus zullen zij ook dood,vernieling en bloed oogsten

gedaan met de dialoog, die heeft in 50 jaar niks opgebracht en enkel hun meer slagkracht gegeven dus laten we echt stoppen met die onzin en hun op wereldniveau buitenspel te zetten en in onze landen met alle middelen die we hebben verwijderen.
Maar ze hebben wel afghanistan een iraq platgebombardeerd, zie je het verschil ??
Oud 14 februari 2006, 20:18   #36
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gedoe met de cartoons heeft een heleboel reacties losgemaakt in Westerse en Islamitische landen. In beide werelden lijkt er echter één stroming de boventoon in het debat te voeren, de stromingen die haat propageren komen het meeste in het nieuws. Of het nu de haatzaaiers zijn die vinden dat de Islam beledigt moet worden of de haatzaaiers die Denemarken willen aanvallen. Op de middenweg is het rustiger, toch zit naar mijn mening daar het gelijk.

Stelling: dit soort cartoons mogen gemaakt worden, maar de makers moeten zelf de verantwoordelijkheid te nemen en moeten geen mensen onnodig beledigen. Het recht om te beledigen ja, maar laat je geweten voorkomen dat het gebruikt word.
Ik geloof echt niet dat het de bedoeling was om de hele islam gemeenschap te beledigen, het was de bedoeling om een dialoog over zelf-censuur aan te gaan, en om met de moslimgemeenschap hierover te spreken, door de handelingen van een Deense imam is het echter geëscaleerd tot de huidige situatie.

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 14 februari 2006 om 20:22.
Amon_Re is offline  
Oud 14 februari 2006, 20:21   #37
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Probleem is, ik bezie die cartoons niet als een belediging.
Die cartoons zijn geen beledegingen,enkel een uiting van een mening
Oud 14 februari 2006, 20:26   #38
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Duveltje382 had het over (westerse) waarden...........Vandaar...........8)
Waarden toch maar hoor! Waarden waar onze voorouders zeer hard voor gestreden hebben, er zijn er die het met hun leven betaalt hebben
Oud 14 februari 2006, 20:33   #39
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hier demonstreer je het probleem met uw opinie, namelijk, de auteurs vinden die dingen niet beledigend (en ik ook niet) en jij wel, en jij vind uw opinie belangrijker/rechtvaardiger dan de mijne & die van de auteur.

In de Westerse wereld kunnen zulke clashes gebeuren zonder dat er teveel over gezeikt wordt, zolang er blijkbaar maar geen moslims bij gehaald worden
Amon_Re is offline  
Oud 14 februari 2006, 20:41   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er fout is aan een mening? An sich is er met een mening niets mis, maar ik heb het hier over het uiten van een mening op een beledigende manier. Je verdraait m'n woorden. Kun je me uitleggen waarom een belediging beter op zijn plaats is dan een respectvolle discussie?
Wat was beledigend aan de cartoons ?
Bobke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be