![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de oorlog tegen terrorisme maar een kreet is (U bedoelt wss zoiets als een scheet in een lege fles), het kan zijn... Ik ben daar zo nog niet van overtuigd... Wacht maar af, zou ik zeggen (het kan mss zijn dat U later de VS verwijt niet krachtdadig opgetreden te hebben). Dat de VS niet veel fouten begaan, dat zal ik niet ontkennen... Maar het is natuurlijk gemakkelijk langs de zijlijn, onder de paraplu van de .. VS, alles eenzijdig te belichten/berichten en geen aandacht hebben voor de rest van de wereld... Als de VS als wereldmacht (economisch/militair...) verdwijnt, wat krijgen we dan in de plaats? Het kan zijn, maar voorlopig heb ik daar mijn twijfels over... De VS erg kritisch benaderen? Ja, zou ik zeggen, maar ook de rest (want dat ziet er nog een pak slechter uit)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laat die "het kan misschien zijn dat" maar gerust weg. Europa is zo stilletjes aan wéér dezelfde weg aan het opgaan als in de jaren ´30, toen ze ook het gevaar van Dolfje niet inzagen, en alles koek en ei was. Het is enkel te hopen dat Europa deze keer ZELF een vuist kan maken OF zoals te verwachten ze WÉÉR hulp van de andere kant van de plas nodig hebben. Europa is blindgeslagen door politiekcorrectgezeik.
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wees rechtuit en zeg gewoon dat je je verantwoordelijkheid wil ontlopen en dat die genocides dan niet meer op jou medeverantwoordelijkheid rusten. Lekker laf en egoïstisch! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Da's waar ook. Wat een gezellige club samen...
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vraag is dan: wie mag of moet erin, wie zit er in het bestuur, enz, enz. Het is maar al te gemakkelijk om een "nieuwe VN" te creeëren, en hooguit een paar decennia laten met dezelfde brokken te zitten als nu. De tegenwoordige leden van de permanente raad van de VN zijn grotendeels westerse landen, en toch zijn die voor geen fluit te vertrouwen...
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() het westen moet uit de VN???
Neenee, de VN moet uit het westen. Dan pas zal het een echte wereldorganisatie kunnen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De VN agentschappen zoals UNESCO en zou spelen zeker een nuttige rol maar dan nog zou je moeten zien of de corruptie en onkunde binnen die agentschappen niet dermate groot zijn dat je de boel beter zou opdoelen en weer vanaf nul beginnen. Het is niet omdat het idee van een overkoepelende organisatie zoals de VN aantrekkelijk is dat de VN ook per definitie goed is. Ik was vroeger voorstander van de VN maar nu ben ik een andere mening toegedaan. Ik vraag mij af of een vergadering van alle democratische naties niet beter zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Je bedoelt gewoon dat de VS, Canada, Australië, Israël en Japan lid worden van de EU en dat dit dan het alternatief zal zijn voor de VN?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om zo misbruiken tegen te gaan is het best wel handig dat de wereldorganisatie zo neutraal mogelijk blijft, geen toetredingsvoorwaarden heeft en zich vooral niet afzet met een bepaalde identiteit (democratisch) tegen een andere identiteit (niet-democratisch). Laatst gewijzigd door styllo_ben : 15 februari 2006 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |