![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
|
![]() Jean-Marie bewees op het VLD congres dat zijn woorden geen loze oneliners zijn: hij leverde concrete plannen af: en welke!
Door praktische overwegingen te stellen boven platte demagogie verbaasde Jean Marie De Decker vriend én vijand op het VLD congres. Zijn mobiliteitsplan is een monument. Kort samengevat: Boven de bestaande autostrades en snelwegen komt een tweede baanvak. Dit is de basis voor een plan waarbij miljarden uitgespaard worden bij de spoor- en waterwegen. In een eerste fase voorziet Jean-Marie het oplossen van de autostradefiles. Het spreekt vanzelf dat het verdubbelen van het aantal rijvakken vele voordelen biedt. - trein-en busverkeer worden overbodig. Het verkoop van de vele gronden die het vlotte autoverkeer in de steden hinderen (de spoorwegen) en die strategisch gelegen zijn zullen vlot afnemers vinden in de privé-sector. Tel hierbij de verschillende busstation, bus- en tramdépots, remises en aanverwante bedrijven die de overheid kan verkopen aan gunstige doch kolossale prijzen aan bouwpromotoren zullen de staatsschuld méér dan delgen. - Het afschaffen van verkeersboetes voor snelheidsovertreders op de bovenste baanvakken, zoals in Duitsland gebeurde op de "autobahn" maakt de bevolking allicht minder kwetsbaar voor onrechtvaardige tereurdaden vanwege de overheid. Het zal de verkoop van luxewagens met topsnelheden boven de tweehonderd kilometer per uur stimuleren! De tweede faze is nog veelbelovender: Het Jean-Marie plan voorziet ook in de steden voor een oplossing van het fileprobleem, en zorgt voor een totale vervanging van het openbaar vervoer dat schijngratis, ja zelf enorm duur blijkt te zijn. De binnenstromende privé-voertuigen zullen niet in twee maar in meerdere verdiepingen in de stad kunnen circuleren. De onderste baanvakken zullen voorbehouden worden voor fietsers en voetgangers. Deze zijn daarenboven droog (beschermd tegen regen en neerslag door de hogere verkeerslagen) zodat kansarmen niet eens bussen en trams nodig hebben om droog op hun werk te komen! Door op de hogere verdiepingen ook parkeerplaatsen te voorzien kunnen hardwerkende middenstanders hun zaken, hun etalages en horeca-bedrijven op verschillende verdiepingen kunnen toegankelijk maken zonder bijkomende grondbelasting te moeten betalen! Parkeerproblemen zijn op deze wegen met verschillende verdiepingen onbestaande: de parkeermogelijkheden binnen de steden vermeervoudigen. Op elk van de gemiddeld vier verdiepingen is immers plaats genoeg voor een veelvoud aan auto's. Om verkeerslichten te vermijden en derhalve de snelheid op liberaal niveau te brengen zijn verkeerswisselaars zonder verkeerslichten mogelijk boven de plaatsen waar lage gebouwen staan (sociale woningen, scholen, kleine ondernememingen en garages). Dit zal leiden tot het spectuculair opdrijven van de snelheid van het verkeer tot binnensteeds snelheden van tegen de honderdtachtig gemiddeld. Terwijl het gevaar bij scholen nihil is en de hinderlijke 30 per uur borden kunnen verdwijnen: scholen liggen op het gelijkvloers. De impuls die dit alles levert aan de bouw zal via de multiplier ons land tot één van de welvarendste van Europa, ja van de wereld maken. Het mentaal en trafficaal immobilisme wordt meteen van de aardkloot geveegd: alvast lokaal! Het enige gevaar is dat een ridicule oppositie vanuit groene of linkse hoek dit prachtig plan zou verstoren: de bevolking heeft derhalve geen keuze: Stem Jean-Marie! Laatst gewijzigd door ericferemans : 18 februari 2006 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Wat is trouwens de correlatie tussen dit element en de besparing bij de spoor- en waterwegen? Nog meer vrachtwagens op de autosnelwegen ten koste van het vervoer langs onze waterwegen (pakken goedkoper dan aanleg en onderhoud van onze autosnelwegen)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
|
![]() Jean Marie is hopelijk beter in het dekken dan in het denken...
Wss wel, want anders heette hij Jean Marie De Denker... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 13 december 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 2.133
|
![]() Haha, dit plan een monument, jazeker een monument van domheid.
We gaan langdurige wegenwerken doen op wegen waar het nu al elke dag vast zit. Om die wegenwerken te betalen gaan we het openbaar vervoer verkopen, waardoor de mobiliteit van het land nihil zal worden en we met zen allen de fiets naar het werk kunnen nemen. Dan als we alle autostrades van een verdiep hebben voorzien dan gaan we alle steden nog is onleefbaar maken door er een verdiep of 2 boven op te zetten. Puur bouwtechnisch is dit een quasi onmogelijke zaak, zeker de 2de fase. Dedecker afkicken van die science fiction filmkes jong |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
|
![]() Het is nauwelijks te geloven dat men in de "Vlaemsche" media aandacht besteedt aan dergelijke onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Dan verwijten sommige mensen mij dat ik niet realistische ben maar dit is dan afkomstig van een regeringspartij. Hmm. Het valt op dat de regeringspartijen de laatste weken ideetjes verspreiden a gogo waarvan het kleinste kind weet dat ze het niet menen en enkel en alleen maar bedoelt is om hun profiel wat aan te scherpen. Denk maar aan het voorstel van de SP-a om het Belgische leger af te schaffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.409
|
![]() Blijkbaar staat hij dan toch "weer" alleen met zen plan.
De VLD denkt er heel anders over. En zoals JMD het zo mooi kan zeggen.... Als de meerderheid binnen men partij, men ideeën niet aanvaardt, LEG IK ME DAAR BIJ NEER. ![]() De VLD spreekt helemaal niet over die bruggen, en wil een degeleijk openbaar vervoer uitbouwen. 2de Studiedag 18/02: “Mobiliteit is een én-én verhaal”18 februari 2006 - “Het probleem rond mobiliteit los je niet op door enkel het openbaar vervoer te fixeren of enkel de wegeninfrastructuur. De liberale visie op mobiliteit is géén of-of maar een én-én verhaal. Met deze conclusie vatte VLD-voorzitter Bart Somers zaterdagvoormiddag in Oostende de tweede studiedag rond mobiliteit en veiligheid samen. De laatste jaren werd te vaak de nadruk gelegd op vooral gratis openbaar vervoer. De VLD weigert te kiezen tussen trein, bus, automobilisten of fietsers. Ze zijn allemaal even belangrijk. Ze zijn complementair. Met als slogan ‘Mobiel en Veilig Verkeer’ organiseerde de VLD voor de tweede maal op rij een debat in het kader van “Pijlers voor de toekomst”. Net als zijn voorganger waar de hardwerkende Vlaming onder de loep werd genomen, was ook dit debat rond mobiliteit van diezelfde hardwerkende Vlaming een schot in de roos. Een 200-tal moedigen trotseerden het vroege ochtenduur en luisterden aandachtig naar de bonte mengeling van VLD-politici, academici en iemand uit de transportwereld die hun visie over mobiliteit uit de doeken deden. VLD-senator Jean-Marie Dedecker leidde samen met Vlaams Volksvertegenwoordiger Annick De Ridder de gesprekken in goede banen. Vlaanderen is het hart van Europa. Dankzij deze centrale ligging is Vlaanderen het kruispunt van mensen en goederen. De logistiek en distributie zijn bijgevolg één van de belangrijkste motoren van de Vlaamse economie. Daarom stelt de VLD terecht hoge eisen aan de aspecten mobiliteit en veiligheid. Mobiliteit is een typisch liberaal verhaal. Iedereen heeft de vrijheid om zich te verplaatsen naar waar hij of zij wil. Tegelijk is mobiliteit ook het probleem van iedereen die gaat werken. Maar onze persoonlijke vrijheid dreigt de mobiliteit fataal te worden. We rijden onszelf vast. Sinds de jaren tachtig verdrievoudigde het aantal filedagen van 190 naar 280 op jaarbasis. Dat brengt ook 154 miljoen euro extra aan kosten met zich mee. Op dit moment dendert 130 miljoen ton vrachtvervoer op het knooppunt in Zwijnaarde nabij Gent. Met de opening van het Deurgangdok in de nabije toekomst komen daar nog ongeveer 1 miljoen vrachtwagens bij of moeten 6 miljoen extra containers hun weg naar de bedrijven vinden. Niemand heeft baat bij fileleed. Het is schadelijk voor de economie, de ecologie, de veiligheid en zelfs voor onze gezondheid. Op duurzame mobiliteit heeft iedereen recht. Daarom stelt de VLD één van de belangrijkste vragen in dit discours: Hoe geraakt de hardwerkende Vlaming op zijn werk of hoe geraakt het werk tot bij de hardwerkende Vlaming? Er moet in de eerste plaats meer aandacht komen voor een beter kwalitatief aanbod van openbaar vervoer. Het zwaartepunt van discussies ligt nog teveel op de prijs en te weinig op kwaliteit. “Pendelaars willen best iets meer betalen voor een kwalitatief aanbod, met internetverbinding op de trein, betere aansluitingen, meer treinen in de spitsuren enz”, aldus de voorzitter. “Maar er moet ook absoluut meer werk worden gemaakt van propere en moderne stations. Je waant je in sommige stations in Oezbekistan. Er is ook een ontstellend gebrek aan parkeerplaatsen rond stations”. VLD Europees parlementslid Dirk Sterckx somde hiervoor al een aantal oplossingen op. Een splitsing van de spoorinfrastructuur en de dienstverlening waarbij het geheel sterker geliberaliseerd wordt, moet al een uitzicht bieden. Maar het meest gebruikte vervoersmiddel om naar het werk te gaan, blijft de auto. Ook al rijdt de overgrote meerderheid van de pendelaars met de wagen naar het werk, dit vervoersmiddel wordt nog steeds stiefmoederlijk behandeld. “Daar moet verandering in komen”, aldus VLD-voorzitter Bart Somers. “Het is nu eenmaal een realiteit dat 70 procent van de Vlamingen die naar hun werk gaan, dat met de wagen doen”. Dus moeten er ook meer investeringen komen in wegeninfrastructuur. De missing links en knelpunten in ons wegennet moeten sneller aangepakt worden. Ook moeten de wegen beter onderhouden worden. Het toekomstige wegenvignet voor buitenlandse wagens kan hierbij een deel van de kosten dragen. Maar we kunnen werken ook in een totaal ander licht plaatsen. We kunnen het werk naar de werknemer brengen. In Scandinavië is telewerken sinds jaren een goed ingeburgerd en succesvol fenomeen. Ook bij onze Noorderburen werkt al 25 procent via dit systeem. Bij ons is dat nog maar 10 procent. Het gebruik van het virtuele net en decentralisatie van bedrijven kunnen het fileleed en de densiteit van het wegennet voor een groot stuk verlichten. “In Vlaanderen slagen we er nog altijd niet in om rustig over mobiliteit te discussiëren. Te vaak hervallen we in karikaturen en groteske uitlatingen. Ook de VLD heeft hier soms gezondigd en moet de hand ook in eigen boezem durven steken”, aldus de voorzitter. “Maar dit is verleden tijd. Nu willen wij een antwoord geven op de vraag van de één miljoen automobilisten die dagelijks in de file staan en zich afvragen wat de overheid hieraan kan doen. [size=18]De VLD biedt geen wonderoplossing aan [/size]maar ik beloof dat we de komende maanden coherent en krachtiger aan deze problematiek zullen werken”. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 234
|
![]() Whoehoe, dat wordt fun die hooghangende snelwegen. Hopelijk kan je daar is goed plankgas geven met je 2.0 liter voor een honderdtal kilometers.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
|
![]() Hé zeg, weer zo'n tekst waarin 5x hetzelfde gezegd wordt en sommige delen verdomd inhoudloos of irrelevant zijn. Zo leest het toch al een stuk beter;
Citaat:
Laatst gewijzigd door Heftruck : 19 februari 2006 om 02:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
|
![]() Och diene onnozelaar wordt in de VLD al lang niet meer ernstig genomen...
die kan alles... maar enkel in de media blazen... blazen... blazen... dus hij spreekt in eigen naam maar niet in naam van de VLD... blokpraat uitkramen en die van het blok moeten hem ook niet hebben, las ik in topics hier... ze gebruiken hem wel.... maar nemen hem niet ernstig... en de onnozelaar, hij tr^pt daar in... het is een demagoog, Poujadist, ... maar ja alle lege vaten maken veel lawaai als ze over de straatstenen rollen... die man kan enkel ernstig genomen worden door dezelfde keiekens zonder kop die tot dat fameuze één miljoen behoren... (weliswaar hèt miljoen stemmen zonder de extremisten, racisten, nazies en enkele luttele vlaamsnationalistische idealisten die bij het blok verzeild geraakt zijn)... het is een blaas die overal waar hij terecht komt een randfenomeen zal zijn en blijven... die enkel actief is als er een micro of camera in de buurt is... en voor de rest kinderverkrachter Dutroux bezoekt... etc... de echte liberalen bij de VLD zijn dat stuk onbenul al lang beu... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() De brug van Vilvoorde werd deftig hersteld .... tot na een jaar of twee al bleek dat er een nieuw stuk wegdek aan het verzakken was ...
De E17 brug boven Gentbrugge: de naden van de verschillende stukken geven zo'n kloppen dat ne gevoelige mens er zeeziek van zou worden ... Op zo'n lange brug in de lucht: één serieus aksident en er staan daar duizenden auto's voor enkele dagen geblokkeerd zonder dat er op een deftige manier de brandweer, takeldienst of Rood Kruis iemand kan komen helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Efkes voor alle duidelijkheid:
je was toch aan het schertsen, right ? Anders moet ik efkes uitgebreid reageren op je post ![]()
__________________
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
|
![]() Citaat:
Dubbele autostraden (op poten), er is nog geen geld om een expresweg om te bouwen. De media neemt die baarlijke onzin klakkeloos over, ze kennen blijkbaar de dwaasheid van het publiek dat richting Blok denkt. J.M. gaat immers tot in het absurde om Dewinter en Vanhecke, en het lukt hem blijkbaar nog ook. Er zijn in elk geval 10.000 oer-idioten die zijn boek hebben aangeschaft... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
|
![]() Tja, de socialisten hadden hun teletubbies, de VLD heeft JM de Decker, het moet daar plezant zijn op de regeringsbanken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
|
![]() Citaat:
maar als je dat gezien hebt, dan bezorgt je dat een fobie voor die dingen... en voor wat autowegen betreft... de voorgangers van VB, Spirit, NVA toen ze nog VU waren, een groot gedeelte van de ex-CVP, Groenen onder successieve gedaanten, etc... hebben destijds ge-ijverd tegen de A24 in Limburg en staken zelfs bruggen in aanbouw in brand... en nu... de Noord-Zuid moet nu un een tunnel gelegd worden... Sauwens heeft in Bilzen N730 Tongeren-Bilzen-Bree voor doorgang afgesloten... alles moet nu over een paar overvolle wegen: N76 door Diepenbeek, Noord-Zuid met infarct te Hasselt, te Houthalen.... en de geplande weg langs Tessenderlo kwam er ook niet... dus als je ziet dat sandwich autostrades met verschillende lagen op bruggen door die ex-judoka voorgesteld worden???????
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
__________________
|
|
![]() |
![]() |