Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2006, 20:23   #1
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard VLD consgres: DOORBRAAK VOOR JEAN MARIE!

Jean-Marie bewees op het VLD congres dat zijn woorden geen loze oneliners zijn: hij leverde concrete plannen af: en welke!

Door praktische overwegingen te stellen boven platte demagogie verbaasde Jean Marie De Decker vriend én vijand op het VLD congres. Zijn mobiliteitsplan is een monument.

Kort samengevat: Boven de bestaande autostrades en snelwegen komt een tweede baanvak. Dit is de basis voor een plan waarbij miljarden uitgespaard worden bij de spoor- en waterwegen.

In een eerste fase voorziet Jean-Marie het oplossen van de autostradefiles. Het spreekt vanzelf dat het verdubbelen van het aantal rijvakken vele voordelen biedt.
- trein-en busverkeer worden overbodig. Het verkoop van de vele gronden die het vlotte autoverkeer in de steden hinderen (de spoorwegen) en die strategisch gelegen zijn zullen vlot afnemers vinden in de privé-sector. Tel hierbij de verschillende busstation, bus- en tramdépots, remises en aanverwante bedrijven die de overheid kan verkopen aan gunstige doch kolossale prijzen aan bouwpromotoren zullen de staatsschuld méér dan delgen.
- Het afschaffen van verkeersboetes voor snelheidsovertreders op de bovenste baanvakken, zoals in Duitsland gebeurde op de "autobahn" maakt de bevolking allicht minder kwetsbaar voor onrechtvaardige tereurdaden vanwege de overheid. Het zal de verkoop van luxewagens met topsnelheden boven de tweehonderd kilometer per uur stimuleren!

De tweede faze is nog veelbelovender: Het Jean-Marie plan voorziet ook in de steden voor een oplossing van het fileprobleem, en zorgt voor een totale vervanging van het openbaar vervoer dat schijngratis, ja zelf enorm duur blijkt te zijn. De binnenstromende privé-voertuigen zullen niet in twee maar in meerdere verdiepingen in de stad kunnen circuleren.
De onderste baanvakken zullen voorbehouden worden voor fietsers en voetgangers. Deze zijn daarenboven droog (beschermd tegen regen en neerslag door de hogere verkeerslagen) zodat kansarmen niet eens bussen en trams nodig hebben om droog op hun werk te komen!
Door op de hogere verdiepingen ook parkeerplaatsen te voorzien kunnen hardwerkende middenstanders hun zaken, hun etalages en horeca-bedrijven op verschillende verdiepingen kunnen toegankelijk maken zonder bijkomende grondbelasting te moeten betalen!
Parkeerproblemen zijn op deze wegen met verschillende verdiepingen onbestaande: de parkeermogelijkheden binnen de steden vermeervoudigen.
Op elk van de gemiddeld vier verdiepingen is immers plaats genoeg voor een veelvoud aan auto's.
Om verkeerslichten te vermijden en derhalve de snelheid op liberaal niveau te brengen zijn verkeerswisselaars zonder verkeerslichten mogelijk boven de plaatsen waar lage gebouwen staan (sociale woningen, scholen, kleine ondernememingen en garages). Dit zal leiden tot het spectuculair opdrijven van de snelheid van het verkeer tot binnensteeds snelheden van tegen de honderdtachtig gemiddeld. Terwijl het gevaar bij scholen nihil is en de hinderlijke 30 per uur borden kunnen verdwijnen: scholen liggen op het gelijkvloers.

De impuls die dit alles levert aan de bouw zal via de multiplier ons land tot één van de welvarendste van Europa, ja van de wereld maken. Het mentaal en trafficaal immobilisme wordt meteen van de aardkloot geveegd: alvast lokaal!

Het enige gevaar is dat een ridicule oppositie vanuit groene of linkse hoek dit prachtig plan zou verstoren: de bevolking heeft derhalve geen keuze:

Stem Jean-Marie!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 18 februari 2006 om 20:27.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 20:29   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Kort samengevat: Boven de bestaande autostrades en snelwegen komt een tweede baanvak. Dit is de basis voor een plan waarbij miljarden uitgespaard worden bij de spoor- en waterwegen.
Dat is pas platte demagogie. Heeft men er immers een idee van hoeveel een brug van nauwelijks een paar meter overspanning tegenwoordig al kost? Hoeveel moet dan wel een vele kilometers lange brug boven een reeds bestaande geheel gaan kosten? Daarnaast moeten dan nog eens op- en afritbruggen voorzien worden.

Wat is trouwens de correlatie tussen dit element en de besparing bij de spoor- en waterwegen? Nog meer vrachtwagens op de autosnelwegen ten koste van het vervoer langs onze waterwegen (pakken goedkoper dan aanleg en onderhoud van onze autosnelwegen)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 21:02   #3
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Jean Marie is hopelijk beter in het dekken dan in het denken...
Wss wel, want anders heette hij Jean Marie De Denker...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 21:14   #4
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Jean-Marie bewees op het VLD congres dat zijn woorden geen loze oneliners zijn: hij leverde concrete plannen af: en welke!

Door praktische overwegingen te stellen boven platte demagogie verbaasde Jean Marie De Decker vriend én vijand op het VLD congres. Zijn mobiliteitsplan is een monument.

Kort samengevat: Boven de bestaande autostrades en snelwegen komt een tweede baanvak. Dit is de basis voor een plan waarbij miljarden uitgespaard worden bij de spoor- en waterwegen.

In een eerste fase voorziet Jean-Marie het oplossen van de autostradefiles. Het spreekt vanzelf dat het verdubbelen van het aantal rijvakken vele voordelen biedt.
- trein-en busverkeer worden overbodig. Het verkoop van de vele gronden die het vlotte autoverkeer in de steden hinderen (de spoorwegen) en die strategisch gelegen zijn zullen vlot afnemers vinden in de privé-sector. Tel hierbij de verschillende busstation, bus- en tramdépots, remises en aanverwante bedrijven die de overheid kan verkopen aan gunstige doch kolossale prijzen aan bouwpromotoren zullen de staatsschuld méér dan delgen.
- Het afschaffen van verkeersboetes voor snelheidsovertreders op de bovenste baanvakken, zoals in Duitsland gebeurde op de "autobahn" maakt de bevolking allicht minder kwetsbaar voor onrechtvaardige tereurdaden vanwege de overheid. Het zal de verkoop van luxewagens met topsnelheden boven de tweehonderd kilometer per uur stimuleren!

De tweede faze is nog veelbelovender: Het Jean-Marie plan voorziet ook in de steden voor een oplossing van het fileprobleem, en zorgt voor een totale vervanging van het openbaar vervoer dat schijngratis, ja zelf enorm duur blijkt te zijn. De binnenstromende privé-voertuigen zullen niet in twee maar in meerdere verdiepingen in de stad kunnen circuleren.
De onderste baanvakken zullen voorbehouden worden voor fietsers en voetgangers. Deze zijn daarenboven droog (beschermd tegen regen en neerslag door de hogere verkeerslagen) zodat kansarmen niet eens bussen en trams nodig hebben om droog op hun werk te komen!
Door op de hogere verdiepingen ook parkeerplaatsen te voorzien kunnen hardwerkende middenstanders hun zaken, hun etalages en horeca-bedrijven op verschillende verdiepingen kunnen toegankelijk maken zonder bijkomende grondbelasting te moeten betalen!
Parkeerproblemen zijn op deze wegen met verschillende verdiepingen onbestaande: de parkeermogelijkheden binnen de steden vermeervoudigen.
Op elk van de gemiddeld vier verdiepingen is immers plaats genoeg voor een veelvoud aan auto's.
Om verkeerslichten te vermijden en derhalve de snelheid op liberaal niveau te brengen zijn verkeerswisselaars zonder verkeerslichten mogelijk boven de plaatsen waar lage gebouwen staan (sociale woningen, scholen, kleine ondernememingen en garages). Dit zal leiden tot het spectuculair opdrijven van de snelheid van het verkeer tot binnensteeds snelheden van tegen de honderdtachtig gemiddeld. Terwijl het gevaar bij scholen nihil is en de hinderlijke 30 per uur borden kunnen verdwijnen: scholen liggen op het gelijkvloers.

De impuls die dit alles levert aan de bouw zal via de multiplier ons land tot één van de welvarendste van Europa, ja van de wereld maken. Het mentaal en trafficaal immobilisme wordt meteen van de aardkloot geveegd: alvast lokaal!

Het enige gevaar is dat een ridicule oppositie vanuit groene of linkse hoek dit prachtig plan zou verstoren: de bevolking heeft derhalve geen keuze:

Stem Jean-Marie!
Je zou nog bijna gaan geloven dat je het meent ook
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 21:16   #5
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter
 
Voodoo Child's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 2.133
Standaard

Haha, dit plan een monument, jazeker een monument van domheid.

We gaan langdurige wegenwerken doen op wegen waar het nu al elke dag vast zit.
Om die wegenwerken te betalen gaan we het openbaar vervoer verkopen, waardoor de mobiliteit van het land nihil zal worden en we met zen allen de fiets naar het werk kunnen nemen.
Dan als we alle autostrades van een verdiep hebben voorzien dan gaan we alle steden nog is onleefbaar maken door er een verdiep of 2 boven op te zetten.

Puur bouwtechnisch is dit een quasi onmogelijke zaak, zeker de 2de fase.

Dedecker afkicken van die science fiction filmkes jong
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 22:11   #6
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Je zou nog bijna gaan geloven dat je het meent ook
Hoezo????
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 23:37   #7
Daphne
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
Standaard

Het is nauwelijks te geloven dat men in de "Vlaemsche" media aandacht besteedt aan dergelijke onzin.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 00:15   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Dan verwijten sommige mensen mij dat ik niet realistische ben maar dit is dan afkomstig van een regeringspartij. Hmm. Het valt op dat de regeringspartijen de laatste weken ideetjes verspreiden a gogo waarvan het kleinste kind weet dat ze het niet menen en enkel en alleen maar bedoelt is om hun profiel wat aan te scherpen. Denk maar aan het voorstel van de SP-a om het Belgische leger af te schaffen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 00:47   #9
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.409
Standaard

Blijkbaar staat hij dan toch "weer" alleen met zen plan.
De VLD denkt er heel anders over.
En zoals JMD het zo mooi kan zeggen....
Als de meerderheid binnen men partij, men ideeën niet aanvaardt, LEG IK ME DAAR BIJ NEER.


De VLD spreekt helemaal niet over die bruggen, en wil een degeleijk openbaar vervoer uitbouwen.

2de Studiedag 18/02: “Mobiliteit is een én-én verhaal”18 februari 2006 - “Het probleem rond mobiliteit los je niet op door enkel het openbaar vervoer te fixeren of enkel de wegeninfrastructuur. De liberale visie op mobiliteit is géén of-of maar een én-én verhaal. Met deze conclusie vatte VLD-voorzitter Bart Somers zaterdagvoormiddag in Oostende de tweede studiedag rond mobiliteit en veiligheid samen. De laatste jaren werd te vaak de nadruk gelegd op vooral gratis openbaar vervoer. De VLD weigert te kiezen tussen trein, bus, automobilisten of fietsers. Ze zijn allemaal even belangrijk. Ze zijn complementair. Met als slogan ‘Mobiel en Veilig Verkeer’ organiseerde de VLD voor de tweede maal op rij een debat in het kader van “Pijlers voor de toekomst”. Net als zijn voorganger waar de hardwerkende Vlaming onder de loep werd genomen, was ook dit debat rond mobiliteit van diezelfde hardwerkende Vlaming een schot in de roos. Een 200-tal moedigen trotseerden het vroege ochtenduur en luisterden aandachtig naar de bonte mengeling van VLD-politici, academici en iemand uit de transportwereld die hun visie over mobiliteit uit de doeken deden. VLD-senator Jean-Marie Dedecker leidde samen met Vlaams Volksvertegenwoordiger Annick De Ridder de gesprekken in goede banen.

Vlaanderen is het hart van Europa. Dankzij deze centrale ligging is Vlaanderen het kruispunt van mensen en goederen. De logistiek en distributie zijn bijgevolg één van de belangrijkste motoren van de Vlaamse economie. Daarom stelt de VLD terecht hoge eisen aan de aspecten mobiliteit en veiligheid. Mobiliteit is een typisch liberaal verhaal. Iedereen heeft de vrijheid om zich te verplaatsen naar waar hij of zij wil. Tegelijk is mobiliteit ook het probleem van iedereen die gaat werken. Maar onze persoonlijke vrijheid dreigt de mobiliteit fataal te worden. We rijden onszelf vast. Sinds de jaren tachtig verdrievoudigde het aantal filedagen van 190 naar 280 op jaarbasis. Dat brengt ook 154 miljoen euro extra aan kosten met zich mee. Op dit moment dendert 130 miljoen ton vrachtvervoer op het knooppunt in Zwijnaarde nabij Gent. Met de opening van het Deurgangdok in de nabije toekomst komen daar nog ongeveer 1 miljoen vrachtwagens bij of moeten 6 miljoen extra containers hun weg naar de bedrijven vinden. Niemand heeft baat bij fileleed. Het is schadelijk voor de economie, de ecologie, de veiligheid en zelfs voor onze gezondheid. Op duurzame mobiliteit heeft iedereen recht.

Daarom stelt de VLD één van de belangrijkste vragen in dit discours: Hoe geraakt de hardwerkende Vlaming op zijn werk of hoe geraakt het werk tot bij de hardwerkende Vlaming? Er moet in de eerste plaats meer aandacht komen voor een beter kwalitatief aanbod van openbaar vervoer. Het zwaartepunt van discussies ligt nog teveel op de prijs en te weinig op kwaliteit. “Pendelaars willen best iets meer betalen voor een kwalitatief aanbod, met internetverbinding op de trein, betere aansluitingen, meer treinen in de spitsuren enz”, aldus de voorzitter. “Maar er moet ook absoluut meer werk worden gemaakt van propere en moderne stations. Je waant je in sommige stations in Oezbekistan. Er is ook een ontstellend gebrek aan parkeerplaatsen rond stations”. VLD Europees parlementslid Dirk Sterckx somde hiervoor al een aantal oplossingen op. Een splitsing van de spoorinfrastructuur en de dienstverlening waarbij het geheel sterker geliberaliseerd wordt, moet al een uitzicht bieden.


Maar het meest gebruikte vervoersmiddel om naar het werk te gaan, blijft de auto. Ook al rijdt de overgrote meerderheid van de pendelaars met de wagen naar het werk, dit vervoersmiddel wordt nog steeds stiefmoederlijk behandeld. “Daar moet verandering in komen”, aldus VLD-voorzitter Bart Somers. “Het is nu eenmaal een realiteit dat 70 procent van de Vlamingen die naar hun werk gaan, dat met de wagen doen”. Dus moeten er ook meer investeringen komen in wegeninfrastructuur. De missing links en knelpunten in ons wegennet moeten sneller aangepakt worden. Ook moeten de wegen beter onderhouden worden. Het toekomstige wegenvignet voor buitenlandse wagens kan hierbij een deel van de kosten dragen.

Maar we kunnen werken ook in een totaal ander licht plaatsen. We kunnen het werk naar de werknemer brengen. In Scandinavië is telewerken sinds jaren een goed ingeburgerd en succesvol fenomeen. Ook bij onze Noorderburen werkt al 25 procent via dit systeem. Bij ons is dat nog maar 10 procent. Het gebruik van het virtuele net en decentralisatie van bedrijven kunnen het fileleed en de densiteit van het wegennet voor een groot stuk verlichten.

“In Vlaanderen slagen we er nog altijd niet in om rustig over mobiliteit te discussiëren. Te vaak hervallen we in karikaturen en groteske uitlatingen. Ook de VLD heeft hier soms gezondigd en moet de hand ook in eigen boezem durven steken”, aldus de voorzitter. “Maar dit is verleden tijd. Nu willen wij een antwoord geven op de vraag van de één miljoen automobilisten die dagelijks in de file staan en zich afvragen wat de overheid hieraan kan doen. [size=18]De VLD biedt geen wonderoplossing aan [/size]maar ik beloof dat we de komende maanden coherent en krachtiger aan deze problematiek zullen werken”.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 00:56   #10
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dan verwijten sommige mensen mij dat ik niet realistische ben maar dit is dan afkomstig van een regeringspartij. Hmm. Het valt op dat de regeringspartijen de laatste weken ideetjes verspreiden a gogo waarvan het kleinste kind weet dat ze het niet menen en enkel en alleen maar bedoelt is om hun profiel wat aan te scherpen. Denk maar aan het voorstel van de SP-a om het Belgische leger af te schaffen.
En als ze dat nu echt willen: dan ben je natuurlijk tegen hé?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 02:26   #11
TomT
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 234
Standaard

Whoehoe, dat wordt fun die hooghangende snelwegen. Hopelijk kan je daar is goed plankgas geven met je 2.0 liter voor een honderdtal kilometers.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 02:51   #12
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Hé zeg, weer zo'n tekst waarin 5x hetzelfde gezegd wordt en sommige delen verdomd inhoudloos of irrelevant zijn. Zo leest het toch al een stuk beter;

Citaat:
2de Studiedag 18/02: “Mobiliteit is een én-én verhaal”18 februari 2006 - “Het probleem rond mobiliteit los je niet op door enkel het openbaar vervoer te fixeren of enkel de wegeninfrastructuur. De laatste jaren werd te vaak de nadruk gelegd op vooral gratis openbaar vervoer. De VLD weigert te kiezen tussen trein, bus, automobilisten of fietsers. Ze zijn allemaal even belangrijk. Met als slogan ‘Mobiel en Veilig Verkeer’ organiseerde de VLD voor de tweede maal op rij een debat in het kader van “Pijlers voor de toekomst”. VLD-senator Jean-Marie Dedecker leidde samen met Vlaams Volksvertegenwoordiger Annick De Ridder de gesprekken in goede banen.

We rijden onszelf vast. Sinds de jaren tachtig verdrievoudigde het aantal filedagen van 190 naar 280 op jaarbasis. Dat brengt ook 154 miljoen euro extra aan kosten met zich mee. Op dit moment dendert 130 miljoen ton vrachtvervoer op het knooppunt in Zwijnaarde nabij Gent. Met de opening van het Deurgangdok in de nabije toekomst komen daar nog ongeveer 1 miljoen vrachtwagens bij of moeten 6 miljoen extra containers hun weg naar de bedrijven vinden.

Hoe geraakt de Vlaming op zijn werk of hoe geraakt het werk tot bij de Vlaming? Het zwaartepunt van discussies ligt teveel op de prijs en te weinig op kwaliteit. Pendelaars willen best iets meer betalen voor een kwalitatief aanbod, maar er moet ook meer werk worden gemaakt van propere en moderne stations. Er is ook een gebrek aan parkeerplaatsen rond stations. Een splitsing van de spoorinfrastructuur en de dienstverlening waarbij het geheel sterker geliberaliseerd wordt, moet al een uitzicht bieden.

Maar het meest gebruikte vervoersmiddel om naar het werk te gaan, blijft de auto. Ook al rijdt de overgrote meerderheid van de pendelaars met de wagen naar het werk, dit vervoersmiddel wordt nog steeds stiefmoederlijk behandeld. Dus moeten er ook meer investeringen komen in wegeninfrastructuur. Het toekomstige wegenvignet voor buitenlandse wagens kan hierbij een deel van de kosten dragen.

We kunnen het werk naar de werknemer brengen. Het gebruik van het virtuele net en decentralisatie van bedrijven kunnen het fileleed en de densiteit van het wegennet voor een groot stuk verlichten.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 19 februari 2006 om 02:53.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 07:31   #13
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Och diene onnozelaar wordt in de VLD al lang niet meer ernstig genomen...
die kan alles... maar enkel in de media blazen... blazen... blazen...
dus hij spreekt in eigen naam maar niet in naam van de VLD...

blokpraat uitkramen en die van het blok moeten hem ook niet hebben, las ik in topics hier...
ze gebruiken hem wel.... maar nemen hem niet ernstig...
en de onnozelaar, hij tr^pt daar in...

het is een demagoog, Poujadist, ...
maar ja alle lege vaten maken veel lawaai als ze over de straatstenen rollen...

die man kan enkel ernstig genomen worden door dezelfde keiekens zonder kop die tot dat fameuze één miljoen behoren... (weliswaar hèt miljoen stemmen zonder de extremisten, racisten, nazies en enkele luttele vlaamsnationalistische idealisten die bij het blok verzeild geraakt zijn)...

het is een blaas die overal waar hij terecht komt een randfenomeen zal zijn en blijven... die enkel actief is als er een micro of camera in de buurt is... en voor de rest kinderverkrachter Dutroux bezoekt... etc...

de echte liberalen bij de VLD zijn dat stuk onbenul al lang beu...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 09:46   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

De brug van Vilvoorde werd deftig hersteld .... tot na een jaar of twee al bleek dat er een nieuw stuk wegdek aan het verzakken was ...
De E17 brug boven Gentbrugge: de naden van de verschillende stukken geven zo'n kloppen dat ne gevoelige mens er zeeziek van zou worden ...

Op zo'n lange brug in de lucht: één serieus aksident en er staan daar duizenden auto's voor enkele dagen geblokkeerd zonder dat er op een deftige manier de brandweer, takeldienst of Rood Kruis iemand kan komen helpen.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 10:13   #15
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hoezo????
Efkes voor alle duidelijkheid:

je was toch aan het schertsen, right ?
Anders moet ik efkes uitgebreid reageren op je post
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 10:14   #16
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Het is nauwelijks te geloven dat men in de "Vlaemsche" media aandacht besteedt aan dergelijke onzin.
Demagogosche blaaskaken vallen blijkbaar in de smaak van het Vlaemsche volk, Van Rossem had ook succes...
Dubbele autostraden (op poten), er is nog geen geld om een expresweg om te bouwen. De media neemt die baarlijke onzin klakkeloos over, ze kennen blijkbaar de dwaasheid van het publiek dat richting Blok denkt. J.M. gaat immers tot in het absurde om Dewinter en Vanhecke, en het lukt hem blijkbaar nog ook. Er zijn in elk geval 10.000 oer-idioten die zijn boek hebben aangeschaft...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 11:23   #17
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Efkes voor alle duidelijkheid:

je was toch aan het schertsen, right ?
Anders moet ik efkes uitgebreid reageren op je post
Tja, begrijpend lezen is niet iedereen gegeven...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 11:36   #18
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Tja, de socialisten hadden hun teletubbies, de VLD heeft JM de Decker, het moet daar plezant zijn op de regeringsbanken.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 12:05   #19
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De brug van Vilvoorde werd deftig hersteld .... tot na een jaar of twee al bleek dat er een nieuw stuk wegdek aan het verzakken was ...
De E17 brug boven Gentbrugge: de naden van de verschillende stukken geven zo'n kloppen dat ne gevoelige mens er zeeziek van zou worden ...

Op zo'n lange brug in de lucht: één serieus aksident en er staan daar duizenden auto's voor enkele dagen geblokkeerd zonder dat er op een deftige manier de brandweer, takeldienst of Rood Kruis iemand kan komen helpen.
ik was destijds in San Francisco toen daar enekele van die dubbeldeks autowegen op stelten instortte, weliswaar bij een aardbeving van serieuze magnitude....
maar als je dat gezien hebt, dan bezorgt je dat een fobie voor die dingen...

en voor wat autowegen betreft... de voorgangers van VB, Spirit, NVA toen ze nog VU waren, een groot gedeelte van de ex-CVP, Groenen onder successieve gedaanten, etc... hebben destijds ge-ijverd tegen de A24 in Limburg en staken zelfs bruggen in aanbouw in brand...
en nu...
de Noord-Zuid moet nu un een tunnel gelegd worden... Sauwens heeft in Bilzen N730 Tongeren-Bilzen-Bree voor doorgang afgesloten... alles moet nu over een paar overvolle wegen: N76 door Diepenbeek, Noord-Zuid met infarct te Hasselt, te Houthalen....
en de geplande weg langs Tessenderlo kwam er ook niet...

dus als je ziet dat sandwich autostrades met verschillende lagen op bruggen door die ex-judoka voorgesteld worden???????
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 13:04   #20
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Jean Marie is hopelijk beter in het dekken dan in het denken...
Wss wel, want anders heette hij Jean Marie De Denker...
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be