![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
Alles op z'n tijd zeker Steven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Donkere_materie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Donkere_energie Dat legt het even snel uit. ![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 19 februari 2006 om 01:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
"De opvattingen over het menselijk kennen, die op basis van de ontdekkingen in de atoomfysica ontwikkeld worden, zijn bepaald niet volkomen onbekend en volkomen nieuw. Zelfs in onze eigen cultuur hebben ze al een geschiedenis achter zich, en in de gedachtewereld van boeddhisten en hindoes nemen ze een meer centrale plaats in. We kunnen een uitbouw en een verfijning van deze oude wijsheid verwachten." Cit: Julius Robert Oppenheimer. "Voor parallellen met wat de atoomtheorie ons leert moeten we ons richten op die kenthoretische problemen, waarmee denkers als Boeddha en Lao Tzu al geconfronteerd werden. Daarmee kunnen we proberen harmonie te brengen in onze positie als toeschouwer én acteur in het grootse drama van ons bestaan." Cit: Niels Bohr " Sinds de tweede wereldoorlog zijn er uit Japan grote wetenschappelijke bijdragen gekomen op het gebied van de theoretische fysica. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn, dat er een bepaalde verwantschap bestaat tussen de filosofische ideeën van de tradities van het Verre Oosten en de filosofische inhoud van de quantumtheorie." Cit: Werner Heisenberg Meer dan 60 jaar geleden... Voor de stand van zaken vandaag in de quantumfysica verwijs ik u graag naar het boek 'Kosmische Visie' van de Hongaarse wetenschapper Ervin Laslo. Verhelderend ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Beste Ronny,Eno2 en anderen en de eventuele zielepoten, Ik was eigenlijk niet van zins om hier iets bij te schrijven, als kind heb ik te veel schrik gehad van de pastoor die er zelfs een tekeningetje bijmaakte, in goudgeel een grote rechthoek, de breedte van mijn borstkasje, met zwarte inktvlekken erop voor de zonden.Doodzonden heel groot en dagelijkse klein. Voor de deugden bestond er niets, kom daarmee maar eens in de hemel!! Er wordt hier nogal wat onzin verteld! En Ronny en waarschijnlijk ook Eno2 zouden er beter aan doen hun klare bron weer te geven: de bijbel van de jehovah-getuigen: "Nieuwe Wereldvertaling van de Heilige Schrift". Wat vertaling aangaat, mijns inziens het beste wat ik al in het Nederlands gelezen heb, maar natuurlijk met dezelfde onzin van God en van god(?) en van bloed en sperma overal. In de NWVT(deze bijbel) staan op de laatste bladzijden een ganse reeks aanduidingen van de ziel, onder andere dat hun God ook een ziel heeft; dat de dieren "lager" dan de mens een ziel zijn of een ziel hebben; dat het schepsel,de ziel, kan sterven of vernietigd worden, dat de ziel uit de Sjeool (Hades, de Hel) kan bevrijd worden, alhoewel de hel een begraafplaats is en geen hel, die dus niet bestaat. ![]() Hier stop ik er mee: vraag jullie gratis een Jehovah-bijbel, de getuigen zullen hem zelf betalen. scheikunde en nanotheorieën komen er dus niet aan te pas, God bestaat dus niet en hij kan dus ook geen ziel hebben of maken. God kan nochtans alles, behalve op zijn eigen schoot zitten. ![]() Groetjes, ik heb belangrijker dingen te doen, ![]() Gerard Golsteyn, godsvrije. P.S. Eno2 wanneer kom je nog eens met Boeddha?, heb je de wijzigingen in Skepp nog niet opgemerkt? Mijn tekst is geradbraakt! dank voor uw aandacht.
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat, dat vroeg je toch?
![]()
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn standpunt is wat de wetenschap erover zegt. Als jij gelooft dat bijvoorbeeld energie jouw bezieling is, dan zij het zo - maar eigenlijk is het gewoon het totaalmechanisme dat het 'em doet. Daar zit geen persoon achter, het is gewoon de natuurlijke staat der dingen.
Laatst gewijzigd door lombas : 19 februari 2006 om 02:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen probleem indien jouw beeld dat is van een onpersoonlijk mechanisme. Ik heb meer problemen met een persoonlijk mechanisme.
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Zoals Rund ergens ginderboven het ongeveer stelde: Maak je los van alle gedachten en verlangens, wat overblijft is zuiver Bewustzijn. Niks dán. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Zolang u zelf geen poging doet m'n argumentatie in bovenstaande posts enigszins te begrijpen en met wat volgens u een onderbouwde stelling heet m'n mening probeert te weerleggen, zullen uw reply's mij ondertussen als non-argumenteel gewauwel aan de ogen voorbijgaan. Gelieve hier dus rekening mee te houden bij uw volgende ravissante opmerking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() U mag dat van mij gerust hier neerpennen en als uw wijsheid (Sorry, mag ik dat zo zeggen? Ik vind geen ander woord.) beschouwen. Maar als u argumentatie geen mogelijkheid biedt tot wetenschappelijke weerlegbaarheid, heb ik er niet veel aan. Maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
We moeten er dus even vanaf... Naar oosterse maatstaven is ons hele lichaam opgebouwd als een fysiek voertuig in verschillende meer of minder ijle bewustzijnslagen. Vooral de menselijke levensvorm blijkt uitermate geschikt voor het Ene om Zich bewust te worden van Zichzelf en zo de mens te laten getuigen van het oeroude geheim van alle religies dat door en in zichzelf word geopenbaard. Tad Tvam Asi. Dat meditatie in al zijn aspecten en werking een goed en beproefd gereedschap is tot zelf -en universele kennis, zal ik dan ook niet ontkennen. |
|
![]() |
![]() |