![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4241 | |
Banneling
|
![]() en deze voor de Nieuw Agertjes onder ons:
![]() Citaat:
Info! Doe er mee wat U wil! ![]() Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4242 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op elke discussie daarover heb ik het standpunt ingenomen dat er onverklaarbare dingen zijn gebeurd, die aangeven dat de VS-regering en haar inlichtingendiensten heel wat steken hebben laten vallen in het inschatten en bestrijden van buitenlandse aanvallen. Maar ik geloof ook geen enkele onbewezen alternatieve theorie, zeker niet als ze afkomstig zijn van die Amerikaanse showprogramma's en conspiracymakelaars als Alex Jones en consoorten. Dus ik vind het ook weinig geloofwaardig dat de aanslag op de torens een insidejob zou zijn in opdracht van de VS-regering.
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 18 februari 2006 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4243 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]() Ik beweer idd dat weinigen op de hoogte zijn van hetgeen wij hier de illuminati noemen (iets anders dan Brown het over heeft).Het is idd een roman.Brown geeft er een draai aan die de waarheid geenszins weerspiegelt,net zoals hij dat doet met de Knights Templar en de Bloodline of Jesus Christ in Da Vinci Code.
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 19 februari 2006 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4244 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Als je het zelf niet gelooft,waarom verwijt je mij dan dat ik zeg dat het onzin is?
![]() |
![]() |
#4245 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kan je The Two Babylons aanraden van Alexander Hislop;een eye opener (geen NWO boek,wees gerust).
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 19 februari 2006 om 12:17. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4246 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook al geloof je het nadien nog niet dat het een inside job was je zal er in elk geval wat van opsteken.Het is heel nuchter gebracht en het gaat enkel over 9/11 en niet over de NWO(en het geen film van Alex Jones)..
![]() |
![]() |
#4247 |
Minister
|
![]() En, zijn jullie er al uit?
Een democratisch goed overwogen slotverklaring weten op te zetten over de werkelijke toedracht des mensheids' bewegingen in de afgelopen 2000 jaar? Of zijn jullie gewoon nog aan het bekvechten? ![]() ![]() ![]() ![]() Ignorance is bliss (Zalig de onwetenden), noemen ze dat. Toch? En de 'alwetenden' zijn nu juist de éénogen onder jullie, nietwaar? Dat zijn de conspiracisten, de samenzweringszoekers, de kromme-verbanden-leggers, toch? Ik blijf het grappig vinden. Jullie (die irrëele conspiracisten onder jullie) hebben een alternatief bedacht en blijven er aan vast houden. Als ik naar het aantal posts van deze draad kijk, toch. De aliens, de paranormale beïnvloeding, de ufo's, de NWO, alles hangt met elkaar samen. En toch vraag ik mij af; over welk bewustzijn hebben jullie het dan? Want dat soort alwetendheid is duidelijk niet menselijk. Goddelijk wellicht. Dus het alles-overziende, Goddelijke Ontwerp ontrolt zich voor jullie ogen, nietwaar? Is dat wat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4248 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
U steekt, net als de VS overheid, alles op het "falen van de inlichtingendiensten". Case closed. Over het falen van de airport security, het falen van de ATC controllers, het falen van de FAA, het falen van Norad, etc.... wordt in alle talen gezwegen en daar hoeft blijkbaar niemand een een verklaring voor. Citaat:
Een alternatieve theorie kan namelijk NOOIT bewezen worden, zo lang de VS 95% van het bewijsmateriaal classified houden. Er kunnen dus enkel AANWIJZINGEN zijn voor bepaalde alternatieve theorieen. En als die aanwijzingen veel sterker zijn dan de "bewijzen" voor de officiele theorie, dan ben ik wel bereid deze theorie te aanvaarden, eender door WIE hij wordt verkondigd. Eén mooi voorbeeld daarvan is de demolition van het WTC. Er is GEEN ENKEL bewijs voor de theorie die ons wordt gepresenteerd door de VS overheid. GEEN ENKEL!!!!!!! Ze geven zelfs toe in hun rapporten dat ze de uiteindelijke reden voor de instortingenen niet hebben kunnen achterhalen!! Er zijn echter wel een hele hoop aanwijzingen dat Controlled Demolition die torens heeft naar beneden gebracht. De Controlled Demolition theorie klinkt bovendien véél logischer dan de officiele theorie, aangezien ze een hoop onbeantwoorde vragen uit de officiele theorie, wél beantwoord. (de snelheid waarmee de torens zijn ingestort, om maar één ding te noemen)
![]() |
![]() |
#4249 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4250 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4251 | |||
|
![]() Citaat:
http://www.hq.nasa.gov/office/pao/Hi...0/ch-12-3.html Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 19 februari 2006 om 16:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4252 |
Minister-President
|
![]() Ik wil er hier nog even op wijzen dat de reden waaròm de CD-theorie niet wordt aanvaard door een groot gedeelte van het publiek NIET is gebasseerd op logica, maar louter is gebasseerd op het feit dat CD automatisch inhoudt d?*t het een inside-job was. Enkel daarom dat die meerderheid niet eens de moeite wil doen om onbevooroordeeld naar de FEITEN te kijken.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 19 februari 2006 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4253 |
Minister
|
![]() En, zijn jullie er al uit?
Een democratisch goed overwogen slotverklaring weten op te zetten over de werkelijke toedracht des mensheids' bewegingen in de afgelopen 2000 jaar? Of zijn jullie gewoon nog aan het bekvechten? Ignorance is bliss (Zalig de onwetenden), noemen ze dat. Toch? De conspiracisten, die kromme-verbanden-leggers, hebben the answer to all, toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4254 | |
Minister-President
|
![]() We praten hier over meer dan enkel de laatste 2000 jaar hoor.
Citaat:
![]() Nog lang niet,maar beetje bij beetje leren we bij.Alle antwoorden zullen we nooit hebben,maar we dikken ons totaal elke dag aan.
![]() |
![]() |
#4255 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat Dan Browns Bernini Mysterie aangaat: ik heb daar vooral naar verwezen omdat het een miljoenenseller is, zodat het niet meer klopt (als het ooit geklopt heeft) dat slechts enkele ingewijden weten wat de Illuminatilegende is. Ook de computerspelletjes over het Illuminaticomplot en de hier onlangs genoemde speelkaarten (van dezelfde maker als die van de beroemdste computergames, nl. Steve Jackson) bewijzen de wijdverbreide kennis over die complotlegende. Veel geloofwaardiger en nuttiger in onze discussie dan Browns boeken is trouwens het boek van Dan Burstein & Arne de Keijzer: “Geheimen van het Bernini Mysterie” (2004; Nederlandse vertaling: 2005). In hoofdstuk 3 van dat boek (getiteld: “De Illuminati: over complotten en samenzweerders”) worden allerlei aspecten van diverse conspiracy-rages uit de doeken gedaan. Zo is er een interview met Alexandra Robbins die zelf aan de Yale University gestudeerd heeft en een boek op haar naam heeft over Skull and Bones. Zij laat niet veel heel van de pretenties van die uit zijn voegen gebarsten studentenclub. In datzelfde hoofstuk staat ook een artikel (“De illuminati op het spoor”) van de wetenschapsjournalist George Johnson die ook – jaren geleden – een boek geschreven heeft met de titel “Architects of Fear: Conspiracy Theories and Panaroia in American Politics”. Enkele citaten uit het artikel van deze Johnson: “Egyptische zonaanbidders en oude Griekse mysteriegodsdiensten; gnostici, katharen, tempeliers en andere middeleeuwse ketters; mystieke genootschappen zoals de Spaanse Alumbrados en de Duitse Rozenkruisers; Europese vrijmetselaars, de communistische partij, de Amerikaanse Federale bank, de Wereldbank, de Raad voor buitenlandse betrekkingen, en natuurlijk de Trilaterale Commissie, een soort Rotary Club voor de extreem rijken en machtigen – allemaal hebben ze wel als ‘Illuminati-dekmantels’ gediend in iemands complottheorie. (...) (Dat begon met een zekere Jedidiah Morse die op een preekstoel in Boston in mei 1798 waarschuwde voor een geheim complot om het christendom te vernietigen en de zojuist gevormde regering van de VS omver te werpen. Religie zou vervangen worden door atheïsme, geloof in God door geloof in de menselijke rede. (...) De samenzweerders hielden zich verborgen binnen vrijmletselaarsloges – een geheim genootschap dat zich binnen een geheim genootschap genesteld had – en wachten op het juiste moment om toe te slaan. De verdenkingen van de predikant waren gewekt door een boek dat zojuist gepubliceerd was en toentertijd (dus ten laatste in mei 1798) even populair was als een Dan Brownthriller nu. Het heette in de onbeholpen stijl van die tijd, “Bewijzen van een samenzwering tegen alle religies en regeringen van Europa, beraamd tijdens geheime samenkomsten van vrijmetselaars, Illuminati en studiegenootschappen” door (een zekere) John Robinson (enz...)” Sindsdien zijn de conspiracy-clubs populair gebleven in de States. Ik ga hier niet het hele artikel citeren. Maar toch nog een paar bedenkingen. Terecht merkt George Johnson op dat zulke theorieën gemakkelijk ingang vinden: “Het is een verleidelijk gevoel – dat alles met elkaar verband houdt en dat deze krankzinnige wereld omvat kan worden in één enkele theorie van alles, een hecht netwerk van oorzaak en gevolg, met een aanstichter die de touwtjes in handen heeft... dat er een geheime geschiedenis is, waarin niets wat je weet nog waar is.” “(Ik ontmoette in 1982 een verwarde Alberto Rivera), die beweerde een voormalige jezuïetenpriester te zijn. Hij had de kerk met afschuw de rug toegekeerd toen hij erachter kwam dat ze in werkelijkheid beheerst werd door de Illuminati. Dit was nog eens een merkwaardige kronkel: een legende begonnen door paranoïde priesters was gemuteerd tot antikatholieke propaganda. (...) Het Vaticaan had de bolsjewistische revolutie uitgebroed en het had Hitler gerekruteerd om de joden uit te roeien. (En daarnaast was er) het verhaal waarin de joden de Illuminati zijn, waarbij het plan van de wereldheerschappij ontvouwd wordt in “De protocollen van de wijzen van Zion”. Was de christelijke oecumenische beweging een katholiek Illuminati-complot om het protestatisme te absorberen (zoals Rivera volhield) of een protestants Illuminati-complot om het katholicisme te ondermijnen (zoals een boek van ene pater Clarence Kelly beweert)? Kies maar uit (...)” Volgens sommige ingewijden zijn de nazi’s een Illuminati-dekmantel en rabi Marvin S. Antelman stelt dan weer dat de Illuminati liberale joden zijn. Na nog even uit te wijden over de Novus ordo seclorum op het dollarbiljet besluit Johnson met een zinnetje dat ik eerder al eens geparafraseerd heb: “Het promoten van complottheorieën blijkt veel winstgevender te zijn dan het ontmaskeren ervan, nog een reden waarom deze manie nooit zal verdwijnen.” Als u wilt dat ik nog een paar opmerkelijke citaten overschrijf uit andere artikels uit dat hoofdstuk of dat boek (bijvoorbeeld uit “De omkering van feiten en fictie: de Illuminati, de nieuwe wereldorde en andere samenzweringen” – een interview met ex-FBI-adviseur Michael Barkun, de auteur van het boek “A culture of Conspiracy: Apocalyptic Visions in Contemporary America”) dan zegt u het maar.
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4256 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uiteraard heb ik ook graag een betere/logischere verklaring dan de vele insinuaties uit allerlei hoeken, maar ik ga die "logischere" verklaring niet zelf fabriceren of klakkeloos overnemen van mensen die ook geen concrete bewijzen aandragen. Als je dan bovendien merkt dat de meeste van die "logischere" verklaringen afkomstig zijn van die typisch-Amerikaanse conspiracy-sites die ook de ridicuulste NWO-theorieën verspreiden, dan blijf je daar toch uit de buurt. In ieder geval wacht ik geduldig op betrouwbaardere bronnen. Als die echte, volledig betrouwbare verklaring er nooit komt, omdat de bronnen elkaar eeuwig blijven tegenspreken (die mogelijkheid acht ik reëel) ga ik er ook niet van wakker liggen. Dan is het maar een van die nooit opgeloste mysteries als de moord op Kennedy of de seksuele voorkeur van Richard Leeuwenhart. Wie ligt daar nog van wakker - we leven intussen in een compleet andere wereld.
Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 20 februari 2006 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar kwam uit naar voren dat dat praktisch niet haalbaar was tenzij je een hoop dingen AANNAM, (en dus de feiten even vergat). Bijvoorbeeld : security audits van het WTC personeel, de kans op ontdekking door gewone WTC-werknemers, foutjes bij de complotteerders, enzovoort. Is het onmogelijk? Nee, net zoals het niet onmogelijk was om over een slap koord van WTC1 naar WTC2 te stappen en terug (op honderd meter hoogte). Ga jij dat echter riskeren als er ook een lift bestaat die alle risico wegneemt? Welnu, dat is exact wat jullie theorie impliceert en wat jullie ons willen doen geloven : Een onvoorstelbaar complex en gevaarlijk plan met hoge kans op falen zou LOGISCHER moeten zijn dan wat nu algemeen wordt aangenomen : 19 kapers kaapten 4 vliegtuigen en vlogen ze in de twin towers, het pentagon en een weide ergens in Pennsylvania. Laatst gewijzigd door parcifal : 20 februari 2006 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4258 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wat vindt u van de wetenschappelijke verklaring die u zelf citeert? nl.: [SIZE=4]The best guess was that the Moon was composed of rubble [SIZE=2](= steenslag/ruwe natuursteen, volgens mijn woordenboekje)[/SIZE] a lot deeper below its surface than anybody had assumed. The internal structure, being fractured instead of a solid mass, could bounce the seismic energy from piece to piece for quite a while. [/SIZE] Die bron heeft het toch helemaal niet over een holle metalen bol, maar over een andere steenstructuur dan men verwacht had.
Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 20 februari 2006 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4259 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4260 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |