![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of vertrouw je op de persoon zelf (en vraag je hem achteraf: "stopte je toen met denken"?)? Zo ja, hoe kon die persoon vaststellen dat hij niet dacht, zonder op datzelfde ogenblik te denken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, de resultaten in de moderne quantumfysica zijn van dien aard dat het rechtstreekse invloed uitoefent op de klassieke benaderingswijze die tot nog toe gebruikelijk was in de meeste hoofdtakken van het wetenschappelijk onderzoek, Alleen voelen sommigen niet de minste behoefte zich daarover eens vrijblijvend te informeren ipv. met vrij onwetenschappelijke argumenten te schermen die in rechte evenredigheid de kennisarmoede van hun eigen standpunten moet maskeren. In afwachting dus van écht onderbouwde argumentatie... Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 februari 2006 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
punt is dat je dit onmogelijk met de rede kan bevatten - alleen de ervaring ( het beoefenen van yoga ) kan je daarbij helpen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 februari 2006 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De door u aangehaalde tegenargumenten missen naar mijn gevoel echter een stabiele onderbouw om m'n aangehaalde stellingen onderuit te halen. Slecht gietmengsel ? Een gammele bekisting ? Betonijzers vergeten misschien ? De architekten van uw wetenschappelijk fundament zullen zich nog wat meer moeten inspannen vrees ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
|
![]() wie heeft dat bewezen ? het is het vraagstuk van de kip en het ei. Wat is oorzaak en wat is gevolg. Mij lijkt het het meest logische dat materie ontstaat uit bewustzijn en niet omgekeerd. noch de theorie van de kip noch die van het ei kan echter bewezen worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 februari 2006 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() maar neem nu bvb de lamp van edison
wat was er eerst de lamp of het idee lamp ? vrij evident dat edison eerst het idee had van een lamp dat idee heeft hij vervolgens gaan uitwerken in iets materieels. en nu kennen we allemaal de lamp ideen en gedachten materialiseren zich dus. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 februari 2006 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() neem nu dat in een land iedereen ( of een uitgesproken meerderheid ) racistische ideeen heeft
mensen met een andere huidskleur gaan daar dan materiele gevolgen van ondervinden de oorzaak is het racisitische gedachtengoed de wereld is de materialisatie van de collectieve overtuigingen ( gedachten, meningen, ideeen ) van alle mensen of nog ruimer genomen van alle met bewustzijn behepte levende wezens Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 februari 2006 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaat maar één menselijk ras, je doelt op etniciteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allemaal terug te voeren tot de breinen (=materie) van al die individuen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wordt een geweldige dag.
Laatst gewijzigd door lombas : 19 februari 2006 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 februari 2006 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
http://www.raja-yoga.nl/bibliografie.../41vragen.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
|
![]() Citaat:
Wat het lichaam betreft is dit nochtans niet noodzakelijk. Citaat:
De quantumfysica is dan ook niet toevallig één van de meest vluchtige en veranderende takken in de moderne wetenschappen door de onzekerheden en tegengestelde axioma's die deze vernieuwde wijze van vaststellen met zich meebrengt. Tevens is dit sub-atomair onderzoek zowat het enige in zijn soort van materie-onderzoek die de burcht der wetenschappelijke onaantastbaarheid stilaan doet barsten in al haar geledingen en gangen. Change of concept. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Europees Commissaris
|
![]() De "ziel" bestaat slechts als perceptie, is niet objectiveerbaar
(ist kein Ding an-sich). Ik kan het over een vroemisjaateur hebben en dat begrip van allerhande eigenschappen voorzien en dan zeggen zie je wel er bestaan vroemisjaatoren... enz.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() Wat niet in enige vorm concreet uitdrukbaar is wil daarom nog niet betekenen dat het niet 'is', eerder te fijn voor rechtstreekse opname door ons grof zintuiglijk denkvermogen, maar als een vroemisjateur uw innerlijk gevoel van bewustzijn begrijpelijk weergeeft is daar uiteraard niks mis mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() |
![]() |
![]() |