![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Godsdienstkritiek houdt ook spot in. Dus een spottende afbeelding van om het even welke godsdienstige figuur behoort tot het recht op vrije meningsuiting. |
|
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens gepleit voor censuur toen het over die affiche ging. Wel heb ik mijn verontwaardiging geuit; nergens echter gepleit voor censuur, noch voor inperking van de vrije meningsuiting, noch voor het terugschroeven onze basisrechten. Lees gerust mijn berichten daarover na! |
|
![]() |
![]() |
#223 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
#224 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#226 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar de verontwaardiging van de moslims is buitengewoon selectief. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
#228 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deense uitlok-kranten zijn zoals iedereen weet, weidverspreide en graaggelezen objecten in de moslimlanden. ![]() Citaat:
Er wordt enkel bewezen dat fanatieke religies 'niet werken' Citaat:
Gelukkig bestaat er heir nog een beetje vrije meningsuiting zodat gij uw afgrijselijke krompraat hier kunt etaleren. Zo weten we tenminste dat ook hier nog achterlijke meningen leven. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik veel vroeger al eens gedaan en daar toen zelfs een openingsbericht aan gewijd. Een spotprent met een profeet erop is geen racisme. Op geen enkele wijze.
Mocht dat in uw redenering zou zijn, dan zijn alle spotprenten met Jezus of de paus erop allemaal uitingen van racisme... Kortom, te gek om los te lopen! |
![]() |
![]() |
#231 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blanken worden verweten racist te zijn. Soms, eerder uitzonderlijk, terecht. Dagelijks worden onnoemelijk veel blanken onterecht beschuldigd van racisme. Daar wordt toch zoveel heisa niet rond gemaakt? Zeg, ken jij wel het verschil tussen racisme en terrorisme? mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
#232 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#233 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor de rest laat ik de vrijemeningsutopisten hier allemaal lustig verder wentelen in hun zelfgenoegzaamheid en in de overtuiging van hun grote gelijk. Ik hoop dat ze ondertussen toch ook in het achterhoofd houden waar die geweldige "vrijheid van meningsuiting" ondertussen toe geleid heeft. Hoedanook: als er een wetsvoorstel komt om dit soort van provocaties te verbieden, dan zal ik dat op alle mogelijke manieren steunen en het staat anderen uiteraard vrij om dat niet te doen en ik denk dat daarmee alles gezegd is.
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarme is NIET alles gezegd.
![]() |
#235 |
Minister
|
![]() En wat met een wet die verbiedt voor te stellen de vrijheid van meningsuiting in te perken of dit voorstel te verdedigen? Onder het motto "geen vrijheid voor de vijanden van de vrijheid!".
|
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uit de cartoons dat de islam sommige moslims inspireert om terroristische aanslagen te plegen. Dat is niet ontsproten uit mijn geest maar dat wordt beweert door de terroristen zelf. |
|
![]() |
![]() |
#237 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat men iets niet "ok" vindt dat het daarom ook verboden zou moeten worden, of gesencureerd. Citaat:
het gaat hier zeker om de reactie van de moslims, want die willen door hun geweld, een censuur opleggen en voor ons gaan bepalen wat kan en niet kan. Citaat:
![]() |
#238 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U ziet het spook van racisme overal opduiken als het om uw geliefde moslim broedertjes gaat. Deze cartoons zijn een kritiek dat moslimfundamentalisten in naam van Allah en Mohammed schijnbaar de vergoelijking en rechtvaardiging vinden om terroristische aanslagen te plegen. Maar dom als u bent wil u natuurlijk aantonen dat de cartoons alle moslims viseren, u bent een uilskuiken in deze poging. Citaat:
Nergens maar dan ook nergens wordt er in de krant gezegt dat ALLE moslims terroristen zijn. Maar dat die terroristen wel dezelfde profeet gebruiken namelijk Mohammed.
![]() |
#239 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#240 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat: