![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het is een soort van xenofobie vergelijkbaar met de angst van sommige vb ers voor vreemde culturen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 04:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
|
![]() Citaat:
De enige verdediging die gelovigen daarop kunnen aanvoeren is een verwijzing naar moraliteit.
![]() |
![]() |
#224 |
|
![]() Niet altijd geimpliceerd door de ziel. Boeddhisten geloven niet in een ziel, maar bewustzijn. Uw "ik" sterft dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
|
![]() Is nogal een voordeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
@Flippend Rund: dat "dieper kijken naar onze motivatie", hoe ben je daarvoor tewerk gegaan? Ik herken me helemaal niet in uw op niets gebaseerde beweringen. Het laatste wat ik wil is "stoer doen", en ben al helemaal niet "bang" voor het bestaan van om het even wat. Ik zie gewoon geen enkele reden om in een "ziel" te geloven, of in iets anders onstoffelijks dat helemaal los van enige materie zou bestaan. Enigszins teleurgesteld stel ik vast dat jullie de beschimpende toer zijn opgegaan. Ik denk dat ik het hier dan ook bij laat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
|
![]() Goed zo, loop neuken. Laat het aan de "kenners" over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Net als Nikhilananda hebben vele thans onvrede met de leer der eeuwige pijniging. Evenzo hebben anderen moeite met het begrijpen van denkbeelden als het bereiken van nirvana en de eenwording met de natuur. Zelfs onder degenen die beweren hun opvattingen op de bijbel te baseren, bestaan verschillende denkbeelden over wat de ziel is en wat ermee gebeurt bij de dood.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vriend Ronny,
Weer leg je mij woorden in de mond. Ik heb nooit gezegd dat ik in de kastijding van de ziel in de hel geloof. Integendeel, ik heb gezegd dat Christus de mens van de zonde heeft verlost en daarom de mens het eeuwig leven heeft geschonken. Ik geloof in de God van liefde, niet in de God van straf en zonde. De liefde van God is te groot om de ziel aan de dood prijs te geven. Verder baseer ik mij op de bijbel, waarin letterlijk staat dat de ziel onsterfelijk is. Als gelovige volg ik dat pad, het pad van Christus. Even nog een persoonlijk vraagje, Ronny. Zie jij jezelf als Christen? Vrede zij met u, Lomeanor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
even een vraagje is een god die een dergelijk wreed zoenoffer van zijn eigen zoon verlangt om vergeving te kunnen geven een God van liefde ? of maw zou de kruisiging er geweest zijn omwille van de mens of van god ? vrede zij met u
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() t is maar een poging van mij om te verklaren waarom de westerling zo n aversie heeft van alles wat niet middels de rede enkel is te bevatten. Helemaal niet de bedoeling dat iemand zich persoonlijk aangesproken zou voelen.
en het gaat er ook om dat het eenzijdig ernstig nemen van de rede ( het pariarchale in esoterische termen ) en bvb niet vd intuitie maakt dat we in een ijskoude cijfermatige consumptiemaatschappij leven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
![]() Ach ja. Ik heb er niets op tegen dat mensen hun lichaam en 'geest' eens anders ervaren. Maar die zweverige uitleg daarbij, waarom...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
2. wat is er zweverig aan om net zoals einstein te geloven dat heel de kosmos is opgebouwd uit onzichtbare energie ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() Wetenschappers vergissen zich ook wel eens. Je moet de algemene houding van de wetenschapsbeoefenaars in acht nemen, niet voor elk iets dat je ons probeert duidelijk te maken een treffend (mogelijks uit de context gerukt of zelfs totaal niet door de daarbij vernoemde persoon geuit) citaat zoeken.
En waarom niet? Omdat er totaal geen rede toe is. Het is 'zo' al 'speciaal' genoeg, mediteren e.d. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 februari 2006 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Europees Commissaris
|
![]() King : : misverstandje : ik beweer niet dat fantazie op zich gevaarlijk is, alleen dat sommige aspecten ervan gevaarlijk kunnen zijn. Ik beweer nl. met grote stelligheid dat diverse "wereldgodsdiensten" op fantasie van sommige individuen berusten en door een voortdurende voorborduring op deze denkbeelden komt men dan tot kruistochten en andere massamoorden. Een lijstje maken lijkt me overbodig. Fantastische zaken en dromen zijn ongetwijfeld nuttig en verrijkend - maar we moeten kunnen dulden dat er kritiek op is en de nodige wetenschappelijke scepsis aan de dag leggen.
In een discussie is er ziel ja of nee ; is mijn antwoord gewoon dat we het niet weten, maar heb ik een grondige hekel aan mensen die beweren dat deze ziel naar een hemel of een hel zal gaan of zelfs maar zal reïncarneren. Mijn antwoord tegenover deze "bestaansgeheimen" is dat ik niet anders kan dan leven aalsof dit leven het enige is, waarna er ook geen oordeel zal komen noch een reincarnatie. Het bedreigen met de hel en het opzwepen van massa's met de notie "ziel" veroordeel ik ten zeerste. De mensen die zich intens op een onwetenschappelijke manier door slechts hun denkvermogen te gebruiken "buiten zich" hun bewustzijn willen verruimen of met een grote verbeeldingskracht ons andere realiteiten tonen, hemelse muziek componeren enz.. vervullen inderdaad een grote behoefte en stellen ons in staat om e"motioneel en rationeel aan buitenzintuigelijke realiteiten deel te nemen. JS Bach zei o.a. dat muziek slechts bestond om God te loven. Men heeft uiteraard een emotionele voorstelling van "De ziel van de kosmos" (Die Seele des Weltalls). Niemand heeft een wetenschappelijk bewijs nodig voor het besef dat wij deel uitmaken van een groter geheel enz.. Als mensen in een gemeenschap zijn wij bouwers en is het feit dat we ons een voorstelling maken van een superbouwer die ons de mogelijkheid geeft ook na onze dood verder te bouwen een zeer aantrekkelijk gegeven.. Maar zoals gezegd : schuilen er achter dergelijke voorstellingen grote gevaren, maar dan eerder zoals de notie "licht" de notie "duisternis" noodzakelijkerwijze insluit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |