Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2006, 22:28   #1
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard Steun Feryn

de gedachtenpolitie van het ons allerbekende racisme centrum wil een klacht neerleggen tegen poortenmaker feryn . omdat zij geen allochtonen aanwerven. dit ongeacht of het economisch haalbaar is voor het bedrijf in kwestie. mensen dit is een testcase , een begin van een heksenjacht op vlaamse bedrijven . daarom deze oproep we kunnen misschien beginnen met zo massaal mogelijk onze steun te betuigen
aan dit bedrijf en zijn verantwoordelijken .
misschien kunnen we allemaal een email verzenden ter steun
en geef deze oproep door op zoveel mogelijk fora en aan zoveel mogelijk
bekenden
--
Groetjes
Gerard Weytjens
http://www.gerardweytjens.be

Laatst gewijzigd door saintamour : 20 februari 2006 om 22:29.
saintamour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 22:39   #2
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Der werkten bij dat bedrijf toch allochtonen en dan is het nog nie goed voor het CGKR? Je mag uw eigenste eigendom al niemeer verkopen/verhuren aan wie je wil en nu gaat het CGKR ook nog eens bepalen hoe uw personeelsbestand uit moet zien en/of wie waar moet gaan werken? Die beginnen zich werkelijk met alles te bemoeien
Oud 20 februari 2006, 23:14   #3
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Het punt van de zaak is dat men zelfs voor de aanwerving van monteurs discriminerend te werk is gegaan.
Dit is toch nog iets anders dan geen allochtone mensen aan te nemen om je product te verkopen, iets wat je geregeld bij bedrijven tegenkomt.

Men gebruikt dan het excuus dat de klanten geen allochtonen over de vloer willen, al is het maar de garagevloer.
Wel de realiteit is toch lichtjes anders, de mensen zullen wantrouwig staan over een volledig allochtone ploeg die bij hun thuis een garagepoort komt installeren, maar als er 1 van de 2 of 3 monteurs een allochtoon is dan zal er niemand zich iets van aan trekken.
Bij Feryn zal men deze redenering ook al wel gehoord hebben, maar zij zijn gewoon doorgegaan met hun discriminerende manier van werken, ze hebben zowat alle bemiddelingsacties in de wind geslagen en daardoor zijn ze nu tegen de lamp gelopen.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 23:32   #4
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Verkeerde thread.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 20 februari 2006 om 23:33.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 23:35   #5
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Het punt van de zaak is dat men zelfs voor de aanwerving van monteurs discriminerend te werk is gegaan.
Dit is toch nog iets anders dan geen allochtone mensen aan te nemen om je product te verkopen, iets wat je geregeld bij bedrijven tegenkomt.

Men gebruikt dan het excuus dat de klanten geen allochtonen over de vloer willen, al is het maar de garagevloer.
Wel de realiteit is toch lichtjes anders, de mensen zullen wantrouwig staan over een volledig allochtone ploeg die bij hun thuis een garagepoort komt installeren, maar als er 1 van de 2 of 3 monteurs een allochtoon is dan zal er niemand zich iets van aan trekken.
Bij Feryn zal men deze redenering ook al wel gehoord hebben, maar zij zijn gewoon doorgegaan met hun discriminerende manier van werken, ze hebben zowat alle bemiddelingsacties in de wind geslagen en daardoor zijn ze nu tegen de lamp gelopen.
Ze zouden alle bemiddelingsacties in de wind geslagen hebben?... Als ik dat artikel lees dan had Feryn de VDAB soeverein moeten laten beslissen inzake personeelaanwerving.

Wanneer ik kijk naar bepaalde acties van de VDAB, zoals:
• De tewerkstelling van vreemdelingen in het kader van art. 60 §7 van het Sociaal Impulsfonds. Belgen worden niet aangenomen.
• Gratis autolessen voor allochtonen (en niet voor Belgen) door de VDAB.
• Voorkeurbehandeling van personen ‘met vreemde naam’ (allochtonen) door de VDAB bij het zoeken naar werk. Hiervoor is een klacht ingediend door een ‘Nieuwe Belg’ tegen minister Renaat van Landuyt. Zie ook nota: De Kempen.
• Voorstellen voor quota bij werknemers op basis van ras (cf. de apartheidsmaatregelen zoals in Zuid-Afrika).

... en als we dan weten dat allochtone organisaties zoals Kifkif 'eigen volk' straffeloos mogen aannemen op basis van ras, afkomst en nationaliteit, zie: Artikel: Kif Kif organiseert basiscursus journalistiek voor allochtone jongeren http://www.kifkif.be/modules.php?op=...rticle&sid=108
Geplaatst door: kifkif op jul 15, 2003 - 04:24 PM - voor allochtone jongeren ([SIZE=3]minstens één grootouder uit een niet-West-Europees land[/SIZE])... dan heeft Feryn gelijk, dat het niet buigt voor een racistische organisatie zoals de VDAB.

En wanneer de woordvoerder van het Inquisitiecentrum verklaart dat de volgende monteur een allochtoon moet zijn... dan is dat een racistische maatregel, opgedrongen door een racistisch CGK, met aan het hoofd een racist...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 00:19   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

De klant is koning.
Allochtonen die een poort laten steken zouden bijvoorbeeld ook kunnen eisen dat ze door allochtone werknemers geleverd wordt.
Of nog beter, zij zouden een eigen bedrijfje van kantelpoorten kunnen beginnen en uitsluitend allochtone werknemers aannemen..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 01:13   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Een werkgever is wettelijk verplicht te waken over de goede gang van zaken in zijn bedrijf en moet zo goed mogelijk de werkzekerheid garanderen van zijn werknemers.
Nu vraag ik mij af hoe in deze zaak de werkgever dit laatste kan doen als hij tegen de wil van zijn klanten verplicht word allochtonen aan te werven met als gevolg verlies van klanten wat overmijdelijk banenverlies kost.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 03:23   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Een werkgever neemt aan wie hij wil. Dat is toch simpel ? Welk tekeningske moet daarbij ? Als ik u niet zie zitten, dan vertrouw ik geen opdrachten aan u toe. En als ik daartoe gedwongen wordt, dan wordt het voor u geen aangenaam werk hoor....
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 03:24   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Deze hele historie doet me toch wel echt denken aan dictaturen.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 07:47   #10
1 steen
Vreemdeling

1 steen's schermafbeelding

Standaard

gewoonweg onvoorstelbaar!!!!
1 steen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 07:51   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Der werkten bij dat bedrijf toch allochtonen en dan is het nog nie goed voor het CGKR? Je mag uw eigenste eigendom al niemeer verkopen/verhuren aan wie je wil en nu gaat het CGKR ook nog eens bepalen hoe uw personeelsbestand uit moet zien en/of wie waar moet gaan werken? Die beginnen zich werkelijk met alles te bemoeien
Moest ik nu baas zijn van Fereyn, ik gooide die allemaal buiten,

om die zeikerd van de centrumeke nog wa meer op zijn peird te zetten, !

de boetes nam ik er met veel plezier bij !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 07:51   #12
Jampie
Minister

Standaard

Toch een schande hé dat er zoveel allochtone werklozen zijn. Die willen zeker niet werken.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 07:54   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht

En dan, wat als ik als baas nu bv, geen islamieten of joden of chinezen of vlamingen wil aanwerven, ? dat is toch mijn goed recht.

denkt ge dat een BUB er een VB er zal aanemen als hij weet dat dat een VB er is ? Ik dacht het niet....
Oud 21 februari 2006, 08:04   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Feryn maakt moreel gezien een fout, maar moraliteit juridisch afdwingen is totalitair.
Feryns houding tegenover allochtonen zal in zijn hoofd niet veranderen door opgelegde quota en boetes. Integendeel.

De staat behoort zich niet te bemoeien met de aanwervingspolitiek van bedrijven. En al zeker dat verdachte CGKR niet. Waar die gasten de bevoegdheid halen in wat voor een democratie moet doorgaan is me niet duidelijk. Wie heeft die piegems verkozen en met autoriteit bekleed?
Oud 21 februari 2006, 08:06   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Toch een schande hé dat er zoveel allochtone werklozen zijn. Die willen zeker niet werken.

Laat het ons zo stellen, dat bepaalde allochtonen, een zodanig klimaat geschapen hebben, dat , nu ja, ik mag niet te veel zeggen natuurlijk, of ze schrijven mijne naam ook op een archiefdoos.

Ik heb met aziaten gewerkt, oost europeanen, afrikanen, amerikanen enz, zelf marokanen, en nog straffer, ik heb zelf een marokaan, laten paseren tijdens een selectieprocedure die achteraf een job gekregen heeft, die naar behoren uitvoert.

Maar ik heb wel met de rest van "de raad van wijzen" zelf die beslissing genomen zonder dat daar een CGKR idioot op mijn vingers stond te zien. En die beslissing was gebaseerd op bekwaamheid, en op het al dan niet in het profiel passen en flexibiliteit.

En ne VDAB of CGKR heeft daar niks in te bassen, wij leven hier nie in de CCCP hé. ? of toch, want daar begint het wel op te lijken.
Oud 21 februari 2006, 08:07   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Met dergelijke fascistoïede kutwetten en racistische quota starten ondernemers binnenkort enkel bedrijfjes op waar alleen nog allochtonen werken. Maar dan wel in het buitenland.........

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 februari 2006 om 08:07.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 08:12   #17
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Laat het ons zo stellen, dat bepaalde allochtonen, een zodanig klimaat geschapen hebben, dat , nu ja, ik mag niet te veel zeggen natuurlijk, of ze schrijven mijne naam ook op een archiefdoos.

Ik heb met aziaten gewerkt, oost europeanen, afrikanen, amerikanen enz, zelf marokanen, en nog straffer, ik heb zelf een marokaan, laten paseren tijdens een selectieprocedure die achteraf een job gekregen heeft, die naar behoren uitvoert.

Maar ik heb wel met de rest van "de raad van wijzen" zelf die beslissing genomen zonder dat daar een CGKR idioot op mijn vingers stond te zien. En die beslissing was gebaseerd op bekwaamheid, en op het al dan niet in het profiel passen en flexibiliteit.

En ne VDAB of CGKR heeft daar niks in te bassen, wij leven hier nie in de CCCP hé. ? of toch, want daar begint het wel op te lijken.
Ik ken iemand van 23 jaar die een 'vreemde' voornaam heeft. Zijn ouders vonden dat mooi 23 jaar geleden. Ondanks zijn Belgische achternaam heeft hij nu beslist zijn voornaam te laten veranderen, want hij vindt geen werk. Op de weinige sollicitatiegesprekken waar hij naartoe mag, wordt er naar zijn afkomst gevraagd. Waar zijn we mee bezig, als je nu al je naam moet veranderen om aan werk te geraken. Ik raad iedereen aan om zijn kinderen Jan of Piet of Nele te noemen.
Oud 21 februari 2006, 08:21   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Ik ken iemand van 23 jaar die een 'vreemde' voornaam heeft. Zijn ouders vonden dat mooi 23 jaar geleden. Ondanks zijn Belgische achternaam heeft hij nu beslist zijn voornaam te laten veranderen, want hij vindt geen werk. Op de weinige sollicitatiegesprekken waar hij naartoe mag, wordt er naar zijn afkomst gevraagd. Waar zijn we mee bezig, als je nu al je naam moet veranderen om aan werk te geraken. Ik raad iedereen aan om zijn kinderen Jan of Piet of Nele te noemen.
Ik begrijp het probleem, en daar moet inderdaad iets aan gedaan worden.

Maar de zaak Fereyn is totaal anders. In dat bedrijf werken allochtonen, er is absoluut geen sprake van racisme of discriminatie.
Het bedrijf Fereyn juridisch gaan vervolgen is gewoon een schande.

Het CGKR toont alleen maar aan dat ze beter verdwijnt, want ze is gewoon geen antwoord op het probleem van racisme. Integendeel zelfs, ze wakkert racisme aan.
Oud 21 februari 2006, 08:22   #19
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Feryn maakt moreel gezien een fout, maar moraliteit juridisch afdwingen is totalitair.
Ik begrijp je stelling, zoals Storme het uitlegt in zijn 'Recht op Discrimineren', maar kan je ook eens uitleggen (liefst zonder dogma's of arbitraire stellingen te gebruiken) waarom dit moreel fout is.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 08:23   #20
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik begrijp het probleem, en daar moet inderdaad iets aan gedaan worden.

Maar de zaak Fereyn is totaal anders. In dat bedrijf werken allochtonen, er is absoluut geen sprake van racisme of discriminatie.
Het bedrijf Fereyn juridisch gaan vervolgen is gewoon een schande.

Het CGKR toont alleen maar aan dat ze beter verdwijnt, want ze is gewoon geen antwoord op het probleem van racisme. Integendeel zelfs, ze wakkert racisme aan.
Jij ging niet meer reageren op mijn postings. Stop er dan ook mee. x 5
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be