Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2006, 08:25   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Met dergelijke fascistoïede kutwetten en racistische quota starten ondernemers binnenkort enkel bedrijfjes op waar alleen nog allochtonen werken. Maar dan wel in het buitenland.........

Gij hebt da goe gezien, ikzelf heb geen bedrijf maar mocht ik er een hebben, dan zou ik er trouwens serieus over denken om in te schalen en al of bijna al mijn personeel buiten te gooien, geen vakbond, geen VDAB geen staat, geen CGKR ...

Mijne nonkel heeft wel een klein familiebedrijfken, stelt 3 a 4 mensen te werk en leeft zelf goe van zijnen business, maar den dag da ze die beginnen pesten, dan duurt het geen 2 dagen, dan laat m desnoods alles de fles opgaan, (heeft een even slecht karakter als ikik ... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 08:33   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Ik raad iedereen aan om zijn kinderen Jan of Piet of Nele te noemen.
Of ze kunnen ze misschien ook Poolse voornamen geven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 08:35   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch een schande hé dat er zoveel allochtone werklozen zijn. Die willen zeker niet werken.
.

Laatst gewijzigd door Bob : 21 februari 2006 om 08:35.
Oud 21 februari 2006, 08:35   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch een schande hé dat er zoveel allochtone werklozen zijn. Die willen zeker niet werken.
Evenzeer als het eens schande is dat allochtonen maar (zeer) mager presteren in hun studies. Die willen zeker niet studeren. Het probleem is wel wat ingewikkelder dan dat. Bepaalde allochtonengroepen hebben trouwens niet meer werklozen dan autochtonen (Indiers, Chinezen... en dan zwijgen we nog van de Polen).

Laatst gewijzigd door Bob : 21 februari 2006 om 08:41.
Oud 21 februari 2006, 08:42   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik begrijp het probleem, en daar moet inderdaad iets aan gedaan worden.

Maar de zaak Fereyn is totaal anders. In dat bedrijf werken allochtonen, er is absoluut geen sprake van racisme of discriminatie.
Het bedrijf Fereyn juridisch gaan vervolgen is gewoon een schande.

Het CGKR toont alleen maar aan dat ze beter verdwijnt, want ze is gewoon geen antwoord op het probleem van racisme. Integendeel zelfs, ze wakkert racisme aan.

We begrijpen allemaal dat die naam wel ergens een probleem oplevert, maar hebt ge u al eens afgevraagd hoe dat komt.

1 We hebben allemaal wel naar school geweest, de generatie die met allochtonen, in de klas gezeten heeft, begint nu op posities te geraken waar ze "het voor het zeggen hebben". Als ge u dan terug indenkt, hoe het was op de schoolbanken of het uitgaansleven, dan moete eigenlijk al nie veel meer nadenken, het is zelf gewoon beter daar helemaal niet aan te denken, u zal misschien niet zeggen, dat is niet relevant, maar het is toch een bedenking die ge u maakt, de eerste indruk weet je wel ...

2 Dat is nu al de vijfde met nen rare naam die soliciteert, en die geen deftig CV kan opstellen, die geen deftig nederlands spreekt, geen engels kan, en die we moeten uitvragen naar de periodes in zijn CV die kant nog wal raken, opleidingen die niet afgemaakt zijn en op het einde zonder diploma... Ik steek mijnen tijd nie meer in die mannen.

(hop en uwe vriend die Karim of Ali noemt moet al nie meer komen... )

3 Bewijs van goed gedrag en zeden, ja u moet dat kunnen voorleggen, u kan geen bedrijf verplichten van iemand aan te nemen die dat niet kan voorleggen, u begrijpt ook wel dat uit het oog van veiligheid voor het bedrijf en zijn werknemers, het nogal lastig is om veroordeelde, dieven, of geweldplegers aan te nemen. Als ge de intentie hebt om allochtonen aan te nemen, en de derde die ge wilt aannemen, kan weer da papierke nie voorleggen, tja, dan wordt het ook weer lastig niet. (bij minderjarigen komt dat dan wel te vervallen bij 18 ) maar dan zijn er weer die lege vlekken in CV's ... weet u wel...

(ik wil hier niet beweren dat alle alochtonen gangsters zijn, maar het is nu eenmaal wel bewezen dat hun vertegenwoordeging in gevangenissen allerhande relatief hoger is, (procentueel) dan autochtonen. )

4 persoonlijke ervaringen met crimineel gedrag, ... Ja ik kan er echt niet aan doen, mijn ervaringen tot hiertoe met onze vreemde medemens, zijn nog nooit echt schitterend geweest, (buiten die 2 dan waar ik mee gewerkt heb of werk. ) eenen daarvan, was trouwens op het randje, (vals rijbewijs, zelf geen rijbewijs, onverzekerd voertuig, ... ) kom details niet waar. (Het maakt mij dus enorm vatbaar, om een CV met bepaalde namen, onmiddelijk te klaseren. ) maar dat is persoonlijk...

5 De collega's, ... ja als ik daar nen hele goeien hebt, die zegt van, als ge dien aanneemt trap ik het af, ... dan moete ook eens nadenken.

6 De klanten , ... idem, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 09:09   #26
rik47
Gouverneur

Standaard

Waarom heeft onze overheid vroeger dat CGKR niet opgericht met het instromen van bv Russen, Polen, Hongaren, Chilenen, Italianen, Vietnamezen.....Toch ook allemaal allochtonen. Ook van quota's, positieve discriminatie, werd niet gesproken, niet op school, niet op het werk.....
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 09:34   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ze zouden alle bemiddelingsacties in de wind geslagen hebben?... Als ik dat artikel lees dan had Feryn de VDAB soeverein moeten laten beslissen inzake personeelaanwerving.

Wanneer ik kijk naar bepaalde acties van de VDAB, zoals:
• De tewerkstelling van vreemdelingen in het kader van art. 60 §7 van het Sociaal Impulsfonds. Belgen worden niet aangenomen.
• Gratis autolessen voor allochtonen (en niet voor Belgen) door de VDAB.
• Voorkeurbehandeling van personen ‘met vreemde naam’ (allochtonen) door de VDAB bij het zoeken naar werk. Hiervoor is een klacht ingediend door een ‘Nieuwe Belg’ tegen minister Renaat van Landuyt. Zie ook nota: De Kempen.
• Voorstellen voor quota bij werknemers op basis van ras (cf. de apartheidsmaatregelen zoals in Zuid-Afrika).

... en als we dan weten dat allochtone organisaties zoals Kifkif 'eigen volk' straffeloos mogen aannemen op basis van ras, afkomst en nationaliteit, zie: Artikel: Kif Kif organiseert basiscursus journalistiek voor allochtone jongeren http://www.kifkif.be/modules.php?op=...rticle&sid=108
Geplaatst door: kifkif op jul 15, 2003 - 04:24 PM - voor allochtone jongeren ([SIZE=3]minstens één grootouder uit een niet-West-Europees land[/SIZE])... dan heeft Feryn gelijk, dat het niet buigt voor een racistische organisatie zoals de VDAB.

En wanneer de woordvoerder van het Inquisitiecentrum verklaart dat de volgende monteur een allochtoon moet zijn... dan is dat een racistische maatregel, opgedrongen door een racistisch CGK, met aan het hoofd een racist...
Eventjes quoten wat anders al te vlug verloren gaat.

En ja, uit ervaring met een psychologe uit mijn directe omgeving die bij de RVA werkt, weet ik dat ook zij opdracht kreeg om bij voorkeur allochtonen te 'bedienen' als er werk beschikbaar komt.

En dat is niet sinds gisteren....
Oud 21 februari 2006, 09:35   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Waarom heeft onze overheid vroeger dat CGKR niet opgericht met het instromen van bv Russen, Polen, Hongaren, Chilenen, Italianen, Vietnamezen.....Toch ook allemaal allochtonen. Ook van quota's, positieve discriminatie, werd niet gesproken, niet op school, niet op het werk.....
Heel juist.
Maar die zich pasten dan ook probleemloos aan en geraakten daardoor even probleemloos aan werk.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2006 om 09:36.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 11:39   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken iemand van 23 jaar die een 'vreemde' voornaam heeft. Zijn ouders vonden dat mooi 23 jaar geleden. Ondanks zijn Belgische achternaam heeft hij nu beslist zijn voornaam te laten veranderen, want hij vindt geen werk. Op de weinige sollicitatiegesprekken waar hij naartoe mag, wordt er naar zijn afkomst gevraagd. Waar zijn we mee bezig, als je nu al je naam moet veranderen om aan werk te geraken. Ik raad iedereen aan om zijn kinderen Jan of Piet of Nele te noemen.
Ochaarme die jongen.
Oud 21 februari 2006, 11:42   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Omdat hèt grootste probleem komt van de Islam. Laten we het beestje bij de naam noemen. Het gaat hoofdzakelijk om moslimse allochtonen, in onze contreien hoofdzakelijk Marrokkanen.

Daar gaat het om.
Oud 21 februari 2006, 11:54   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Eventjes quoten wat anders al te vlug verloren gaat.

En ja, uit ervaring met een psychologe uit mijn directe omgeving die bij de RVA werkt, weet ik dat ook zij opdracht kreeg om bij voorkeur allochtonen te 'bedienen' als er werk beschikbaar komt.

En dat is niet sinds gisteren....

Moet het centrum daar dan geen klacht tegen indienen?
Of mogen autochtonen gediscrmineerd worden?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 12:13   #32
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Het is idd wel erg als je als werkgever zelf geen vrijheid meer hebt om aan te nemen wie je wil aannemen.
Er zijn hier al argumenten genoeg vermeld die voor een werkgever de keuze om geen mensen met bepaalde eigenschappen aan te nemen verantwoorden.
Als men echter toch werkgevers bepaalde mensen wil gaan opdringen kan dat niet anders dan heel slecht uitdraaien voor de werkgelegenheid in het algemeen.
Velen zullen zich afvragen of het niet beter is de boeken toe te doen dan te blijven voortploeteren onder dwinglandij van de zogenoemd politiek correcten.
Mss tijd dat deze politiek correcten zelf eens een bedrijfje starten, kunnen ze eens proberen hun hoofd boven water te houden met hun beschermelingen in dienstverband?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 12:48   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Het is idd wel erg als je als werkgever zelf geen vrijheid meer hebt om aan te nemen wie je wil aannemen.
Er zijn hier al argumenten genoeg vermeld die voor een werkgever de keuze om geen mensen met bepaalde eigenschappen aan te nemen verantwoorden.
Als men echter toch werkgevers bepaalde mensen wil gaan opdringen kan dat niet anders dan heel slecht uitdraaien voor de werkgelegenheid in het algemeen.
Velen zullen zich afvragen of het niet beter is de boeken toe te doen dan te blijven voortploeteren onder dwinglandij van de zogenoemd politiek correcten.
Mss tijd dat deze politiek correcten zelf eens een bedrijfje starten, kunnen ze eens proberen hun hoofd boven water te houden met hun beschermelingen in dienstverband?

Mijn werkgever heeft er al verschillnde in dienst gehad en telkens slecht afgelopen.
De eerste weken gaat het gewoonlijk goed maar dan beginnen de problemen.
Te laat of er niet door komen.
Personeel dat er al jaren werkt beginnen commanderen alhoewel ze maar op gelijke voet staan en daar dus niet voor bevoegd zijn, met als gevolg dat er wrevel ontstaat.
Veel meer ziekteverzuim dan de doorsnee werknemer.
Om de haverklap vrije dagen vragen.
Kortom, ze hebben moeite zich aan te passen aan de geploogdheden die van een werknemer vereist worden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 februari 2006 om 12:51.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 12:54   #34
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En al zeker dat verdachte CGKR niet. Waar die gasten de bevoegdheid halen in wat voor een democratie moet doorgaan is me niet duidelijk. Wie heeft die piegems verkozen en met autoriteit bekleed?
Het CGKR gedraagt zich als het openbaar ministerie, is totaal politiek benoemd en is niet controleerbaar door het parlement.

--> totaal in strijd met de beginselen van de democratische rechtsstaat.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 13:16   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Een zoveelste inquisitie van de multiculturele dictatuur. Na de veel te hoge loonkosten, gaat de staat (want dat is het CGKR in feite) zich nu ook al moeien met wie een werkgever met zijn geld in zijn bedrijf moet betalen.

En dan straks weer verbaasd zijn dat de economie het minder goed doet. En maar weer ogen trekken dat het VB stemmen wint. En weer constateren dat het multiculturele sprookje nog verder afgebrokkeld is dan al het geval was.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 13:38   #36
Plot
Burger

Standaard

Citaat:
Waar die gasten de bevoegdheid halen in wat voor een democratie moet doorgaan is me niet duidelijk. Wie heeft die piegems verkozen en met autoriteit bekleed?
http://www.vlaamsbelang.org/files/bijlage_feryn.pdf
Plot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 14:26   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik begrijp het probleem, en daar moet inderdaad iets aan gedaan worden.

Maar de zaak Fereyn is totaal anders. In dat bedrijf werken allochtonen, er is absoluut geen sprake van racisme of discriminatie.
Het bedrijf Fereyn juridisch gaan vervolgen is gewoon een schande.

Het CGKR toont alleen maar aan dat ze beter verdwijnt, want ze is gewoon geen antwoord op het probleem van racisme. Integendeel zelfs, ze wakkert racisme aan.
Niks aan toe te voegen.
Oud 21 februari 2006, 14:27   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Het CGKR gedraagt zich als het openbaar ministerie, is totaal politiek benoemd en is niet controleerbaar door het parlement.

--> totaal in strijd met de beginselen van de democratische rechtsstaat.
Fraai.
Oud 21 februari 2006, 14:35   #39
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En dan, wat als ik als baas nu bv, geen islamieten of joden of chinezen of vlamingen wil aanwerven, ? dat is toch mijn goed recht.

denkt ge dat een BUB er een VB er zal aanemen als hij weet dat dat een VB er is ? Ik dacht het niet....
Dat heet dan discriminatie en daar zijn wetten voor, of het je nu bevalt of niet.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 15:18   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Dat heet dan discriminatie en daar zijn wetten voor, of het je nu bevalt of niet.
Deze wetten bevallen mij idd niet.
En mij niet alleen.
We zullen wel zien hoe goed ze hun doel bereiken,
of hoe hard ze het doel zullen voorbijschieten dat de paarsen ermee in hun kop hadden.

Gisteren in De Standdaard klonk het in alle geval al zo:

Citaat:

Het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding dient dan toch een klacht in tegen het kantelpoortenbedrijf Feryn uit Kapelle-op-den-Bos. Feryn kwam een jaar geleden in het nieuws omdat de onderneming weigerde openstaande vacatures in te vullen met Marokkaanse sollicitanten. Het argument daarvoor was dat de klanten dat niet wilden.

Het Centrum koos toen voor de bemiddelende aanpak. Het pragmatische argument van voorzitter Jozef De Witte was dat een eventuele veroordeling van de bedrijfsleider niet één allochtoon aan het werk zou hebben gezet. In samenwerking met de kmo-organisatie Unizo werd op de man ingepraat, waarna hij beloofde een diversiteitsbeleid te voeren. Nu oordeelt De Witte dat dat onvoldoende is gebeurd. Feryn vindt dat van hem het onmogelijke wordt gevraagd. En dus komt er wellicht een proces op basis van de antidiscriminatiewet.

Dit is het verhaal van een mislukking. Tussen de theorie dat iedereen op zijn plek moet doen wat hij kan om gelijke kansen te scheppen en de praktijk dat niemand in zijn eentje het tij kan keren, ligt geen brug. De twee logica's ontmoeten elkaar niet. En dus verzuurt de samenleving verder. Er komen alleen zondebokken bij. De veralgemening van de slachtoffercultuur. Net wat we nodig hadden!

Er is geen uitweg uit deze impasse tenzij onze samenleving erin slaagt zowel meer realisme als meer voluntarisme aan de dag te leggen. Het realisme moet erin bestaan toe te geven dat stereotypen bestaan en tot discriminatie leiden. Dat realisme moet zelfs zover gaan dat we bereid zijn onder ogen te zien in hoeverre die vastgeroeste denkbeelden op waarheid zijn gebaseerd. Ze snel-snel veroordelen en vervolgens doen alsof daarmee het probleem van de baan is, draagt niet bij tot verandering.

Maar naast meer no-nonsense over de bestaande toestand, is er vooral meer energie nodig om de patstelling te doorbreken. Dat zal niet kunnen zonder gelijk oversteken. Overal waar geschikte kandidaten worden afgewezen om redenen die niets met hun bekwaamheden te maken hebben, moet keihard worden opgetreden. Maar overal waar iemand zich verschuilt achter die discriminatie om zich niet in te spannen, af te haken of blind te revolteren, worden vooroordelen bevestigd. En dat is dodelijk voor elk integratiebeleid.

We leren de jongste weken, onder meer naar aanleiding van de cartoonrel, hoe breed de cultuurkloof tussen groepen in onze samenleving is. Het idee dat we, met wat goede wil en het verloop van de tijd, wel met elkaar zullen leren samenleven, ligt aan diggelen. Er is een inzicht van een totaal andere orde vereist.

Tegenover die gigantische uitdaging, lijkt de onwil van een kleine ondernemer om zijn deel te doen, slechts een bagatel. Maar vertoningen van collectief falen als dit, kunnen we ons niet blijven permitteren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be