Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2006, 11:05   #61
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Hans,

Ook jij mag leren om te lezen wat er staat. "Watched different television channels" is een meervoudsvorm.

En is dat niet normaal in een land als België? We hebben een franstalige omroep en een nederlandstalige omroep. Natuurlijk kijken de franstaligen naar franstalige zenders en de nederlandstaligen naar nederlandstalige zenders.
Dat heeft niets te maken met de hoeveelheid aan zenders, gewoon aan de tweedeling van la belgique.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 11:06   #62
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Man man, ben nu echt zo dom dat jij niet ziet wat hier bedoeld wordt??
Blijkbaar.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 11:06   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
One of our cameramen, a Dutch-speaker, told me how he'd gone on assignment with a French-speaking reporter. Both were from the same country but they soon discovered they went to different films, watched different television channels.

Gezien het aantal bestaande TV-kanalen en internet is dit de meest normale zaak van de wereld. Belachelijk om hieruit conclusies te trekken.

Inderdaad. En het lijkt me 100% logisch dat de Vlamingen naar Vlaamse TV kijken en dat de Franstaligen naar Franstalige TV kijken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 11:10   #64
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad. En het lijkt me 100% logisch dat de Vlamingen naar Vlaamse TV kijken en dat de Franstaligen naar Franstalige TV kijken.
Maar dat is het net! Er bestaan geen "Belgische" tv-stations, dat wil men hiermee zeggen.

Man man, eer belgicisten iets snappen 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 11:11   #65
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Hans,

Ook jij mag leren om te lezen wat er staat. "Watched different television channels" is een meervoudsvorm.

En is dat niet normaal in een land als België? We hebben een franstalige omroep en een nederlandstalige omroep. Natuurlijk kijken de franstaligen naar franstalige zenders en de nederlandstaligen naar nederlandstalige zenders.
Dat heeft niets te maken met de hoeveelheid aan zenders, gewoon aan de tweedeling van la belgique.
In Zwitserland is het ook zo. Toch pleiten ze daar niet voor de splitsing van het land.
Oud 21 februari 2006, 11:12   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is het net! Er bestaan geen "Belgische" tv-stations, dat wil men hiermee zeggen.

Er bestaan dan ook geen "Zwitserse" tv-stations..........

Bovendien ben ik geen Belgicist.

Laatst gewijzigd door Everytime : 21 februari 2006 om 11:21.
Oud 21 februari 2006, 11:13   #67
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
One of our cameramen, a Dutch-speaker, told me how he'd gone on assignment with a French-speaking reporter. Both were from the same country but they soon discovered they went to different films, watched different television channels.

Gezien het aantal bestaande TV-kanalen en internet is dit de meest normale zaak van de wereld. Belachelijk om hieruit conclusies te trekken.

prachtig hans, uit het hele artikel haalt ge er een detail uit, en weerlegt dat op uitstekende wijze...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 11:38   #68
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Hans,

Heeft de bevolking gevraagd om de "splitsing" van die zenders?

Ik kijk ook naar RTBF, net zoals ik De Standaard en La Libre Belgique dagelijks lees.

Het is zoals met de zwart-gele gedrochten van verkeerslichten van Sauwens, ze staan er hoewel niemand er nood aan had. De uitleg van Sauwens hierover sloeg alles: "er is geen enkel dier in Vlaanderen dat zwart-geel gekleurd is, zo zorgen we ervoor dat automobilisten niet op de verkeerslichten rijden... " (Sauwens heeft nog nooit een wesp gezien? )

Maar goed, alle gekheid op een stokje: concluderen dat België niet kan bestaan omdat Vlamingen meer naar VRT kijken en Franstaligen naar RTBF is onzin.

Laatst gewijzigd door Kim : 21 februari 2006 om 11:39.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 12:10   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Heeft de bevolking gevraagd om de "splitsing" van die zenders?

Ik kijk ook naar RTBF, net zoals ik De Standaard en La Libre Belgique dagelijks lees.

Het is zoals met de zwart-gele gedrochten van verkeerslichten van Sauwens, ze staan er hoewel niemand er nood aan had. De uitleg van Sauwens hierover sloeg alles: "er is geen enkel dier in Vlaanderen dat zwart-geel gekleurd is, zo zorgen we ervoor dat automobilisten niet op de verkeerslichten rijden... " (Sauwens heeft nog nooit een wesp gezien? )

Maar goed, alle gekheid op een stokje: concluderen dat België niet kan bestaan omdat Vlamingen meer naar VRT kijken en Franstaligen naar RTBF is onzin.
Dat is natuurlijk totaal onzin. Akkoord met u.
Oud 21 februari 2006, 12:13   #70
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man man, ben nu echt zo dom dat jij niet ziet wat hier bedoeld wordt??
Ik heb het recht dit een belachelijke gevolgtrekking te vinden. U slikt ook alles wat de pers zegt, precies.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 12:15   #71
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kijk naar beiden en ook naar TF1, naar Euronews en tot voor kort ook naar CNN (maar dat werd van de kabel gehaald).

Ik surf ook veel op internet in vele talen.

En velen doen dat
Oud 21 februari 2006, 12:15   #72
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kijk naar beiden en ook naar TF1, naar Euronews en tot voor kort ook naar CNN (maar dat werd van de kabel gehaald).

Ik surf ook veel op internet in vele talen.

En velen doen dat ook
Oud 21 februari 2006, 12:36   #73
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwart-geel is nu éénmaal de meest opvallende kleurencombinatie (=wetenschappelijk feit) ... en ik dacht dat het de bedoeling is dat verkeerssignalisatie opvalt.
Als typische belgiciste begin je nu weer op Vlamingen te kakken terwijl je met geen woord rept over de hysterische Waalse reacties toen er enkele weken geleden per ongeluk een zwart-gele paal in Namen werd geplaatst.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 12:55   #74
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Zwart-geel is nu éénmaal de meest opvallende kleurencombinatie (=wetenschappelijk feit) ... en ik dacht dat het de bedoeling is dat verkeerssignalisatie opvalt.
Als typische belgiciste begin je nu weer op Vlamingen te kakken terwijl je met geen woord rept over de hysterische Waalse reacties toen er enkele weken geleden per ongeluk een zwart-gele paal in Namen werd geplaatst.
Sauwens kennende was dat helemaal niet de bedoeling, dat weet je goed genoeg.

Tja, ik zou de reactie van de Vlaams-nationalisten hier eens willen zien wanneer men hier per ongeluk een geel-rode paal plaatst.

Laatst gewijzigd door Kim : 21 februari 2006 om 12:56.
Oud 21 februari 2006, 12:58   #75
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja, ik zou de reactie van de Vlaams-nationalisten hier eens willen zien wanneer men hier per ongeluk een geel-rode paal plaatst.
Alle gekheid op een stokje: waarom kleuren de Vlaams-nationalisten hun huizen niet in zwart en geel? Dan vallen ze toch beter op?
Oud 21 februari 2006, 13:03   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Per ongeluk? Namen ligt in Wallonië, niet in Vlaanderen. Hun zwart-gele paal was een provocatie tegenover de Walen en niets anders.

Laatst gewijzigd door Everytime : 21 februari 2006 om 13:03.
Oud 21 februari 2006, 13:05   #77
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling van een verkeersminister is (i.t.t. jouw vooroordelen) verkeersveiligheid. Wanneer blijkt dat bepaalde belgicisten een irrationele afkeer hebben voor de veiligste kleurencombinatie , dan is dat hun probleem en niet dat van Sauwens.

Citaat:
Tja, ik zou de reactie van de Vlaams-nationalisten hier eens willen zien wanneer men hier per ongeluk een zwart-rode paal plaatst.
Het zal niemand een bal kunnen schelen.

Laatst gewijzigd door Xenon : 21 februari 2006 om 13:08.
Oud 21 februari 2006, 13:07   #78
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Per ongeluk? Namen ligt in Wallonië, niet in Vlaanderen. Hun zwart-gele paal was een provocatie tegenover de Walen en niets anders.
Bent u een fake-profiel?
Oud 21 februari 2006, 13:10   #79
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling van een verkeersminister is (i.t.t. jouw vooroordelen) verkeersveiligheid. Wanneer blijkt dat bepaalde belgicisten een irrationele afkeer hebben voor de veiligste kleurencombinatie , dan is dat hun probleem en niet dat van Sauwens.

Waarom moest Sauwens dan per se kiezen voor zwart-geel terwijl rood-wit evenzeer opvalt? Sauwens is nu niet direct de meest Belgische gezinde mens, die palen lagen dus volledig in lijn met zijn gedachtegoed.

Enfin soit, ik ben blij dat die gedrochten in Antwerpen vervangen worden door grijze verkeerslichten (puur esthetisch gezien dan ).

Laatst gewijzigd door Kim : 21 februari 2006 om 13:13.
Oud 21 februari 2006, 13:12   #80
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie Luc Vermeulen van Voorpost al actie voeren tegen dat "Waals imperialisme".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be