Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2006, 14:50   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dan steunt u onze actie voor vrijheid van meningsuiting t.v.v. de Belgisch-gezinden in de media? Mooi !
Die vrijheid heb je al lang.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 14:58   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het is enkel lastig om het nieuws te halen als je met vijf veertienjarigen en wat vlaggen voor het justitiepaleis postvat op zondag...
Oud 21 februari 2006, 15:30   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Zo lees ik vandaag dat de NMBS géén geld heeft om de Ijzeren Rijn uit te bouwen.
Het bedrag zou kunnen oplopen tot € 250 miljoen.
Over € 10 miljard/jaar dumpen in een bodemloos francofoon vat daar mag je niks van zeggen.
Op de meerderheidsbanken (en ook van de CD&V ,eens die in de meerderheid zit) "ommerta" rond dit item.
Deze was me ontgaan maar het klopt.
Kort na het Lambermonster was er ook heisa over dezelfde NMBS. De 60/40 verdeelsleutel moest echter ten allen prijze behouden blijven. Daarna kregen we nog een paar nieuwe 'managers', die intussen de pijp intussen allebei aan Maarten hebben gegeven en weg zijn met een hoge ontslagvergoeding, maar wij staan nog altijd even ver: nergens dus. Er loopt echter wel een nutteloze couponnetjestrein van Wallonië naar Luxemburg en Luik heeft een miljoenenkostend kunstwerk als station. Meer moet dat niet zijn voor degenen die het bij de NMBS sinds jaar en dag voor het zeggen hebben: de rooien.
Oud 21 februari 2006, 15:32   #24
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het is enkel lastig om het nieuws te halen als je met vijf veertienjarigen en wat vlaggen voor het justitiepaleis postvat op zondag...
... of de Belgische frietkoten tot nationaal erfgoed wilt benoemen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 21 februari 2006, 15:32   #25
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah bon, leg eens uit !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 15:33   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien eens voor het koninklijk paleis eens proberen ook al mag dat niet?
Wel van tevoren VTM verwittigen. De VRT zal immers toch niet van de partij durven zijn. VTM wél. (en ik spreek uit ervaring)
Oud 21 februari 2006, 15:34   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah bon, leg eens uit !
Er is geen enkele aanwijzing waarom Belgischgezinden hun zegje niet mogen doen in de media.
Oud 21 februari 2006, 15:35   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... of de Belgische frietkoten tot nationaal erfgoed wilt benoemen.
Jammer genoeg voor de bub heeft zelfs d�*t geen resultaat opgeleverd.
Oud 21 februari 2006, 15:40   #29
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele aanwijzing waarom Belgischgezinden hun zegje niet mogen doen in de media.
Ik zie di Rupo constant.

En Verhofstadt.

En Bush.
Oud 21 februari 2006, 15:42   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier idd nog een TV-expres liggen met Hans van de Cauter en prinses Rosalie de Merode en dit ter gelegenheid van 175 jaar Belgique.

Een mens mag toch hopen dat alle échte Belgen die de bub als achterban claimt eindelijk bereikt zijn met deze welsprekende titel:
[SIZE=5]Weg met Vlaanderen.[/SIZE]

[SIZE=5]LEVE BELGIË![/SIZE]
Oud 21 februari 2006, 15:42   #31
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie di Rupo constant.

En Verhofstadt.

En Bush.
Inderdaad, maar volgens ubervoorzitter Van De Cauter zijn de BUBers natuurlijk de enige echte Belgicisten, en is de rest maar een hoopje Vlaams-Nationalistische saboteurs die aan het uitsterven zijn.
Oud 21 februari 2006, 15:43   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En over Vlaams- en Waals-nationalisme, BHV, Vlaemsche grondwetten, koninklijke toespraken daarentegen...

Tijd om ons weer met het essentiële bezig te houden: de economie (en dus een unitair België).

Ik denk dat de eerste post nie goe gelezen hebt HANS1

een onafhankelijk vlaanderen zonder zuiderse profiteurs, en zonder een geimporteerde parasiterende profiteursfamilie genaamd Von Belgiën.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 15:44   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben een paar weken afwezig geweest. Vervolgens heb ik mij enkele dagen bezig gehouden met de forumkatern over de Deense cartoons. Bovenstaande is de eerste comentaar die ik van Hans lees na al die weken. En ja hoor: Het Vlaams-Nationalisme krijgt een veeg uit de pan, en het unitarisme is dè grote oplossing.

Gek, maar het is eigenlijk pas wanneer je na zoveel weken afwezigheid diezelfde afgezaagde, grijsgedraaide plaat weer ziet spelen, dat je pas goed beseft hoe triestig het met het argumentarium van de BUB-voorzitter gesteld is.
Ik denk eerder dat er een kras in de vinyl zit, en da zijn naalden blijft hangen, ...
Oud 21 februari 2006, 15:46   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U lacht eigenlijk met uzelf, want mijn commentaar bouwde gewoon voort op wat er door een Vlaams-nationalist in de post te voren werd gezegd. Wat u zegt over mij is dus evenzeer op uzelf van toepassing.

En blijkbaar interesseert u zich voor de cartoon-problematiek. Dus bent u voorstander van vrijheid van meningsuiting voor iedereen, neem ik aan?

Van mij moogde gij verkondigen wat ge wilt, ik mag er wel het mijne van denken hé, ?
Oud 21 februari 2006, 15:48   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige manier om in België efficiënt te besparen zonder te snoeien in de sociale verworvenheden is door een drastische vereenvoudiging van de administratie. Unitarisme is daartoe het beste middel, maar er zijn er ook andere, zoals fusies van gemeenten en loon naar werk voor ambtenaren.
En waarom zou je niet mogen snoeien in de sociale verworvenheden ?

als je ziet dat het systeem niet werkt, of misbruikt word, moet het aangepast worden. Dus voor mijn part schaft ge heel de sociale zekerheid af, en ge geeft mij mjn geld Cash in mijn handen.

Ik zal mijn plan wel trekken...
Oud 21 februari 2006, 15:52   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja dan is de kans om op een TV ploeg op te lopen quasi 0 natuurlijk...

Ik denk dat hij andere middelen gaat moeten gebruiken, ik denk dat de BUB een paramilitaire vleugel vandoen heeft, De Fluppe zal hun daar wel bij kunnen helpen, dat is nen taaien met nen helicopter, dat schept mogelijkheden natuurlijk om het journaal mee te halen.

Als de fluppe nu eens BUB affiches op zijn wentelwiek plakt, 2 van uw militanten, meeneemt, (zoveel moet ge er toch bijeen krijgen hé ) en dan zet hij zijn speelgoedhelicoptere keer op 't viaduct van vilvoorde, waarna jullie als gek met uw drapeau national beginnen zwaaien, zodat ze u vanop de vrt toren en vanuit vilvoorde kunnen zien staan,

Dan gaat ge zeker op TV komen !
Oud 21 februari 2006, 16:11   #37
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
lagere loonlasten betekent minder bescherming voor de werknemer.
de liberale logica is zo simpel als pompwater:
maak de mensen wijs dat ze meer gaan verdienen als de loonlasten dalen, want dat de 'profiteurs' nu met hun geld gaan lopen.
maar uiteindelijk zal het kapitaal met hun geld gaan lopen, en zal de afbouw van de sociale zekerheid leiden tot grenzeloze flexibiliteitseisen, het verdwijnen van minimumloon, enorme inkomensverschillen en extreme armoede tegenover decadente rijkdom.
de uitkeringen beschermen de lonen van de werkenden. niemand gaat immers voor minder werken dan wat hij kan 'krijgen' met doppen of het leefloon.
het is die ondergrens die het kapitaal wil doorbreken.
dat en minder 'regelneverij', en dan kan men de meedogenloze aanvallen op de lonen, de arbeidsomstandigheden en ons leefmilieu pas goed inzetten.
Beste Mitgard, als je niet weet waar je over spreekt, zwijg dan liever. Door afschaffing van de loonlasten daalt enkel het brutoloon (datgene dat de werkgever uitgeeft) en is het bijgevolg voor bedrijven veel interessanter om zich weer in Belgïe te vestigen. Het nettoloon (datgene dat de werknemer ontvangt) blijft net hetzelfde. De werknemer blijft dus hetzelfde verdienen. Bovendien is het voor de werkgever nu veel gemakkelijker om opslag te geven aan zijn werknemer, aangezien hij per euro opslag geen enorme hoop papieren moet invullen om aan de staat ook opslag te geven. Werknemer en werkgever hebben er dus allebei baat bij!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 16:19   #38
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De enige manier om in België efficiënt te besparen zonder te snoeien in de sociale verworvenheden is door een drastische vereenvoudiging van de administratie. Unitarisme is daartoe het beste middel, maar er zijn er ook andere, zoals fusies van gemeenten en loon naar werk voor ambtenaren.
Inderdaad, de overheid kan enorm besparen op administratie (Tot zo'n 60% geloof ik). Daartoe moeten we de sociale zekerheid volledig herzien en de loonlasten afschaffen. Door het afschaffen van de loonlasten is het al voor de helft goedkoper om een ambtenaar te werk te stellen. Door dingen als het basisloon, het basispensioen, gratis onderwijs en gratis ziekenzorg besparen we nog meer op administratie omdat deze dingen een basisrecht zijn geworden. Bijgevolg werkt de sociale zekerheid nu echt voor iedereen en is ze effectiever en efficiënter. Kosten voor deze basisrechten kunnen grotendeels opgevangen worden door consumptiebelasting (dus een sociale btw) die de loonlasten die nu in de prijs zitten vervangen. Ook een kleine belasting van 0.1% op bankverrichtingen helpt de overheid genoeg geld te ontvangen zonder dat er iemand slechter van wordt.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 16:48   #39
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Beste Mitgard, als je niet weet waar je over spreekt, zwijg dan liever. Door afschaffing van de loonlasten daalt enkel het brutoloon (datgene dat de werkgever uitgeeft) en is het bijgevolg voor bedrijven veel interessanter om zich weer in Belgïe te vestigen. Het nettoloon (datgene dat de werknemer ontvangt) blijft net hetzelfde. De werknemer blijft dus hetzelfde verdienen. Bovendien is het voor de werkgever nu veel gemakkelijker om opslag te geven aan zijn werknemer, aangezien hij per euro opslag geen enorme hoop papieren moet invullen om aan de staat ook opslag te geven. Werknemer en werkgever hebben er dus allebei baat bij!
'oooh sorry, d�*t wist ik niet.'
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 17:25   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan steunt u onze actie voor vrijheid van meningsuiting t.v.v. de Belgisch-gezinden in de media? Mooi !
Vrijheid van meningsuiting is geldig voor iedereen. Veronderstel dat gij dan ook de vrijheid van meningsuiting van Vlaams-gezinden steunt ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be