Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2006, 07:29   #21
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Ik lees hier echt overal negatieve opmerkingen over buitenlanders. Van lichte stuff als "ze willen ni werken", " ze profiteren van onze sociale zekerheid", tot het al wat groffere "het zijn allemaal criminelen", "ze vermoorden en verkrachten onze vrouwen" tot regelrechte oproepen tot oorlog, genocide en deportatie.

Ik kom, puur uit interesse, ook op moslim forums uit de Benelux, en ik moet dus echt zeggen dat het daar stukken beschaafder aan toegaat. Echt, ga maar eens kijken.
hoe racistischer de geimmigreerden worden/zijn , hoe racistischer ook de oorspronkelijke bevolking word.Neem maar eens een kijkje in "probleemwijken".Ga daar maar eens op je ééntje op stap s'avonds, hele slimme, zien of je nog zo welwillend zal blijven tegenover immigranten, al dan niet van de 1 ste, 2de, derde en binnenkort 4de generatie.Trek wel je oudste, smerigste voddekleren aan, dan word je mischien niet beroofd...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 10:12   #22
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik heb zo'n nazi-achtige avatar dus ik neem aan dat u het op mij hebt.
maar even toch erbij zeggen waarom ik deze avatar heb en wat ik er mee bedoel.

ten eerste moet je mijn nazi-achtige avatar eens goed bekijken en dan merk je dat het rood is vervangen door blauw en dat het nazi svastika vervangen is door een boeddhistisch sauwastika of met andere woorden het spiegeldbeeld van een SS teken.
ik heb dit niet zonder reden gedaan.
ik wil met deze avatar laten zien dat ik enerzijds tegen de idealogie ben van het nazi regime maar ik vind wel dat een gezond nationalisme moet kunnen en dat men moet kunnen opkomen voor zijn eigen volk en dit kan ook zonder dat ik moet oproepen tot genocides of deportaties maar niettemin moet het mogelijk zijn om de ongelijkheden te kunnen zeggen en als hier andere volkeren in betrokken zijn dan is dit nu eenmaal zo en heeft dit niks te maken met racisme maar gewoon gelijkheid en rechtvaardigheid

En dan het joden vraagstuk. de gruwelijk holocaust heeft plaatsgevonden en mag nooit meer herhaald worden, maar alleen is de holocaust niet de enige in de menselijke geschiedenis en tot op de dag van vandaag gebeuren er nog dagelijks genocides die niet worden behandeld.
ik ben zeker geen joden hater maar men moet de holocaust niet eeuwig blijven gebruiken of eerder gezegd misbruiken voor hun eigen politieke agenda of voor persoonlijke doelen.
niettemin blijft deze daad van hitler een onvergeeflijk en onvergetelijk feit.

en mijn avatar is maar tijdelijk

maar het heeft lang geduurd eer ik reacties kreeg op mijn avatar, blijkbaar zien maar weinig mensen de verschillen en zelfs met dit duidelijk verschillend symbool krijg je hier direct een stempel op geplakt.
hetzelfde gebeurt in de echte wereld ook en mensen veronderstellen gewoon direct te veel over een persoon en plakken direct vooroordelen aan die persoon zonder dat ze hem eigenlijk kennen.

men heeft direct de stempel van neo-nazi op mij geplakt omwille van een avatar, geen enkele persoon heeft ooit rechtstreeks aan mij gevraagd waarom heeft u zo'n avatar en bent u een dan misschien een neo-nazi?
neen men gaat gewoon verder op veronderstellingen en vooroordelen. men ziet in mijn avatar een nazi symbool dus ik moet wel een neo-nazi zijn

dat is toch wel kort zichtig vind je niet??

nu ik weet niet of er nog mensen zijn met echte nazi tekens maar vooraleer ik die mensen direct bestempel vraag ik hun mening hierover
Dank voor uw uitleg ! Ik had uw avatar nog niet op die manier bezien, en vind uw motivering heel interessant.

Ik had trouwens niet u in het bijzonder in gedachte toen ik mijn verbazing uitte over het antisemitisme op dit forum. Ik dacht eerder aan Skorzeny en Weisse Wolf en een paar anderen. Uw opvatting over de joden lijkt me respectabel.

Ik maak uit uw bijdrage op (corrigeer me maar als ik ernaast zit) dat u afwilt van de anti-negationistische wetten, die de vrijheid van meningsuiting nogal selectief beperken, namelijk alleen ter bescherming van joden. Nou, daarin heeft u wat mij betreft groot gelijk.
In die zin zou ik uw avatar ook kunnen voeren, als symbolisch protest tegen die eenzijdige jodenknuffelarij.

Laatst gewijzigd door oeps : 2 maart 2006 om 10:13.
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 10:58   #23
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zult misschien versteld staan hoe kritisch de moslims voor zichzelf zijn. Deze vorm van zelfkritiek zie ik hier niet veel hoor.
Beschaafd misschien, maar dit is nu eens niet waar. Zelfkritiek ontbreekt bijna volledig, ook op jouw forumpje.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 11:11   #24
Vlaanderen Boven

Standaard

Eigenlijk is die beschaafdheid nog erger...het zijn geen schuimbekkende neo-nazis zoals bij ons, nee, er wordt in alle rust verteld hoe het verkeerd is om met niet-moslims een relatie aan te gaan, hoe geloof voor alles moet komen...

Dat is daar idd normaal.

Je had gezegd 'geen quotes', sorry, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf. Hier een reactie op de vraag van een Marokkaans meisje of ze van haar geloof wel zou mogen trouwen met een Turkse alawiet:

Citaat:
Alavieten zijn geen moslims, met andere woorden hij is een kafier, je huwelijk zal niet halal zijn, en in feit pleeg je dan iedere dag dat je met hem samenbent een hele grote zonde. Is het duidelijk?
En de meeste reacties zijn zo...
Oud 2 maart 2006, 11:22   #25
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Dank voor uw uitleg ! Ik had uw avatar nog niet op die manier bezien, en vind uw motivering heel interessant.

Ik had trouwens niet u in het bijzonder in gedachte toen ik mijn verbazing uitte over het antisemitisme op dit forum. Ik dacht eerder aan Skorzeny en Weisse Wolf en een paar anderen. Uw opvatting over de joden lijkt me respectabel.

Ik maak uit uw bijdrage op (corrigeer me maar als ik ernaast zit) dat u afwilt van de anti-negationistische wetten, die de vrijheid van meningsuiting nogal selectief beperken, namelijk alleen ter bescherming van joden. Nou, daarin heeft u wat mij betreft groot gelijk.
In die zin zou ik uw avatar ook kunnen voeren, als symbolisch protest tegen die eenzijdige jodenknuffelarij.
bedankt voor je reactie

u hebt gelijk als u zegt dat ik bepaalde wetten op vrije meningsuiting weg wil.
Het kan niet dat één bepaald volk beschermd word door wetten als het aan komt op vrije meningsuiting.
en daarom moeten we ook stoppen met de dialoog met moslims die onze wetten,rechten en waarden niet respecteren. en geweld of enige vorm van agressie mag nooit beloond worden met beschermingswetten of dialogen. want dan geef je het signaal van als ik rel schop dan luisteren ze naar me.
je moet andersom werken en volkeren die zich gedragen en respect hebben voor onze samenleving zullen beloond worden met de dialoog en hierin mag dan ook geinvesteerd worden maar volkeren die amok maken moeten eerst aangepakt worden (en hiermee bedoel ik de criminelen en de extremen onder hen) en als ze dan respect tonen voor de westerse samenleving dan kan er sprake zijn van dialoog.
de islam daarentegen is duidelijk tegen onze waarden,wetten en vrijheden en deze religie staat haaks op onze idealogie.
ik vind het dan ook niet kunnen dat we met deze religie de dialoog aangaan enkel en alleen omdat ze overal in de wereld agressie tonen.
eerst moet deze religie fundamenteel veranderen en pas dan kunnen we misschien nog eens praten.
in onze samenleving is de gelijkheid tussen man en vrouw nog altijd niet perfect maar de vrouwen hebben hard gevochten voor hun huidige status en we kunnen niet tolereren dat we een stap terug zetten door beschermingswetten te maken voor een religie die deze gelijkheid helemaal niet toepast.

over de joden dan. het is niet goed voor de joden zelf dat ze beschermd worden tegen anti-semitisme door bepaalde wetten op de vrije meningsuiting.
agressie ten opzichte van joden moet altijd bestraft worden laat ons daar duidelijk in zijn. ook het ontkennen van de holocaust mag men bestraffen want mensen die dit ontkennen zijn of te wel achterlijk of wel zeer extreem rechts.
maar buiten dit moet alles kunnen vind ik persoonlijk.
als ik je beledig dan is het jouw goed recht om mij ook te beledigen.
maar als ik jou beledig en ik word hiervoor gestraft en als jij mij beledigd gebeurt er niks dan ben je als samenleving verkeerd bezig.
of te wel alles of te wel niks hé. en niks is geen optie.

natuurlijk is het beter om je gezond verstand te gebruiken en je kunt vrijwel alles op een beschaafde en beleefde manier zeggen. ook de moeilijkste problemen zijn bespreekbaar met een aantal communicatie technieken.
maar je moet mogen communiceren over alles natuurlijk.
en cartoons of grappen over volkeren en gebeurtenissen en heilige personen moet kunnen.
dit zijn enkel manieren om op een lachwekkende manier is duidelijk te maken en als mensen lachen dan komen ze niet agressief over of hatelijk.
natuurlijk als jij zulke manieren van communiceren gaat verbieden of er agressief gaat op reageren dan ben je zelf verkeerd bezig.

en dan tot slot nog iets over israël.
ik heb het altijd moeilijk gehad met de manier waarop ze de palestijnen behandelen maar nu de dreiging van bomaanslagen en dergelijke ook in onze gebieden meer en meer voorkomt kan ik hun manier van optreden althans beter begrijpen. het blijft natuurlijk een moeilijk probleem en het is moeilijk te begrijpen dat een volk dat zelf een holocaust heeft meegemaakt een ander volk ook iets ergs aandoet.
ik zou het anders aanpakken maar ik heb nu wel begrip voor hun aanpak. alleen denk ik niet dat ze ooit nog vrede zal kunnen opleveren.
maar ja, bomaanslagen leveren die resultaat heel zeker niet op.

en de holocaust op de joden mogen we nooit vergeten maar laten we aub alle holocausten niet vergeten.
ook niet diegenen die recent zijn gebeurt of nog bezig zijn. en laten we de daders proberen te bestraffen.
het kan niet dat in de 21ste eeuw nog steeds ganse volkeren of groepen mensen worden barbaars vermoord of misbruikt en vernederd
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 12:10   #26
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hoe racistischer de geimmigreerden worden/zijn , hoe racistischer ook de oorspronkelijke bevolking word.Neem maar eens een kijkje in "probleemwijken".Ga daar maar eens op je ééntje op stap s'avonds, hele slimme, zien of je nog zo welwillend zal blijven tegenover immigranten, al dan niet van de 1 ste, 2de, derde en binnenkort 4de generatie.Trek wel je oudste, smerigste voddekleren aan, dan word je mischien niet beroofd...
Ik heb meer probleemwijken gezien dan gij denk ik.
Ik heb op het Rabot gewoond in Gent, en in Borgethout in Antwerpen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 12:16   #27
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Eigenlijk is die beschaafdheid nog erger...het zijn geen schuimbekkende neo-nazis zoals bij ons, nee, er wordt in alle rust verteld hoe het verkeerd is om met niet-moslims een relatie aan te gaan, hoe geloof voor alles moet komen...

Dat is daar idd normaal.

Je had gezegd 'geen quotes', sorry, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf. Hier een reactie op de vraag van een Marokkaans meisje of ze van haar geloof wel zou mogen trouwen met een Turkse alawiet:

En de meeste reacties zijn zo...
Quoten is gewoon niet representatief.
Ik kan met quotes zowel aantonen dat Politics een communistische forum als een extreem rechts forum is, ik moet er gewoon de juiste quotes uit halen. Jij bent ook snel een quoteje gaan opzoeken om uw punt te verduidelijken. Hiermee kunnen we tot het einde der tijden bezig blijven.

Je kunt misschien een beetje eerlijk proberen te zijn en ineens de link naar de thread posten.

Laatst gewijzigd door dejohan : 2 maart 2006 om 12:21.
Oud 2 maart 2006, 12:37   #28
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Ik lees hier echt overal negatieve opmerkingen over buitenlanders. Van lichte stuff als "ze willen ni werken", " ze profiteren van onze sociale zekerheid", tot het al wat groffere "het zijn allemaal criminelen", "ze vermoorden en verkrachten onze vrouwen" tot regelrechte oproepen tot oorlog, genocide en deportatie.

Ik kom, puur uit interesse, ook op moslim forums uit de Benelux, en ik moet dus echt zeggen dat het daar stukken beschaafder aan toegaat. Echt, ga maar eens kijken.
Ach, als linkse rukker ben je zo geïndoctrineerd dat het je vergeven is dat je de realiteit niet meer ziet.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 13:05   #29
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Quoten is gewoon niet representatief.
Ik kan met quotes zowel aantonen dat Politics een communistische forum als een extreem rechts forum is, ik moet er gewoon de juiste quotes uit halen. Jij bent ook snel een quoteje gaan opzoeken om uw punt te verduidelijken. Hiermee kunnen we tot het einde der tijden bezig blijven.

Je kunt misschien een beetje eerlijk proberen te zijn en ineens de link naar de thread posten.
Je denkt dat dat de ergste reactie was??? Mooi geprobeerd met je gebluf.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=834501

Wat zou ik er nu trouwens bij winnen door islamieten kwaad af te schilderen? Ik zou niets liever willen dan dat ze gewone Vlaamse burgers worden.

Mijn ogen zijn gewoon open - geen dubbele standaard.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 2 maart 2006 om 13:06.
Oud 2 maart 2006, 13:13   #30
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Geef mij de links, want op diegene die ik heb gezien gaat het een stuk harder eraan toe dan hier.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 13:50   #31
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Je denkt dat dat de ergste reactie was??? Mooi geprobeerd met je gebluf.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=834501

Wat zou ik er nu trouwens bij winnen door islamieten kwaad af te schilderen? Ik zou niets liever willen dan dat ze gewone Vlaamse burgers worden.

Mijn ogen zijn gewoon open - geen dubbele standaard.
Ik nodig iedereen uit bovenstaande draad te lezen en zijn eigen conclusies te trekken.

Laatst gewijzigd door dejohan : 2 maart 2006 om 14:01.
Oud 2 maart 2006, 13:51   #32
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Geef mij de links, want op diegene die ik heb gezien gaat het een stuk harder eraan toe dan hier.

I'll show you mine, you'll show me yours.
http://forums.marokko.nl
Oud 2 maart 2006, 14:25   #33
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Het grote verschil is dat de grootste Vlaamse extremisten op dit forum posten terwijl de grootste moslimextremisten de daad bij het woord voeren.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 14:30   #34
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
I'll show you mine, you'll show me yours.
http://forums.marokko.nl
Net dezelfde.

Ze zijn daar een stuk erger als hier. Elk woord van kritiek wordt direct verwijderd. Kritiek op de christenen , joden etc kan wel, van het moment dat je kritiek hebt op de islam wordt je gebanned.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 14:31   #35
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Ik heb eens wat op marokko.nl gekeken, en ik ben het wel met je eens. Of ze zijn allemaal beschaafd van aard, of ze hebben strenge moderatoren. Dank voor de tip !
Bedoel je dit: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=835773

Oud 2 maart 2006, 14:41   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enkele zinnetjes op dat forum:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Igwan Bekijk bericht
Ik krijg de neiging om nu de straat op te gaan en om flink te gaan schieten!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naodria007 Bekijk bericht
heb geduld ..inna allaha ma3a sabirien!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TWJ Bekijk bericht
Moge de ogen van de verraders nooit rust vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Firnas 23 Bekijk bericht
IN Europa's worden moslims en moslima's opgepakt door de Kruisvaarders met medewerking van de nepmoslims.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ali ibn Mohammed Bekijk bericht
Broeders en zusters Wallahie het is beter om vertrekken uit deze vervloekte land en onbeschofte mensen die geen dien hebben en eer en schaamte en trots en respect en moraal en waarde!
Doe dat dan

... Géén goed voorbeeld dus, en de moderatie trekt er op geen *KNIP*.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 14:42   #37
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Het grote verschil is dat de grootste Vlaamse extremisten op dit forum posten terwijl de grootste moslimextremisten de daad bij het woord voeren.
idd, hier hebben ze veel praat, maar meer dan blabla komt er ni van

Laatst gewijzigd door Duvelke : 2 maart 2006 om 14:43.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 14:54   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog meer leuke zinnetjes van onze, volgens dejohan, zo voorbeeldige medeforumnaars... Mag ik trouwens de Marokaanse medeforumnaars hier feliciteren mat hun ingetogenheid en redelijkheid - want als je op dat ander forum twee minuten bladert ben je gedegouteerd tot en met:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abubaqqersiddiq Bekijk bericht
DE TIJD IS NABIJ MIJN BROEDERS EN ZUSTERS!!! DE TIJD IS NABIJ MIJN BROEDERS EN ZUSTERS VAN DE ISLAM!!! DE OVERWINNING IS ENKEL AAN DIEGENE DIE GELOVEN DAT ALLAH 1 IS EN HIJ HEEFT HET ENIGE RECHT OM AANBEDEN TE WORDEN!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Faithe Bekijk bericht
je hebt gelijk maar we mogen ook laten zien dat we niet onze mond houden als ze onze profeet beledigen.
anders gaan ze door . We zijn al jaren stil en daarom doen zij wat ze willen, ze overtreden hun grenzen
...
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 15:02   #39
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nie moeilijk, of had je misschien gedacht dat die users daar hun eigen gingen uitmaken voor profiteur?
Oud 2 maart 2006, 15:05   #40
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Enkele zinnetjes op dat forum:

Doe dat dan

... Géén goed voorbeeld dus, en de moderatie trekt er op geen *KNIP*.
zou je niet beter de afbeeldingen ook laten zien, waarop ze reageren??

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be