Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2006, 13:16   #101
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut Bekijk bericht
die komt hier niet zo vaak meer, sinds ik hem hier eens deftig in zijn onderbroek heb gezet
En onze "separatist" zoroaster is ook in zijn hemdtje gezet met het wollige nietszeggende "independentistme" van zijn partij!8) ( de commentaar in Het Laatste Nieuws is zalig!)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 13:52   #102
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Citaat:
Demesmaeker is gevallen. Minabele kleinheid heeft gewonnen.
Niet akkoord. Je kan niet verwachten dat Mark, ook al heeft hij misschien diep in zijn ziel enige sympathie voor onze houding, zijn positie op het spel zet door te weigeren onze schorsingsbrief te ondertekenen. Je broodwinning op het spel zetten voor het op te nemen voor drie afwijkende partij-mandatarissen is not done.

Citaat:
Hier ben ik het, zoals je weet, niet eens met je. De smeerlapperij van de NVA-partijtop een zo ruim mogelijke bekendheid geven, heeft niets te maken met rancune, wel met het nastreven van een politiek doel. En wat dat doel is heb je zelf haarfijn aangegeven:
Alles op zijn tijd. Laten we eerst de zaken afwachten. Eenmaal de definitieve lijstvorming bekend is zullen we het niet nalaten er de nodige bekendheid aan te geven. Maar of het ook andere afdelingen zal inspireren, betwijfel ik ten zeerste. Stoute jongens in de partijpolitiek zijn uitzonderingen, niet de regel.

Citaat:
Ik respecteer je beslissing om discreet te blijven, maar door na te laten de zaak uitgebreid in de media te brengen, mis je m.i. een kans om dat doel dichterbij te brengen. Je verhindert dat anderen in de NVA opstaan, dat Vlaamsgezinden in de partij de bovenhand krijgen en dat Wetteren navolging krijgt.
Zie hoger.
Genegen,

Egidius (stuurman a/d wal)
[/quote]Insgelijks. Je postings blijven een balsem op mijn teleurgestelde ziel.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 14:03   #103
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
En onze "separatist" zoroaster is ook in zijn hemdtje gezet met het wollige nietszeggende "independentistme" van zijn partij!8) ( de commentaar in Het Laatste Nieuws is zalig!)
Ha, nu kennen we je bronnen.

btw, ik zie niet in waarom independentisme meer of minder wollig zou zijn dan seperatisme.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 14:06   #104
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Even ter verduidelijking om bepaalde misverstanden en verkeerde interpretaties recht te zetten :

- per aangetekend schrijven van 21 februari jl. werden we op de hoogte gebracht van onze schorsing door het partijbestuur goedgekeurd met eenparigheid van stemmen. De brief werd ondertekend door Mark Demesmaeker, Algemeen secretaris N-VA.

- op 11 maart a.s. beslist de partijraad over onze situatie. Die beslissing wordt daarna besproken door de nationale verzoenings- en tuchtcommissie. (ik maak me in dit verband weinig illusies, ik weet wat er gaat volgen...)

- tot heden werd alleen vrijblijvend gepraat met het Vlaams Belang. Het weze echter duidelijk dat we ons niet in de hoek zullen laten zetten
en het onze bedoeling is in onze gemeente met een open Vlaams-nationale lijst op te komen, bestaande uit mensen uit het VB, N-VA en onafhankelijken.

- de houding van het partijbestuur is zielig. De woordvoerder verklaarde dat de drie geschorste partij-mandatarissen door de partijraad gehoord werden. Dit is een leugen. Alleen de PR-verantwoordelijke en arrondissements-voorzitter Luc Eeckhout diende zich voor de partijraad te verantwoorden. Dat we dus gelogen zouden hebben is een kwakkel. Ik heb vele gebreken, maar leugenachtigheid staat niet op mijn lijstje.

Mijn visie op dit alles. Toen ik startte met het charter wist ik wat de mogelijke gevolgen zouden zijn. De nationalistische frontvorming was
het logisch vervolg erop. Wie nu echter een scheldtirade tegen de partijleiding verwacht is eraan voor de moeite. Ik ben teleurgesteld, maar niet rancuneus. Ik ben er diep van overtuigd dat alleen het doorbreken van het cordon sanitaire ertoe bijdraagt Vlaanderen te geven waarop het recht heeft. Om het met de grote Winston Churchill te zeggen : we'll never surrender. Mijn land is me dierbaarder dan partij-standpunten.
De steun van deze kleine garnaal heb je in ieder geval.
Oud 2 maart 2006, 14:16   #105
ilfalco
Minister-President

Standaard

het is niet de term maar de inhoud ervan xenon... als leterme zegt dat hij de SZ nooit wil splisten. Hoe ga je dan in godsnaam ooit dit land splitsen.

Dromen over onafhankelijkheid ... maar terwijl geen enkel wapen gebruiken om de splitsing van b-h-v door te drukken. En er waren genoeg drukkingsmiddelen hoor; Waar een wil is is een weg.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 14:23   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even ter verduidelijking om bepaalde misverstanden en verkeerde interpretaties recht te zetten :

- per aangetekend schrijven van 21 februari jl. werden we op de hoogte gebracht van onze schorsing door het partijbestuur goedgekeurd met eenparigheid van stemmen. De brief werd ondertekend door Mark Demesmaeker, Algemeen secretaris N-VA.

- op 11 maart a.s. beslist de partijraad over onze situatie. Die beslissing wordt daarna besproken door de nationale verzoenings- en tuchtcommissie. (ik maak me in dit verband weinig illusies, ik weet wat er gaat volgen...)

- tot heden werd alleen vrijblijvend gepraat met het Vlaams Belang. Het weze echter duidelijk dat we ons niet in de hoek zullen laten zetten
en het onze bedoeling is in onze gemeente met een open Vlaams-nationale lijst op te komen, bestaande uit mensen uit het VB, N-VA en onafhankelijken.

- de houding van het partijbestuur is zielig. De woordvoerder verklaarde dat de drie geschorste partij-mandatarissen door de partijraad gehoord werden. Dit is een leugen. Alleen de PR-verantwoordelijke en arrondissements-voorzitter Luc Eeckhout diende zich voor de partijraad te verantwoorden. Dat we dus gelogen zouden hebben is een kwakkel. Ik heb vele gebreken, maar leugenachtigheid staat niet op mijn lijstje.

Mijn visie op dit alles. Toen ik startte met het charter wist ik wat de mogelijke gevolgen zouden zijn. De nationalistische frontvorming was
het logisch vervolg erop. Wie nu echter een scheldtirade tegen de partijleiding verwacht is eraan voor de moeite. Ik ben teleurgesteld, maar niet rancuneus. Ik ben er diep van overtuigd dat alleen het doorbreken van het cordon sanitaire ertoe bijdraagt Vlaanderen te geven waarop het recht heeft. Om het met de grote Winston Churchill te zeggen : we'll never surrender. Mijn land is me dierbaarder dan partij-standpunten.
Nogmaals, hoed af voor Vlaamsgezinden zoals jij, Robert!
Oud 2 maart 2006, 14:23   #107
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan niet verwachten dat Mark, ook al heeft hij misschien diep in zijn ziel enige sympathie voor onze houding, zijn positie op het spel zet door te weigeren onze schorsingsbrief te ondertekenen. Je broodwinning op het spel zetten voor het op te nemen voor drie afwijkende partij-mandatarissen is not done.
Jij hebt een doel, jij hebt culot en je hebt moed. Maar je bent te goed voor deze wereld. Demesmaeker maakt misbruik van het imago van recht-door-zee nationalist dat hij de voorbije jaren opgebouwd heeft. Hij zet dat imago nu in om Vlaamsgezinden kapot te krijgen, en toont daarmee aan dat het niets meer dan marketing was. Dat zijn broodwinning ermee gemoeid is, vind ik irrelevant, we praten hier niet over de CVP of de VLD. Met dat soort redeneringen komen we er nooit.

Citaat:
Je postings blijven een balsem op mijn teleurgestelde ziel.
En nog een poëet ook.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 2 maart 2006 om 14:24.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 14:24   #108
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
De steun van deze kleine garnaal heb je in ieder geval.
Bedankt. Komende van een uitgesproken N-VAer doet dit dubbel deugd.
Oud 2 maart 2006, 14:41   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=robert t;1566401]
Citaat:
Bedankt. Komende van een uitgesproken N-VAer doet dit dubbel deugd.
Reden te meer om nog eens goed na te denken over hetgeen Egidius hierboven heeft geschreven.
Oud 2 maart 2006, 14:41   #110
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
het is niet de term maar de inhoud ervan xenon... als leterme zegt dat hij de SZ nooit wil splisten. Hoe ga je dan in godsnaam ooit dit land splitsen.
Leterme zit voor zover ik weet niet in de N-VA. Om België te splitsen heb je een meerderheid nodig in het Vlaams parlement. Als het Vlaams belang en de N-VA ooit het land willen splitsen, hebben ze aan de CD&V de minst slechte bondgenoot.

Citaat:
Dromen over onafhankelijkheid ... maar terwijl geen enkel wapen gebruiken om de splitsing van b-h-v door te drukken. En er waren genoeg drukkingsmiddelen hoor; Waar een wil is is een weg.
Welke?
Oud 2 maart 2006, 14:43   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onverwijld uit het kartel stappen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 14:47   #112
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat zou het eervolst zijn, vermits de NVA nu met haar 6% zich niet meer achter de kiesdrempel kan verbergen om het kartel te rechtvaardigen.
Maar zal GB zijn ministerpree willen opgeven? ...
Oud 2 maart 2006, 14:48   #113
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
en daardoor zou B-H-V gesplitst zijn?!
Oud 2 maart 2006, 14:48   #114
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote]
[quote=Knuppel;1566414]
Citaat:

Reden te meer om nog eens goed na te denken over hetgeen Egidius hierboven heeft geschreven
Ik doe niks anders. En nogmaals bedankt voor al hetgeen je reeds voor de Vlaams-nationale zaak in het algemeen en voor het charter in het bijzonder verwezenlijkt hebt. I love you for it.
Oud 2 maart 2006, 14:53   #115
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ha, nu kennen we je bronnen.

btw, ik zie niet in waarom independentisme meer of minder wollig zou zijn dan seperatisme.

Nieuwe-Vlaamse Wolligheid

02.03.2006 10.25u - U kent het mopje wel: we hebben goed nieuws en slecht nieuws. Laten we beginnen met het goede nieuws: het kartel van CD&V en N-VA heeft haar eigen versie geschreven van een Vlaamse Grondwet. De inhoud even buiten beschouwing gelaten: het is goed dat traditionele partijen meestappen (of moeten stappen) in de onomkeerbare Vlaamse natievorming.

Het slechte nieuws is dan weer dat CD&V naar koppige gewoonte warm en koud blaast. Nee, een èchte Vlaamse natie moet dat niet worden. “Dit is geen separatisme”, verzekerde Luc Van den Brande. “Wij zien de toekomst van Vlaanderen nog altijd binnen België”. Tja, wanneer valt bij de CD&V-top eindelijk hun euro…?

Slecht nieuws is ook dat het voorstel uitblinkt in wolligheid. “Nu de N-VA een kartel vormt met CD&V, heeft ze de gewoonte overgenomen om de dingen wollig en omfloerst te omschrijven, liever dan ze gewoon bij naam te noemen”, schrijft Jan Seghers in Het Laatste Nieuws. Van N-VA naar N-VW? Nieuw-Vlaamse Wolligheid?

De N-VA wil “independentistisch” worden genoemd en niet “separatistisch”, want dat heeft naar hun aanvoelen een negatieve bijklank, lees: het ruikt teveel naar Vlaams Belang. En als er iets is waar de N-VA-top een bloedhekel heeft is het wel het Vlaams Belang. Hun afkeer voor onze partij is zelfs vele malen groter dan hun afkeer voor de Belgische salons…

“Toegegeven, “independentisten” bekt niet, maar de Vlaamse versie ervan, “onafhankelijkheidsstrijders”, klinkt dan weer te combattief”, aldus Jan Seghers.

“Als we Vlaams parlementslid Jan Loones goed begrepen hebben, wil de N-VA Vlaamse onafhankelijkheid, maar dan zonder eerst te scheiden van Wallonië – zwanger zonder seks, quoi”, merkt de journalist op in een dodelijke uitsmijter.

Met andere woorden: ze streven wel naar onafhankelijkheid, maar CD&V wil het vooral niet worden en N-VA durft het niet. Dat weten we weeral.
bron vb
Oud 2 maart 2006, 14:54   #116
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Dat zou het eervolst zijn, vermits de NVA nu met haar 6% zich niet meer achter de kiesdrempel kan verbergen om het kartel te rechtvaardigen.
Maar zal GB zijn ministerpree willen opgeven? ...
Aan de kant wat staan roepen over eervolheid e.d. is zeer gemakkelijk en je kan er misschien wel wat toeristen mee vermaken op de Brugse Markt, maar daar kopen wij hier in de Brusselse Rand niets mee. Wij willen die kieskring daadwerkelijk gesplitst zien.
Oud 2 maart 2006, 14:54   #117
Egidius

Standaard

Citaat:
In zulke zaken kijkt iedereen naar de NVA. Als die vastberadenheid toont en tot het uiterste wil gaan, dan gaan de anderen alvast niet met een gerust gemoed de omgekeerde richting uit. Maar als de NVA nog voor de besprekingen geopend zijn, al languit op de buik gaat liggen, dan zijn de anderen opgelucht: oef, ze menen het niet, we kunnen ons terugtrekken zonder schade te riskeren.

D�*t was de uiterst belangrijke rol van de NVA in de zaak-BHV, en daar heeft die NVA ronduit gefaald. Niet de eerste en zeker niet de laatste keer. We zullen niet snel vergeten dat de NVA het voorbije jaar tweemaal (BHV en EU-referendum) tegen haar eigen wetsvoorstellen gestemd heeft.

Wat is het allemaal toch moeilijk, hé, om Vlaamsgezind te zijn in de regering. "Ja, we zijn maar klein, denk je echt dat wij de onafhankelijkheid op ons eentje kunnen realiseren, ook het Belang zal met de franstaligen rond tafel moeten zitten", etceta etcetera. Klaagzangen alom. Maar als er een kleine garnaal moet afgemaakt worden omdat hij niet strikt de oekazes van het triumviraat gevolgd heeft, dan toont de NVA plots een ongeziene snelheid, vastberadenheid en efficiëntie.

Wie denken die mannen eigenlijk dat ze voor de zot houden?

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 2 maart 2006 om 14:59.
Oud 2 maart 2006, 15:00   #118
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Aan de kant wat staan roepen over eervolheid e.d. is zeer gemakkelijk en je kan er misschien wel wat toeristen mee vermaken op de Brugse Markt, maar daar kopen wij hier in de Brusselse Rand niets mee. Wij willen die kieskring daadwerkelijk gesplitst zien.
Volg je de politieke actualiteit een beetje? Dan zou je toch moeten weten dat het niet de CD&V zal zijn die BHV zal splitsen (of toch niet zonder weer een veel te hoge prijs te betalen!).
Oud 2 maart 2006, 15:00   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
D�*t zullen we nooit zeker weten vermits voor de N-VA regeringsdeelname belangrijker was dan voor de splitsing van BHV te gaan.
Zonder regeringsdeelname valt er immers niets te bereiken, hé?
Oud 2 maart 2006, 15:02   #120
Egidius

Standaard

Citaat:
maar daar kopen wij hier in de Brusselse Rand niets mee. Wij willen die kieskring daadwerkelijk gesplitst zien.
NVA-stemmen in 2006 en 2007 in de Rand eens in de gaten houden...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be