![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar ga jij wonen na de Vlaamse onafhankelijkheid? | |||
Ik blijf in Vlaanderen wonen natuurlijk |
![]() ![]() ![]() |
55 | 79,71% |
Ik verhuis naar Wallonië, ik gun het ze ni, neh!!! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 11,59% |
Ik ga naar Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,90% |
Ik ga naar Nederland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,80% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent daar nét iets te zeker van. Vergeet niet dat Brussel hoofdzakelijk uit Franstaligen bestaat.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 2 maart 2006 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 2 maart 2006 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik mag alvast één been, één arm, en de helft van mijn hoofd en hart aan Brussel en Wallonië afgeven. Het wordt lastig ademen ( letterlijk en figuurlijk ) voor mij in een onafhankelijk Vlaanderen..... ![]() En ik heb ook geen goesting om te verhuizen. België is mijn thuisland en zo wil ik het houden, tenminste tot een meerderheid (waartoe ik niet behoor )mij splitst
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 2 maart 2006 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Nog maar goed ook, dat al die Belgicisten verhuizen naar het buitenland. We krijgen geen bomaanslagen of zelfmoord acties tegen de Vlaamse republiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Heb jij een raciaal begrip 'Belg'?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het zover komt (ik zeg "als" en niet "wanneer"), ben ik hier weg. Nederland is zeker geen optie. Misschien trek ik wel naar Bretagne of de Auvergne ofzo terwijl al de rest de Provence en de Côte d'Azur gaat verkloten voor zover dat nog niet gebeurd is.
Laatst gewijzigd door Djiezes : 2 maart 2006 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, een zowel emotionele als fysieke verbondenheid met mijn voorouders.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hopelijk verhuizen ze niet met hun geld want dan verkleind Vlaanderen niet alleen, maar wordt het ook armer ( weeral letterlijk en figuurlijk ).
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 2 maart 2006 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 2 maart 2006 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() ... en dat vind je een voldoende reden om je gehechtheid aan België (deels) te verantwoorden?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 2 maart 2006 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Ten eerste: je 'moet' geen verantwoording afleggen en, ten tweede, het is niet die 'gehechtheid' die 'moet' verantwoord worden. Waar ik op aanstuur is dat Labyrinth zijn 'zowel emotionele als fysieke verbondenheid met [zijn] voorouders' een argument vindt om zijn belgicisme te verantwoorden. Ik vind dat een wankel en weinig werkbaar principe: je koopt er namelijk geen brood voor, voor dergelijke irrationele principes. Ik voel me ook verbonden met 'mijn' geschiedenis, maar ik verbind daar enkel persoonlijke, geen politieke consequenties aan: ik vind niet dat ik verantwoording heb af te leggen (in een iets andere betekenis nu) tegenover die erfenis omdat dat leidt (of kan leiden) tot steriel conservatisme of inertie.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Dat is echt wel een dooddoener van formaat... België staat gelijk aan democratie, verdraagzaamheid en openheid, terwijl Vlaanderen wat dat betreft een soort 'anti-België' is van dictatuur, vervolging en geslotenheid. Toon me dat eens even aan, ik ben benieuwd...
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Absoluut, wij leven in harmonie. Niet perfect, maar tot wederzijds genoegen wat mij betreft. Ik ben best tevreden met mijn onvolmaakte menselijke partner.
![]() |
![]() |