![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten Dewael en Onkelinx ontslag nemen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
66 | 75,86% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
21 | 24,14% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Geen enkel probleema Daiwa, ik wacht op de prijs die je er wil voor geven. Je zou me al langer moeten kennen. Ik geef niets voor niets. Ik wacht dus je inzet af, en het zijn de nullen voor de komma die zullen tellen, niet na de komma. We zullen nu eens zien hoeveel kl... je aan je lijf hebt. Ik wacht op je inzet, de rest kan via onze advocaten geregeld worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar in deze affaire, tegen de achtergrond van wat er vandaag leeft in de internationale pogingen om tot een gecoördineerd beleid van terrorismebestrijding te komen, liggen de verantwoordelijkheden van beide ministers zo mogelijk nog een stuk scherper. Ik vond beiden ook bijzonder zwak in hun verweer. Elke jurist die een beetje afweet van strafrecht & -procedure maakt zo brandhout van het slappe geleuter dat Dewael produceerde. Er was alle reden toe voor de regering in het algemeen en de ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken in het bijzonder om deze zaak persoonlijk op de voet te volgen. (relaties met Turkije, de diplomatie, het feit alleen al dat het om een terrorismeproces ging, ...) Dus moet ook nagegaan worden welke "orders" de ministers concreet hebben gegeven en hoe ze over deze zaak zijn gerapporteerd, of ze voldoende geanticipeerd hebben op de nakende uitspraak in de zaak met de mogelijkheid tot een veroordeling etc... Zo'n zaken komen niet aan het licht op een persconferentie, maar moeten m.i. wél (achter gesloten deuren evt.) uitgespit worden in desb. parlementaire commissies. Als mocht blijken dat Dewael meer met z'n kop bij z'n liefdesleven / vakantiebestemming zat dan bij deze zaak die van staatsbelang is, dan moet hij opstappen. Idem dito voor madame Onckelinckx, die al lang genoeg uitgebreid heeft kunnen demonstreren dat ze de slechtste justitieminister is die dit land al heeft gehad. (ik dacht dat het niet slechter kon dan onder Wathelet, maar ik moet m'n mening toch herzien) Om je vergelijking met het bedrijfsleven even terug op te pikken... Als ik merk dat mijn vermogensbeheerders een groot verlies rapporteren daar waar ik de nodige scherpe aandacht mag verwachten, dan zijn het ook de grote jongens die stevig op hun donder krijgen. Of zij slecht gedelegeerd hebben, interesseert mij persoonlijk geen zier. De grote jongens worden immers genoeg betaald om dat soort verantwoordelijkheden op te nemen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U start daar uw eigen bedrijven op of helpt andere bedrijfsleiders met het opstarten van een zaak in China? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Je hebt gelijk. Want uiteindelijk is dit veel meer een structurele
fout dan bij de ontsnapping van dutroux..dat was meer een individuele fout. En als is het maar om van de slechtse justitieminister ooit af te zijn ... ze mag gaan. Maar als ze een andere PS'er tevoorschijn toveren dan zal het allicht niet veel beter zijn. Dat trukije nu erdal niet kan berechten interesseert me eigenlijk minder. Al geef ik grif toe dat ik te weinig weet van de ware toedracht van de fieten waarvan Erdal wordt beticht om daar een oordeel over te vellen. Feit is dat de staatsveiligheid tekort geschoten is . En ik vraag me ook af of hetzelfde gebeurd zou zijn mocht het om iemand gaan die en bedreiging vormde voor la belgique. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er geld en winst mee gemoeid zijn doet men juist het hoognodige en zal men juist de nodige investeringen inzake veiligheid minder snel doen tenzij men ze hen oplegt uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien jij daar volop bedrijven opstart en ook de Amerikaanse beurs kent zult u ongetwijfeld ook wel de naam kennen van het enigste niet Chinees bedrijf genoteerd op de Chinese beurs dat Westerse bedrijven helpt met opstarten van bedrijven in China? Het desbetreffende bedrijf heeft een tiental fillialen in China, geen klein bedrijf dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u zegt te zijn wat u hier altijd beweerd zie ik u na een fout nog niet opstappen nietwaar,of toch wel?? Mindere goden hebben die kans niet meer!
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar terug on topic: de ministers in kwestie zijn verantwoordelijk voor hun departementen; als de zaak daar dan zo verrot is dat belangrijke acties door klaarblijkelijke incompetenten worden beredderd, dan moet zo'n minister ook opstappen. Zo ver reikt hun verantwoordelijkheid wél. Een CEO moet ook niet komen wenen dat z'n staf geen goed werk heeft gedaan; als de resultaten benedenmaats zijn, dan zet je die gast toch ook sito presto aan de deur?
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 2 maart 2006 om 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Schepen
|
![]() Er zit een Waalse én PS minister in nauwe schoentjes, dus ontslagen zullen er wel niet vallen deze keer, tenzij misschien die andere minister, da's toch maar een Vlaming én niet-PS'er...
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het weer heel lollig hoe ze zich hieruit proberen klappen :
Ja, ze was nog niet veroordeeld, dus konden we haar niet oppakken, Dus hebben we geen fout gemaakt door ze te laten lopen . Maar ondertussen stond ze wel onder huisarrest, dus eigenlijk mocht ze zelf nie buiten, (zonder toestemming te vragen... ) 8 agenten moesten haar schaduwen, en dan laten ze haar nog ontsnappen op nen bus, ! hallo, komaan sinds wanneer zijn bussen, zo geschikt om te ontsnappen ? Moest ze nu nog ontsnapt zijn, met den Austin Martin van James Bond, zou ik nog zeggen, maar met nen bus ! dat is toch om uw bloot gat van te laten zien, ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als wij hier een coreswitch in de prut helpen, en de helft van het bedrijf ligt in pan, dan is het ook mijnen manager die het kan gaan uitleggen aan het management, waarom en hoe dat kan... daarachter krijgen wij ook onder ons vijs natuurlijk, maar hij staat het eerst in de wind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien we uw argumenten contra even onder de loupe nemen, dan moet eigenlijk bijna geen enkele minister ooit ontslag nemen. In de meeste gevallen zijn de ministers inderdaad niet "persoonlijk" verantwoordelijk voor fouten die hun ondergeschikten maken. Ze zijn echter wel politiek verantwoordelijk. Ondertussen hebben we in België de "cultuur" gecreëerd dat ministers niet meer ontslag nemen, zelfs al blunderen hun ondergeschikten erop los. Ook trouwens niet wanneer ze zelfs blunder na blunder opstapelen (Flahaut, Freye VdB...).
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schuld ligt niet zozeer bij de privatisering, dan wel op wijze waarop die in het VK is gebeurd. Daarenboven was het trouwens zo dat de staatsspoorwegen al jaren lang nagelaten hebben te investeren in de infrastructuur... Dat vergeet men er ook vaak bij te zeggen. |
|
![]() |
![]() |