![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar ga jij wonen na de Vlaamse onafhankelijkheid? | |||
Ik blijf in Vlaanderen wonen natuurlijk |
![]() ![]() ![]() |
55 | 79,71% |
Ik verhuis naar Wallonië, ik gun het ze ni, neh!!! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 11,59% |
Ik ga naar Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,90% |
Ik ga naar Nederland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,80% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Russisch leger? Dit is het gevecht tegen die imperialistische Walen hé, ze zijn momenteel bezig Oost-Europa te verfransen. We moeten vechten op hun terrein!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel... ik moet toegeven dat er een mix van ideologietjes gaande is. De PS die vecht voor de oude Brusselse aristocraten en bourgeousie. het is toch hartverwarmend, niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Die zou ik eerder zoeken bij de FDF, maar soit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() U zou er mss helemaal geen communist geweest zijn.
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door job ![]() Je wéét toch dat BSL VL zal kiezen. Dus had je beter VL aangeduid. De beste der Belgen dus en die gunnen hun Vlaamse broedervolk toch zeker het licht in de ogen? Al was het maar als dank voor de jarenlange transfers die ook van Vlaanderen richting Broekzele gingen?
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raciale verschillen, of ligt het maar voor een deel aan datgene dat volgens Labyrinht in de 'Belgische' genen zit ingebakken?
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie zegt overigens dat Vlamingen niet in Vlaanderen wilden blijven wonen? De meeste Vlamingen die naar Wallonië trokken deden dat destijds omdat ze wilden werken. In Wallonië was er toen, in tegenstelling tot in Vlaanderen, wél werk. Bovendien waren de Vlamingen bereid om er zich ook op taalvlak aan te passen. Andersom echter.... Wat die aanpassing van de Vlamingen betreft, ook in het buitenland, daar kunnen de Belgische Franstaligen een voorbeeld aan nemen. Overigens begrijp ik de Vlamingen heel goed die het in Belgique niet (meer) zagen of zien zitten. By the way, een paar voorbeelden van Vlamingen die nu in Broekzele en Wallonië wonen zijn van Cau en Onckelinx. Van 'aanpassingvermogen' gesproken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en ik heb me tot voor kort ook in Limburg thuisgevoeld... en kom er nog graag eens flaneren... maar wonen doe ik in mijn dierbaar Crisnée... daar geboren dus ben ik het "geboortig"... en het is waar dat zowel van vader's als moeder's kant men nagenoeg iedere generatie over die taalgrens sprong... dus kiezen is veel gezegd... feitelijke vaststelling zou ik eerder zeggen... en vermits hier de nooit te verwachten optiekeuze gevraagd wordt... blijf ik waar ik ben en waar ik mij goed voel... al reis ik vaker door Brabant en Eurregio Maas-rijn...
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
die Britse krant weet waarschijnlijk het( fijne van het fijne niet... mijn ervaring is dat het nu weliswaar veel minder is als in mijn jeugd omdat allle Vlaamse instanties contacten bemoeilijken (zie onze vroegere discussies over de sterk bemoeilijkte bepaalde verbindingen bij De Lijn... de vroegere drukke verbinding Sint-Truiden-Luik is opgedeeld in een uitbreiding van de stadslijn te Sint-Truiden tot Ramkin Oreye, vanwaar men meestal te voet enkele honderden meter moet afleggen tot aan de stelplaats van de TEC... maar ik neem nu regelmatig de TEC bus naar Luik waar ik kwasie onmiddellijk de Lijn bus kan naar Tongeren nemen en vandaar de Lijn bus naar Bilzen-Genk en op die nog steeds goede verbinding zijn er veel passagiers... wat bewijst dat indien er aanbod is, er ook mensen reizen tussen twee gedeelten van de vroegere op mekaar aangewezen delen van Limburg en Luik) enwat hoorde ik gisteren op TVLimburg: Steve Stevaert en zijn Luikse collega Gouverneur hebben akkoorden voor culturele uitwisseling afgesloet... dat en de regelmatig uitwisselingen tussen de leerlingen van scholen in Heers, Waremme, Sint-Truiden en Crisnée, om maar die te noemen... ja misschien minder huwelijken... maar het bezoek aan de kerkhoven van beide kanten van de Haspengouwse taalgrens, het toeven aan de monumenten van gesneuvelden aan beide kanten van die grens... waar men vaker Limburgs dialect en Waals dialect hoort... ja beste Jan... je hebt vroeger vaker veel moeite gedaan om te bewijzen dat het niet zo is... maar een heel groot gedeelte van de bevolking speelt uw extremistische spellekes niet mee... gelukkig maar...
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie beweert er trouwens dat er niet gereisd wordt tussen Vlaanderen en Wallonië? Ik doe het zelf. En ik zie ook grensoverschrijdend vervoer van Maldegem naar Eede, Sluis en Aardenburg. Ik zie hetzelfde op de drukke buslijn De Panne-Duinkerke. Dat was evenwel niet het punt. Wel, dat het aantal huwelijkheden tussen Vlamingen en Walen laag is (met enige uitzondering Brussel en omgeving). Heel laag zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
zoals overal heb je terzake ook extremisten in het F-talig gebied van België... maar op het Haspengouws platteland waar ik woon moet men met dergelijke optie niet voor de dag komen...
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan zeg, alsof dat een reden is om te concluderen dat Vlamingen en Walen niet samenhoren. Je wordt verliefd op een persoon om wie hij is, je gaat niet kijken naar de nationaliteit van iemand.
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schooluitwisseling is een zaak die meer voorkomt dan u denkt. U staart zich blind op de ene uitwisseling, terwijl er in het onderwijs met allerlei scholen in diverse landen dat gebeurt. In onze school hebben we nu een uitwisseling met een Poolse en een Italiaanse school. In het verleden is er ook iets dergelijks met een Waalse, Duitse, Griekse... school gebeurt. Tegelijkertijd is er ieder jaar een vaste uitwisseling met een Nederlandse school. Even trouwens opmerken dat de gouverneurs geen onderwijsbevoegdheid hebben. Zij hebben dus niet in de pap te brokken van de schooluitwisselingen, beste vriend. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 3 maart 2006 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fijn echter om z'n argumentatie ook naar het land van de sprookjes te verwijzen! |
|
![]() |
![]() |