![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om eerlijk te zijn, weet ik absoluut niet wat ik in die situatie zou doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou precies hetzelfde doen als elk ander, normaal mens: je eigen volk eerst laten overleven.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je eigen lief transporteren op "je eigen 'volk'" is ook wel een bizarre stelling. Mensen die in deze streken wonen, zijn tof, ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maakt geen zak uit.
Niemand is meer je eigen volk dan je lief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want een tijdje terug was het een Waalse. Buggers.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moest een weten wie mijn lief is...
![]() ![]() ![]() En toch zou ik FDW doodschieten inplaats van hem. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is wat hier duidelijk het geval is. Ik ben nog naar Sint-Petersburg geweest. Met de bus moesten we plotseling stoppen voor een of andere 'politie'. We moesten een boete betalen omdat de bus volgens hen te veel uitweek. Niks was daar van waar natuurlijk. En zeer eigenaardig, je kon zelfs je boete betalen met een slof sigaretten waardoor we meteen de opzet kennen van de boete die we moesten betalen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja...?
PS Happart? ![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 3 maart 2006 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wedden dat ze binnen enkele weken wanneer de media aandacht geluwd is de mogelijkheid zal krijgen zich vrij te kopen met een 'boete'? Ik ken die landen maar al te goed! Ik ben er altans genoeg geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als niemand de bevelen van Hitler opvolgde of zijn theorieën ten uitvoer bracht, zouden de oorlog en de concentratiekampen vermeden hebben kunnen worden. Een bevel zonder opvolging blijft zonder gevolg, en laat diegene die het bevel heeft gegeven alleen achter. (met mijn excuses aan iedereen, maar nu wil ik toch ook eventjes off topic gaan) Toch twee bedenkingen: 1) Het collectief is meestal meer dan de loutere samenvoeging van individuen 2) Heeft elk individu zicht op het totale collectief of enkel vanuit zijn perspectief ? Ander voorbeeld waar de band wel rechtstreeks is: Je landt met een medisch team in een vluchtelingenkamp in het midden van de Afrikaanse woestijn bij een vluchtelingenkamp. Er zitten 4.000 mensen in erbarmelijke omstandigheden op de rand van de dood te balanceren, maar je hebt maar hulpmiddelen en mensen om 10 % ervan daadwerkelijk te helpen, in afwachting en de hoop dat de verdere hulpverlening zal volgen. Je staat als individu tegenover een massa die om hulp smeekt. Je kan twee dingen doen:
Maar er is geen burgerlijke stand of paspoortsysteem, noch een medisch dossier dat je kan gebruiken. Dus moet je die mensen op zicht screenen en degene waarvan je denkt dat hun behandeling niet voldoende urgent is om bij de 10% 'gelukkigen' te horen, worden in de wachtrij gezet. Je markeert ze, letterlijk, met een stempel op de hand of het gezicht. De dagen daarop zie je die mensen die je gemarkeerd hebt sterven. Elke nieuwe dag moet je de lijken opruimen die jouw stempel dragen en jouw selectie niet hebben overleefd. Bovendien merk je dat je screening niet waterdicht is, want ook bij diegene die je wel behandelt sterven er mensen. Dit alles zonder enige garantie dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je dan het begrip 'persoonlijke verantwoordelijkheid' volgens jouw definitie hanteert, hoe ga je om met deze beslissing ? Mag je je troosten met de gedachte dat de oorzaak van de catastrofe die je tracht te beteugelen boven jouw persoonlijke verantwoordelijkheid uitstijgt ? Als je het recht op leven als absoluut beschouwt, moet je dan iedereen helpen met het risico niemand te helpen ? En hoe zie je dan jouw individueel recht om geen schuld te hebben aan iemands dood ? [/SIZE]
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 3 maart 2006 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom lieten de nazi's hem weeral met rust ?
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan verschiet je wel eens ga je wel wat trager rijden... Probleem is de smalheid van de wegen en het gebrek aan voet- of fietspaden buiten de stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
legerdienst dubbele burgerdienst je tijd uitbrommen in de cel
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
FDW efkes medewerking vragen en schijndood spelen bij vrijlating lief een tegenzet plannen naargelang de mogelijkheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Vreemdeling
|
![]() Neen die doen dat niet,kijk maar eens hoe onze allochs per auto rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu zijn het plots al 'onze'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om je slachtoffer medewerking te vragen in zo'n geval moet je blijkbaar zo koelbloedig zijn als Pelgrim Forever. Wie garandeert je trouwens dat je lief wordt vrijgelaten als je tegemoet komt aan wat bandieten van je vragen? Ik gaf dit voorbeeld enkel met een echtpaar in gedachten dat overvallen werd en waarvan de man in bijzijn van zijn vrouw werd vermoord ook al hadden die twee alles gedaan wat hun belagers eisten. Lombas vergelijkt hier echter een stom ongeval met opzettelijke moord en vandaaruit zet hij een hele constructie op om te provoceren. Het land waar Fidel de scepter zwaait is het enkel om geldklopperij bij buitenlanders te doen. De vrouw die er een ongeval kreeg zal worden vrijgelaten zogauw er vanuit haar land van herkomst voldoende dollars of Euro's over de brug komen. Geen Cubaans geld want dat heeft enkel waarde voor de straatarme Cubanen.
![]() |