Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten Dewael en Onkelinx ontslag nemen
Ja 66 75,86%
Nee 21 24,14%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2006, 12:54   #81
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter Bekijk bericht
Hoe dicht ligt de "rode" kleur van Erdal bij de "rode" kleur van de PS ???

Misschien vergezocht , maar begin me toch vragen te stellen.
Lijkt me allemaal zo onwaarschijnlijk...
Eerder bij de Vlaamse PVDA (niet hun Nederlandse naamgenoten).
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 13:54   #82
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Een extreem links iemand is een activist. Andere extreemisten met haar staat van dienst zouden al gauw terroristen zijn en zouden niet zo vrij mogen rondlopen en resideren op kosten van de Belgisch staat.
En vertel eens, wat is die staat van dienst?
Schijn uw licht eens op de zaak want ik weet dus nog altijd niet waarom Erdal een terroriste is.

Hier wordt veel geluld en gezeverd, vooral vanwege de rechtse zakken hier, maar allen hebben ze één ding gemeen: we zijn al een week ver en er heeft er NOG GEEN EEN EEN DEFTIG ARGUMENT GEGEVEN.
Oud 3 maart 2006, 13:58   #83
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
helemaal geen domme opmerking, het is een linkse activiste, dit zegt misschien genoeg.
think again. Het is een activiste die tegen de toetreding van turkije tot de EU is. En daarom wordt het DHKC veroordeeld, alleen daarom, want over terroristische activiteiten is geen sprake. Het DHKC heeft hier in Belgique GEEN ENKELE TERRORISTISCHE DAAD GEPLEEGD. Dat Erdal is kunnen ontsnappen zegt veel over de amateurs op de staatsveiligheidsdiensten, niet meer dan dat.
Oud 3 maart 2006, 14:26   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij is Erdal niet ontsnapt maar ontvoerd.

Nog even en dan laat Turkije weten dat het het heft in eigen handen heeft genomen omdat Belgique haar liet ontsnappen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 14:37   #85
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Nog even en dan laat Turkije weten dat het het heft in eigen handen heeft genomen omdat Belgique haar liet ontsnappen.
da's nog eens een slimme opmerking. Voor Erdal zelf had een paar jaar achter de veilige tralies waarschijnlijk veel beter geweest dan een paar jaar nog eens als een opgejaagde te moeten leven, met de angst dat er elk moment een of andere huurling voor je neus kan staan. Deze ontsnapping stinkt inderdaad, en als er al van bovenhand werd 'geholpen' dan zal dat zeker niet voor het heil van Erdal zelf zijn geweest.
Oud 3 maart 2006, 14:43   #86
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik vraag mij af of het wel een blunder van die agenten was, ... Het is in elk geval een bijzonder goedkoop middel om van een ongewenst ellement af te komen...

En dit zonder gezichtsverlies, de Guy en Die Rupette zullen er wel voor zorgen dat alles met de mantel der liefde bedekt wordt, voor de betrokken , onschuldige ministers, ...

Na een dag of 2 storm in de gazetten, wordt heel het handeltje door de VRT schoon afgedekt met een georchestreerd debat op tv, en niemand, kraait er nog naar of mist madam Erdal.

Ofwel is ze echt gaan lopen, en mogen ze die twee Special Agents, hun strepen afpakken

Ofwel hebben ze ze laten lopen,

Ofwel zijn de turken haar zelf komen halen, en zit ze ondertussen in ware mossad stijl in een diplomatieke valies op weg naar Ankara...
Ze moeten ontslag nemen, Dewael en Oncklinckx: De Clerck en Tooback moesten na kritiek van PS en VLD destijds ook oprotten toen Dutroux aan de haal ging en een hele middag het land in rep en roer zette.
Oud 3 maart 2006, 14:45   #87
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Als ze dat doen kunnen we meteen weer een tijd gerust zijn dat Turkije NIET in de EU zal komen.
Oud 3 maart 2006, 14:49   #88
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
think again. Het is een activiste die tegen de toetreding van turkije tot de EU is. En daarom wordt het DHKC veroordeeld, alleen daarom, want over terroristische activiteiten is geen sprake. Het DHKC heeft hier in Belgique GEEN ENKELE TERRORISTISCHE DAAD GEPLEEGD. Dat Erdal is kunnen ontsnappen zegt veel over de amateurs op de staatsveiligheidsdiensten, niet meer dan dat.
Met linkse activiste bedoelde ik, zij is links politiek, België wordt bestuurt door linkse politiek, we helpen elkaar een beetje en ze kan ontkomen.

Of dat ze niets te maken heeft met een aanslag dat weet ik niet, de rechtbank heeft geoordeeld van wel.

Lid van terroristische organisatie?
De correctionele rechtbank oordeelt over de elf DHKP-C-leden, die ongeveer zes jaar geleden in Duinbergen werden opgepakt met onder meer een reeks verboden wapens en valse papieren. Volgens het federaal parket behoren ze tot het kloppend hart van het DHKP-C, volgens Europa een terroristische organisatie. Ze staan onder meer terecht voor lidmaatschap van een vereniging van misdadigers (met terroristische doeleinden) en van een criminele organisatie.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_177090.html
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 15:05   #89
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met linkse activiste bedoelde ik, zij is links politiek, België wordt bestuurt door linkse politiek, we helpen elkaar een beetje en ze kan ontkomen.
U bedoelt een linkse politiek die de neoliberale grondwet er door drukt, de neoliberale generatiepacten erdoor duwt, de Europese Commissie geen haarbreed in de weg legt, een monarchie aan de macht houdt, voor de Turkse toetreding is en bij de WHO de zwaarste dereguleringen zit te bepleiten?

Citaat:
Of dat ze niets te maken heeft met een aanslag dat weet ik niet, de rechtbank heeft geoordeeld van wel.
Jij bent het ongetwijfeld dan ook eens dat het Vlaams Blok een racistische partij was die moest verboden worden?

Citaat:
Lid van terroristische organisatie?
De correctionele rechtbank oordeelt over de elf DHKP-C-leden, die ongeveer zes jaar geleden in Duinbergen werden opgepakt met onder meer een reeks verboden wapens en valse papieren. Volgens het federaal parket behoren ze tot het kloppend hart van het DHKP-C, volgens Europa een terroristische organisatie. Ze staan onder meer terecht voor lidmaatschap van een vereniging van misdadigers (met terroristische doeleinden) en van een criminele organisatie.
En plots zijn de staatsmedia betrouwbaar zeker. Er is in de hele zaak geen enkel feitelijk terroristische daad genoemd. De enige reden waarom men het over terroristen heeft is omdat er sinds enkele jaren terrorismewetten zijn die iedereen met een iets te non-conformistische mening als potentieel gevaarlijk zien.
Oud 3 maart 2006, 15:09   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ze moeten ontslag nemen, Dewael en Oncklinckx: De Clerck en Tooback moesten na kritiek van PS en VLD destijds ook oprotten toen Dutroux aan de haal ging en een hele middag het land in rep en roer zette.
Als ik me goed herinner was het trouwens diezelfde Dewael die nu op skivakantie vlucht die indertijd het ontslag eiste van De Clerck...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 15:20   #91
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij bent het ongetwijfeld dan ook eens dat het Vlaams Blok een racistische partij was die moest verboden worden?

En plots zijn de staatsmedia betrouwbaar zeker. Er is in de hele zaak geen enkel feitelijk terroristische daad genoemd. De enige reden waarom men het over terroristen heeft is omdat er sinds enkele jaren terrorismewetten zijn die iedereen met een iets te non-conformistische mening als potentieel gevaarlijk zien.
Wat het Vlaams belang hier komt doen dat weet ik niet hoor.

De staatsmedia heeft hier toch niets mee te maken, het is een uitspraak van de rechtbank.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 15:22   #92
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Dienen Patrick Dewael en Laurette Onkelinx ontslag te nemen als minister van binnenlandse zaken resp justitie naar aanleiding van de zaak Erdal ?

Enkele argumenten pro ontslag
- Ze zijn politiek verantwoordelijk
- De strijd tegen terrorisme wordt veel te licht opgevat
- Precedent van Van De Lanotte en De Clerck tijdens Dutroux affaire

Enkele argumenten contra ontslag
- Zijn niet persoonlijk verantwoordelijk voor blunder agenten Staatsveiligheid
- Zouden beter blijven en maatregelen nemen om dit te voorkomen in de toekomst
- hun ontslag gaat Erdal niet terugbrengen
De grootste fout werd gemaakt door de rechter die geen voorlopige hechtenis had bevolen. Ik begrijp dat niet.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 15:33   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De grootste fout werd gemaakt door de rechter die geen voorlopige hechtenis had bevolen. Ik begrijp dat niet.

En de grootste fout was ook de enige fout? Een rechter die geen 'voorlopige hechtenis' beval die deze van Dutroux wel eens zou kunnen benaderen?

In Nederland zijn dergelijke termijnen ondenkbaar maar hier maken ze nog altijd deel uit van wat de Commissie Dutroux bestempelde als: de Belgische ziekte.

Wie beweerde ook weer dat justitie er in dit land op vooruit gegaan was?
Toch zeker sinds Onckelinx de plaats van de witte ridder innam?
Oud 3 maart 2006, 16:29   #94
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik me goed herinner was het trouwens diezelfde Dewael die nu op skivakantie vlucht die indertijd het ontslag eiste van De Clerck...
Tja altijd wat met die Patrick FUCKING Dewael Azo een incompetente...
Oud 3 maart 2006, 16:34   #95
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze zijn precies de druk goe aan het opvoeren, ...

Blijkt nu toch, dat (zoals ik al vermoede) ze die Erdal wel preventief hadden kunnen oppakken...

Ik vraag mij af hoe Dewael hem daar weer uit gaat babelen, en ik denk dat Di Rupette voor zijn vriendin ook een oplossing gaat moeten zorgen, ... haar snel op vakantie sturen, of op missie naar een of ander congres voor ministers van justitie, ... (en anders vind m wel iets uit... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 16:43   #96
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat het Vlaams belang hier komt doen dat weet ik niet hoor.

De staatsmedia heeft hier toch niets mee te maken, het is een uitspraak van de rechtbank.
Het blok is ook veroordeeld door een rechtbank. degenen die toen schreeuwden dat het een politiek proces was en dat de democratie werd geschonden vinden het nu normaal dat de Belgische staat politieke bewegingen verbiedt... hypocrieten.

De staatsmedia (waaronder ik ook alle gazetten van Roularta, persgroep, VUM en consoorten reken) hebben er alles mee te maken. Zij voeden namelijk mee de hetze tegen de 'terroristen' terwijl er van terroristische activiteiten in dit proces helemaal geen sprake is, wel van lidmaatschap van een 'foute' beweging. Of vind jij het normaal dat men vier jaar krijgt voor het VERTALEN VAN EEN PERSBERICHT?

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 maart 2006 om 16:45.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 16:46   #97
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het blok is ook veroordeeld door een rechtbank. degenen die toen schreeuwden dat het een politiek proces was en dat de democratie werd geschonden vinden het nu normaal dat de Belgische staat politieke bewegingen verbiedt... hypocrieten.

Hetzelfde kan gezegd worden van diegene die toen vonden dat het geen politiek proces was, maar dat het dat nu wel is...

En dat gaat dan nog over iets waar we eigenlijk nog niet rechtstreeks bij betrokken zijn, het gaat niet eens over politiek maar over het overtreden van de wapenwet en bezit van valse documenten...

Maar kom ergens kan ik u wel volgen, misschien dat er inderdaad wel hogere politieke spelletjes meespelen en werd dit schaap opgeofferd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 17:03   #98
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat mij betreft was dat proces tegen het VB destijds ook een politiek proces, vanwege een fascistoïde regering, die geen andere manieren kon bedenken om het VB te bekampen dan wat met processen zwaaien.
Bovendien gaat de vergelijking ook niet echt op: er moesten geen VB mensen de cel in, de partij is kort daarop hersticht en staat nu eens zo sterk. Helaas zulmlen de DHKC militanten daar niet op moeten rekenen.
Oud 3 maart 2006, 17:08   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten ging dit proces niet over een of andere Turkse politieke beweging... Waar haalt u dat nu weer vandaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 17:14   #100
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ging evengoed om een politiek proces toen als nu. Daar gaat het om. Het is dus bijzonder hypocriet om dan nu moord en brand te schreeuwen omwille van deze 'terroristen' die geen enkele terroristische daad hebben gepleegd maar gewoon den bak in vliegen voor vier jaar VOOR HET VERTALEN VAN EEN PERSBERICHT.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be