![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Houdt u van/Kijkt u naar reality en fake-reality shows? | |||
Ja, absoluut! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Soms. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 44,12% |
Nee, wie denkt u wel dat ik ben? Ik haat die zever! |
![]() ![]() ![]() |
16 | 47,06% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je hebt onder vlamingen allerlei soorten mensen met allerlei soorten opvattingen, gaande van extreem rechts tuig zoals jij tot communisten. wat bindt de vlamingen dan zo hard, behalve dat ze allemaal vtm op 2 hebben staan en stoverij met frieten lusten? zijn het allemaal harde werkers, geboetseerd uit echte polderklei en met zo'n van paemel-mentaliteit? 'volksgeest' is kunstthema uit de negentiende eeuwse romantiek, niks meer. get over it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Haha, VTM op 3
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die volksgeest bestaat. Er zijn goede en slechte kanten aan trouwens. De minder leuke kant is dat de helft van Vlaanderen aanschuift voor een Laura lynn concert, maar er zijn ook goede kanten. Ik denk dat de Fransen niet zo dol zijn op Laura. Dat zal te maken hebben met allergietjes of omdat het niet in hun volksaard ligt ? Hun volksaard is trouwens meer Louis de Funes die over een banaan uitglijdt.
Wie die kleine dingen allemaal ontkent is gewoon een negationist ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 4 maart 2006 om 02:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk model is kunstmatig. De relativiteitstheorie is van begin vorige eeuw, maar die bestaat nog en men vindt er hiaten in, maar toch blijft die bruikbaar en zorgt die voor goede dingen. De Quantumtheorie is van de jaren 30 en zelfs daarvoor en die is nu nog brandend actueel. Ik weet dat je wat bedorven bent door tv en zo, maar je kan niet alles brandmerken als een trendje en hype waarvoor je een jaar achter de tv gaat zitten en het dan verruilt voor een ander beeldbuisdinges.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook typisch dat je geen 'goeie kanten' opsomt. Er moeten er toch talrijke te vinden zijn, als jij een 'volksgeest' herkent, niet? Ik kan mitgard in deze enkel gelijk geven. Het enige wat blijkbaar vaak terugkomt en dus misschien gekarakteriseerd kan worden als 'vlaamse volksgeest' is geslotenheid, kleinburgerlijkheid, pietepeuterigheid, asociaal gedrag, streverigheid, en egoïsme. Maar gelukkig geldt dat niet voor iedereen en zijn er voldoende mensen die niet zo zijn, dus geldt ook dat niet als 'volksgeest'. Goed, een punt van overeenkomst is dat de meesten graag terraskes doen. Maar daar zijn ze in andere landen veel beter in. Maar goed. Ik ben benieuwd naar je uitleg wat dan precies die volksgeest is. En kom dan toch maar niet af met een lege uitleg waarbij je een domme poging doet om die te definiëren met kenmerken waar net veel controverse en ambiguïteit rond is, want nu heb je vooral aangeduid dat er niét zoiets bestaat als 'volksgeest'.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zelfs zinvoller. Als er iets bestaat als een hedendaagse 'volksgeest' dan moet daar stevige wetenschappelijke literatuur over te vinden zijn. kom mor ip.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed... dit is K&K. open er een thread over in een ander subforum ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik ben ook geen literatuurmens. Maar als men zegt dat iets enkel een 19e eeuws model is, dan moet ik antwoorden dat er meer recente modellen zijn die al dood zijn en oudere modellen die nog werken. Het model van een volk mag van de 19e eeuw zijn en nu nog werken blijkbaar, de modellen van Newton zijn fout maar nog altijd bruikbaar nu en die stammen van de 16-17e eeuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mitgard zal denk ik best ook wel erkennen dat er vroeger wél iets te definieren viel als 'volksgeest'. Als je leeft in kleine stammen, dan zal daar wel een 'eigenheid' van die stam te bespeuren vallen. Net zoals we nu nog iets kunnen ervaren als 'gezinsgeest', een soort van eigenheid dat een gezin kenmerkt en verbindt. Die de neuzen in dezelfde richting zet. Gemeenschappelijke waarden. Niet overal natuurlijk, er zijn genoeg gezinnen waarbinnen de leden elkaar voornamelijk tegenwerken. Maar de tijd van de stammen is voorbij. Natuurlijk zijn er nog wel buurten bijv. waar een zekere 'volksgeest' te merken valt. Maar de wereld is geglobaliseerd, de eigenheid van een volk is vervangen door steeds verdergaand individualisme. Als je dat niet wil zien, dan ben je stekeblind. Dat je niet antwoord op m'n andere post, mag hopelijk impliceren dat je ergens nog een bril gevonden hebt waar je nog iets door ziet.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 4 maart 2006 om 03:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die wereld globaliseert nu. Daar staan arbeiders en mensen in het algemeen negatief tegenover. Ik snap de duale houding niet tegenover die globalisering die enkel de multinationals dient. Juich je het toe of haat je het ?
geef me een link naar je andere post en ik zal antwoorden trouwens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vroeger waren maatschappijen redelijk gesloten. nu zijn die meer open. en dan heb ik het niet eens over migratie. Mensen beschikken over massa's meer informatie over allerhande dingen. Religie is weggevallen, iedereen kiest z'n eigen levenshouding en levenswijze. Hoe verbind je de christenfundi en de satanist in één volksgeest? Hoe verbind je de bourgondische 'groente is voor konijnen' vlaming met de veganistische vlaming die vleesconsumptie totaal afwijst in één volksgeest? Hoe verbind je de lowlife die dagelijks 20 joints smoort met de neo-nazi die eist dat dergelijke mensen afgemaakt worden, in één volksgeest? Goed, ik geef nu wat extremen, maar de verschillen in levenshouding en levenswijze zijn ook binnen de gematigde groepen onoverbrugbaar om van één volksgeest te kunnen spreken. En de link naar de andere post is gewoon http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=28 die nieuwe bril zal dus echt nodig zijn.
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens.
Citaat:
En de wetenschap bestudeerd niet enkel onveranderlijke fenomenen. Citaat:
In mijn domein zijn er de voorbije 45 jaar natuurlijk wel vernieuwende dingen gebeurd (duh), maar die dingen zijn niet bestudeerd om het volk te shockeren. ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Derde keer goede keer zou ik zeggen ![]() [SIZE=1]btw eer ze fascisten een kans geven dienen hebben ze meestal eerst op korte tijd 2 maal de macht gegrepen zonder hun verraderlijke leiding, dus je zal nog ff moeten wachten voor de volgende kans ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() VTM staat op 3!
|
![]() |
![]() |