![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar ga jij wonen na de Vlaamse onafhankelijkheid? | |||
Ik blijf in Vlaanderen wonen natuurlijk |
![]() ![]() ![]() |
55 | 79,71% |
Ik verhuis naar Wallonië, ik gun het ze ni, neh!!! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 11,59% |
Ik ga naar Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,90% |
Ik ga naar Nederland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,80% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
enorm veel Franstaligen van het Luikse gaan heel vaak winkelen in Maastricht... en de Maastrichtse horeca huurt franstalige obers in want Nederlanders, ook Zuid-Nederlanders zijn commerçanten... een realiteit... en wat nog meer is... ik vertoef vaker bij de Maastrichtse service clubs van Kiwanis... ze hebben een van hun drie clubs Maastricht Trois-Frontières genoemd... ook hier geldt... de dagdagelijkse realiteit is vaak genuanceerder te zien dan de geschriften van eminente auteurs, academici of niet...
![]() |
![]() |
#242 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() och... ik laat jullie jullie illusies koesteren...
de tijd zal het uitwijzen... intussen ben ik dagelijks op weg naar ofwel het Akense Rijnland, Noord-Eiffel, Maastricht en Heerlen of Sittard, Luik, Limburg, Brabant en ik kom er overal heel vriendelijke mensen tegen die geen problemen maken met mijn Franstalige, of Nederlandstalige roots.... Antwerpen, Gent of Brugge en Kortrijk kunnen mij niet bekoren... en de vraag was hier bij de aanhef gesteld wat ik zou doen wanneer het NL-talig gebeid dat julliue Vlaanderen noemen, zou onafhankelijk worden... afwel... die vraag is en blijft niet aan mij besteed... want ik heb geen behoefte aan dat Vlaanderen of die onafhankelijkheid... ... het biertje dat ik op het Vrijthof ga degusteren smaakt mij lekker, ook indien het mij door een Franstalige ober geserveerd wordt... en als ik Aachener printen ga smullen in een patisserie in de schaduw van de Aachener Dom, dan mag ik dat in het Frans bestellen... als ik ga logeren in de Eifel, dan kent men daar ook Frans... als ik op bezoek ga bij mijn vrienden in Sint-Genesius-Rode en er zaterdagavond blijf logeren en 's morgens naar de mis ga... zie ik na de mis onze politicus kampioen Vlaming van de CD&V de geachte heer Van Rompuy aanklager van het Franstalige in BHV en hoor ik uit zijn mond zijn allerbest Frans dat hij spreekt met de andere Franstaligen van die gemeente... en dan lach ik meewarig...BHV moet de inwoners het NL opleggen... och... als ik dat allemaal bekijk... dan is het opgeklopt probleem van de Vlaamse onafhankelijkheid aan mij niet besteed... ik kan in Luik Frans, in Limburg Nederlands, in Aken Duits praten en dat volstaat voor mij en voor 3/4 van de NL-talige bevolking... |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat men tegenwoordig obers kan "huren". Waar is dat verhuurkantoor van Franstalige obers dan wel gevestigd? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even opmerken dat Antwerpen deel uitmaakt van het historische Brabant. Me dunkt dat uw voorkeur nogal bevooroordeeld overkomt en op niets is gegrond tenzij een afkeurenswaardige benadering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik in Duitsland ben, praat ik er Duits. Ben ik in Luik, dan spreek ik de mensen aan in het Frans. Verblijf ik in Nederland, dan druk ik me steeds uit in het AN. Dat lijkt me een vorm van elementaire beleefdheid die u blijkbaar niet eens aanvoelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zei evenwel enkele regels hoger juist het tegengestelde: u praat in Duitsland Frans en u vindt dat nog normaal ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Minister-President
|
![]() Daar wacht ik ook op : op het herstel van mijn vaderland Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#253 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Och Jan... je krijgt wel het laatste woord maar geen gelijk omdat ik iets beter te doen hebben dan als alibi te dienen voor je je superieur voelen...
ik heb tot op een zekere limiet je spelletje meegespeeld... antwoord maar gerust op de jou gebruikelijke manier dat ik dit of dat ben en dat ik lieg of fantaseer of bazel... ik gun het je... so long... ik heb nu beters te doen want ik ga van namiddag naar vrienden in Aken, je weet... van die elitaire "hoe noemde je het ook weer"... mijn bedoeling is nooit gelijk te krijgen want dat krijg ik toch niet van jou en sommige anderen... anderen dan weer laten mij weten dat ze me gelijk geven, maar ze durven het niet openlijk zeggen... ik respecteer dat... voila... nog eens, tot wanneer je nog eens wil discuteren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar als ik andere mensen daar Frans of Duits of Engels of Spaans hoor praten, of Nederlands.... dan voel ik me niet onbeleefd als ik met hen in de door hen, gebruikte taal converseer... voor de rest laat ik hem in zijn zelfgenoegzaam superioriteits gevoel van zich beter te voelen dan andere mensen die sommige van zijn gedachtengangen niet volgen... mijn geweten is clean... en dat telt voor mij...
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet evenwel niet om welke rare reden een man als Steenbok66 bewust Frans gaat spreken in Aken. In Aken begrijpen ze immers Limburgs, daar hun dialect daar heel goed gelijkend is. Steenbok66 spreekt, naar eerder eigen zeggen, ook Limburgs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hahaha! Mensen die het openlijk durven zeggen... op een discussieforum! Laat me toch niet lachen, beste vriend. U wordt nog meelijwekkend met dergelijke fantasieverhaaltjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ben lid van een tiental fora en daar maakt niemand een probleem van... wij hebben blijkbaar een heel ander idee van wat men op Fora kan, wil, mag doen... en dat van in Aken Frans spreken... daar hebben mijn gesprekspartners geen probleem mee... taal is voor mij geen breekpunt... voor een partij die leeft van voor een groot gedeelte onzin wegens taalgebruik kan dat uiteraard een nprobleem zijn... beste Jan, op alle fora buiten het hoofdzakelijk VB forum Politics.be word ik als een beminnelijk iemand aanzien... enkel op politics storen enkelen zich aan mijn ontboezemingen... waarom???? dat gaat eigenlijk men petje te boven... maar ja... ten allen prijze een partij willen verdedigen die grotendeels op haat prediken berust... dat is uiteraard iets wat jou stoort... mij al lang niet meer...
![]() |
![]() |
#258 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() als jij serieuze normale mensen meelijwekkend vindt... mij niet gelaten hoor...
ik heb eerder medelijden met jou die voortdurend op je qui vive moet zijn voor een artificieel gekweekt Vlaams superioriteitsgevoel... en och... waar maak ik me druk over... leraartjes met oogkleppen zijn vaker zo... Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 5 maart 2006 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Maastricht kunt u AN en Limburgs spreken die u ook beheerst. Waarom dan Frans spreken? Om zich een beetje aan te stellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien een beetje duiden. |
|
![]() |
![]() |