Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2006, 13:27   #301
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Je moet wel een beetje inspelen op de actualiteit. (Durf jij nu soms beweren dat wij geen acties tegen de monarchie voeren?)
Bedoel je dat de N-VA tégen de VLAAMSE dotatie aan de toekomstige koning stemde?
Oud 6 maart 2006, 14:12   #302
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb omwille van het pleziertje in je argumentatie 'monarchie' vervangen door het door jou vergruisde 'particratie'.
Blijkt dat je dat niet zomaar kan.

Citaat:
Opmerkelijk: hier stel je toch wel heel lage eisen aan de democratie. Waar is onze principiële democraat gebleven die elke afwijking verkettert?!
Ik nuanceer voor één keertje en nu is 't weer niet goed.

Citaat:
Je laatste argumenten (die hier niet staan weergegeven)
Veiligheidshalve om er controleloos stemmingmakerij over te schrijven?

Citaat:
slaan op je gebruikelijk betoog, nl. een a posteriori legitimatie van de monarchie d.m.v. een mogelijk toekomstig referendum waarvan jij de uitslag reeds kent.
Over particratie én monarchie bestaan er indicatoren: de tevredenheidsindex van de Belgen over hun politici:16% en 51% voor de monarchie.
Dat de politieke partijen een nog betrouwbaarder instrument (het BROV) niet invoeren, is mijn schuld niet. Des te meer die van jouw partij en Vlaams kartel............

Citaat:
Door te zeggen dat je voor een referendum bent, tracht je je moreel te verheffen t.o.v. je discussiepartner.
In een democratie is de burger souverein, en heerst hij, en wordt zijn wil onverkort en onverwijld wet.
Ik kan er niet aandoen dat referenda beter uitsluitsel geven over wat de burger werkelijk wil dan het huidige particratische systeem met zijn controleloze koppelverkoop. Nogmaals: daar is jouw partij N-Va mede schuldig aan.

Citaat:
Jij die er steeds als de kippen bij bent om te wijzen op goedkope gezagsargumenten van een ander, ziet er geen graten in om de helft van je betoog erop te baseren.
Gezagsargument?
Pure logica zal je bedoelen!

Zoals hierboven uitgelegd heeft een poliotieke beslissing slechts democratische geldigheid, wanneer ze ofwel k�*n teruggefloten worden door de burger, ofwel rechtstreeks door de burger genomen is. Als jij daar gezagsargumenten in ziet, bezondig je je aan goedkope stemmingmakerij. M.a.w.: je kleeft loze verwijten mijn betoog, uiteraard zonder verder op de grond van de zaak (democratische legitimiteit) in te gaan. Begrijpelijk: van die essentie heeft uw partij officiëel een doodsschrik.

PS
Geen zin om op donderdagavond 16 maart in Aalst naar de trouwzaal van hetstadhuis te komen? M. Storme praat er over directe democratie met vragen mogelijk achteraf. Ik zal er zijn, en zo mogelijk toch een paar venijnige zaken opwerpen (in het bijzonder de moeilijke verhouding tussen zijn partij en democratie )
Misschien kan je van hem leren om deftig te riposteren als je je op dat vlak aangesproken voelt?8)
Oud 6 maart 2006, 15:07   #303
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over particratie én monarchie bestaan er indicatoren: de tevredenheidsindex van de Belgen over hun politici:16% en 51% voor de monarchie.
Citaat:
Van onze redacteur 26 april 2004

BRUSSEL - Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien. Dat blijkt uit de Vlaamse Regionale Indicatoren die donderdag worden voorgesteld. Het vertrouwen in het koningshuis krijgt echter een klap.

NA de Witte Mars van oktober 1996 stortte het vertrouwen van de Vlaming in politie en gerecht als een kaartenhuisje in mekaar. Boezemden politie en rijkswacht in 1996 bijna de helft van de Vlamingen nog veel vertrouwen in, dan zakte dat percentage in 1998 naar een dieptepunt met 27,7 procent. Hetzelfde met het gerecht: van bijna 20 procent daalde het aantal Vlamingen met veel vertrouwen in het gerecht naar 13 procent in 1998. Misschien door de politiehervorming, misschien door het gevoel dat politie en gerecht toch ook niet zo slecht bezig zijn: maar beide kwamen terug. Die evolutie zette ook in 2002 door, zo blijkt nu. Het vertouwen in de politie zit bijna op het niveau van 1996. Het gerecht zit daar al over. Opvallend is hoe de populariteit van de koning een knauw krijgt. Van 51 procent in 2000 naar 39,6 in 2002 - al blijkt uit de hele statistiek dat 2000 misschien eerder een uitschieter was, dankzij het huwelijk van prins Filip in december 1999.
De Vlaamse politiek en de Vlaamse administratie komen niet zo slecht uit deze studie, de Belgische politiek iets minder. Opvallend is ook dat de vakbonden weer meer vertrouwen genieten. Zelfs de pers is over haar dieptepunt heen. Maar de absolute topper blijft - en zijn voorsprong wordt steeds groter - het onderwijs. Dat laatste bleek onlangs ook uit een studie van de KU Leuven (DS 30 maart). In die studie genoot het onderwijs meer vertrouwen dan de huisvuilophaling, de Post en de VRT.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 16:11   #304
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Even ter verduidelijking om bepaalde misverstanden en verkeerde interpretaties recht te zetten :

- per aangetekend schrijven van 21 februari jl. werden we op de hoogte gebracht van onze schorsing door het partijbestuur goedgekeurd met eenparigheid van stemmen. De brief werd ondertekend door Mark Demesmaeker, Algemeen secretaris N-VA.

- op 11 maart a.s. beslist de partijraad over onze situatie. Die beslissing wordt daarna besproken door de nationale verzoenings- en tuchtcommissie. (ik maak me in dit verband weinig illusies, ik weet wat er gaat volgen...)

- tot heden werd alleen vrijblijvend gepraat met het Vlaams Belang. Het weze echter duidelijk dat we ons niet in de hoek zullen laten zetten
en het onze bedoeling is in onze gemeente met een open Vlaams-nationale lijst op te komen, bestaande uit mensen uit het VB, N-VA en onafhankelijken.

- de houding van het partijbestuur is zielig. De woordvoerder verklaarde dat de drie geschorste partij-mandatarissen door de partijraad gehoord werden. Dit is een leugen. Alleen de PR-verantwoordelijke en arrondissements-voorzitter Luc Eeckhout diende zich voor de partijraad te verantwoorden. Dat we dus gelogen zouden hebben is een kwakkel. Ik heb vele gebreken, maar leugenachtigheid staat niet op mijn lijstje.

Mijn visie op dit alles. Toen ik startte met het charter wist ik wat de mogelijke gevolgen zouden zijn. De nationalistische frontvorming was
het logisch vervolg erop. Wie nu echter een scheldtirade tegen de partijleiding verwacht is eraan voor de moeite. Ik ben teleurgesteld, maar niet rancuneus. Ik ben er diep van overtuigd dat alleen het doorbreken van het cordon sanitaire ertoe bijdraagt Vlaanderen te geven waarop het recht heeft. Om het met de grote Winston Churchill te zeggen : we'll never surrender. Mijn land is me dierbaarder dan partij-standpunten.
Respect man, respect !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 16:13   #305
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leterme zit voor zover ik weet niet in de N-VA. Om België te splitsen heb je een meerderheid nodig in het Vlaams parlement. Als het Vlaams belang en de N-VA ooit het land willen splitsen, hebben ze aan de CD&V de minst slechte bondgenoot.
Hoe wil je ooit aan die meerderheid komen zonder met het VB samen te werken ? Hoop je dat de sossen of de blauwen die meerderheid gaan leveren ? Dan vieren we ooit nog 475 jaar belgie.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 maart 2006, 16:42   #306
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het is algemeen geweten dat het monddood (via het CS) maken van het VB een slechte zaak is voor Vlaanderen. Waardoor wordt het CS in stand gehouden??? juist ja, door het VB zelf.
Robert T wordt buitengebonjourd omdat hij het CS wil breken, iets wat ook in het N-VA partijprogramma staat. Uw reaktie is dus even grote onzin als het eeuwige gereutel van G. Verhofstadt.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 maart 2006, 17:36   #307
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie zijn in deze kwestie objectieve bondgenoten:

SuperStaaf wil dat er niets verandert en het Vlaams Belang zorgt dat er niets verandert.
In love and politics, all is fair.
Oud 6 maart 2006, 17:42   #308
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido007
Waardoor wordt het CS in stand gehouden??? juist ja, door het VB zelf.
Robert T wordt buitengebonjourd omdat hij het CS wil breken, iets wat ook in het N-VA partijprogramma staat. Uw reaktie is dus even grote onzin als het eeuwige gereutel van G. Verhofstadt.
Ik moet u hierin bijtreden.
Ik postte reeds ettelijke malen wat de N-Va zelf over het cs proclameert.
Iedereen kan aan de hand van de 'Wetterse Metten' merken dat hun daden lijnrecht tegenover hun woorden staan.
Een straffe kerel die zich hier uit kan praten.
Zelfs voor 1000 € zou ik er nog niet aan beginnen.
Er zijn grenzen aan ieders vermogen tot krompraat.

Wat betreft guid007's uitspraak:
Het cordon is een afspraak van alle andere partijen om het VB niet bij onderhandelingen te betrekken.
Je kan dus niet zeggen dat het cordon een uitvindsel is van het VB (los van het feit of dat cordon hen al dan niet electoraal goed uitkomt)

Oud 6 maart 2006, 17:59   #309
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hoe wil je ooit aan die meerderheid komen zonder met het VB samen te werken ? Hoop je dat de sossen of de blauwen die meerderheid gaan leveren ? Dan vieren we ooit nog 475 jaar belgie.
Precieser dan dit kan niemand de vinger op de gapende wonde leggen!!!

En dit is nu precies de reden dat het CS moet sneuvelen. De N-VA weet dat evengoed als jij en ik. Daarom wijst ze het cs ook af....met de mond toch, want de eerste die zelfs nog maar pr�*�*t met het VB over samenwerking op gemeentelijk vlak wordt met eenparigheid van stemmen voor het blok gezet. Letterlijk én figuurlijk!

Waarmee de N-VA nog maar eens bewezen heeft waar het haar écht om te doen is: haar kans om bij de belgicistische 'elite' aan boord te mogen blijven niet verspelen. Dezelfde politieke 'elite' dus die NIETS zal doen om Belgique uit zijn lijden te verlossen maar alles om Vlaanderen verder leeg te persen!

Hiermee bewijst de N-VA dat machtsdeelname terwille van de machtsdeelname haar meer waard is dan datgene dat zij ooit in haar allereerste programmapunt schreef. Hierdoor zal ze haar achterban echter moeten blijven beliegen en bedriegen.
Wat jammer dat de zoveelste N-VA-leugen veel te weinig mensen zal bereiken. D�*�*rom hoor je zorroaster hier ook niet. De leugen moet worden doodgezwegen anders volgen er binnenkort enkel nog de meest kritiekloze partijslaven.

Bij elke nieuwe leugen komt boontje echter een stapje dichterbij om zijn loontje. Intussen doemt de N-VA zichzelf om van 'gelukkig' kartelaanhangsel naar ongelukkige stjeef te evolueren. Voorwaar een fraai vooruitzicht!
Oud 6 maart 2006, 18:15   #310
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Dat is dus dikke zever! En Jan Hyoens moet je vooral als referentie nemen.
Ik denk wel te weten wat kaderleden mogen en niet mogen in N-VA.

Wat in Wetteren is gebeurt, zullen we zaterdag bekijken.
In ieder geval is het van beide partijen een slechte zet geweest, eerst geruchten te verspreiden, en nadien te communiceren.

Laatst gewijzigd door giserke : 6 maart 2006 om 18:17.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 18:20   #311
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Precieser dan dit kan niemand de vinger op de gapende wonde leggen!!!

En dit is nu precies de reden dat het CS moet sneuvelen. De N-VA weet dat evengoed als jij en ik. Daarom wijst ze het cs ook af....met de mond toch, want de eerste die zelfs nog maar pr�*�*t met het VB over samenwerking op gemeentelijk vlak wordt met eenparigheid van stemmen voor het blok gezet. Letterlijk én figuurlijk!

Waarmee de N-VA nog maar eens bewezen heeft waar het haar écht om te doen is: haar kans om bij de belgicistische 'elite' aan boord te mogen blijven niet verspelen. Dezelfde politieke 'elite' dus die NIETS zal doen om Belgique uit zijn lijden te verlossen maar alles om Vlaanderen verder leeg te persen!

Hiermee bewijst de N-VA dat machtsdeelname terwille van de machtsdeelname haar meer waard is dan datgene dat zij ooit in haar allereerste programmapunt schreef. Hierdoor zal ze haar achterban echter moeten blijven beliegen en bedriegen.
Wat jammer dat de zoveelste N-VA-leugen veel te weinig mensen zal bereiken. D�*�*rom hoor je zorroaster hier ook niet. De leugen moet worden doodgezwegen anders volgen er binnenkort enkel nog de meest kritiekloze partijslaven.

Bij elke nieuwe leugen komt boontje echter een stapje dichterbij om zijn loontje. Intussen doemt de N-VA zichzelf om van 'gelukkig' kartelaanhangsel naar ongelukkige stjeef te evolueren. Voorwaar een fraai vooruitzicht!

Een ding weet ik zeker, Knuppel

Jouw betoog hierboven begint stilaan bij de NVA kiezer door te dringen zodat.................. er straks van de NVA nog alleen een 'stukje ongelukkige tsjeef' overblijft.
Oud 6 maart 2006, 18:20   #312
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Supe®Staaf;1569099]
Citaat:
Een briefje aan een Wetterse onafhankelijkheidsstrijder.

Beste robert t,

Waarschijnlijk verwacht je van mij een kleine revanche omwille van de plagerijtjes bij het ontstaan van het charter-idee hier op dit forum. Groot was de pret bij de flaminganten omwille van een lichtelijk angstige Staaf die toenadering tussen separatistische partijen met quasi identiek programma geen gunstig idee vond voor zijn dierbaar België. Terecht vermeden jullie voorbarig Belgicistisch hak- en zaagwerk dat een op dat ogenblik nog onvoldragen project zeker geen goed zou doen. Waarom voldoe ik niet aan wat van mij verwacht wordt?
Waarom spot ik niet met de afloop van heel deze zaak? Om meerdere redenen:
Eerst en vooral kan ik niet geloven dat jij geen vermoeden had van de uiteindelijke afloop van heel deze affaire. Het neerhalen van het CS mag dan wel openlijk in de congresteksten van de N-Va op het www prijken, maar zelfs buitenstaanders konden merken dat de N-Va sinds het Vlaams Kartel op elke toenaderingspoging van het VB op zijn minst gegeneerd, vaak afkeurend, of zelfs openlijk vijandig reageerde. Niet in het minst op dit forum laaide de wederzijdse haat vaak hoog op, een vuurtje dat ik steeds met genoegen van de nodige brandstof voorzag. Bij de grote politieke jongens zagen we meerdere malen de N-Va haar programma verloochenen, niet enkel om mee te doen met de coalitie, maar vaak ook apert om tegen het VB in te gaan. Ik verwijs in dit verband naar Loones uitlatingen i.v.m. de prinselijke dotaties en, het afschieten van de eigen B-H-V moties.
Zoals gezegd: jij zal perfect op voorhand geweten hebben waartoe jouw acties konden en zouden voeren. Mensen die op dergelijke dappere wijze omwille van hun ideaal met open vizier hun politieke ondergang tegemoet gaan, verdienen mijn applaus, geen spot. Zelfs als dat ideaal lijnrecht ingaat tegen wat ikzelf over de zaak denk en voel.

Wat hier misschien ook van mij verwacht wordt: een zoveelste pleidooi over de zoveelste verkrachting van het Vrije Woord. Nou, sommigen kan ik geruststellen: in deze kwestie is daar geen nood aan, en ik zal dan ook niet voor de -tigste maal mijn litanie afbrieven.
Dat mag verbazing wekken, maar ik leg het even uit:
Ik heb naast het vrij spreekrecht ook steeds het recht van privé-personen en verenigingen op discriminatie verdedigd, ook als de gronden waarop dit gebeurt niet moreel hoogstaand of zelfs verwerpelijk zijn. Dit zolang niemand verplicht contact ondergaat of ondergeschikt behoort te zijn aan die persoon of instantie of zolang iedereen zich aan de invloed van die persoon of instantie kan onttrekken.
De muilkorving waar jij het slachtoffer van bent is een schoolvoorbeeld van een dergelijk geval. Ze is slechts van kracht zolang jij zelf boven het Vrije Woord, het lidmaatschap prefereert bij de instantie (N-Va) die jou het spreekrecht afneemt. Gezien het hier gaat om een privé-instelling, waar je uit vrije keus lid van bent of kan wegblijven, heeft deze het recht op haar discriminatoire optreden, ditmaal en in jouw geval op basis van politieke overtuiging. Niets weerhoud je om je autoritaire dictatoriale clubje vaarwel te zeggen, en je hart op dit forum te luchten: zwijgen is je eigen keus, jij stelt je eigen prioriteiten, jij hebt recht op je persoonlijke verantwoording daarvoor.

Wat ik wél niet zal nalaten is een verwijzing naar een nieuwe parallel tussen N-Va en het door haar verketterde VB:
Immers naast
  • separatistisch
  • anti-royalistisch
  • discriminatoir
blijkt de N-Va nu ook
  • intern ondemocratisch,
gestructureerd te zijn.
Een goeie zaak voor België dat uw project bij de ware beslissers (=partijtop) geen genade vond.

Vele Groeten van uw dierbaren ideologischen vijand.
Hopelijk tot ziens als de zwijgplicht samen met de ophokplicht weer ingetrokken wordt.
Veel succes (behalve bij uw Belgisch splitsingswerk)

Voil�*.
Ik hoop dat hier voor anderen voldoende stof geboden werd om de discussie weer on-topic te helpen.
Wederwoord aan een belgicistische onafhankelijkheidsbestrijder.

Beste Staaf,

Ik moet toegeven dat je reacties op het charter tot voor een paar dagen onbestaande waren. Onze schorsing heeft ertoe bijgedragen dat
er reactie kwam, niks ongewoons. Je kon daarbij je zwaarste geschut bovengehaald hebben, het strekt je tot eer dat je het niet gedaan hebt.
Die kleine revanche had ik je in ieder geval gegund. De grote pret bij de flaminganten naar aanleiding van de lancering van het charter is aan mij voorbijgegaan. Ik wist inderdaad wat de gevolgen gingen zijn, ik ben niet naïef. Alhoewel ik ontgoocheld ben, begrijp ik de beslissing van het partijbestuur, dat eieren voor zijn geld gekozen heeft. Door ons te schorsen verhindert het bestuur dat in onze gemeente een VB-N-VA-lijst, versterkt door onafhankelijken, ingediend wordt, waardoor het doorbreken van het c.s. verhinderd wordt. Nu rest alleen nog de uitsluiting uit de partij en klaar is kees. Eenvoudig.

Of dit alles nu een mislukking is valt nog te bezien. Het c.s. zal in ieder geval doorbroken worden, zij het misschien na de verkiezingen wanneer de bestuurscoalities dienen gesloten te worden. Mij rest alleen de conclusie dat in Vlaanderen het partijbelang nog steeds primeert op
het Vlaams staatsbelang. Hoelang nog? Geen kat die het antwoord kent.

Tot besluit geef ik de opdracht mee van het prachtig Borms-gedicht van de grote Willem Elsschot, meer dan 50 jaar geleden gepubliceerd en nog steeds brandend actueel :

Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord,
zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Commentaar overbodig.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 18:30   #313
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

[quote=robert t;1571597]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Beste Staaf,

Ik moet toegeven dat je reacties op het charter tot voor een paar dagen onbestaande waren. Onze schorsing heeft ertoe bijgedragen dat
er reactie kwam, niks ongewoons. Je kon daarbij je zwaarste geschut bovengehaald hebben, het strekt je tot eer dat je het niet gedaan hebt.
Die kleine revanche had ik je in ieder geval gegund. De grote pret bij de flaminganten naar aanleiding van de lancering van het charter is aan mij voorbijgegaan. Ik wist inderdaad wat de gevolgen gingen zijn, ik ben niet naïef. Alhoewel ik ontgoocheld ben, begrijp ik de beslissing van het partijbestuur, dat eieren voor zijn geld gekozen heeft. Door ons te schorsen verhindert het bestuur dat in onze gemeente een VB-N-VA-lijst, versterkt door onafhankelijken, ingediend wordt, waardoor het doorbreken van het c.s. verhinderd wordt. Nu rest alleen nog de uitsluiting uit de partij en klaar is kees. Eenvoudig.

Of dit alles nu een mislukking is valt nog te bezien. Het c.s. zal in ieder geval doorbroken worden, zij het misschien na de verkiezingen wanneer de bestuurscoalities dienen gesloten te worden. Mij rest alleen de conclusie dat in Vlaanderen het partijbelang nog steeds primeert op

Tot besluit geef ik de opdracht mee van het prachtig Borms-gedicht van de grote Willem Elsschot, meer dan 50 jaar geleden gepubliceerd en nog steeds brandend actueel :

Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord,
zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Commentaar overbodig.

Mijn ogen tranen, beste Robert t
Oud 6 maart 2006, 18:47   #314
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alhoewel ik ontgoocheld ben, begrijp ik de beslissing van het partijbestuur, dat eieren voor zijn geld gekozen heeft. Door ons te schorsen verhindert het bestuur dat in onze gemeente een VB-N-VA-lijst, versterkt door onafhankelijken, ingediend wordt, waardoor het doorbreken van het c.s. verhinderd wordt. Nu rest alleen nog de uitsluiting uit de partij en klaar is kees. Eenvoudig.
Bedenk echter wel dat jij, Robert t, het bent die gedaan heeft wat wij al decennialang van onze 'Vlaamse' politici verwachten. Wat zij ons wel beloven maar wat ze telkens weer 'vergeten' zogauw ze zelfs nog maar de geur van de Belgische salons in de leugenachtige snuit hebben.
Dat de partijslaven jou hier zo aangenadig aanvallen, en anderen nog ongenadiger zwijgen zegt méér dan genoeg. Je hebt ze ontmaskerd. En hoe....

Mijn oude, overduidelijk 'pakkende' onderschrift voor een N-VA-partijslaafje, past hier weer 'ongenadig goed'....

Niets kwetst meer dan de waarheid.

Jammer genoeg woon ik niet in Wetteren anders stemde ik zeker voor jou!
Oud 6 maart 2006, 18:55   #315
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Beste Staaf,

Die kleine revanche had ik je in ieder geval gegund.
Beste Robert T,

Meestal wanneer ik het zware geschut bovenhaal, dan is dat om een eerder zwakke stelling te verdedigen.
De naakte feiten van wat ik de 'Wetterse Metten' zou durven heten, zijn echter té zonneklaar voor iedereen zichtbaar. Wie zo pijnlijk in de rug getroffen wordt, door geschut uit eigen rangen, bij het proberen volvoeren van wat het eigen 'leger' als opdracht vooropstelde, verdient het niet om nagetrapt te worden. Integendeel. Niet gij, doch uw partij-top exposeerde zich, en ge zult het me hopelijk niet kwalijk nemen dat ik die daarmee de oren was alshet in mijn kraampje te pas komt.

Je probeerde eendrachtigheid te bereiken rond een voor jou belangrijk politiek strijdpunt.
Ik citeer letterlijk van de N-Va-site:
Tevens wenst de N-VA in het debat over al dan niet ondemocratische partijen af te stappen van het contraproductieve cordon sanitaire.
Gebruik het zonodig om je te verdedigen, tegen zij die u ervoor aanvallen.

Citaat:
De grote pret bij de flaminganten naar aanleiding van de lancering van het charter is aan mij voorbijgegaan.
Niet te zwaar aan tillen.
Dat was een forumspelletje-plagerijtje vanwege de charteropstellers alhier, die er lol in hadden te tekst voor mij geheim te houden, terwijl ik in een mengsel van nieuwsgierigheid en schrik mijn vingers voelde jeuken om tegen het in mijn ogen gevaarlijke initiatief tekeer te gaan.

Citaat:
Ik wist inderdaad wat de gevolgen gingen zijn, ik ben niet naïef. Alhoewel ik ontgoocheld ben, begrijp ik de beslissing van het partijbestuur, dat eieren voor zijn geld gekozen heeft.
Iedereen kiest op zijn manier eieren voor zijn geld, maar het mag toch niet ten koste gaan van overtuiging én de mensen die ze naleven. Van zo'n Bour lust ik geen eieren.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 maart 2006 om 18:56.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 20:37   #316
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De naakte feiten van wat ik de 'Wetterse Metten' zou durven heten, zijn echter té zonneklaar voor iedereen zichtbaar. Wie zo pijnlijk in de rug getroffen wordt, door geschut uit eigen rangen, bij het proberen volvoeren van wat het eigen 'leger' als opdracht vooropstelde, verdient het niet om nagetrapt te worden. Integendeel. Niet gij, doch uw partij-top exposeerde zich
Niks aan toe te voegen.
Enkel om te huilen met de pet op.
Oud 6 maart 2006, 20:52   #317
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken iemand die enkele paleizen, politieke macht, een gigantische dodatie en werkzekerheid voor z'n idiote zoon krijgt, enkel en alleen omdat hij uit de juiste baarmoeder komt gekropen. Terwijl wanneer jij en ik koning willen worden, we een staatsgreep moeten plegen.
Waarschijnlijk is dit volgens onze principiële Superstaaf totaal geen disriminatie, maar het sumum gelijkberechtiging en (direkte) democratie.

Ik ben ook tegen het koningshuis en de hele entoerage wat er rond hangt. Een president voor Vlaanderen is ons streefdoel. Dit hoeft echt niet veel te kosten, we veranderen de fuctie minister-president in President van de republiek Vlaanderen.
Oud 7 maart 2006, 00:32   #318
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Beste Staaf,

Zoals ik in een ander topic al postte, ik ken de situatie niet goed genoeg om een oordeel te mogen vellen, maar ik heb bewondering voor je waardige houding tegenover dit alles! Hier kan menig vuilspuiter iets van leren!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 02:14   #319
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Zoals ik in een ander topic al postte, ik ken de situatie niet goed genoeg om een oordeel te mogen vellen, maar ik heb bewondering voor je waardige houding tegenover dit alles! Hier kan menig vuilspuiter iets van leren!
Ik hoop dat jij er ook wat van leert. Als N-VA leden (waar ik tot kort toe behoorde trouwens) wat leren hiervan en hun partijbestuur kritisch gaan bevragen (en dat bedoel ik letterlijk, ik bedoel niet dat je je lidmaatschap moet opzeggen en zo) en die vragen doorstuurt naar het partijbestuur, dan kan je misschien nog iets betekenen om de N-VA weer op het Vlaamse spoor te krijgen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 maart 2006, 16:29   #320
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Leer er dan zelf uit.
Begin met ' de situatie' te WILLEN kennen en voel jezelf daarna VERPLICHT om een oordeel te vellen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be