Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2006, 22:48   #101
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Het leven is niet simpel...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 22:51   #102
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het leven is niet simpel...
Gelukkig dat jij er nog bent met je humor
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 23:02   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Eigenlijk echt wel te gek om los te lopen. Armen mogen absoluut geen internet hebben volgens jou. En als dat voor mij nu eens belangrijk zou zijn , als ik me op die manier kan inzetten voor het VWS? Nee, dat mag niet in jouw ogen.
Ik moet maar wegkwijnen in een hoekje zeker als zielige arme.
Wat een onzin schrijft u toch allemaal. U stelde dat u nog liever op dokterskosten bespaart dan op uw internetrekening. Welnu, dat vind ik te gek voor woorden. Dat is pas een totaal verkeerde keuze.

En indien u geld wilt besteden aan een internetverbinding, maar blijkbaar niet goed kunt oordelen over de juiste keuze van abonnement voor uw kinderen dan vind ik dat er iets schort.

Lees maar eens wat iemand anders al schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je 7 maanden het bedrag dat je spendeert aan je zoon opzij zet, heb je je 200€ al en kan je dadelijk 120€ uitsparen. Meer zelfs, je spaart meer uit want je moet de rest van het jaar geen bus-tickets meer kopen.
Je kiest er dus zelf voor om meer te betalen; je hebt immers de keuze om wat opzij te zetten met het oog op zo'n abonnement...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 23:08   #104
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Als je 7 maanden het bedrag dat je spendeert aan je zoon opzij zet, heb je je 200€ al en kan je dadelijk 120€ uitsparen. Meer zelfs, je spaart meer uit want je moet de rest van het jaar geen bus-tickets meer kopen.
Je kiest er dus zelf voor om meer te betalen; je hebt immers de keuze om wat opzij te zetten met het oog op zo'n abonnement...
En dan moet mijn zoon maar 7 maanden thuis blijven van school of wat?
Oud 8 maart 2006, 23:11   #105
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, spaar gewoon elke maand tot en met september (dat is nog 6 maanden) 25 euro. Een buzzy pass kost 150€. als je dit bedrag 6 maanden opzij zet, heb je het bedrag voor je buzzy pass, en bespaar je volgend schooljaar geld door telkens met een maandabonnement te betalen.
Oud 8 maart 2006, 23:19   #106
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
nee, spaar gewoon elke maand tot en met september (dat is nog 6 maanden) 25 euro. Een buzzy pass kost 150€. als je dit bedrag 6 maanden opzij zet, heb je het bedrag voor je buzzy pass, en bespaar je volgend schooljaar geld door telkens met een maandabonnement te betalen.
Op zich geen slecht idee maar deze maand zal het alvast niet lukken want ik moet nog de schoolrekeningen betalen en in mei zal het waarschijnlijk ook niet lukken want dan gaat mijn dochter op 4-daagse leeruitstap naar Londen wat ook weer een pak kost.
Oud 8 maart 2006, 23:42   #107

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indien ik zo'n gezin mocht kennen, dan kregen ze onmiddellijk een milde bijdrage. Ik ken ze echter niet, want de zogezegde "kansarme gezinnen" die we in onze school hebben genieten allemaal van een studiebeurs, een uitkering en - wanneer ze met meerdere kinderen zijn - kindergeld en allerlei tegemoetkomingen. Tegelijkertijd zijn dat diezelfde mensen die veel zakgeld aan hun kinderen geven die ze aan snoep en andere waardeloze rommel opdoen.
Je bent er inderdaad niet jAN van de berghe. Persoonlijk werk ik reeds 28 jaar in een school van kansarmen (niet allemaal maar het grootste gedeelte). Wij noemen ze (vanuit de school) de dubieuze debiteuren, wil zeggen de mensen die in moeilijkheden zitten en nooit zullen betalen. En er zijn er heel wat, neem het van mij aan. Studiebeurzen .... vergeet het in 99 % van de gevallen, veel zakgeld, vergeet het , en zo verder. Met alle respect, maar jij werkt niet in een school voor kansarmen.

Laatst gewijzigd door Karma : 8 maart 2006 om 23:43.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 23:43   #108
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op zich geen slecht idee maar deze maand zal het alvast niet lukken want ik moet nog de schoolrekeningen betalen en in mei zal het waarschijnlijk ook niet lukken want dan gaat mijn dochter op 4-daagse leeruitstap naar Londen wat ook weer een pak kost.
mja, das wel klote (die rekeningen) onderwijs zou gratis moeten zijn.
Oud 8 maart 2006, 23:52   #109
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
mja, das wel klote (die rekeningen) onderwijs zou gratis moeten zijn.
Ja, vertel dat maar aan Jan van den Berghe. Die slaat al tilt als die een kansarm kind met een zak snoepgoed ziet.
Oud 9 maart 2006, 00:00   #110
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ken de werkelijkheid van de zogezegde "probleemgezinnen" al veel langer en beter dan u zich kunt indenken. Daarbij heb ik het over concrete gevallen waar ouders bij de directeur komen vertellen dat ze geen geld hebben om de schoolrekening te betalen, maar waarbij wij als leraar zien dat het kind een onverantwoord groot bedrag aan zakgeld krijgt dat het vervolgens aan snoepgoed en frisdrank besteedt. Concrete gevallen, beste vriend.
Vertel eens, wat doet de directeur in dergelijke gevallen? Geeft hij uitstel van betaling? Laat hij de ouders in stukjes betalen? Of houdt hij zijn been stijf en eist hij onmiddelijke betaling?
Oud 9 maart 2006, 00:19   #111
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Daarbij heb ik het over concrete gevallen waar ouders bij de directeur komen vertellen dat ze geen geld hebben om de schoolrekening te betalen, maar waarbij wij als leraar zien dat het kind een onverantwoord groot bedrag aan zakgeld krijgt dat het vervolgens aan snoepgoed en frisdrank besteedt.
Ik ken ook kansarme ouders die geld mee geven aan hun kind. Ouders die nooit geld hebben om hun kind eens wat extra's te geven, die geen tennisles of tekenacademie kunnen betalen, ouders die altijd "nee" moeten zeggen tegen hun kind, als hij met vrienden naar de cinema wil, als hij een hobby wil uitoefenen, als hij vraagt of ze eens samen op vakantie kunnen gaan of een uitstapje gaan maken, als hij een cadeautje voor een jarige vriend wil kopen, als hij ook eens zo'n moderne broek of schoenen wil,....
Voor een ouder is niets zo erg als altijd maar nee moeten zeggen. Dan is de verleiding inderdaad heel groot om af en toe wat een extraatje te geven voor wat snoep of andere prullen. En weet je, sommige ouders zouden nog laten van eten om hun kind die extraatjes te kunnen geven. Maar ja, armoede is iets waar jij duidelijk geen kaas van gegeten hebt.
Oud 9 maart 2006, 02:06   #112
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

en de armen verdedigen zelfs tegen de grote jant(je) van den berghe is duidelijk iets waar debbie wel kaas van gegeten heeft

en tuurlijk de andersarmen begrijpen niet waarom debbie niet gewoon kan sparen voor een ander abbonement - ze begrijpen niet dat armoede nu net betekent dat je niet kan sparen. hoe kun je nu verdomme sparen als je te weinig hebt ?

er is nog een lange weg af te leggen voor de andersarmen dit ooit zullen begrijpen

en hoewel het vws in haar statuten heeft staan dat het haar eigen ontbinding (maatschappelijke overbodigheid) nastreeft moet ik dus zeggen

[SIZE="5"][SIZE="7"]Lang leve het VWS !!! [/SIZE][/SIZE]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 maart 2006 om 02:13.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 02:10   #113

Standaard

en nog iets - de abonnementen van de kinderen van debbie zijn wel treinabonnementen en hebben dus met een buzzypas (de lijn ) niets van uitstaans
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 maart 2006 om 02:20.
Oud 9 maart 2006, 02:17   #114

Standaard

Citaat:
Je bent wel niet echt vriendelijk met die middenvingerende smilies. Ik zie Jan nergens jou beledigen, dus waarom val je hem zo aan? Van waar die aggressie?
stel dat jij tegen iemand die in een rolstoel zit zou zeggen - pff jij bent te lam om te lopen zeker - kan je je die persoon zijn woede enigzins voorstellen ? en zou het terecht zijn om daarover te leuteren ? (volgens de normen van de andersarmen niet natuurlijk )

Wel wat de "grote" jan(tje) van de berghe hier doet is exact hetzelfde hij verwijt debbie dat ze niet kan sparen ( lopen )

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 maart 2006 om 02:34.
Oud 9 maart 2006, 02:29   #115
Jezus Christus
Burger

Jezus Christus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jezus Christus
Standaard

oordeelt niet opdat gij niet geoordeelt worde
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jongen toch, u heeft blijkbaar niet het minste besef van de levensduurte.
Citaat:
Wie een beetje vooruit ziet, kan dat wel. Probleem is dat veel mensen onnadenkend veel geld uitgeven. Ik zie dat genoeg bij bepaalde gezinnen van een lagere sociale klasse. Dat ze geen geld hebben, is niet zo. Ze hebben geld. Alleen gebruiken ze het op een slechte manier.
Citaat:
Als onderwijzer sedert vele jaren weet ik meer dan genoeg hoe het in elkaar zit. 200 euro is veel voor ouders die geen maat hebben en het geld dat ze verdienen of krijgen, niet oordeelkundig beheren.
met dezelfde maat als dat gij anderen meet zult ook gij gemeten worden

amai ziet er niet fris uit voor u he janneke

Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 9 maart 2006 om 02:30.
Jezus Christus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 03:10   #116
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog altijd veel mensen. Dat verklaart bijvoorbeeld het groot succes van De Lijn in Brugge: parking naast de belangrijkste bushalte. Waarom is het een succes? De reden is eenvoudig: in Brugge zelf parkeren is een helse klus geworden. Er zijn weinig parkeerplaatsen. En sedert vorig jaar mag je slechts vier uur gratis op dezelfde plaats staan (schijf plaatsen). De controle is heel streng en ook massaal: tien minuten te laat en je hangt. Zeker weten. Ofwel betaal je het parkeertarief, maar dat is ook niet goedkoop. Dus is het veel aantrekkelijker de auto op de gratis parkings te zetten en dan de bus te nemen naar de Brugse binnenstad.

Gratis parking???Nu zo echt gratis is die parking niet meer hé,hoeveel betaal je je ticketje heen naar Brugge en hoeveel betaal je daarna je ticketje terug van Brugge naar die zogezegd gratis parking???En wat kost een parkingticketje in Brugge uit de teksten die ik lees zijn er veel mensen die volgens jouw niet echt met geld kunnen omgaan,ik kan met geld omgaan,en ja ik kan dat bedrag betalen,maar wie zegt er dat ik zoveel wel wil betalen,die prijstijging is doodeenvoudig schandalig , veel te veel,en het is juist dat de kleine man het meest geviseerd word door deze schandalige prijstijging.En ja er zijn arme gezinnen en wel meer dan je je kunt voorstellen,en aan die mensen denk ik al wel es dat ik met mijn gezin in deze dure tijd financieel onze kop nog net boven water kunnen houden,die mensen kunnen dat niet,die mensen verdrinken steeds verder en dieper die put in,en daar denkt bijna niemand aan,en volgens mij denk ik dat die mensen trouwens nog veel beter met geld om kunnen gaan,want zij moeten elken cent/€ 10 keer omdraaien voor ze hem uitgeven...

Wat is dit voor crap...,we mogen niet klagen dat de lijn zomaar inneens met 50 % zijn prijzen de hoogte injaagd,omdat we een interntaansluiting hebben? Omdat we onze kinderen zakgeld geven? Omdat we al es een keertje iets gaan drinken?Maar ja onderwijzer van een hoge school of zo(wie weet)?Vertel me eens,ben jij een geregelde gebruiker van het openbare vervoer...hebt u een wagen die u aan de kant laat staan om in de koude op de tram of bus te staan wachten...ik kan je daarentegen wel vertellen dat ik bewust heb gekozen om geen wagen te hebben,doodeenvoudig geen behoefte aan ik geraak toch overal,en toch hé de prijs is te veel om in de koude of in de regen te staan wachten om vervolgens op te stappen op een drukke tram of bus die dan nog wa rapper vertrekt en nog ni wacht tot zodat de mensen rustig kunnen gaan zitten of zichzelf vast kunnnen houden, en bijna op hun kl*ten slagen...

nb: zoals chipie het steld "het leven is niet simpel"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 9 maart 2006 om 03:14.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 03:19   #117
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog altijd veel mensen. Dat verklaart bijvoorbeeld het groot succes van De Lijn in Brugge: parking naast de belangrijkste bushalte. Waarom is het een succes? De reden is eenvoudig: in Brugge zelf parkeren is een helse klus geworden. Er zijn weinig parkeerplaatsen. En sedert vorig jaar mag je slechts vier uur gratis op dezelfde plaats staan (schijf plaatsen). De controle is heel streng en ook massaal: tien minuten te laat en je hangt. Zeker weten. Ofwel betaal je het parkeertarief, maar dat is ook niet goedkoop. Dus is het veel aantrekkelijker de auto op de gratis parkings te zetten en dan de bus te nemen naar de Brugse binnenstad.

Gratis parking???Nu zo echt gratis is die parking niet meer hé,hoeveel betaal je je ticketje heen naar Brugge en hoeveel betaal je daarna je ticketje terug van Brugge naar die zogezegd gratis parking???En wat kost een parkingticketje in Brugge uit de teksten die ik lees zijn er veel mensen die volgens jouw niet echt met geld kunnen omgaan,ik kan met geld omgaan,en ja ik kan dat bedrag betalen,maar wie zegt er dat ik zoveel wel wil betalen,die prijstijging is doodeenvoudig schandalig , veel te veel,en het is juist dat de kleine man het meest geviseerd word door deze schandalige prijstijging.En ja er zijn arme gezinnen en wel meer dan je je kunt voorstellen,en aan die mensen denk ik al wel es dat ik met mijn gezin in deze dure tijd financieel onze kop nog net boven water kunnen houden,die mensen kunnen dat niet,die mensen verdrinken steeds verder en dieper die put in,en daar denkt bijna niemand aan,en volgens mij denk ik dat die mensen trouwens nog veel beter met geld om kunnen gaan,wa,t zij moeten elken cent/€ 10 keer omdraaien voor ze hem uitgeven...

Wat is dit voor crap...,we mogen niet klagen dat de lijn zomaar inneens met 50 % zijn prijzen de hoogte injaagd,omdat we een interntaansluiting hebben? Omdat we onze kinderen zakgeld geven? Omdat we al es een keertje iets gaan drinken?Maar ja onderwijzer van een hoge school of zo(wie weet)?Vertel me eens,ben jij een geregelde gebruiker van het openbare vervoer...hebt u een wagen die u aan de kant laat staan om in de koude op de tram of bus te staan wachten...ik kan je daarentegen wel vertellen dat ik bewust heb gekozen om geen wagen te hebben,doodeenvoudig geen behoefte aan ik geraak toch overal,en toch hé de prijs is te veel om in de koude of in de regen te staan wachten om vervolgens op te stappen op een drukke tram of bus die dan nog wa rapper vertrekt en nog ni wacht tot zodat de mensen rustig kunnen gaan zitten of zichzelf vast kunnnen houden, en bijna op hun kl*ten slagen...
Oud 9 maart 2006, 10:50   #118
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan bespaar je maar even op iets anders dat je eigenlijk niet noodzakelijk nodig hebt. Simpel toch?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 11:07   #119
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en tuurlijk de andersarmen begrijpen niet waarom debbie niet gewoon kan sparen voor een ander abbonement - ze begrijpen niet dat armoede nu net betekent dat je niet kan sparen. hoe kun je nu verdomme sparen als je te weinig hebt ?
Ik vind het steeds weer heel vreemd dat er mensen zijn die niet kunnen snappen wat het is om van een te klein inkomen te leven. Het gaat hier nu alleen nog maar over de prijzen van het openbaar vervoer en welke formule het voordeligst is.

Dit is echter op heel veel zaken van toepassing. Wie geen geld heeft kan niet kopen in de solden, kan in de winkel niet kiezen voor de aanbiedingen die er soms zijn als je iets in grote hoeveelheden koopt, kan niet kiezen voor een hospitalisatieverzekering, moet regelmatig extra maningskosten betalen omdat de facturen iets te laat betaald zijn, kan bij heel wat aankopen niet kiezen voor het zuinigste, bvb bij aankoop van een wasmachine of koelkast zou je willen kiezen voor een model dat minder energie verbruikt maar noodgedwongen moet men de allergoedkoopste nemen en dan nog vaak op afbetaling waardoor er weer extra kosten bij komen, als je geen geld hebt voor een diepvries kan je niet besparen door etensresten in te vriezen en ga zo maar door.
Eigenlijk zou je voor dit alles moeten sparen maar dat gaat eenvoudig weg niet. Als je al de grootste moeite hebt om de vaste kosten op tijd te betalen, als je elke dag zit te rekenen en te tellen, wat zou je dan nog een mogelijkheid vinden om iets opzij te zetten???
Oud 9 maart 2006, 11:09   #120
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Dan bespaar je maar even op iets anders dat je eigenlijk niet noodzakelijk nodig hebt. Simpel toch?
Dat doe ik nu al, eerlijk waar ik ik doe niet anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be