Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2003, 10:48   #21
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Ik stel vast dat vele forummers over telepatische gaven beschikken daar zij weten, zonder enige vorm van referendum, wat de Belgen/Vlamingen/Walen denken.
Oud 14 juli 2003, 10:50   #22
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Laten we niet vergeten dat onckelinkx een halfbloed is, van (verfransde) Vlaamse vader en tunesische moeder! haar ex-man een algerijnse drugsdealer was
Euh, wat doet dit ertoe? Wat zou dit te maken kunnen hebben met haar capaciteiten als minister?
Oud 14 juli 2003, 10:56   #23
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Maar dat verandert over 't algemeen niets aan de mentaliteit van de gewone Vlaming/Waal.
Das waar. Weet je, voor mijn part mag België best verdwijnen. De Waalse economie kan even goed gesubsidiëerd worden via Europa en waarschijnlijk veel efficiënter, maar ja DAARVAN worden al die plaatselijke politieke waalse profiteurs van o.a. PS niet beter van. Dat de gewone waal, na zovele jaren Vlaams geld ( o.a. via Transfers, maar ook doordat Vlaanderen een groter deel aan Europa, Brussel enz geeft ) nog steeds er niet beter van is geworden, vind ik ook schandalig. Versta mij dus niet verkeerd. Ik heb niets tegen de gewone waal, die vaak wel moeite doet om nederlands te spreken, maar ook naïef is, om blijven op die PS-profiteurs te stemmen. België kan ook blijven bestaan, maar dan via WEDERZIJDS RESPECT, en DAT laatste vind ik nu net niet terug bij de machtige WAALSE POLITICI van PS enz, die bv nu wel Wapenlevringen defederaliseren, maar BHV lekker nog instandhouden.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 12:13   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:
Maar dat verandert over 't algemeen niets aan de mentaliteit van de gewone Vlaming/Waal.
Das waar. Weet je, voor mijn part mag België best verdwijnen. De Waalse economie kan even goed gesubsidiëerd worden via Europa en waarschijnlijk veel efficiënter, maar ja DAARVAN worden al die plaatselijke politieke waalse profiteurs van o.a. PS niet beter van. Dat de gewone waal, na zovele jaren Vlaams geld ( o.a. via Transfers, maar ook doordat Vlaanderen een groter deel aan Europa, Brussel enz geeft ) nog steeds er niet beter van is geworden, vind ik ook schandalig. Versta mij dus niet verkeerd. Ik heb niets tegen de gewone waal, die vaak wel moeite doet om nederlands te spreken, maar ook naïef is, om blijven op die PS-profiteurs te stemmen. België kan ook blijven bestaan, maar dan via WEDERZIJDS RESPECT, en DAT laatste vind ik nu net niet terug bij de machtige WAALSE POLITICI van PS enz, die bv nu wel Wapenlevringen defederaliseren, maar BHV lekker nog instandhouden.
Onze meningen over de PS komen verbazend goed voereen
De Parti Staliniste mag voor mij ontploffen, maar België er niet bij!
Volgens mij is wederzijds respect zeker mogelijk, maar dan moeten wij dat ook een kans geven:
Niet in een land waar een taalgroep evenveel senatoren krijgt als een veel grotere taalgroep! Niet in een land waar ministers soms de taal van hun eigen landgenoten niet eens spreken! Niet in een land waar geen democratie mogelijk is doordat leden van de ene taalgroep niet op leden van de andere taalgroep kunnen stemmen, etc.

Begin met één nationale kieskring, en voor je het weet beginnen nationale partijen zich te vormen... en zo zal de macht van de Parti Staliniste voor eeuwig gebroken zijn
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 12:23   #25
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Laten we niet vergeten dat onckelinkx een halfbloed is, van (verfransde) Vlaamse vader en tunesische moeder! haar ex-man een algerijnse drugsdealer was
Euh, wat doet dit ertoe? Wat zou dit te maken kunnen hebben met haar capaciteiten als minister?
Over haar capaciteiten niets, maar over haar prioriteiten! Zou jij een pedofiel als minister van jeudzaken willen?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 12:26   #26
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Over haar capaciteiten niets, maar over haar prioriteiten! Zou jij een pedofiel als minister van jeudzaken willen?
Ja, het is toch alom gekend dat ministers ver van het gewone volk staan
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 21:08   #27
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Wist ik niet van Onkelinx. Is dus nog erger dan ik gedacht had.

Nu ja, we mogen ze nog niet veroordelen voor ze iets uitgespookt heeft. Alleen vrees ik voor de zaak.

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 21:09   #28
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Inderdaad Patriot, misscien is het wat belachelijk, we moeten afwachten
maar het ziet er toch niet zo goed uit gezien de cultuurverschillen tussen Vlaanderen en Wallonie.
Ach de verschillen tussen Vlamingen en Walen zijn al duidelijk sinds o.a. De koningskwestie. De Walen zijn waals, de vlamingen zijn verdeeld, daar zit ons groot probleem.
En allen zijn we Belg.
Probleem opgelost.
En allen zijn we wereldburger, voila zie, nu is er wereldvrede, goed gevonden van mij he...
Oud 15 juli 2003, 21:11   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door de splitsing van de partijen denken de politici daar inderdaad over het algemeen in termen van Vlaams/Waals, en in het belang van de eigen regio.
Merkwaardig toch dat er dan ooit een splitsing is gekomen. Waarom werden de partijen dan gesplitst? Heel eenvoudig antwoord: omdat men tussen Waalse en Vlaamse politici reeds over fundamentele zaken het niet langer eens was. Er was eerst het verschil, en pas later de splitsing. Niet omgekeerd. Anders waren de nationale partijen nooit tot zelfstandige Vlaams en Waalse partijen overgegaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 21:12   #30
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Maar toch ben ik geen Belg.

Wel Izegemnaar, West-Vlaming, Vlaming en Europeaan.

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 21:13   #31
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Inderdaad Patriot, misscien is het wat belachelijk, we moeten afwachten
maar het ziet er toch niet zo goed uit gezien de cultuurverschillen tussen Vlaanderen en Wallonie.
Ach de verschillen tussen Vlamingen en Walen zijn al duidelijk sinds o.a. De koningskwestie. De Walen zijn waals, de vlamingen zijn verdeeld, daar zit ons groot probleem.
En allen zijn we Belg.
Probleem opgelost.
En allen zijn we wereldburger, voila zie, nu is er wereldvrede, goed gevonden van mij he...

België is als Vlaanderen al een kunstmatige opgedrongen constructie.
Oud 15 juli 2003, 21:14   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begin met één nationale kieskring, en voor je het weet beginnen nationale partijen zich te vormen... en zo zal de macht van de Parti Staliniste voor eeuwig gebroken zijn
Ja? Dus, de splitsing van de nationale partijen is zomaar uit de lucht komen vallen?

Vlaamse onafhankelijkheid en de PS heeft niet langer iets in Vlaanderen in de pap te brokkelen.
Oud 15 juli 2003, 21:15   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
België is als Vlaanderen al een kunstmatige opgedrongen constructie.
En?

Duitsland is dat ook. Frankrijk ook. Italië is dat ook. Griekenland is dat ook. Tsjechië is dat ook. Enzovoort.
Oud 15 juli 2003, 22:03   #34
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Dus waarom nog zo'n kunstmatige, onleefbare, door een meerderheid ongewilde nieuwe ministaat forceren?
Oud 15 juli 2003, 22:09   #35
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

wel vraagteken, laat ons dan een referendum houden over hoe de Vlamingen denken over dit apenland, het zal je wel een paar slapeloze nachten bezorgen.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 22:12   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Dus waarom nog zo'n kunstmatige, onleefbare, door een meerderheid ongewilde nieuwe ministaat forceren?
Of die al dan niet gewild is, weten we niet onmiddellijk. Een volksraadpleging zoals in Québec, Slovenië, Noorwegen, Macedonië mag er wat mij betreft gerust komen.

Maar waarom zou Vlaanderen niet leefbaar zijn?

Een ministaat? Ik denk dat er nog veel kleinere landen bestaan, zowel naar oppervlakte als naar inwonersaantal, staten die het heel goed doen.
Oud 20 juli 2003, 11:05   #37
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Waar ik vooral bevreesd voor ben is Onckelinkx als minister van Justitie. De harde aanpak van criminelen, de afschaffing van de wet-Lejeune ...zullen nu méér dan ooit op de helling komen te staan. De bevolking vraagt een harde aanpak van de criminelen maar met een PS-er aan het hoofd zal de "fluwelen" aanpak juist de regel zijn véél meer nog dan vroeger. De kloof tussen justitie en de burger zal volgens mij dan ook enkel maar toenemen wat in het voordeel speelt van extreem-rechts.
Laten we niet vergeten dat onckelinkx een halfbloed is, van (verfransde) Vlaamse vader en tunesische moeder! haar ex-man een algerijnse drugsdealer was en dat ze duidelijk tot de clan cools behoord die fraude tot haar waarmerk maakte! Hoeveel potjes zullen er niet gedekt gehouden worden door deze dame?
En dat is héééél de bedoeling
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be