![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#322 | |
|
|
Citaat:
Ik bedoel: dat is toch (duidelijk) niet anders voor de vrijwillig werklozen ? En aangezien de structurele werkloosheid het hoogst is bij laaggeschoolden, terwijl er net voor die groep veel jobs beschikbaar zijn, lijkt het er op dat net zij verwachten een geweldige job (interessant + goed verdienend) in de schoot geworpen te krijgen. Is het nu zo moeilijk te snappen dat dat niet mogelijk is? Vraag ik me dan af ...
|
|
|
|
|
#324 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#326 | |
|
|
Citaat:
In het woordenboek van de overheid blijkbaar ook niet, anders was het überhaupt niet mogelijk dat er mensen zoals u bestonden... Het enige dat hier wèl MOET is, indien je braaf legaal gaat werken, hoge belastingen betalen voor de mensen die niét kunnen werken (geen probleem, zo menslievend zijn we wel) en degene die niét willen werken ... (dat zijn dus mensen die profiteren van het werk dat anderen verrichten, en van het feit dat anderen niet kunnen gaan werken (want voor hun is dat systeem opgericht en het geld dat het systeem binnenkrijgt is voor hun bedoelt ...) ...)!
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 maart 2006 om 18:38. |
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zal natuurlijk na de armoede golf komen, samen met de honger.
|
|
|
|
#332 | |
|
|
Citaat:
Euhm ... ik ben toevallig wel aan't studeren met de bedoeling om braafjes te gaan werken later, uiteraard, niet meer dan logisch vind ik ook. Bovendien bestaat er nog zoiets als studentenwerk en vakantiejobs ergo, 't zou me niet verwonderen als ik al meer dan jou gewerkt heb in m'n leven. Maar bon, inhoudelijke argumenten genoeg lijkt me opdat we ons niet moeten verlagen tot dit soort. Ik krijg gewoon heel erg de indruk dat je een vrijwillig werkloze bent, oké, ik ga u niet dwingen om te gaan werken. Ik ga ook niet de verwijten die voor een hele groep geldig zijn aan één persoon richten, en ik vind ook ergens dat er nog iets moet zijn als vrije keuze enzo. Maar mensen aanzetten hetzelfde te doen, dat vind ik te ver gaan... (u blijkbaar ook, aangezien u al steigert bij de gedachte dat ik u zou aanzetten om te gaan werken.
|
|
|
|
|
#333 | |
|
|
Citaat:
Ik begrijp trouwens iets niet, je standpunt lijkt wel duidelijk, maar als ik het aanval kan je het niet meer verdedigen dan me een beetje te verwijten voor meeloper en naprater, absoluut ongegrond dan ook nog!!
|
|
|
|
|
#334 | ||
|
|
Citaat:
Is dit een antwoord op deze post? Citaat:
Opnieuw en dit keer nog duidelijker verwoord: jij hebt een bepaald idee in je hoofd van hoe het zou moeten zijn. Heel leuk, maar je wekt bij mij een beetje de indruk dat je alleen maar de voordelen van je idee bekijkt, en er niet aan hebt gedacht dat er ook wel eens nadelen aan zouden verbonden kunnen zijn. Indien iemand je daarmee confronteert ontken je die dan ook stellig of doe je alsof je neus bloed, liefst door te slingeren met persoonlijke verwijten?
|
|
|
|
|
#335 | |
|
|
Citaat:
Maar dat zal wel zijn wat er gaat gebeuren indien jullie klagen over de te lage lonen voor jobs die men jullie aanbied omdat ze niet motiverend genoeg zijn wegens het te kleine verschil met een werkloosheidsuitkering!!
|
|
|
|
|
#336 | |
|
|
Citaat:
't Is toch duidelijk wat de gevolgen daarvan zullen zijn?! Zeker dat het VWS niet staat voor armoede creëren, ipv het oplossen?
|
|
|
|
|
#337 | |
|
|
Citaat:
U moet in de politiek gaan.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 maart 2006 om 19:00. |
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
|
Citaat:
Sterk argument zeg! Als dat geen bewijs is dat ik niet bij het rechte eind zit dan weet ik het niet meer ...
|
|
|
|
|
#339 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#340 | |
|
|
Citaat:
Aha, we're back on track again. Ik ben het er natuurlijk mee eens dat indien een aabod groter is de kans op een interessante job leuker is, etcetera. Maar ik ben bang dat de overheid het hier niet mee eens is, omdat zij een beeld hebben van 'er zijn zoveel vrije vacatures. Ondanks het feit dat we met een enorme werkloosheid zitten krijgen we die niet ingevuld. Ze willen dus niet werken. Dus gastarbeiders laten overkomen. Meer jobs bijcreëren heeft geen zin, want dan moeten we nog meer gastarbeiders invoeren, met als risico dat er op den duur geen werk meer is voor de mensen die wel nog willen werken, wegens alle jobs ingenomen door mensen die bereid zijn aan lagere voorwaarden te gaan werken. Denk je niet? Ik ben by the way een absolute voorstander van de legalisatie van cannabis en prostitutie. Van de legalisatie van alle drugs eigenlijk, overigens. Ook ik ken nog een paar plaatsen waar jobs kunnen bijgecreëerd worden: inzake milieuwerkzaamheden, uiteraard, inzake psychologen/sociaal assitenten (1 op 4 Belgen kampt met psychologische problemen, volgens recent onderzoek), diplomaten, farmaceuten, ... er zal ongetwijfeld ook nog nood zijn aan mensen in andere sectoren waarvan ik het bestaan niet vermoed.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 maart 2006 om 19:15. |
|
|
|
|