Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2006, 00:20   #381
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Gelukkig is er bij schoon weer het naakstrand voor het VWS in Bredene. Zomerkleren zijn dus al een zorg minder.8)
Kunnen ze zelfs kastelen bouwen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 01:01   #382
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Akkoord zolang dat basisinkomen voor zij die niet willen werken bestaat uit 5 kilo patatten, 3 kilo groenten naar keuze, 10 kilo vlees, een 100Euro bon in 2e hands kledingwinkels en natuurlijk een velo en een tent.
Hoe ? en waar betaal ik mijn grote gsm van dan ? en mijn 3g abonnement ? fascist !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 13:52   #383
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Maar dus KOBAF, als ik het goed begrijp zeg jij en de anderen van het VWS: neem ons onze uitkering af, we gaan niet werken maar geef ons een stuk land in de plaats waarop we zelf voedsel kunnen produceren om te overleven?
Terug naar een landbouwerssamenleving dus, een eiland binnen de post-geïndutrialiseerde maatschappij? En jullie moeten dus niet meer voor ons zorgen maar we gaan volledig onze eigen boontjes doppen? (Dan moet je trouwens ook werken zelle, en hard, en uw levensverwachting zal een stuk dalen, etcetera...)
Daarnaast wil je mensen aanzetten om geen vervelende jobs aan te pakken tegen een 'te laag loon'? ...
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 14:12   #384
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Dat een bepaalde woordvoerder van het VWS niet door de bevoegde diensten als een ervaringsdeskundige aanvaard werd, bewijst waarschijnlijk dat die diensten toch redelijk goed functioneren...

Organisaties, die zich bezighouden met armoede, hebben hopelijk meestal de bedoeling kansarmen uit de armoede te helpen en hun kansen te vergroten... Niet de bedoeling om armen arm te houden en/of hun kansen te verkleinen...

Ik vind het trouwens hoogtijd dat de 'normale' armenorganisaties hier ook eens wat draden openen... Er zijn vermoedelijk genoeg andersarme forumgangers die het lot van de kansarmen aantrekken en bereid zijn om te helpen, waar mogelijk...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 14:35   #385
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dat een bepaalde woordvoerder van het VWS niet door de bevoegde diensten als een ervaringsdeskundige aanvaard werd, bewijst waarschijnlijk dat die diensten toch redelijk goed functioneren...

Organisaties, die zich bezighouden met armoede, hebben hopelijk meestal de bedoeling kansarmen uit de armoede te helpen en hun kansen te vergroten... Niet de bedoeling om armen arm te houden en/of hun kansen te verkleinen...

Ik vind het trouwens hoogtijd dat de 'normale' armenorganisaties hier ook eens wat draden openen... Er zijn vermoedelijk genoeg andersarme forumgangers die het lot van de kansarmen aantrekken en bereid zijn om te helpen, waar mogelijk...
Geloof me vrij dat ik al in heel wat arme organisaties heb gezeten. Ik heb 12 jaar geleden zelfs mee aan de wieg gestaan van een partij die opkwam voor de arme(De partij van de kleine man-Paklem) Spijtig genoeg kan je niemand vertouwen in de wereld(voorzitter Hendrik Boonen) vraag maar eens aan Kim. Nu denk ik wel dat de VWS zeer goede bedoelingen heeft, zelfs King werkt er zeer hard aan om er iets van te maken. Niet enkel King maar zowat iedereen die ik daar ken willen er vol voor gaan. Het kan zijn dat U niet met alle ideeën van de VWS kunt akkoord gaan maar probeer het op zijn minsten om ze te verstaan Duveltje 382
Oud 13 maart 2006, 14:37   #386
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Geloof me vrij dat ik al in heel wat arme organisaties heb gezeten. Ik heb 12 jaar geleden zelfs mee aan de wieg gestaan van een partij die opkwam voor de arme(De partij van de kleine man-Paklem) Spijtig genoeg kan je niemand vertouwen in de wereld(voorzitter Hendrik Boonen) vraag maar eens aan Kim. Nu denk ik wel dat de VWS zeer goede bedoelingen heeft, zelfs King werkt er zeer hard aan om er iets van te maken. Niet enkel King maar zowat iedereen die ik daar ken willen er vol voor gaan. Het kan zijn dat U niet met alle ideeën van de VWS kunt akkoord gaan maar probeer het op zijn minsten om ze te verstaan Duveltje 382
Hendrik Boonen, die opkwam voor de kleine man, en nu bij VLOTT zit...

Echt goed dat ze die man geen beleidsfunctie gaven...
Oud 13 maart 2006, 14:46   #387
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hendrik Boonen, die opkwam voor de kleine man, en nu bij VLOTT zit...

Echt goed dat ze die man geen beleidsfunctie gaven...
Goede raad aan U /ver van boonen wegblijven, en jullie vrouwen goed in het oog houden, dan zou ik zeggen zorgen dat alle portefeuilles goed zijn weggeborgen
Oud 13 maart 2006, 16:05   #388
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Goede raad aan U /ver van boonen wegblijven, en jullie vrouwen goed in het oog houden, dan zou ik zeggen zorgen dat alle portefeuilles goed zijn weggeborgen
Had ik al door... 8)

PS Het is eerder hij die z'n portefeuille in 't oog moet houden... Moehaha.
Oud 13 maart 2006, 16:06   #389
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Kunde gij u voeten er ni aanvegen? Of zit het werkinstinct zo diep ingebakken?
Ja, vooral de laatste twaalf jaar waarin ik geen klop meer deed.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 maart 2006 om 16:09.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 16:47   #390
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
groentje:

Tja, spijtig... Jammer dat je ook niet langs de andere weg (promotie) bent binnengeraakt waar je wilde zijn. Maarja, beter iets dan niets denk ik dan soms?
En werken, uit ervaring (door het kennen van een aantal werklozen) weet ik dat de mensen die wel gaan werken ook al is 't een kutjob over het algemeen gelukkiger zijn. Waarom? Ze hebben het gevoel dat ze iets betekenen, voor hunzelf en voor de gemeenschap. Ze draaien tenminste mee in het systeem, hebben iets om handen, iets dat hun leven structuur geeft, maar kunnen ook eens een reisje maken, een duurder flesje wijn kopen enzovoort ... Alleen al daarvoor zou ik 't doen, (tenzij we in een andere maatschappijstructuur leefden, dan mss niet).
Als je moest weten wat voor jobs ik allemaal geweigerd heb...dat waren andere jobkes dan taxichauffeur - dat heb ik niet geweigerd ...ten onrechte, met hindsight beoordeeld. Maar toen zat ik welerg in de kneep, op alle gebied. En het werd er niet beter op, door eenvoudig in een eenvoudige jobke te werken (waarin je geen mensen moet koeionneren) ,integendeel, het culmineerde tot het schip kapseisde...

Ik heb het vroeger geprobeerd, bij en voor een alternatieve elite te werken.Dat is me niet gelukt. Spijtig. Nu vorm ik mijn eigen elite.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 maart 2006 om 16:50.
Oud 13 maart 2006, 23:54   #391
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar dus KOBAF, als ik het goed begrijp zeg jij en de anderen van het VWS: neem ons onze uitkering af, we gaan niet werken maar geef ons een stuk land in de plaats waarop we zelf voedsel kunnen produceren om te overleven?
Terug naar een landbouwerssamenleving dus, een eiland binnen de post-geïndutrialiseerde maatschappij? En jullie moeten dus niet meer voor ons zorgen maar we gaan volledig onze eigen boontjes doppen? (Dan moet je trouwens ook werken zelle, en hard, en uw levensverwachting zal een stuk dalen, etcetera...)
Daarnaast wil je mensen aanzetten om geen vervelende jobs aan te pakken tegen een 'te laag loon'? ...
Ik heb in principe geen probleem met een anarcho-primitivistische samenleving maar dat ter zijde, om het in het industriële kader te houden stel jij het nogal simplistisch voor. Het is niet meer zomaar haalbaar of evident om voor je eigen afgesloten op een grond te gaan leven, maar wat al meer dan 100 jaar geleden aangetoond is door een zeker Henry George, is dat het privébezit van de natuurlijke hulpbronnen aan de basis ligt van het op vele vlakken falen van het kapitalisme om de welvaart rechtvaardiger te verdelen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2006, 14:55   #392
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door eno2
1
De verantwoordelijkheid van jobcreatie ligt niet bij de onderlaag.

Groentje:
Dat kunnen ze ook niet.
Maar als de bovenlaag jobs creëert voor hun, voelen ze zich te goed om te gaan werken blijkbaar, dus ja ...

Eno2

Je ontwijkt een ernstig antwoord. Er worden tegenwoordig alleen jobs weggeautomatiseerd door de elite en gedelocaliseerd. Het enige wat telt is productiviteitsstijging en jobs zijn een onkost geworden. Dat is een elite die de zaken zo organiseert.De winsten van de gestegen productiviteit gaan naar het kapitaal, nooit naar de weggestuurden. De toenaùe van de werkgelegenheid en het crëren van bijkomende jobs is in dergelijke sfeer een fictie.
Ik begon met dit punt, omdat de libertariërs nooit ophouden de slachtoffers van het teugelloos geworden kapitalisme altijd "sadistisch" met hun neus op hun verantwoordelijkheid te drukken: dwz: ze moeten maar zelf zorgen dat ze aan de bak komen, dat is namelijk je verantwoordelijkheid opnemen, volgens hen - zp goed worden dat je een ander kan wegconcurreren. Wat er dan vanonder gebeurt, dat trekken ze zich niet aan...Vanonder moet het puin en het wrakhout maar zijn verantwoordelijkheid opnemen..

Ik kom missschien ook nog eens op andere punten terug van onze kleine discussie.
Oud 14 maart 2006, 16:14   #393
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik heb daarnet bij mijn kennis nog een gesprek gehad met iemand van een interimkantoor...

De werkelijkheid is nog veel erger dan ik dacht...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2006, 16:30   #394
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik heb in principe geen probleem met een anarcho-primitivistische samenleving maar dat ter zijde, om het in het industriële kader te houden stel jij het nogal simplistisch voor. Het is niet meer zomaar haalbaar of evident om voor je eigen afgesloten op een grond te gaan leven,
Dat is toch net wat ik zeg (daarom zal men het moeten doen in de vorm van uitkeringen, waardoor het systeem uiteindelijk niet veel zal veranderen, voor de armen althans.)

Citaat:
maar wat al meer dan 100 jaar geleden aangetoond is door een zeker Henry George, is dat het privébezit van de natuurlijke hulpbronnen aan de basis ligt van het op vele vlakken falen van het kapitalisme om de welvaart rechtvaardiger te verdelen.
Evident.
Sterker nog, privébezit van natuurlijke bronnen kan je zelfs uitbreiden naar patenthouden, het eerste komen op een lumineus idee enzovoort (hoe heette dat Amerikaans bedrijf ook alweer dat zo machtig werd dat de staat het heeft laten opdelen in tientallen (mogelijk honderden) kleine bedrijfjes? De frontman daarvan was de eerste die het potentiëel belang van olie zag...
het argument dat daar tegenover wordt gesteld ken je wellicht?
Oud 15 maart 2006, 07:52   #395
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Besdides, ik zie niet in waarom je als je zelf door de hel moet gaan anderen moet meesleuren in je val?
Wat voor een dwaze opmerking is dat nu weer? Anderen meesleuren in mijn val??? Ik mag hier op het forum toch wel vrij mijn mening geven zeker. Waarom ga je eigenlijk niet zagen tegen cynicus met haar gemeenschapsdiensteninkomensgarantiezever?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 09:17   #396
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik eerder al schreef, liefhebbers van de werkkampmaatschappij zijn er in alle soorten. [SIZE="1"]Dit keer zonder het voordeel van twijfel[/SIZE]

Laatst gewijzigd door @lpha : 15 maart 2006 om 09:18.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 11:27   #397
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie beseffen dat risico dus?
Wel ... ik hou ook wel van een (r)evolutie, maar ik doe dat het liefst zonder mensenlevens op te offeren...
je ziet over het hoofd omdat je als ervaringsondeskundige je totaal geen beeld kan vormen van wat armoede betekent dat het kapitalisme zoals het nu totalitair is dagelijks mensenlevens opoffert en een permanente terorristische aanslag pleegt op de integriteit van honderden miljoenen om niet te zeggen miljarden mensen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 maart 2006 om 11:27.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 11:32   #398

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jij bent arm maar in bezit van een breedband internet verbinding dan ?
klassenmaatschappij

niet armen die internet hebben dat is vanzelfsprekend
armen die het ook hebben moeten zich verantwoorden

Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 15 maart 2006, 11:33   #399

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zegt de man die zijn natuurlijk erfgoed opeist.
zegt de ouwe die nog in de middeleeuwen leeft
Oud 15 maart 2006, 11:34   #400

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Idd. ze kregen blijkbaar verstand, nu jij nog.
het humanisme betekende het einde van de middeleeuwen. Nu moet jij het humanisme ook nog ontdekken
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be