Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 12 maart 2006, 20:26   #101
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Omdat mensen met een vreemd klinkende naam in Vlaanderen anno 2006 worden gediscrimineerd op velerlei vlakken. Bv bij het solliciteren naar een baan. En nee, wij zijn al acht jaar samen waarvan zeven jaar gehuwd, wellicht (en dat volgens onze hardleerse VB'rs) het langst durende schijnhuwelijk van België. Anne Frank leed aan hetzelfde syndroom: een joodse (vreemde) naam. Ze heeft het geweten hoe het met haar moest aflopen.
Het is jammer dat mensen gediscrimineerd worden, maar de geschiedenis van een immigratieland als Amerika laat zien dat dit indertijd ook het lot was van Ierse, Chinese, Joodse,... inwijkelingen. Ze leefden ook in ghetto's, werden ook gediscrimineerd, moesten ook vechten tegen vooroordelen. Er waren zelfs anti-immigranten partijen. Dat neemt af met de jaren, naarmate de nieuwe groep haar plaats vindt in de maatschappij. Waarom zou dat hier anders zijn? Europa moet nog wennen aan haar nieuwe status van immigratiebestemming, je kunt dat niet forceren door discrimatie bij wet te verbieden.
Phrea|K is offline  
Oud 12 maart 2006, 21:24   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Was dit niet het onderwerp waar deze draad voor werd opgestart?

Hoe komt het toch maar dat elke topic waar de Piano in verschijnt onmiddellijk van onderwerp verandert en eindigt waar ook deze weer terecht is gekomen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Geachte forumdeelnemers,

In deze thread beantwoorden mods en admins eventuele vragen omtrent verbanningen van forumleden.

De bedoeling is niet om ellenlange discussies over terechte of onterechte bans te voeren. We beperken ons liefst tot opgaaf van reden waarom iemand tijdelijk of definitief gebannen wordt (onwettige posting of herhaaldelijke klacht i.v.m. de forum-ettiquette)

De bedoeling is wél om te vermijden dat er her en der protesttopics
verschijnen, telkens er een min of meer populaire forumfiguur op non-actief geplaatst wordt.

Peter Johan
Oud 12 maart 2006, 21:36   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat haar naam -Eteri Tskhomaria- ook altijd een boel mensen doet steigeren. Ik geef toe dat vier medeklinkers op een rij niet eenvoudig om uitspreken lijkt, maar als ik sommige West-vlamingen bezig hoor, heb ik daar toch ook zo mij bedenkingen bij.

Sigmund Freud: "What's in a name?"
Nochtans zou die naam uitgerekend voor West Vlamingen geen probleem mogen zijn: "èk hoa no tskchoal!" (Ik ga naar school)
Oud 13 maart 2006, 01:27   #104
Ronny G
Vreemdeling

Standaard

Weet er eigenlijk iemand waarom onze goede moslimvriend PDR (aka Carina weer is geband?)
Ronny G is offline  
Oud 13 maart 2006, 14:21   #105
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny G Bekijk bericht
Weet er eigenlijk iemand waarom onze goede moslimvriend PDR (aka Carina weer is geband?)
Geachte,

De heer Peter De Ryck met ettelijke nicks, is reeds jaren een ongewenste gast op dit forum. Na ettelijke overtredingen, dure eden, dreigementen, van zijn kant, bans en evenzovele nieuwe kansen, en veel goodwill van onze kant, werd bij zijn laatste flagrante misbruik van dit forum beslist hem nooit meer toe te laten.
Jammer genoeg heeft dhr. Peter De Ryck daar geen oren naar, en probeert hij toch steeds weer als ongenode gast dit forum te vervuilen. Zijn nieuwe poging na geruime tijd, werd oogluikend toegestaan, in de hoop dat normaal gedrag van zijnentwege tot de mogelijkheden behoorde.
Waarschijnlijk liep hij onlangs tegen ons nieuwe, iets rigidere reglement aan.
De database toont dit:
1 'alarm' (zonder banpunten) voor verkeerd posten
4 'warnings' die zijn totale saldo ruim boven de 10 joegen waarvan
-een persoonlijke aanval (4p)
-een privacyschending (5p)
-spamming (5p)

De verbanning is tijdelijk.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 13 maart 2006, 14:54   #106
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Geachte,

De heer Peter De Ryck met ettelijke nicks, is reeds jaren een ongewenste gast op dit forum. Na ettelijke overtredingen, dure eden, dreigementen, van zijn kant, bans en evenzovele nieuwe kansen, en veel goodwill van onze kant, werd bij zijn laatste flagrante misbruik van dit forum beslist hem nooit meer toe te laten.
Jammer genoeg heeft dhr. Peter De Ryck daar geen oren naar, en probeert hij toch steeds weer als ongenode gast dit forum te vervuilen. Zijn nieuwe poging na geruime tijd, werd oogluikend toegestaan, in de hoop dat normaal gedrag van zijnentwege tot de mogelijkheden behoorde.
Waarschijnlijk liep hij onlangs tegen ons nieuwe, iets rigidere reglement aan.
De database toont dit:
1 'alarm' (zonder banpunten) voor verkeerd posten
4 'warnings' die zijn totale saldo ruim boven de 10 joegen waarvan
-een privacyschending (5p)
-spamming (5p)

Peter Johan
Goede zaak hoor, enkel spijtig dat het tijdelijk is. Meer wil ik hier niet over kwijt(niet dat ik niet meer weet) Ik krijg met de dag meer bewondering voor jullie werk!
Oud 13 maart 2006, 16:20   #107
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik kijk ook wat raar op van het feit dat het tijdelijk is. Anderen zijn hier met permanente bans weggestuurd zonder nieuwe kansen. PDR daarentegen heeft hier meer levens dan een gezonde kat.
Jazeker is offline  
Oud 13 maart 2006, 16:33   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na ettelijke overtredingen, dure eden, dreigementen, van zijn kant, bans en evenzovele nieuwe kansen, en veel goodwill van onze kant, werd bij zijn laatste flagrante misbruik van dit forum beslist hem nooit meer toe te laten.
Citaat:
?????
Knuppel is offline  
Oud 13 maart 2006, 16:39   #109
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Volgens de letter heb je gelijk maar niet volgens de geest. De Nederlanders waren het al een tijd zat dat hun brievenbussen, scholen en andere instituten ongevraagd werden overstelpt met negationistische lectuur, afkomstig van Verbeke en het VHO. Een afrekening moest wel spoedig volgen en dat is dan ook gebeurd. Eind goed al goed. 8)
Zeg is piano je bent eigenlijk nog erger dan mijn buurvrouw met dat gezaag, is dat nu zo erg ??
Oud 13 maart 2006, 16:46   #110
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard "Aan de moderatie"

Hoe kan ik te weten komen dat ik strafpunten heb, en als er strafpunten zijn ,zijn er dan ook pluspunten ?? ( goedepunten omwille van goed gedrag ??).
Lincoln is offline  
Oud 13 maart 2006, 16:51   #111
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Lincoln, ga naar je profielpagina, en bovenaan rechts zie je "alerts:..." en dergelijke, waarboven een knop is "waarschuwingen weergeven" of dergelijke.

Dan moet j'er komen
lombas is offline  
Oud 13 maart 2006, 19:19   #112
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Oorspronkelijk bericht door thePiano View Original
Omdat mensen met een vreemd klinkende naam in Vlaanderen anno 2006 worden gediscrimineerd op velerlei vlakken. Bv bij het solliciteren naar een baan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is niet zo. Ik ken meerdere Grieken en Hongaren die niet onmiddellijk een "Germaans klinkende" naam hebben, integendeel zelfs. Niemand heeft daarover geklaagd.

Laten we eerder zeggen dat bepaalde namen, nl. de Arabische, bij mensen afkeer wekken. Niet omwille van de naam zelf of de afkomst van die mensen, maar omdat die groep in de loop van de voorbije tijd een eerder treurige reputatie heeft opgebouwd.
Interessant. Dus, als ik het goed begrijp viseert het VB enkel Marokkanen en moslims. Heb ik dat nu goed? Of, bestaat er zoiets als een zwarte lijst bij het VB van etnieën, nationaliteiten, religies enz... die volgens jouw partij de Vlaamse Cultuur zouden bedreigen?

Want als het VB aan het spuiten gaat, gaat het altijd over alle vreemdelingen, die dan allemaal criminelen en parasieten zouden zijn, maar in feite gaat het maar om enkele groepen? Je weet toch ook dat er makkelijk 150 verschillende nationaliteiten in België zijn. Worden die allemaal over de zelfde (racistische en discriminitaoire) kam geschoren?

Als dat niet zo zou zijn, waarom zeggen ze dat er dan nooit bij? Als mijn allochtone vrienden het VB bezig horen over het gevaar van de multicultuur voelen zij zich zonder uitzondering allemaal geviseerd omdat het VB nooit namen noemt. Om die bedreiging te staven beginnen ze dan wel over moslims te zeuren, maar dat zijn niet eens de helft van de nieuwe Belgen.

Noem eens wat volk dat volgens het VB sowieso mag blijven, zelfs diegenen die geen lidkaart op zak hebben? Het zal me benieuwen.
Oud 13 maart 2006, 19:21   #113
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jammer toch hein, thePiano, dat een mooi deel van de kiezers van het VB juist die migranten zijn, die het principe "ik ben binnen en nu blijft de rest beter buiten of mijn droomwereldje hier komt in gevaar" aanhangen...

Laatst gewijzigd door lombas : 13 maart 2006 om 19:22.
lombas is offline  
Oud 13 maart 2006, 19:25   #114
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jammer toch hein, thePiano, dat een mooi deel van de kiezers van het VB juist die migranten zijn, die het principe "ik ben binnen en nu blijft de rest beter buiten of mijn droomwereldje hier komt in gevaar" aanhangen...
Je weet toch hoe dat identieke verhaal in Nederland uiteindelijk afgelopen is, of niet soms?
Oud 13 maart 2006, 19:32   #115
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet toch hoe dat identieke verhaal in Nederland uiteindelijk afgelopen is, of niet soms?
Pim,heb je het over pim?????
Ja jongens?????????
Oud 13 maart 2006, 19:33   #116
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Deze draad hoort over bans te gaan. Zullen we de discussie elders voortzetten?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 13 maart 2006, 19:36   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant. Dus, als ik het goed begrijp viseert het VB enkel Marokkanen en moslims. Heb ik dat nu goed? Of, bestaat er zoiets als een zwarte lijst bij het VB van etnieën, nationaliteiten, religies enz... die volgens jouw partij de Vlaamse Cultuur zouden bedreigen?
Niets te "viseren". U moet leren lezen wat ik schrijf:

Citaat:
Laten we eerder zeggen dat bepaalde namen, nl. de Arabische, bij mensen afkeer wekken. Niet omwille van de naam zelf of de afkomst van die mensen, maar omdat die groep in de loop van de voorbije tijd een eerder treurige reputatie heeft opgebouwd.
Lees dus goed de laatste zin! Langzaam aan hebben die mensen zelf hun eigen reputatie naar de knoppen geholpen. En dat blijven ze tot de dag van vandaag doen. Daar zit het probleem.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 maart 2006, 19:38   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want als het VB aan het spuiten gaat, gaat het altijd over alle vreemdelingen, die dan allemaal criminelen en parasieten zouden zijn, maar in feite gaat het maar om enkele groepen? Je weet toch ook dat er makkelijk 150 verschillende nationaliteiten in België zijn. Worden die allemaal over de zelfde (racistische en discriminitaoire) kam geschoren?
De zoveelste leugen van mijnheer Pianodinges. Nergens heeft het Vlaams Belang gesteld dat "alle" vreemdelingen "criminelen" of "parasieten" zijn. Wel kaart ze een daadwerkelijk probleem met de vreemdelingen van Marokkaanse afkomst bijvoorbeeld.

U zit er dus weer eens ferm naast. Of het uit domheid, of uit berekende leugenachtigheid is, laat ik even in het midden.
Oud 13 maart 2006, 19:39   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik weet dat niet om de eenvoudige reden dat er in Nederland geen "identiek verhaal" is.
Oud 13 maart 2006, 19:40   #120
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over zelfverklaard slachtofferschap.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be