![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#22 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#23 | |
|
|
Citaat:
Als ik schrijf dat ik binnen die Groot-Nederlandse staat streef naar een republiek (en dat staat er zwart op wit, trek even die ogen open), hoe komt u er dan bij dat ik principieel niet tegen de monarchie ben? Kortom, Supe®slaaf terug naar af.
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Gent was trouwens de Orangistische Partij het sterkst na de Revolutie.
|
|
|
|
|
#25 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je goede recht overigens. Het komt mij raar over: iemand eet spruitjes, hoewel hij jarenlang zwoer ze nooit te zullen eten.......... Maar je hebt gelijk: smaken kunnen evolueren. Ik ben blij dat je om wat voor reden dan ook je anti-monarchistische gevoelens even opbergt. Je zal het ooit nog wel leren eten. Ooit krijg je de smaak te pakken. Met kleine beetjes seffens. Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
Soit, ik geef het graag toe: als ik voor de keuze kom tussen de Belgische monarchie en de Groot-Nederlandse monarchie, is de keuze snel gemaakt. Mij daarom bestempelen als royalist, is toch wel een beetje te ver gezocht. De keuze tussen een Vlaamse republiek en een Groot-Nederlandse monarchie is moeilijker. Toch kies ik ook hier voor de Groot-Nederlandse monarchie? Supe®slaaf: "zie je wel, royalisme!". Peut. Royalisme is niet meer van deze tijd, vroeg of laat wordt die ook wel eens vervangen. Het kind met het badwater wegsmijten is behoorlijk radicaal. Dat u toch radicalisme koestert, begrijp ik wel. Het is natuurlijk makkelijker om hardliners af te breken dan pragmatici. Die pragmatici zijn overigens een veel groter gevaar voor uw Belzieke blabla dan die radicalen, omdat ze flexibiliteit ontberen. Maar Gustave, als ge u gelukkig voelt met uw "ontmaskering", ga uw gang. Ik voel mij helemaal niet betrapt en u maakt enkel zichzelf gelukkig in uw hele kleine wereldje. Dat geluk wil ik u echt niet afpakken.
|
|
|
|
#27 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
Waarom? Wat zal er gebeuren waardoor het een nachtmerrie wordt. Wacht even met uw antwoord tot ik een zak popcorn en soda uit de kast heb gehaald.
|
|
|
#30 |
|
|
Behoorlijk zwak als orangistisch interessepunt en dat lijkt me nog radicaal uitgedrukt...
|
|
|
#31 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik weet het, het is een emotioneel argument en geen rationeel (Nederlanders zijn rijker dan Walen), maar emoties spelen voor mij een grote rol in het maken van keuzes. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
Ik zat even te zoeken naar het interieur van de kathedraal om aan te geven wat ik bedoel. Ik vind nog wel een mooie foto.... Het barst er namelijk van Oranje. Er zijn bijna nog meer parafernalia te vinden dan in Delft. Gidsen vertellen vol trots over de tijd dat we één waren. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
Nu wordt het interessant, zie. De flaminganten zijn het maar over één ding eens : weg met België. Maar dan? Koning, geen koning. Nederland, geen Nederland. Unitarisme, federalisme... Ik zou toch naar een duidelijk standpunt streven, hoor, anders gaan wij dit lekker uitbuiten.
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De BuB is eigenlijk een overbodige partij, een onafhankelijk Vlaanderen zal er toch nooit komen.
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 15 maart 2006 om 07:20. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Citaat:
Uw domme commentaar is toch altijd zo makkelijk te doorprikken. Wat een pleefiguur slaat u nu weer...
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#39 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Welke propaganda zou dat dan wel mogen wezen ? Ik voel me belgisch gezind, omdat dat voor mij de biotoop is waar ik me thuisvoel. Daar heb ik geen propaganda voor nodig. Trouwens de meeste opiniemakers (TV, kranten & weekbladen, politici...) zijn bijna allemaal Vlaamsgezind dus de propaganda lijkt me eerder van de andere kant te komen |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(a) de VRT; (b) de VTM; (c) een bepaalde krant; (d) een algemeen tijdschrift. |