![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ervaringsdeskundigen weten dat die aan de natuurlijkerfdeelbomen groeien. Citaat:
Er is al tot vervelens toe op gewezen dat het over werkonwilligen en vrijwillig werklozen gaat. Waar gij u zo graag achter verschuilt zijn het grootste deel van de werklozen die inderdaad terecht een uitkering ontvangen en waarvoor het systeem is opgericht.. De kapitalisten gebruiken dus het systeem van de arbeiders om werkonwilligen te sussen. De oplossing is vrij simpel en er moet niemand naar de gaskamers. Beperk de werkloosheidsuitkeringen tot de rechthebbenden, dus mensen die buiten hun wil hun werk verliezen. Niet voor mensen die zich te goed wanen om te werken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 maart 2006 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door @lpha : 15 maart 2006 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 maart 2006 om 13:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Typisch ontwijkprobeersel van kobaf en aanhangers.
Ander onderwerp beginnen en steeds een beschuldigende vinger naar anderen om de eigen fouten te verdoezelen. Wie trapt daar nou in?? ![]() Laatst gewijzigd door Don Quichote : 15 maart 2006 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() nee maar van iemand die zich zowat alternatief profileert zoals u in lang vervlogen tijden wel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() "De deugd wordt meer vervolgd door de slechten dan bemind door de goeden." (Miguel de Cervantes)
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
de schuld op de werklozen steken van hun eigen onvermogen de economie weer op gang te krijgen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
En dat, indien bij de overheid duidelijk wordt dat er mensen zijn die niet gaan werken omdat de meeropbrengst van een inkomen te marginaal is tov een uitkering, de kans ontzettend veel groter is dat ze zal beslissen om de uitkeringen te verlagen, dan om de lonen te verhogen. Gevolg is dat jullie dus ongewild 'de poten onder jullie eigen stoel uitzagen', want een nog lagere uitkering terwijl al velen het onderste uit de kan moeten halen om te overleven, kan voor die mensen slecht aflopen. ![]() Ik ben absoluut geen voorstander van het kapitalisme. Vroeger dacht ik zelf vaak na over een ander systeem, doch iets heeft me wat passiever gemaakt op dat gebied, en wat actiever op 't gebied van mijn studies ... ik ben nog niet fatalistisch, maar ik heb wel ingezien dat in dien ik toch geen diploma en of werk heb (en dus geld, vooral geld uiteindelijk ik toch niet hoog zal geraken en mijn ideeën dus sowieso nooit zullen worden aanhoort... Sorry indien dit zo slecht klinkt voor sommige mensen, dat was niet de bedoeling. Ik bewonder mensen die er wel geraken door er keihard voor te knokken en zonder eerst prachtposities te hebben op de arbeidsmarkt/ bank.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Bovendien gaat u niet ver komen als u zo gaat reageren op alle mensen die een andere mening hebben dan u!! Knoop dat goed in je oren, want iemand die ècht opkomt voor de ècht armen hebben we in deze maatschappij wel nodig ... Hoe weet u trouwens dat dat de mening is van de VTM, kijkt u daar dan naar?! ![]() Citaat:
Citaat:
Deze vacatures zijn zelfs al zo lang vrij dat men overweegt om weer gastarbeiders 'in te voeren' zoals vroeger. Ik snap niet dat je niet ziet dat je als werkloze daarmee een beeld naar de mensen stuurt van 'niet willen werken/bang zijn om de handen vuil te maken' ... waardoor de werkende mensen werklozen (vrijwillig werklozen bedoel ik) zullen beschouwen als luieriken. Om te weten dat die conclusie globaal getrokken wordt heb je dus niet eens vtm nodig, ik ben daar het bewijs van. ![]() Dat de werklozen wel mensen zijn die willen werken maar dat de meeropbrengst van het werken te klein is tgo hun uitkering, dat begrijpen de meeste mensen dan weer wel denk ik. Uiteraard willen julile dit probleem oplossen door dat loon te laten verhogen, maar ik hoop ook dat je ziet dat de kapitalisten (en dat zijn nu eenmaal de machthebbers) daaruit concluderen dat die uitkering te hoog is Niets van al die meningen bij de mensen hoeft te steunen op een waarheid, het feit dat dit een redenering is die gemaakt wordt is doorslaggevend voor hoe men met het probleem omgaat ... Dat je deze redenering als politiek correct afdoet vind ik een heel zwak tegenargument, op deze manier overtuig je mij alleen maar meer van het feit dat je geen zinnig tegenargument weet om die redenering te ontkrachten... Citaat:
De bedoeling van iemand laten werke is net dat een ander er nut bij heeft (en die u dan een inkomen geeft), anders kan die persoon je evengoed niks laten doen. Artificiële jobcreatie in de zin van jobs die niet zinvol zijn is in dit opzicht dan ook een non-begrip. Citaat:
![]() Kijk hé KOBAF indien u of iemand anders er nu morgen voor zal kiezen om te stoppen met werken, op zijn achterste te gaan zitten en te wachten op de uitkering van iedere maand, dan moet die nadien niet gaan klagen dat hij arm is hé ... Het één lijkt me een logisch gevolg van het ander. Het zou een rare wereld zijn indien de werkenden arm zouden zijn, en de (vrijwillig) werklozen rijk, niet? Citaat:
U werkt neit, maar u verwacht wel dat iemand u in een villa zal steken blijkbaar... Wie zegt trouwens dat ik respect verwacht? Ik verwacht niet veel van mensen, as a matter of fact, zelfs dat niet ... Ik let er wel altijd op respect te geven, 't probleem is dat niet iederee dat verdient. Indien ik geen respect had voor u KOBAF, zou ik u uitschelden voor luierik of vtm-kijker en niet eens enige moeite doen om met u in discussie te gaan. Citaat:
Iets wat mij trouwens shoqueert: Denkt u misschien echt dat ik denk dat de "negerkes" zoals u het zo mooi noemt..., gered zullen zijn indien er een kapitalistisch systeem wordt ingevoerd? Alsof dit een ideaal systeem is? Alsof iedereen er naar loopt te smachten en een leven of maatschappij gestructureerd zonder dit systeem niet de moeite waard of achterlijk zou zijn? ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() *bloos* Ik dacht dat je dat al vergeten was eigenlijk, aan je reacties te zien. En ik ben nog steeds wat alternatief in mijn ideeën, alleen maakt de gedachte dat mensen een positieve verandering willen doorvoeren die de totale balans waarschijnlijk nog negatiever doet uitslaan voor de anderen en zichzelf, mij wat ongerust ... Bovendien heb ik die ideeën van mij een beetje opgeborgen eigenlijk, en heb ik nu besloten zoals ik al zei eerder wat voor mijn studies te gaan en braaf te zijn... alvorens mijn 'gekke ideeën' te proberen realiseren, zodat ik een buffer heb voor indien niets van mijn opzet slaagt... Ik hoop trouwens heel erg dat ik nooit in een echte brave-in-de-rij-lopende burger zal veranderen en wel zal gaan voor mijn ideeën, indien de tijd rijp is. Edit: Mja, het feit dat mensen momenteel moeilijk te motiveren zijn om te werken omdat de belastingen hierop zo hoog zijn, dankzij het feit dat er mensen profiteren van de mogelijkheid om niet te gaan werken (die eigenlijk alleen bedoeld is voor zieken, ouderen, gehandicapten en/of mensen die om andere redenen niet kunnen gaan werken) heeft me nooit een goed gevoel gegeven, maar vooral niet in deze tijd waarin de babyboomgeneratie de pensioenleeftijd zal bereiken ... De extra druk op het zorgstelsel wordt nu voelbaarder dan ooit te voren. Maar zoals ik al zei, ook dat kan ik nog verdragen, maar dat mensen die niet willen gaan werken anderen via allerlei sociale beînvloedingssystemen aanzetten om hetzelfde te doen, daar zal ik nooit een voorstander van zijn ... De reden hiervoor is heel simpel: hierdoor zal de overheid volgens mij beslissen om de geldkraan dicht te draaien, waardoor de mensen die ècht arm zijn (zieken, ouderen, mensen die echt niet kunnen gaan werken) ook een lagere uitkering zullen krijgen, terwijl ze dat kleine beetje uitkering dat ze krijgen al zo hard nodig hebben. Ik ben overtuigd van uw goede bedoelingen, maar ik ben bang dat u het omgekeerde zal bereiken van wat u wilt nl. meer armoede ipv minder...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2006 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch zeker niet volledig. De bezittende klasse zou dit zelfs niet willen. Nee, niet uit medemenselijkheid, de situatie van het pleps kan hun geen barst schelen, maar uit puur lijfsbehoud. De overheid( en elite) is als de dood voor een woedende hongerige massa. Ze zijn de gebeurtenissen uit 1917 nog lang niet vergeten, ook niet de franse revolutie waar ze actief bij betrokken waren en later recupereerden in het eigenbelang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast 50.000 jobs die niet ingevuld geraken zijn er ook en paar wel ingevuld, maar dan door werkkrachten die ingevoerd worden. Daarnaast zijn er ook al een paar verloren gegaan omdat bedrijven wegtrekken door te hoge loonlasten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel, deze proberen de oudjes langer aan het werk te houden omdat ze de jeugd niet meer aan het werk krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grootste deel van de huidige bevolking is relatief rijk vind ik. De echte kapitalisten zijn trouwens niet aan ons gebonden. Er zijn plaatsen genoeg op deze aardkloot waar ze welkom zijn. |
|
![]() |
![]() |