![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | |
|
Banneling
|
een langdurig werkloze, David, wiens diploma hem als studentenleider in 67-68 geweigerd werd, en die door een multinational om een uitwinningsvergoeding te vermijden (voor aangebracht kliënteel gedurende vijftien jaar) om dringende redenen afgedankt werd, spreekt:
: Citaat:
En bij de gewetensloze directies van de multinationals, die succesvol met behulp van de meest prestigieuze advocatenkantoren de al te kostelijke ontslagregelingen konden en kunnen ontduiken voor personeel dat ze nota-bene met contractuele anti-concurrentiebedingen aan zich binden, tot ze die dan heel conveniënt gratis op straat gooien op een manier waarop de slachtoffers zich door geschonden eer nooit meer in hun segment van de arbeidsmarkt kunnen integreren.. Het zijn natuurlijk allemaal formidabele tips omnooit meer te hoeven werken... David heeft het altijd moeten afleggen tegen de Goliath's van deze wereld, maar blijft ervan dromen, er ooit een tussen zijn ogen te treffen... Laatst gewijzigd door eno2 : 17 maart 2006 om 14:43. |
|
|
|
|
|
|
#542 |
|
Banneling
|
Klinkt niet aannemelijk.
Verhaaltjes om de eigen onbekwaamheid te verdoezelen? Al dikwijls gezien. |
|
|
|
|
|
#543 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#544 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#545 |
|
Banneling
|
Je ziet dat ik het VWS probeer te helpen met kritische vragen.
De vragen die je gaat krijgen als jullie met de VWS-standpunten naar buiten komen, gaan nog veeeel stekeliger zijn. Maar daar over nadenken is teveel gevraagd. Nadenken is niet het sterkste punt van het VWS. |
|
|
|
|
|
#546 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#547 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou niet weten hoe de non-profit zelfbedruipend zou kunnen zijn in tegenstelling tot de economie wat er ook in uw handboek mag staan. |
|
|
|
|
|
|
#548 | |
|
Banneling
|
[quote=Don Quichote;1584783]
Citaat:
Hersenkatrolletjes smeren en de smeer uit de oren laten verwijderen. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 maart 2006 om 15:02. |
|
|
|
|
|
|
#549 |
|
Banneling
|
Jij denkt dat alleen winstgevende sectoren economie bedrijven.
|
|
|
|
|
|
#550 | |
|
Banneling
|
[quote=Don Quichote;1584783]
Citaat:
En waar ligt jouw bekwaamheid? Daar wacht ik nog op... |
|
|
|
|
|
|
#551 |
|
Banneling
|
Er zijn er nogal wat hier op dit forum die alleen maar kunnen janken over hun situatie.
Waarbij duidelijk te zien is waarom ze in die situatie terechtkwamen. Sociologisch studiemateriaal! Laatst gewijzigd door Don Quichote : 17 maart 2006 om 15:21. |
|
|
|
|
|
#552 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zoals eigelijk alles boven je petje gaat op sociaal vlak. En waar ligt jouw bekwaamheid? Daar wacht ik nog op...(zum zweiten mahle) Jij denkt zeker dat je aan de spits staat van de zelfpropulsie en de zelfpropagatie? Je bent niet meer dan een arrogante zelfingebeelde klooier. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 maart 2006 om 15:29. |
|
|
|
|
|
|
#553 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#554 |
|
Banneling
|
Mijn bekwaamheid ligt misschien in het doorprikken van fantasieverhaaltjes, leugentjes, ontwijkingen?
Beroepshalve? Laatst gewijzigd door Don Quichote : 17 maart 2006 om 15:31. |
|
|
|
|
|
#555 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#556 |
|
Banneling
|
Laat het dan maar over aan de Universiteitsfakulteit, en neuk er je weinige neuroontjes niet op kapot.
|
|
|
|
|
|
#557 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#558 |
|
Banneling
|
Zoals je weet ben ik van mening dat het beperkte en steeds van procentueel minder belang wordende segment van de samenleving (in termen van tewerkstelling uitgedrukt) dat voor de winst zorgt, politiek onderworpen blijft en zeer goed gereguleerd moet worden door en voor de civiele samenleving in het belang van allen.
Jij vindt echter dat deze sector, juist omdat ze voor de winst mag zorgen, het maar alleen voor het zeggen moet hebben omdat ze de enige rendabele is en de rest dus (soms nodeloze) ballast. Twee onderling onverenigbare opninies dus. Never the twain shall meet... |
|
|
|
|
|
#559 |
|
Banneling
|
Producten aan het buitenland te verkopen brengt wat op.
Er gaat hier immers een massa geld naar het buitenland doordat we massaal importeren. (kijk eens rond in uw huis, kleerkast, wagen) |
|
|
|
|
|
#560 |
|
Banneling
|
[quote=Bobke;1584860]Zoals ik zei: mijn eer is aangetast. Trouwens, ik ben een ouderling nu.
Bovendien, geef ik toe, was ik de laatste actieve jaren als topverkoper een beetje uitgeblust (burnout). Ik zat in een zetel, maar ze hebben me met zetel en al op straat gegooid. Waarschijnlijk deels ook omdat ik een promotie geweigerd heb. Ik verdiende immers genoeg en was niet echt ambitieus om ladders te beklimmen. Het was ook nooit mijn echte roeping. Ik wou in onderontwikkelde landen gaan werken...maar niet zonder diploma. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 maart 2006 om 15:43. |
|
|
|