Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2006, 21:19   #41
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar nog simpelder, een huwelijk zal niets aan de natuurlijke eigenschappen van het man/vrouw zijn veranderen.
Uiteindelijk is het niets meer dan een kontrakt, dat dient nagevolgd te worden door de ondertekenaars. En juist op het moment dat hetero's nog enkel trouwen omdat hun boekhouder het zegt, willen homo's absoluut huwen. Is dit uit principe, of ook omdat hun boekhouder het zegt ?
Indien dat de overtuiging is, laat het dan zo zijn. Het is niet omdat sommigen ervan overtuigd zijn dat het huwelijk een religieuze aangelegenheid is, dat de rest maar mee moet volgen. Dus mogen geenszins de religieuze aanhangers een vetorecht op het 'concept' huwelijk hebben. Een huwelijk is technisch gesproken een contract tussen twee personen, ongeacht het geslacht,ongeacht de motivatie.

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 20 maart 2006 om 21:20.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 21:34   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Indien dat de overtuiging is, laat het dan zo zijn. Het is niet omdat sommigen ervan overtuigd zijn dat het huwelijk een religieuze aangelegenheid is, dat de rest maar mee moet volgen. Dus mogen geenszins de religieuze aanhangers een vetorecht op het 'concept' huwelijk hebben. Een huwelijk is technisch gesproken een contract tussen twee personen, ongeacht het geslacht,ongeacht de motivatie.

Maar de oorspronkelijke bedoeling lag toch wel anders. Uiteindelijk wilde de overheid (en als ge het mij vraagt, de natuur ook) dat man en vrouw zich vonden en vele kinderen kregen. En om deze gemeenschap wat wettelijke grond te geven werd dit in de vorm van een huwelijk gegoten (waarvan dan wel naar hartelust kon en kan afgeweken worden door een huwelijkskontrakt).
Heb eigenlijk nooit begrepen waarom, in deze optiek bvb homo's absoluut wilden huwen. Kontraktueel/financieel zal al wel zowat alles mogelijk zijn (en indien niet, dan kan dit wel aangepast worden). Dus waarom willen zij absoluut gezegend worden met een huwelijk ? Het lijkt mij eerder naaperij (of is het provocatie, of is het toch louter een franken en centiemen kwestie).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 22:53   #43
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
-------------

Yep.
Dat progressief en decadent samenlevingspatroon begint onrustwekkende proporties aan te nemen.
Vooraleerst zou ik ooit wel te weten willen komen hoelang beide getoonde heren (nou ja heren ??) samenblijven.
En ten tweede, tot welke volwassene zal het meisje uitgroeien, maar vooral , hoe zal zij haar puberteit zonder mama doormaken ?
Om dan nog niet te spreken over de kinderwereld waarin ze vertoeft , die gemeen hard zal oordelen over haar ' ouderlijke ' situatie.

De sociale gevolgen voor de betrokken kinderen zullen niet op zich laten wachten.
Ik vind deze evolutie ronduit crimineel en bijzonder onmenselijk voor de onwetende geadopteerde kinderen.

Welke zieke geesten laten in hemelsnaam zoiets toe , en vooral waarom ??

Groetjes
ik geef je volledig gelijk. ze zouden zo'n kind beter zo snel mogelijk in een instelling plaatsen.
Oud 20 maart 2006, 23:01   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik geef je volledig gelijk. ze zouden zo'n kind beter zo snel mogelijk in een instelling plaatsen.

En meer nog, aangezien ze in staatsinstellingen echt goed worden behandeld: denk maar aan al die brave kindjes die seksueel werden misbruikt door die toffe bewaarders...

Eigenlijk bedroevend.
Oud 21 maart 2006, 09:18   #45
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Kom op met dat verhaaltje, ik ben een en al oor!
Een kind moet ouders hebben die het omringen met alle liefde, respect, zorg, genegenheid en met een prachtige maar rechtvaardige opvoeding!
Holebi's kunnen dat niet geven . Hun enigste zorg is de volgende bareback-fuif, en het op tijd slikken van de anti-virale medicatie.
Oud 21 maart 2006, 13:13   #46
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Bob, kruip terug in uw bed, jong. Je bent blijkbaar een deel van je compassie en medebewustzijn verloren tijdens je slaap.
compassie, dat is idd. op z'n plaats hier.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 13:14   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Het huwelijk was tot voor 3 jaar geleden iets tussen man en vrouw maar nu is dat tussen man en man, vrouw en vrouw en man en vrouw; zo simpel en zo eenvoudig is dat.
en binnen een paar jaar is dat terug enkel tussen man en vrouw

simpel
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 13:18   #48
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn er op dit forum toch veel waarzegsters aanwezig....
Oud 21 maart 2006, 18:36   #49
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
en binnen een paar jaar is dat terug enkel tussen man en vrouw

simpel
Tja dat zeg jij, en wat gaat m'n dan doen met de reeds gesloten huwelijken? Simpel? Ja maar voor een homohater is dat natuurlijk van geen tel!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 18:49   #50
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Omdat ze door hun geaardheid geen kinderen kunnen krijgen pakken ze dan maar een kind van een ander en doen alsof het hun kind geweest had kunnen zijn. Belachelijk natuurlijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 18:58   #51
bartje
Minister-President

Standaard

Wat dan met heterokoppels die ook omwille van omstandigheden geen kinderen kunnen krijgen??n Is dat ook belachelijk?
Maar het ging hier meer over het homohuwelijk die door sommige homohaters zou willen afgeschaft worden met alle mogelijke gevolgen vandien, maar ja daar houdt een homohater uiteraard geen rekening mee, dat kan hem allemaal gestolen worden en dat er iemand anders in de miserie zit, och tis ikke niet moet die homohater denken. Zo zie je maar geen greintje respect die homohaters!
Oud 21 maart 2006, 19:05   #52
Antigone
Banneling

Antigone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dan met heterokoppels die ook omwille van omstandigheden geen kinderen kunnen krijgen??n Is dat ook belachelijk?
Maar het ging hier meer over het homohuwelijk die door sommige homohaters zou willen afgeschaft worden met alle mogelijke gevolgen vandien, maar ja daar houdt een homohater uiteraard geen rekening mee, dat kan hem allemaal gestolen worden en dat er iemand anders in de miserie zit, och tis ikke niet moet die homohater denken. Zo zie je maar geen greintje respect die homohaters!
Haten en respect hebben is dan ook vrij contradictorisch é slimme.
Antigone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 19:32   #53
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Al dat getrouw....in Vlaanderen zijn er gewoon meer klein burgelijke nichten dan in Wallonië.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 19:33   #54
Antigone
Banneling

Antigone's schermafbeelding

Standaard

:-p

Laatst gewijzigd door Antigone : 21 maart 2006 om 19:34.
Antigone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 19:44   #55
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antigone Bekijk bericht
Haten en respect hebben is dan ook vrij contradictorisch é slimme.
Idd tegen wie je het zegt!! Maar hoe kan een homohater respect hebben?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren

Laatst gewijzigd door bartje : 21 maart 2006 om 19:56.
Oud 21 maart 2006, 20:18   #56
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Tja, Vlaanderen wordt in de Franstalige pers bijna op dagelijkse basis afgeschilderd als een land van bekrompen conservatievelingen, terwijl het helemaal niet zo is. Belgicisten doen hier trouwens vrolijk aan mee.

Vlaanderen heeft een veel opener maatschappij dan Wallonie. Vlamingen zijn meertalig en staan open voor andere culturen, terwijl Wallonie zich opsluit in de francophonie.
U vergeet erbij te zeggen dat juist u behoort tot dat kleine groepje bekrompen conservatievelingen. Want geef toe, om vandaag van "taal" nog een politiek thema te maken, moet je toch wel wat vooruitgang en wereldkennis gemist hebben.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 20:30   #57
bartje
Minister-President

Standaard

Zeno kennende hier van het forum is één van de meest progressieve mensen hier aanwezig! Ik zie niet in waar je het haalt dat hij een conservatief zou zijn.
Oud 21 maart 2006, 20:31   #58
Schavuit
Partijlid

Standaard

wat een walgelijke foto
Schavuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 21:22   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja dat zeg jij, en wat gaat m'n dan doen met de reeds gesloten huwelijken? Simpel? Ja maar voor een homohater is dat natuurlijk van geen tel!
Maar nogmaals. Een burgerlijk huwelijk is niets anders dan een ordinair kontrakt. En als ge het mij vraagt, zou de wetgever eigenlijk best twee of zelfs drie modellen van standaardhuwelijkskontrakten voorzien. Namelijk voor hetero's, en voor homo's, maar hiervoor dan twee, namelijk man/man en vrouw/vrouw, die elk wel hun specifieke eigenschappen hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 21:56   #60
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
U vergeet erbij te zeggen dat juist u behoort tot dat kleine groepje bekrompen conservatievelingen. Want geef toe, om vandaag van "taal" nog een politiek thema te maken, moet je toch wel wat vooruitgang en wereldkennis gemist hebben.
Je snapt het nooit hé. Ik maak van taal geen politiek thema, helemaal niet. Ik ben niet a priori tegen meertalige staten, indien ze functioneren. Kijk bv naar Zwitserland. Het streven naar een zelfstandig Vlaanderen heeft niks te maken met 'taal' maar met een beter bestuur. Indien dit zou kunnen binnen een Belgische constrctie, dan zou ik daar niks op tegen hebben. (ik zie hiervoor enkel heel weinig bewijzen...)

Laatst gewijzigd door Zeno! : 21 maart 2006 om 21:58.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be