Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2006, 01:16   #701
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is heel iets anders dan een werkloosheidsvergoeding.
Een werkloosheidsuitkeringen zijn er voor werkezels die hun werk buiten hun schuld om verliezen.
Leeflonen zijn er voor mensen die niet willen werken..
wettelijk is één van de voorwaarden om een leefloon te kunnen trekken helaas ook bereid zijn te werken bobke. bovendien vond jij het toch ok dat oudere werklozen bleven doppen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2006 om 01:19.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 01:18   #702

Standaard

Citaat:
Juist ja, rechters behoren natuurlijk ook tot uw natuurlijk erfgoed.
Er moet helemaal niemand schuldig bevonden worden. Alleen gekeken of iemand er recht op heeft en daar zijn welomschreven voorwaarden aan verbonden..
iemand schorsen van dop en zeker leefloon is een zware straf in een maatschappij waarin alles zo geregeld is dat je niet zonder geld kan leven. het komt neer op een soort van traag doodvonnis tenzij je een groot sociaal kapitaal hebt.

en rechters zijn geen deel van mijn natuurlijk erfdeel maar iedereen heeft idd wel recht op een eerlijk proces alvorens gevonnist te worden. Marc dutrous heeft dat recht en dus de armen zeker.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2006 om 01:20.
Oud 21 maart 2006, 12:54   #703
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wettelijk is één van de voorwaarden om een leefloon te kunnen trekken helaas ook bereid zijn te werken bobke. bovendien vond jij het toch ok dat oudere werklozen bleven doppen ?
De voorwaarde om een leefloon te kunnen trekken is hulpbehoevend te zijn.
Werkzoekend zijn is de voorwaarde om een werkloosheidsuitkering te krijgen.
Natuurlijk mogen ouderen blijven doppen.
Ik ben voorstander van een werkloosheidsuitkering beperkt in de tijd, namelijk maximum één derde van de reeds gepresteerde jaren. Drie jaar gewerkt is maximum één jaar dop..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 12:58   #704

Standaard

Citaat:
De voorwaarde om een leefloon te kunnen trekken is hulpbehoevend te zijn.
uit http://cpas.fgov.be/Nl/themes/MI/Rec...integratie.htm

Wie heeft recht op maatschappelijke integratie ?
Om te kunnen genieten van het recht op maatschappelijke integratie moet je aan volgende voorwaarden voldoen :
  1. Je moet je werkelijke verblijfplaats in België hebben, dat wil zeggen gewoonlijk en bestendig op Belgisch grondgebied verblijven.
  2. Je moet de Belgische nationaliteit hebben, ofwel vallen onder één van volgende categorieën : vreemdelingen ingeschreven in het bevolkingsregister, erkende vluchtelingen en staatlozen.
  3. Je moet meerderjarig zijn. Ook minderjarigen die ontvoogd zijn door het huwelijk, of die één of meer kinderen ten laste hebben of die zwanger zijn, kunnen een aanvraag indienen.
  4. Je mag niet over toereikende bestaansmiddelen beschikken , noch kan je er aanspraak op maken, noch ben je in staat deze hetzij door eigen inspanningen, hetzij op een andere manier te verwerven. Via het sociaal onderzoek gaat het OCMW na over hoeveel bestaansmiddelen de aanvrager beschikt. Het OCMW houdt ook rekening met de bestaansmiddelen van de echtgeno(o)t(e) van de aanvrager en de bestaansmiddelen van de persoon waarmee de aanvrager een feitelijk gezin vormt. Het OCMW kan ook rekening houden met de bestaansmiddelen van de ouders of de meerderjarige kinderen waarmee hij samenwoont. In principe komen alle bestaansmiddelen in aanmerking van welke aard of oorsprong ook, zoals het beroepsinkomen, sociale uitkeringen, inkomen uit roerende en onroerende goederen, voordelen in natura,. etc. Een aantal inkomsten die zijn opgesomd in de reglementering worden niet in aanmerking genomen, zoals gezinsbijslagen waarvoor de aanvrager de hoedanigheid van bijslagtrekkende bezit en voor zover hij de kinderen opvoedt en volledig of gedeeltelijk ten zijnen laste heeft, giften, hulp verleend door het OCMW, onderhoudsgeld ontvangen ten gunste van de ongehuwde kinderen ten laste van de betrokkene voor zover hij hen opvoedt, .enz.
  5. [SIZE=4]Vervolgens moet je bereid zijn te werken , tenzij dit om gezondheids- of billijkheidsredenen niet mogelijk is.[/SIZE]
  6. Tenslotte moet je je rechten laten gelden op uitkeringen die je kan genieten krachtens de Belgische of buitenlandse sociale wetgeving. Het recht op maatschappelijke integratie moet worden beschouwd als het allerlaatste sociale vangnet. Als je werkelijk al het mogelijke hebt gedaan om op een andere wijze aan een inkomen te geraken, bijvoorbeeld via een werkloosheidsuitkering of tegemoetkomingen aan personen met een handicap of anderen, dan pas heb je recht op maatschappelijke integratie.
Oud 21 maart 2006, 12:58   #705
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iemand schorsen van dop en zeker leefloon is een zware straf in een maatschappij waarin alles zo geregeld is dat je niet zonder geld kan leven. het komt neer op een soort van traag doodvonnis tenzij je een groot sociaal kapitaal hebt.

en rechters zijn geen deel van mijn natuurlijk erfdeel maar iedereen heeft idd wel recht op een eerlijk proces alvorens gevonnist te worden. Marc dutrous heeft dat recht en dus de armen zeker.
Niet noodzakelijk.
Voor iemand die ten onrechte van een uitkering genoot is het een te lichte straf.
Oud 21 maart 2006, 13:01   #706

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk.
Voor iemand die ten onrechte van een uitkering genoot is het een te lichte straf.
nee maar het kan dus wel onnozelaarke. Maar ja degene die dan onterecht geschorst wordt moet voor onnozel bobke maar kreperen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2006 om 13:14.
Oud 22 maart 2006, 00:14   #707
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee maar het kan dus wel onnozelaarke. Maar ja degene die dan onterecht geschorst wordt moet voor onnozel bobke maar kreperen.
Volgens uw doorluchtigheid schorsen de beambten zomaar ten onrechte en laten mensen creperen. Denkt ge niet dat ze in dat geval wel voor de rechter zouden gesleept worden ?
Elke zaak door een rechter laten beoordelen zou weinig verschil uitmaken. Een rechter kan ook maar oordelen aan de hand van een dossier en wat de wet voorschrijft.
Onnozelaars denken nu eenmaal dat misbruiken moeten aangepakt worden en de gelegenheid de dief maakt.
Oud 22 maart 2006, 00:21   #708

Standaard

Citaat:
Volgens uw doorluchtigheid schorsen de beambten zomaar ten onrechte en laten mensen creperen. Denkt ge niet dat ze in dat geval wel voor de rechter zouden gesleept worden ?
Elke zaak door een rechter laten beoordelen zou weinig verschil uitmaken. Een rechter kan ook maar oordelen aan de hand van een dossier en wat de wet voorschrijft.
Onnozelaars denken nu eenmaal dat misbruiken moeten aangepakt worden en de gelegenheid de dief maakt.
dat gebeurt inderdaad bobke. er zijn mij verschillende gevallen bekend geweest en voor ons zijn harde garanties noodzakelijk. ocmw s hebben er ook belang bij om mensen te schorsen want leefloon moet voor een gedeelte uit de gemeentekas betaald worden. ocmw is dus in geval van schorsing zowel rechter als partij. en dat is in strijd met de scheiding der machten.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 00:22.
Oud 22 maart 2006, 00:38   #709
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat gebeurt inderdaad bobke. er zijn mij verschillende gevallen bekend geweest en voor ons zijn harde garanties noodzakelijk. ocmw s hebben er ook belang bij om mensen te schorsen want leefloon moet voor een gedeelte uit de gemeentekas betaald worden. ocmw is dus in geval van schorsing zowel rechter als partij. en dat is in strijd met de scheiding der machten.
Voor u is dat natuurlijk logisch dat het uit de gemeentekas betaald wordt.
Ik vind het ook normaal dat er zuinig met het gemeenschapgeld omgesprongen wordt.
Voor zover ik weet beslist een OCMW raad over een zaak en niet een enkel persoon zoals een rechter. Geef eens een voorbeeld van die gevallen waar jij weet van hebt.
Ik heb meer weet van geslaagde misbruiken.
Oud 22 maart 2006, 00:49   #710

Standaard

bobke het ocmw begrotingstekort moet wettelijk vanuit de gemeentekas worden aangezuiverd - een wet die ik niet gemaakt heb.

en de ocmw raad wordt gekozen door de gemeenteraad en beslist idd over elk individueel dossier en dus ook over een eventuele schorsing en de raad treed dus op als rechter terwijl ze ook partij is.

ik noem drie gevallen

in het ene geval werd iemand geschorst omdat ie onbeleefd was geweest tegen de maatschappelijk assistent en die assistent beweerde tav de raad dat ie niet was komen opdagen op zijn maandelijks bezoek om zich ahw te wreken.

in een ander geval werd een vrouw die kanker had geschorst omdat men beweerde dat ze nog samenwoonde met iemand die in t zwart tuintjes deed. de maatsch assistent vertikte om ter plaatse te komen kijken en baseerde zich dus op foutieve dorpsroddels.

in nog een ander geval werd ikzelf geschorst om politieke redenen. was in konflict met de gemeente doordat ik een gemeentelijk pand kraakte.

hoe dan ook men kan tegen een beslissing van schorsing in beroep gaan bij de arbeidsrechtbank - dit beroep duurt maanden en maanden en men moet dus zijn eigen onschuld bewijzen. dit zou dus omgedraait moeten worden. het ocmw zou voor men iemand kan schorsen eerst bij de arbeidsrechtbank het misbruik moeten kunnen aantonen. de huidige ocmw wetgeving is in deze zo ongrondwettelijk als maar kan zijn.

wat mijn eigen zaak betreft - ik ging in beroep en kreeg zeven maanden later gelijk vd arbeidsrechtbank wat aantoont dat er wel degelijk al of niet opzettelijke vergissingen gebeuren.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 00:53.
Oud 22 maart 2006, 08:59   #711
Don Quichote
Banneling

Standaard

Kobafje,
Gij botst persies zowat overal in de ... 'real world'?
Hoelang ga je dat volhouden?

Het is een grote wereld om tegen te vechten , he jong.

Kisjot.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 09:20   #712

Standaard

als ik moet botsen omdat ik gewoon daklozen wilde opvangen destijds en nu omdat ik armoede wil bestrjden het zij zo.

dat went wel hoor

destijds in mijn kraakpand leefde ik op voet van oorlog met gans het ocmw en gemeentebestuur

we zijn nu aan hetvolgende level begonnen want nu leef ik op voet van oorlog met gans de vlaamse erkende armoedebestrijding.

zolang ge het niet te ernstig opvat, uzelf wat kunt relativeren is dat best vol te houden 8)

een bestaan als grijze slavenmuis zou mij veel moeilijker vallen
ook hierin spreek ik uit ervaring.

PS de schoringen omwille van politieke redenen van het ocmw uit hebben niet geholpen hoor - ze maakten me locaal politiek alleen maar sterker. een mens leeft niet van geld alleen en de sterkte van de armen is er in gelegen dat ze niks hebben. iemand die niks heeft kunnen ze namelijk niks afpakken.

vooral over dat laatste zou ik de twee hersencellen die je hebt best eens pijnigen - een tip v nonkel kobaf

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 09:25.
Oud 22 maart 2006, 09:37   #713
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik moet botsen omdat ik gewoon daklozen wilde opvangen destijds en nu omdat ik armoede wil bestrjden het zij zo.

dat went wel hoor

destijds in mijn kraakpand leefde ik op voet van oorlog met gans het ocmw en gemeentebestuur

we zijn nu aan hetvolgende level begonnen want nu leef ik op voet van oorlog met gans de vlaamse erkende armoedebestrijding.

zolang ge het niet te ernstig opvat, uzelf wat kunt relativeren is dat best vol te houden 8)

een bestaan als grijze slavenmuis zou mij veel moeilijker vallen
ook hierin spreek ik uit ervaring.

PS de schoringen omwille van politieke redenen van het ocmw uit hebben niet geholpen hoor - ze maakten me locaal politiek alleen maar sterker. een mens leeft niet van geld alleen en de sterkte van de armen is er in gelegen dat ze niks hebben. iemand die niks heeft kunnen ze namelijk niks afpakken.

vooral over dat laatste zou ik de twee hersencellen die je hebt best eens pijnigen - een tip v nonkel kobaf
De echte kansarmen mogen gelukkig zijn dat er nog kobafjes zijn... Trouwens heel de mensheid...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 09:41   #714

Standaard

tja t is van de grijze muizen dat ze het moeten hebben, die zullen hen wel uit de goot oprapen zeker

je zou er nog op schoppen ook

mentaal minderwaardig stuk muizenstront dat je bent

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 09:42.
Oud 22 maart 2006, 09:48   #715
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja t is van de grijze muizen dat ze het moeten hebben, die zullen hen wel uit de goot oprapen zeker

je zou er nog op schoppen ook

mentaal minderwaardig stuk muizenstront dat je bent
Muizenstrontjes zijn voor velen een lekkernij...
De uwe daarentegen...
[SIZE=1](die stank krijgt U mss wel verminderd als U regelmatig uw pamper ontlucht)[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 maart 2006 om 10:03.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 11:18   #716
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Zelfs in de krant kan je soms tips vinden om je sollicitatie slecht te laten verlopen.

Te laat komen grootste afknapper op sollicitatie

Werkgevers ergeren zich het meest aan kandidaten die te laat komen op hun sollicitatiegesprek. Een klef handje, onvoldoende voorbereiding, een onderuitgezakte houden en niets te vragen hebben vervolledigt de lijst van het uitzendbureau Randstad.

“Vrouwen bereiden zich over het algemeen beter voor dan mannen,” vertelt Renate Deken van Randstad. “Ze concentreren zich op één of meerdere bedrijven en reageren op een bepaalde functie-inhoud. Mannen sturen meerdere brieven rond en zien dan wel waar ze uitgenodigd worden. Vrouwen zijn dan wel weer zenuwachtiger dan mannen.”

Bron: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_18...=hlnRPArtikels

[SIZE=3]Dus, zorg ervoor dat je zeker te laat komt. [/SIZE]
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 11:46   #717
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Leeflonen zijn er voor mensen die niet willen werken..
Blijven botsten?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 11:53   #718
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Zelfs in de krant kan je soms tips vinden om je sollicitatie slecht te laten verlopen.

Te laat komen grootste afknapper op sollicitatie

Werkgevers ergeren zich het meest aan kandidaten die te laat komen op hun sollicitatiegesprek. Een klef handje, onvoldoende voorbereiding, een onderuitgezakte houden en niets te vragen hebben vervolledigt de lijst van het uitzendbureau Randstad.

“Vrouwen bereiden zich over het algemeen beter voor dan mannen,” vertelt Renate Deken van Randstad. “Ze concentreren zich op één of meerdere bedrijven en reageren op een bepaalde functie-inhoud. Mannen sturen meerdere brieven rond en zien dan wel waar ze uitgenodigd worden. Vrouwen zijn dan wel weer zenuwachtiger dan mannen.”

Bron: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_18...=hlnRPArtikels

[SIZE=3]Dus, zorg ervoor dat je zeker te laat komt. [/SIZE]
Veel nuttige tips bijeen.
Maar ze vergen toch ook weer inspanning en acteertalent.
Gewoon je spontane natuurlijke zelf zijn, flippant en ongedisciplineerd, en je komt bij geen enkele werkgever in aanmerking.
Oud 22 maart 2006, 11:59   #719

Standaard

wat ook werkt is als verklaring voor je te laat komen zeggen dat je nog wat anders te doen had. Vooral geen ernstige reden opgeven bovendien maar eerder pietluttige. ( zoiets als sorry hoor maar moest eerst al mijn foto s nog in mijn fotoboek inplakken). Tijdens het solicitatiegesprek op je klok kijken werkt ook zeker. Stel vragen die de potentiele winstnemer in de uitleg die hij spontaan gaf reeds beantwoorde. Ook hem onderbreken in zijn uitleg is wat je zeker moet doen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 11:59.
Oud 22 maart 2006, 12:01   #720
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
wat ook werkt is als verklaring voor je te laat komen zeggen dat je nog wat anders te doen had. Vooral geen ernstige reden opgeven bovendien maar eerder pietluttige. ( zoiets als sorry hoor maar moest eerst al mijn foto s nog in mijn fotoboek inplakken). Tijdens het solicitatiegesprek op je klok kijken werkt ook zeker. Stel vragen die de potentiele winstnemer in de uitleg die hij spontaan gaf reeds beantwoorde. Ook hem onderbreken in zijn uitleg is wat je zeker moet doen.
Op je klok kijken helpt zeker.
Zeker als je er geen draagt, zoals ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be