![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de Villepin toegeven aan de studenten of doorzetten met zijn CPE | |||
de Villepin moet doorzetten met zijn CPE |
![]() ![]() ![]() |
29 | 58,00% |
de Villepin moet toegeven aan de studenten |
![]() ![]() ![]() |
21 | 42,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() Ik heb mij leren onderwerpen aan de bestaande context en het heeft mij geen windeieren gelegd. Vroeger was ik ook zeer 'contrair' en dat heeft pijn gedaan. Niettemin kan ieder toch zijn eigen wereld maken. Niets is onoverkomelijk maar aan welke prijs ? Ik heb niet de indruk dat de Fransen klaar zijn om die prijs te betalen om hun beperkte welvaart op peil te houden of te verbeteren. Het is geen vetpot hier in la douce France voor Mr. Dupont.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel werk maar dan rotjobs in hun fabrieken. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom moeten hun plaatsen door anderen ingenomen worden en krijgen ze andere werkjes. Als alle jongeren natuurlijk maatschappelijk werker of tv ster willen worden zal dat niet lukken zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Volgens mij zijn dat de kortzichtige politici die met een 35-uren werkweek voor meer werkloosheid en minder groei gezorgd hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah oef, dan ben ik géén terrorist want ik pleit net voor een algemene volksopstand 8)
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mij is hij nooit een held geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Ja, grappig hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nooit geweest. Jij kan blijkbaar niet lezen, maar ik had niet anders verwacht natuurlijk.
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar lig er niet van wakker.. Ik zal het ook niet doen. ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 22 maart 2006 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() De Villepin moet doorzetten.
Daar zijn we dan ook weer rap van af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eerder het gevolg van een interne machtsstrijd tussen enerzijds de Vlaamse en Waalse fronten binnen het ABVV en de overdreven profileringsdrang van sommige sectoriële bonden (denk aan de Metaal). Ook de geplande media-openbaring van het (Vlaams-nationalistische) verleden van de voorzitter van de Metaalvakbond (naam effe kwijt), georchestreerd door zijn Waalse tegenhangers, was niet mooi om aan te zien. De vakbond is een klasse apart, ook binnen het bedrijfsleven...
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een machtsstrijd, dat klopt.
een strijd tussen de bureaucratische top die weinig weerstand wil bieden aan het liberaal beleid en de basis, die op het punt staat in opstand te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Door het antwoord in 1. hebt u bij deze ook begrepen dat ik mij bij die evoluties heb neergelegd, ttz ze aanvaardt als "axioma". Enerzijds omdat de politieke wil totaal ontbreekt/de politieke moed afwezig is om een andere weg in te slaan (bvb. in Europa). Anderzijds omdat ik betwijfel dat die andere weg succesvol kan zijn als niet heel de wereld erin meestapt. En laat ons eerlijk zijn: de economische en politieke machtsblokken (en dat is niet Europa, laat mij daar duidelijk over zijn) zullen dat ook niet doen. De politiek moet dus maatregelen voorstellen die met die veranderende realiteit rekening houden, en in dat opzicht is de CPE helemaal niet slecht.
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het spijt me hoor, maar het was wel degelijk de top die weigerde uit te leggen aan de basis dat door het Generatiepact voor maar liefst 75% (cijfers ABVV én ACV) van alle werknemers er nu eens niets, maar dan ook niets zal wijzigen. Het Generatiepact is een vliegescheet die een oceaanstomer van koers wil doen veranderen: alle analysten zijn het daarover eens, zelfs de vakbondstop (allé ja, die van het ACV toch) durft dat toegeven. Maar ja, als ge uw spierballen wilt laten rollen om te tonen hoeveel macht ge nog wel hebt, dan is zo'n boodschap natuurlijk heel nefast. "We gaan onze rechten verliezen" doet het op dat vlak alvast veel beter.
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Maar de Fransen hebben wel het recht om het CPE in vraag te stellen en niet zomaar te zwichten voor de 'veranderende realiteit', en ik geef hen daarin gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Dat kan dan wel zo wezen maar de aanval is wel ingezet, en al langer bezig. En één voor één worden zo alle verworvenheden onderuit gehaald. De werkende mensen die toen in Brussel over de straten liepen, voelen dat wel hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Politici echter moeten voldoende pragmatisme bezitten om voorstellen te doen die in het voordeel zijn voor de burgers van hun land, zelfs als die tegen hun "intrinsiek rechtvaardigheidsgevoel" (of hoe ge het ook noemen wilt) ingaan. Soit, zo denk ik er toch over.
![]() |