![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1681 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie het liever wat rustiger aan zou doen en slechts gezellig bij zich thuis, gedurende 20 dagen gedurende gemiddeld 10 uur per dag gemiddeld 4 kinderen van werkende mensen zou opvangen, zou per maand een belastbaar, prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 1.200 euro (= 20x10x4x1,5) kunnen vergaren, wat toch ook niet slecht is. Wie geen kinderthuisopvanggemeenschapsdienst zou willen verrichten, kan dan nog altijd opteren voor een andere vorm van gemeenschapsdienst tegen een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur Meer fundamenteel zou ik er nogmaals op willen wijzen dat een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem bedoeld zou zijn als een noodsysteem waarop men liefst zo kort mogelijk een beroep zou doen, in afwachting van het vinden van een gewone job. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem is in feite bedoeld als een gemeenschapsdienstontmoedigingsbeleid. Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 maart 2006 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1682 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() t' is goed cynicus, we zullen er een paar polen op steken.
Stop er nu mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1683 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om even concreet in te gaan op het bovengeciteerde, zou ik er toch op willen wijzen dat een gemeenschapsdienstverrichter die gedurende 20 dagen 10 uren per dag gemeenschapsdiensten verricht, veelal in de eigen gemeente (dus weinig tijdverlies inzake verplaatsing) of zelfs bij zich thuis (kinderthuisopvanggemeenschapsdienst (van kinderen van werkende ouders), strijkgemeenschapsdienst (de strijk van bejaarden, of van werkende mensen, enz)), nog steeds een tiental dagen per maand overhoudt om te gaan solliciteren. Onoverkomelijk kan men dat nu toch ook weer niet noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1684 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ipv van het verwerpelijke én luie slapen kan men tijdens de nachtelijke uren zijn tijd beter nuttig besteden ondermeer door te gaan solliciteren. Of de directeur van Cynicus-construct het leuk zal vinden wanneer hij in het holst van de nacht van zijn bed wordt gelicht, door een arbeidsbereidwillige gemeenschapsdienstverrichter, valt nog te bezien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1685 |
Banneling
|
![]() Naar het schijnt merken ze bij de RVA dat als ze iemand schorsen van uitkering, 85 % vrij plotseling een job heeft.
Raar he? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1686 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk dat, want dan springt het OCMW in aktie en wordt men verplicht in kringloopwinkeltjes te gaan werken, want als het op uitkeringen aankomt is het ocmw dan weer...
![]() |
#1687 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 21 maart 2006 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1688 |
Europees Commissaris
|
![]() Allee ze, ge hebt weer een stemmeke meer op uw topicske. Eentje van mij zunne. Volgende week ben je er wel weer zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1689 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wanneer wat minder bedrijven met hun winsten zouden gebruiken om te verhuizen maar uitbuitingslanden en wanneer wat meer tweeverdieners zouden overstappen naar 1,5 verdieners en wanneer wat omhooggetuimelde mensen zichzelf financieel niet 5 to 100 keer zo veel meer waard zouden vinden als andere mensen dan was er meer dan werk genoeg voor iedereen.
![]() |
#1690 |
Banneling
|
![]() want dan springt het OCMW in aktie en wordt men verplicht in kringloopwinkeltjes te gaan werken
-------------------------------- Zal wel... Het OCMW is geen providor van een onvoorwaardelijk leefloon. De taak van het OCMW is, de sukkelaar te helpen uit zijn situatie te komen. Aan het werk gaan is een voornaam middel in deze. Ook de controle van terechtheid is een taak. Die zal nog opgevoerd worden, daar de groep goede lieden die maandelijks met het handje omhoog staan , toeneemt. Kisjot. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1691 |
Banneling
|
![]() Begin dan met jobs bij te creëren ipv te likwideren, bazuin van de criminele elitaire toplaag.
Laatst gewijzigd door eno2 : 22 maart 2006 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1692 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1693 |
Minister-President
|
![]() Is dan ook geen economisch wonderkind....
![]() |
#1694 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1695 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je maakt vorderingen CHIPIE
![]() |
#1696 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk ik niet. Jij wil gewoon 1 miljoen goedkope slaven hebben om al die dingen, die jij en Cynicus niet graag doen, voor een habbekrats even op te lossen.
![]() |
![]() |
#1697 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee dat er veel mensen met diensten cheques werken tegen dat loon via het ocmw/diensten & daarmee dat het er beetje overvol is bij dienst vreemdelingen zaken jaren terug en nu nog steeds . ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 22 maart 2006 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1698 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als U die volledige tewerkstelling gecreëerd hebt, hoe gaat U die banen dan invullen als er een paar honderdduizend mensen zijn die niet willen/kunnen werken? Werknemers importeren?... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb vandaag nog maar de vraag gehad of ik geen dak kan komen leggen met dienstencheque's. Allee meneer...waarom kan dat niet? ![]() Misschien moet duncan maar gaan? Een cheque of 1000 in zijn zak en zwijg er over.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 maart 2006 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1700 |
Banneling
|
![]() Dakwerken is ni mijn ding maar is zware concurentie voor den bouw & proff. dakwerkers.
Ikzelf ben een proff. poetsman en zelfs industriële kennis enzo maar werk graag voor +- 6 �* 7euro's per uur ( dienstencheques) vindt het alléén jammer dat er zooooo veel Polen en Balkan mensen zijn die mijn job en die van andere afnemen tesamen mé een paar rijke vriendjes en politici . Ik persoonlijk vindt dat ze maar eens wa meer werk mogen geven aan eigen volk - autochtonen ipv Polen vant buitenland laten importeren en administratief goeikoper laten werken , modern uitbuiten enz... . Ja ik weet het dat men op die manier goeikoop werk volk inhuurt das goe voor stads beleid , huisbazen enz...alléén jammer dat ze niet toekomen met subsidies die ze kunnen aanvragen ...dat kost tijd en moeite . Tjah moderne uitbuiting is gekend of het nu mé cheques of ni maakt ni veel uit . Bij de pwa cheques waren er ook grote misverstanden en werden kleine verbouwingen plots groot. De contracten die ik tot hiertoe zag zowel bij het pwa als diensten cheques en dit bij meerdere bureau's spreken over kleine werken...geen daken en zo ![]() Tuurlijk moogtge dat doen....ge zijt ni voor niets nen Antwerpenaar die de wet niet zo nauw neemt zoals ik en sommige van Brussel enzo . Ik hoop voor u dat er geen sociale inspectie langskomt ; groeten Duncan de deeltijdse zoekende "poets" man. |
![]() |
![]() |