Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2006, 18:21   #41
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
inderdaad, ik ga ook helemaal niet akkoord met de schorsing. Ik hoop echter nog steeds dat er een overeenkomst gesloten wordt en deze scheve situatie wordt rechtgezet zonder dat er weer mensen naar het belang gaan.
Is dat het enige wat u zorgen baart, dat er weer mensen naar het Belang zouden gaan? Dat is idd ook het enige waar de NVA-top mee bezig is. En dus zijn ze zelfs zo smerig om de Wetterse nationalisten te schorsen tot ... na de verkiezingen, waarna ze ze met hun klikken en klakken willen buitengooien. Ik hoop dat Robert dat voorkomt door zelf op te stappen.

Citaat:
maar wel een gezonde sympathie voor ... ?
Ik steun eenieder die de democratie wil invoeren en een eind wil maken aan de Vlaamse onderworpenheid. Verder kunnen partijen me gestolen worden. Dat heb ik geleerd uit mijn VU-verleden.

Citaat:
kijk, ik vind het ook nie echt tof dat er mensen geschorst zijn voor dingen die mij nogal onschuldig lijken. Maar u kiest toch duidelijk partij he
Ikweet niet wie ik 100 percent kan vertrouwen in deze zaak
Natuurlijk kies ik partij. Ik vermoed dat jij een reden hebt om te blijven schipperen, en ik wil dat zelfs respecteren. Maar als je de geschorsten gaat zitten zwart maken, zal ik reageren.

Citaat:
ahzo, dat wist ik niet.
Ik ben helemaal niet van zin om de vlaamsgezinden tegen elkaar op te zetten, de agressiviteit komt voornamelijk van 1 zijde lijkt mij. Misschien wel vandaar dat de N-VA nu al te drastisch reageert.
Liegen over gesprekken, mensen de mond snoeren die het partijprogramma willen uitvoeren, mensen schorsen... van waar komt de agressiviteit, zeg?

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 18:27.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 18:23   #42
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Cheap shot.
Niet cheaper dan de uitlating waarop het een reactie was.

Overigens moet het niet duur zijn om correct te zijn.

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 18:25.
Oud 23 maart 2006, 18:24   #43
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bon, hij is geschorst, en als ik het goed begrpen heb heeft hij zijn ontslagbrief zelf ingediend nee? Is dat dan geen signaal dat een overstap naar het belang nakend is?
We zijn nog in het stadium van schorsing, dit is juist. Maar onze ontslagbrieven zullen niet lang meer uitblijven. En je mag drie keer raden vanwie ze zullen uitgaan. Niet van ons. En met je fameuze overstap zit je er ook naast.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 18:30   #44
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Is dat het enige wat u zorgen baart, dat er weer mensen naar het Belang zouden gaan? Dat is idd ook het enige waar de NVA-top mee bezig is. En dus zijn ze zelfs zo smerig om de Wetterse nationalisten te schorsen tot ... na de verkiezingen, waarna ze ze met hun klikken en klakken willen buitengooien. Ik hoop dat Robert dat voorkomt door zelf op te stappen.
kijk, ik ben n-va lid, dat ga ik niet wegstoppen. het is mij niet te doen om mensen die overlopen naar het belang. Wat mij persoonlijk teleursteld is dat er talentvolle mensen de partij verlaten door een beslissing van de partijtop die in strijd is met de eigen regels en met de mening die er bij de basis leeft. Maar dan vraag ik mij af of de partij over meer info beschikt die deze drastische maatregel toch rechtvaardigt, dat is mijn vraag.
Uit de antwoorden van robert t blijkt dat de partijtop de fout heeft begaan, maar 100 percent ben ik daar niet van overtuigd.

Citaat:
Natuurlijk kies ik partij. Als jij wat meer lef zou hebben, zou je dat ook doen. Ik vermoed dat je een reden hebt om te blijven schipperen.
kijk, aan lef ontbreekt het me niet, en een reden om te blijven schipperen zie ik niet echt, aangezien ik absoluut niet opkom of iets dergelijk, en in feite niet van belang ben voor de partij.

Citaat:
Liegen over gesprekken, mensen de mond snoeren die het partijprogramma willen uitvoeren, mensen schorsen... van waar komt de agressiviteit, zeg?
u overdrijft toch lichtelijk denk ik
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 18:35   #45
Egidius

Standaard

Citaat:
kijk, ik ben n-va lid, dat ga ik niet wegstoppen. het is mij niet te doen om mensen die overlopen naar het belang. Wat mij persoonlijk teleursteld is dat er talentvolle mensen de partij verlaten door een beslissing van de partijtop die in strijd is met de eigen regels en met de mening die er bij de basis leeft. Maar dan vraag ik mij af of de partij over meer info beschikt die deze drastische maatregel toch rechtvaardigt, dat is mijn vraag.
Uit de antwoorden van robert t blijkt dat de partijtop de fout heeft begaan, maar 100 percent ben ik daar niet van overtuigd.
Waarom komt er uit de NVA dan geen protest tegen de behandeling van Robert T? Vindt u dat het zo is dat een Vlaamsnationale partij moet omgaan met militanten die de congresbesluiten uitvoeren?

Citaat:
u overdrijft toch lichtelijk denk ik
Ik ben boos ja, maar overdrijven? Wat is er niet waar van wat ik schreef?

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 18:36.
Oud 23 maart 2006, 18:37   #46
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat BDW niet zo gevonden is voor samenwerking met het VB wist ik wel al (wie niet?), maar is er echt niemand bij de partijtop die het voor jullie heeft opgenomen, en zoniet, waarom dan?

Veel oprechte vlaams-nationalisten zitten er niet meer bij de N-VA top.
Ik dacht dat Demesmaeker er nog 1 was, maar n.a.v. het gebeuren in Wetteren heb ik ook mijn mening over hem herzien.

Dat maakt dat er geen 1 overblijft.

Zit Storme eigenlijk nog bij de N-VA? En Suy?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 18:38   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dan vraag ik mij af of de partij over meer info beschikt die deze drastische maatregel toch rechtvaardigt, dat is mijn vraag.
Ik vind dit hilarisch. Maar ik kan niet goed formuleren waarom. Hieruit spreekt zoiets naïefs, goedgelovigs, slaafs betrouwend op de partij die 'het wel beter zal weten'...........
Tot voor kort w�*s robert t dé partij in Wetteren.
Hij volgt perfect wat de congresteksten van de N-Va 'voorschrijven'
Als de partij-top die niet meer onderschrijft, waarom komt ze daar dan niet openlijk voor uit? Waarom haalt ze die congresteksten niet van haar site? Waarom neemt ze niet openlijk stelling zoals Vaneurzen en Leterme het deden?
Oud 23 maart 2006, 19:16   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Veel oprechte vlaams-nationalisten zitten er niet meer bij de N-VA top.
Ik dacht dat Demesmaeker er nog 1 was, maar n.a.v. het gebeuren in Wetteren heb ik ook mijn mening over hem herzien.

Dat maakt dat er geen 1 overblijft.

Zit Storme eigenlijk nog bij de N-VA? En Suy?
Storme betaalde alvast zijn lidgeld niet meer. Dit was zijn antwoord op mijn vraag 'of hij niet in de verkeerde partij zat'. Dit ter gelegenheid van een debatavond die ging over 'verkiezingen en referenda, de stem van het volk?' en waar Storme de (enige) gastspreker was.

Volgens 'Storm op zee' is iemand die zijn lidgeld niet meer betaald automatisch ook geen lid meer van de partij.

Was Eric Suy ooit lid van de N-VA? Als je daar echt antwoord op wil kan ik dat wel eens navragen.
Oud 23 maart 2006, 19:17   #49
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Niet cheaper dan de uitlating waarop het een reactie was.

Overigens moet het niet duur zijn om correct te zijn.
Vreemde definitie van 'korrekt' hebt u.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 20:32   #50
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zijt ge ontslagen?
Ik zal het nog een keer uitleggen. Ik weet met stellige zekerheid dat onze ontslagbrief één dezer dagen er aankomt.
Citaat:
en wat is de N-VA van plan, is er nog een mogelijkheid om de schorsing op te heffen, en zo ja, zie je het dan nog zitten om terug bij de n-va te komen?
Op beide vragen is het antwoord neen.
Citaat:
mag ik daarbij vertellen dat de N-Va mensen, die ik niet ga noemen, die mij hierover spraken duidelijk doelden op sterke banden met het VB en leugens?
Dat je je bronnen niet vernoemt is okay. Dat het een aloude en smerige truk is mensen die je politiek wil likwideren van leugens te beschuldigen vind ik veel minder okay. Wat die sterke banden met het VB betreft : we praten wel met elkaar en op een zeer correcte manier.
Eens iets anders.

Citaat:
dat BDW niet zo gevonden is voor samenwerking met het VB wist ik wel al (wie niet?), maar is er echt niemand bij de partijtop die het voor jullie heeft opgenomen, en zoniet waarom niet?
Bij de partijtop niet. In de partijraad misschien een paar. Waarom niet? Ik ben madame Blanche niet, hoe kan ik dat nu weten? Neem eens contact op met BDW, hij zal het je vertellen.
Oud 23 maart 2006, 21:18   #51
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Op die manier kan je ook iets trachten te doen voor een onafhankelijk Vlaanderen, dit bewijzen Knuppel en Egidius hier dagelijks.
Knuppel is Belanger, en dus zeker niet onafhankelijk. Van Egidius weet ik het niet (het kan mij ook eigenlijk niet schelen).
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 21:28   #52
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Volgens 'Storm op zee' is iemand die zijn lidgeld niet meer betaald automatisch ook geen lid meer van de partij.[/quote]Juist, maar ik vind zijn bericht niet terug. Het toppunt is wel dat hij beweerde dat ik eruitlig omdat ik mijn lidmaatschap voor 2006 nog niet betaalde. Dit terwijl de N-VA tot in mei herinneringsbrieven schrijft naar niet-hernieuwde leden. Ik zou wel gek geweest zijn te hernieuwen, wetende dat ik buitengekieperd ging worden. Ik zou "Storm op zee" er trouwens beleefd willen op attenderen dat ik ongeveer 45 jaar (bij VU en N-VA) getrouw mijn lidgeld betaald heb. Zijn bewering is dan ook te gek om los te lopen.
Oud 23 maart 2006, 21:42   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knuppel is Belanger, en dus zeker niet onafhankelijk. Van Egidius weet ik het niet (het kan mij ook eigenlijk niet schelen).
Kijk ventje. Als Matthias Storme geen lid van de N-VA meer is omdat hij zijn lidgeld niet betaalde dan is Knuppel zelfs nooit Belanger geweest omdat ze ook nooit lidgeld betaalde.

Als ik sinds kort Belang stem dan heb ik daar een pak goede redenen voor.

Eén daarvan is dat ik er volgens mij geen andere Vlaams-nationalistische partij meer bestaat buiten het VB.

Een tweede reden is dat er NOOIT een onafhankelijk Vlaanderen k�*n komen met belgicistische partijen maar wél met het VB.

Een derde reden is dat het VB geen directe democratie afwijst zoals de N-VA.

Een vierde reden is dat een stem voor het VB de enige stem is waarmee je je protest tegen de gang van zaken kan laten horen, én die nog pijn doet ook.

En een vijfde reden is dat ik geen middelen verdraag zoals cordons en politiek processen om politieke tegenstanders uit te schakelen.

Een zesde reden is dat ik me altijd al ontfermd hebt over straathonden-en katten en dat het VB een partij is die als zodanig behandeld wordt.

Eén ding is zeker. Ik ben en blijf voor de rest van mijn leven een onafhankelijke Vlaams-nationalist. Het feit dat niemand mij nog ooit op een verkiezingslijst zal kunnen krijgen is daar het bewijs van.
Oud 23 maart 2006, 21:50   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens 'Storm op zee' is iemand die zijn lidgeld niet meer betaald automatisch ook geen lid meer van de partij.

Juist, maar ik vind zijn bericht niet terug. Het toppunt is wel dat hij beweerde dat ik eruitlig omdat ik mijn lidmaatschap voor 2006 nog niet betaalde. Dit terwijl de N-VA tot in mei herinneringsbrieven schrijft naar niet-hernieuwde leden. Ik zou wel gek geweest zijn te hernieuwen, wetende dat ik buitengekieperd ging worden. Ik zou "Storm op zee" er trouwens beleefd willen op attenderen dat ik ongeveer 45 jaar (bij VU en N-VA) getrouw mijn lidgeld betaald heb. Zijn bewering is dan ook te gek om los te lopen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=46590&page=6

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 maart 2006 om 22:19.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 22:30   #55
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Ik zal het nog een keer uitleggen. Ik weet met stellige zekerheid dat onze ontslagbrief één dezer dagen er aankomt.Op beide vragen is het antwoord neen.
dan vind ik bij deze dat de partijtop een grote flater heeft begaan.

Citaat:
Dat je je bronnen niet vernoemt is okay.
ik ga geen olie op het vuur gooien, je kent de bron wss goed genoeg nu en je weet ook wat diens mening over de kwestie is, dus niks nieuws onder de zon.

Nogmaals het was niet de bedoeling u of iemand hier te beledigen, ik was simpelweg niet zeker van de oprechtheid van de betrokkenen. Nu heb ik een duidelijker beeld, waarvoor dank.
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 02:20   #56
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Vlaams Nationale Studenten Unie, vandaag de dag N-VA-studenten en ondermeer actief aan de Universiteit Gent.

Een groepje dat nogal onder de invloed van Meervoud stond. Enkele namen: Ben Weyts, Joris Nachtergaele en Nick Mouton.
Zit de loge er ook niet voor iets terug? En de Tempeliers?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 06:32   #57
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Zit Storme eigenlijk nog bij de N-VA?
Uiteraard. Hij verdedigt er de DD.
Ik verwacht me aan zijn stemadvies voor de komende verkiezingen.
Oud 24 maart 2006, 06:45   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Uiteraard. Hij verdedigt er de DD.
Ik verwacht me aan zijn stemadvies voor de komende verkiezingen.
Daarom draaide Storme dus rond de pot door te zeggen dat hij geen lidgeld meer betaalde.

Lidgeld betalen hoeft dus NIET om lid te blijven zoals sommigen hier beweren.

Matthias Storme verdedigde op dit forum ook al DD. Fijn te weten dat hij dit ook nog altijd doet in de N-VA.

Volgens wat Storme op dit forum antwoordde weet ik echter wie de grote bestrijder is van DD binnen de N-VA, namelijk dezelfde van wie ook Robert t het meest tegenwind krijgt: Bart De Wever.
Oud 24 maart 2006, 06:49   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Zit de loge er ook niet voor iets terug? En de Tempeliers?
Komaan Zorroaster, jij kan toch niet ontkennen dat een zekere Roossens van Meervoud destijds voet aan de grond zocht, en kreeg, in de N-VA? Ik zag immers met eigen ogen op welke goede voet Piet De Bruyn stond met dit kopstuk van Meervoud. En welke functie heeft Piet vandaag in de N-VA?
Oud 24 maart 2006, 08:25   #60
Egidius

Standaard

Citaat:
Vreemde definitie van 'korrekt' hebt u.
Ah ja? Hoezo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be