![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams is verkeerd geschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar van mij mag je Brussel hebben. Eens kijken wie wie nodig heeft als puntje bij paaltje komt.
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zijn halve allochtone bevolking erbij. Alsook de Saksen Coburgs. Veel plezier ermee. Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 maart 2006 om 15:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn waarde, dat is onzin. BXL (gelukkig houdt u eraan om dat in het Frans te schrijven, waarvan akte) zou enkel zelfredzaam zijn als allen die er werken er ook zouden wonen. Maar zo gek zijn er niet veel. En ik zie die situatie niet veranderen mocht Vlaanderen onafhankelijk worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die belgicisten toch...
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het spijt mij, maar feiten zijn feiten: het solidariteitsmechanisme in de financieringswet zorgt ervoor dat Vlaanderen bijspringt voor Brussel èn Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Brussel is hulpbehoevend, niet zelfredzaam. Nog even wachten en de EU (als er nog iets van overschiet) trekt met zijn santeboetiek naar het oosten. Dat hoeft niet al te lang te duren (hopelijk), de Duitsers hebben hun hoofdstad bureaucrats ook overnight richting Berlijn gezet. Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 maart 2006 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij trouwens af waarom Brussel moet uitgebreid worden als het toch zo zelfredzaam is.
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik je kristallen bol ook even lenen of leen jij liever die van mij?
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, na de splitsing zullen de steden opnieuw in ere hersteld worden, omdat Vlaanderen niet bestaat dan door en niet groot is geworden dan dankzij haar steden.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
plaats / betreft 23 oppervlakte 14 bevolking 15 werkgelegenheid 12 bruto binnenlands product 4 BBP per hoofd 6 uitvoer bron : Eurostat (2003) geciteerd in : Manifest voor een zelfstandig Vlaanderen in Europa. Denkgroep "In de Warande" http://www.vvb.org/vvb/winkel/Boeken.htm#54 Jouw bronnen zijn waardeloos. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet het niet in cijfers, maar ik wandel soms tijdens het spitsuur rond op de perrons van brusselse stations. Hoeveel Vlamingen werken er in Brussel ? Hoeveel Vlamingen werken er in Vlaanderen in Bedrijven die eigendom zijn van "Franstaligen" ? Hoeveel Vlamingen werken er in Wallonië ? Hoeveel Vlamingen hebben er werk door de goederenstromen van en naar Brussel en Wallonië ? Hoeveel Vlamingen baten er in de toeristische streken van Wallonië horecazaken uit ?
Hoeveel franstalige Vlamingen noemen wij Walen ? Hoeveel nederlandstalige Walen noemen wij Vlamingen ? Bestaan er Brusselaars ? Bestaan er duitstalige Belgen ? Bestaan er Letzemburgischtalige Belgen ? Bestaan er in Antwerpen Nederlandse Marokkanen ? (die laatste vind ik eigenlijk bijzonder grappig) .. Back "on topic" : we kunnen Brussel vanzelfsprekend ook inkrimpen bv. verdelen in een "Nederlandstalige " en een "Franstalige" zone en een "Neutrale zone" (liefst mèt prikkeldraad en/of een 4 m hoge muur)
![]() |
#39 |
|
![]() [quote=1handclapping;1597843Back "on topic" : we kunnen Brussel vanzelfsprekend ook inkrimpen
bv. verdelen in een "Nederlandstalige " en een "Franstalige" zone en een "Neutrale zone" (liefst mèt prikkeldraad en/of een 4 m hoge muur)[/quote] Niet echt realistisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Als een grote meerderheid in bepaalde Vlaemsche ( is de schrijfwijze nu correct ? ) randgemeenten zich liever wil aansluiten bij BXL dan bij Vlaenderen, kan je dat dan nog tegenhouden ? Neen, mij dunkt.
Zoals eerder gezegd: BXL is dé cash-cow van Vlaenderen, zonder dat centrum van Europa en de enorme aantrekkingskracht die het heeft gehad op het aantrekken van heel wat multinationale bedrijven ( in heel Vlaenderen hoor ) en de apparatsjiks van Europa, was het hier armoe troef. BXL brengt jaarlijks 10 miljard euro in de schatkist, gewoon door zijn ligging. En ja, BXL bestaat qua populatie al bijna uit de helft allochtonen, dikwijls ongeschoold, maar dat zal mij een worst wezen. Zelfde situatie zie je in andere metropolen. En o ja, als ik met buitenlanders in BXL praat, zijn ze allen heel lovend over de stad. Enz ... Maar finaal geef ik ook geen zak om BXL, laat staan om Vlaenderen of Belgique, het is hier toch veel te ongezond om te wonen. Laatst gewijzigd door /\|cazar : 26 maart 2006 om 16:38. |
![]() |
![]() |