Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2006, 10:36   #81
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
En "werken" is geen optie om die armoede tegen te gaan; prostitutie wel?
Werk?

Je bedoelt het werk dat de meesten al doen? Werken in Amerikaanse fabrieken tegen een hongerloon?

En idd, Beste Gustaaf, die "hoertjes" zijn meestal kinderen. Te jong om het fabriek in te gaan, moeten ze op andere manieren bijdragen. De situatie op sommige plaatsen is schreinend, waar kinderen tussen 8 en 16 in de hondertallen op straat rondlopen om uitgekozen te worden door Westerlingen.

Men zou voor minder eisen dat ze Qasa's uitvoeren op de Westerlingen die een voet zetten in Noord-Afrika.
Oud 26 maart 2006, 10:36   #82
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

(Qasa = rituele onthoofding)
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 20:24   #83
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

sorry voor de nogal late respons, carlgustaaf...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik denk dat als we alle blanke europeanen , wonende in de Europese Unie bij mekaar nemen, en hen vragen of zij voor of "tegen" homohuwelijken & adoptie zijn, de meerderheid er "tegen" zal zijn.
hier doe je dan weer... maar dan op 't vlak van de problematiek
ik sprak in m'n vb-tje over homohuwelijk en jij breidt dat leutig uit tot huwelijk & adoptie, goed beseffende dat er dan wel meer tegenstanders zijn

Citaat:
Waarschijnlijk is ook een grote meerderheid "tegen "incest, en "tegen "het mishandelen van vrouwen.
waarschijnlijk... ook zeer logisch als je die 'negatieve' begrippen bevraagt in een equête.
'k vraag me wel af of beiden begrippen dezelfde lading dekken als hier gebruikelijk is

goed kans dat bv een maandselijke ranseling van vrouwlief helemaal niet onder mishandeling wordt gerekend maar eerder onder een 'noodzakelijk kwaad teneinde je vrouw in toom te kunnen houden'

bedenk maar eens hoe het hier was een halve eeuw geleden
ben ik dan zo mis in de veronderstelling dat het plattelandsleven van bv landen gelijk Polen, Tsjechie, ... hiermee kan vergeleken worden ?

en 't zijn net zulke regio die uiteraard 'maatschappelijk' tegen al wat met homofilie te maken heeft, laat staan dat ze ooit voor een homohuwelijk zouden kunnen zijn waar ze misschien zelfs het bestaan niet van hadden kunnen inbeelden indien die vraag hun niet nooit gesteld zou zijn

Citaat:
Dat is wat ik dénk, hé, begin nu niet met van "ik wil bewijzen daarvoor", die heb ik niet hoor, het is enkel mijn innige overtuiging.Mischien vinden we wel hier en daar , in het één , of het ander land, groepen plaatselijk invloedrijke marginalen die "voor" zijn, dat is mogelijk, zoals bvb hier in vlaanderen , waar een financiel sterke homo-lobby er wat homo-vriendelijke wetten heeft doorgekregen, , maar de overgrote massa van de Europese Bevolking blijft toch wel tegen, volgens mij...
hier heeft Fozzie al uitmuntend op gerepliceerd

Citaat:
Klaar en duidelijk,of niet?Géén gegoochel met woorden hier, géén dubbelzinnige warpraat, gewoon open en eerlijk m'n mening zeggen.8)
niet zo klaar en duidelijk dus
ben wel opvertuigd dat gij eerlijk uw mening hebt geuit

tenslotte....
wil ik je er nog eens op wijzen dat een 'meerderheid' bij referenda totaal irrelevant (daarom niet oninteressant) is bij zulke problematiek die zuiver persoonlijk is voor de betrokkenen
je kan net zo goed bevragen wat de lievelingskleur van de voordeur is ... je neemt vevolgens de 'normkleur' wat bij referenda beslist is... en verbied de rest

in tegenstelling tot adoptie bv, daar ligt het anders daar komen derden bij te kijken

Laatst gewijzigd door praha : 26 maart 2006 om 20:25.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:42   #84
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
sorry voor de nogal late respons, carlgustaaf...

hier doe je dan weer... maar dan op 't vlak van de problematiek
ik sprak in m'n vb-tje over homohuwelijk en jij breidt dat leutig uit tot huwelijk & adoptie, goed beseffende dat er dan wel meer tegenstanders zijn

waarschijnlijk... ook zeer logisch als je die 'negatieve' begrippen bevraagt in een equête.
'k vraag me wel af of beiden begrippen dezelfde lading dekken als hier gebruikelijk is

goed kans dat bv een maandselijke ranseling van vrouwlief helemaal niet onder mishandeling wordt gerekend maar eerder onder een 'noodzakelijk kwaad teneinde je vrouw in toom te kunnen houden'

bedenk maar eens hoe het hier was een halve eeuw geleden
ben ik dan zo mis in de veronderstelling dat het plattelandsleven van bv landen gelijk Polen, Tsjechie, ... hiermee kan vergeleken worden ?

en 't zijn net zulke regio die uiteraard 'maatschappelijk' tegen al wat met homofilie te maken heeft, laat staan dat ze ooit voor een homohuwelijk zouden kunnen zijn waar ze misschien zelfs het bestaan niet van hadden kunnen inbeelden indien die vraag hun niet nooit gesteld zou zijn

hier heeft Fozzie al uitmuntend op gerepliceerd

niet zo klaar en duidelijk dus
ben wel opvertuigd dat gij eerlijk uw mening hebt geuit

tenslotte....
wil ik je er nog eens op wijzen dat een 'meerderheid' bij referenda totaal irrelevant (daarom niet oninteressant) is bij zulke problematiek die zuiver persoonlijk is voor de betrokkenen
je kan net zo goed bevragen wat de lievelingskleur van de voordeur is ... je neemt vevolgens de 'normkleur' wat bij referenda beslist is... en verbied de rest

in tegenstelling tot adoptie bv, daar ligt het anders daar komen derden bij te kijken
voor mij is een huwelijk en kinderen krijgen iets wat logisch tezamen gaat.Anders is huwen overbodig vind ik.Vermits homos onmogelijk zélf , met elkaar, kinderen kunnen verwekken, willen ze er adopteren.Daarom spreek ik in één zucht over huwen & adoptie.
Verder, hoe het hier 50 jaar terug was weet ik niet, ik was toen nog niet geboren, maar ik heb wel grootouders van méér dan 90, en ik kan u verzekeren dat grootva niet de gewoonte had om zijn vrouw één keer per maand af te ranselen, om ze in toom te houden.Daar zou ik over gehoord hebben.Ik denk eerder dat zoiets sporadisch kon voorkomen bij de mensen, zoals dat vandaag nog gebeurt.De Polen en Tsjechen afschilderen als onderontwikkelde pummels die hun wijf geregeld aftroeven, is ronduit Racistisch, en ik had zulke taal niet van u verwacht...ze op deze manier beschrijven, om uit te leggen waarom ze waarschijnlijk tégen homo -gedoe (huwelijk+ adoptie) zouden stemmen , bevalt me nog minder.Dat komt er op neer dat voor u mensen die homos niet mogen, halfdebiele boerenklooten zijn...ik benijd de mensen die zich het bestaan van zulke irreëlle toestanden niet kunnen inbeelden, je moet daarvoor geen holbewoner zijn.Normaal zijn is genoeg...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:52   #85
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
*zucht*

Niet iedereen ziet de wereld in zwart/wit, zoals u. Er zijn ook mensen die kunnen nuanceren.
ik denk niet dat gij tot deze groep mensen behoort.Zelden zag ik iemand zo fanatiek iedereen aanvallen, die hij ten rechte of ten onrechte voor "rechts " aanzag .Zonder zich om de inhoud der discussie iets aan te trekken overigens.Nu zit ge hier seks-misdadigers te verdedigen, en Marrokanen die ge gewoonlijk verdedigt, tegen weer en wind in, te beledigen voor luiaards, die beter zouden gaan werken als zich te prostitueren??!Lachwekkend eigenlijk
Oud 26 maart 2006, 21:54   #86
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
En "werken" is geen optie om die armoede tegen te gaan; prostitutie wel?
je bent toch wel een rare "linkse" hoor.Net zoals die keer dat je schreef dat het normaal is debieltjes te steriliseren...
Oud 26 maart 2006, 22:40   #87
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk niet dat gij tot deze groep mensen behoort.Zelden zag ik iemand zo fanatiek iedereen aanvallen, die hij ten rechte of ten onrechte voor "rechts " aanzag .Zonder zich om de inhoud der discussie iets aan te trekken overigens.Nu zit ge hier seks-misdadigers te verdedigen, en Marrokanen die ge gewoonlijk verdedigt, tegen weer en wind in, te beledigen voor luiaards, die beter zouden gaan werken als zich te prostitueren??!Lachwekkend eigenlijk
Citaat:
je bent toch wel een rare "linkse" hoor.Net zoals die keer dat je schreef dat het normaal is debieltjes te steriliseren...
Misschien omdat ik - in tegenstelling tot uzelf - de wereld niet indeel in "links" en "rechts". Ik heb er geen behoefte aan om mensen inhoudloze etiketjes op te kleven.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 23:11   #88
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien omdat ik - in tegenstelling tot uzelf - de wereld niet indeel in "links" en "rechts". Ik heb er geen behoefte aan om mensen inhoudloze etiketjes op te kleven.
in wat voor vakskes zet ge ze dan wel?homo, niet- homo, vreemdeling , niet-vreemdeling(= eigen volk= slecht), debiel(sofort steriliseren), niet -debiel.De debielen zijnde degenen die het niet met u eens zijn.In welk vakje passen deze sekstoeristen?Bij de debielen mischien(= steriliseren, OF in dit geval kastreren?)Het moet wel moeilijk zijn voor u, om aan uw eigen ideeën trouw te blijven!Schizofreen gedoe?!!
Oud 26 maart 2006, 23:31   #89
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor mij is een huwelijk en kinderen krijgen iets wat logisch tezamen gaat.Anders is huwen overbodig vind ik.
dat is dan voor jou zo.. en naast jou ongetwijfeld nog wel een hele boel mensen
er is echter geen burgelijke verplichting om kinderen te krijgen die men erbij zou moeten nemen ( bij mijn weten zelfs niet in die nieuwste europese staten )
de twee zijn dus perfect gescheiden en ieder kiest er zelf voor

jouw poging omdat nu weer allemaal op één tas te gooien hoeft dus niet en dient slechts om jezelf te verzekeren een meerderheid aan neen-stemmen via referenda te garanderen
Citaat:
Vermits homos onmogelijk zélf , met elkaar, kinderen kunnen verwekken, willen ze er adopteren.
als ze kinderen willen, lijkt me logisch net als elk ander koppeltje dat voor kinderen kiest dat kan
straf hé.... je hoeft zelfs als heterokoppel niet in de fysische/medische onmogelijkheid verkeren om tot adoptie over te gaan

Citaat:
Daarom spreek ik in één zucht over huwen & adoptie.
wat totaal niet hoeft .... je hoeft zelfs niet gehuwd te zijn alvorens je tot adoptie kan overgaan

Citaat:
Verder, hoe het hier 50 jaar terug was weet ik niet, ik was toen nog niet geboren, maar ik heb wel grootouders van méér dan 90, en ik kan u verzekeren dat grootva niet de gewoonte had om zijn vrouw één keer per maand af te ranselen, om ze in toom te houden.Daar zou ik over gehoord hebben.
ik was er ook niet bij maar ik kan je haast verzekeren dat het meer algemeen aanvaard paradoxiaal naast het feit dat het tevens een taboe was, je kwam daar niet mee naar buiten

Citaat:
Ik denk eerder dat zoiets sporadisch kon voorkomen bij de mensen, zoals dat vandaag nog gebeurt.
ik denk dus dat het meer dan sporadisch voorkwam

Dat is wat ik dénk, hé, begin nu niet met van "ik wil bewijzen daarvoor", die heb ik niet hoor, het is enkel mijn innige overtuiging.Mischien vinden we wel hier en daar , in het één , of het ander land, groepen plaatselijk invloedrijke marginalen die "lief voor elkaar waren" zijn, dat is mogelijk

Citaat:
De Polen en Tsjechen afschilderen als onderontwikkelde pummels die hun wijf geregeld aftroeven, is ronduit Racistisch, en ik had zulke taal niet van u verwacht...
waarom zouden ze onderontwikkelde pummels zijn ?
blijkbaar vind jij dat eerder dan ik

ik vind eerder iemand die hier in Vlaanderen zulks doet een onderontwikkelde pummel

en wat heeft dat precies met racisme te maken ? ... net het tegenovergestelde zou ik denken

ik had zulke taal van jou niet verwacht....

Citaat:
ze op deze manier beschrijven, om uit te leggen waarom ze waarschijnlijk tégen homo -gedoe (huwelijk+ adoptie) zouden stemmen , bevalt me nog minder.Dat komt er op neer dat voor u mensen die homos niet mogen, halfdebiele boerenklooten zijn...
kleine correctie .... jouw woorden dus

Citaat:
ik benijd de mensen die zich het bestaan van zulke irreëlle toestanden niet kunnen inbeelden, je moet daarvoor geen holbewoner zijn.Normaal zijn is genoeg...
kijk... nog een kleine correctie....
Dat komt er op neer dat voor u mensen die homos wel als gelijkwaardige mensen aanzien abnormalen zijn

heel wat abnormalen dus in heel wat landen die de vroegere europese unie uitmaakten
Oud 26 maart 2006, 23:34   #90
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in wat voor vakskes zet ge ze dan wel?homo, niet- homo, vreemdeling , niet-vreemdeling(= eigen volk= slecht), debiel(sofort steriliseren), niet -debiel.De debielen zijnde degenen die het niet met u eens zijn.In welk vakje passen deze sekstoeristen?Bij de debielen mischien(= steriliseren, OF in dit geval kastreren?)Het moet wel moeilijk zijn voor u, om aan uw eigen ideeën trouw te blijven!Schizofreen gedoe?!!
al eens gedacht dat er geen vakjes nodig zijn ?
Oud 27 maart 2006, 08:55   #91
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Praha je bent er in geslaagd om de grootste hoop onzin neer te zetten die ik de laatste tijd al gelezen heb.

Je kunt je eigen ervaringen niet veralgemenen.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 22:25   #92
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is dan voor jou zo.. en naast jou ongetwijfeld nog wel een hele boel mensen
er is echter geen burgelijke verplichting om kinderen te krijgen die men erbij zou moeten nemen ( bij mijn weten zelfs niet in die nieuwste europese staten )
de twee zijn dus perfect gescheiden en ieder kiest er zelf voor

jouw poging omdat nu weer allemaal op één tas te gooien hoeft dus niet en dient slechts om jezelf te verzekeren een meerderheid aan neen-stemmen via referenda te garanderen

als ze kinderen willen, lijkt me logisch net als elk ander koppeltje dat voor kinderen kiest dat kan
straf hé.... je hoeft zelfs als heterokoppel niet in de fysische/medische onmogelijkheid verkeren om tot adoptie over te gaan

wat totaal niet hoeft .... je hoeft zelfs niet gehuwd te zijn alvorens je tot adoptie kan overgaan

ik was er ook niet bij maar ik kan je haast verzekeren dat het meer algemeen aanvaard paradoxiaal naast het feit dat het tevens een taboe was, je kwam daar niet mee naar buiten

ik denk dus dat het meer dan sporadisch voorkwam

Dat is wat ik dénk, hé, begin nu niet met van "ik wil bewijzen daarvoor", die heb ik niet hoor, het is enkel mijn innige overtuiging.Mischien vinden we wel hier en daar , in het één , of het ander land, groepen plaatselijk invloedrijke marginalen die "lief voor elkaar waren" zijn, dat is mogelijk

waarom zouden ze onderontwikkelde pummels zijn ?
blijkbaar vind jij dat eerder dan ik

ik vind eerder iemand die hier in Vlaanderen zulks doet een onderontwikkelde pummel

en wat heeft dat precies met racisme te maken ? ... net het tegenovergestelde zou ik denken

ik had zulke taal van jou niet verwacht....

kleine correctie .... jouw woorden dus

kijk... nog een kleine correctie....
Dat komt er op neer dat voor u mensen die homos wel als gelijkwaardige mensen aanzien abnormalen zijn

heel wat abnormalen dus in heel wat landen die de vroegere europese unie uitmaakten
ik zie dat ge stukken tekst van mij na-aapt, en daarna wat woorden verandert om de inhoud iets anders te laten zeggen?Geen inspiratie meer of wat?

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 27 maart 2006 om 22:29.
Oud 27 maart 2006, 22:33   #93
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Werk?

Je bedoelt het werk dat de meesten al doen? Werken in Amerikaanse fabrieken tegen een hongerloon?

En idd, Beste Gustaaf, die "hoertjes" zijn meestal kinderen. Te jong om het fabriek in te gaan, moeten ze op andere manieren bijdragen. De situatie op sommige plaatsen is schreinend, waar kinderen tussen 8 en 16 in de hondertallen op straat rondlopen om uitgekozen te worden door Westerlingen.

Men zou voor minder eisen dat ze Qasa's uitvoeren op de Westerlingen die een voet zetten in Noord-Afrika.
degenen die daar van die kinderen komen misbruiken mogen van mij rustig onthoofd worden.Dan zijn wij er ook van af.Mogen we mischien nog wat meer volk opsturen om terechtgesteld te worden? Bij ons is de doodstraf afgeschaft!
Oud 28 maart 2006, 01:37   #94
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gelijk welke sekstoerist die in arme landen gaat profiteren van mensen die zich uit miserie prostitueren mag van mij bestraft worden met gevangenisstraffen en zware boetes.En als ze van kinderen profiteren mogen ze dubbel gestraft worden...en als gij dat bekrompen vind, dan vind je dat maar.Dat zegt me veel over uw innerlijke wereld...hmm.. niet fraai hoor...
Goed, maar dat geldt dan ook voor al die oude Europese vuilakken die in Pattaya jongens en meisjes kopen, waaronder een niet gering aantal van uw extreem-rechtse gelijkgezinden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 20:47   #95
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zie dat ge stukken tekst van mij na-aapt, en daarna wat woorden verandert om de inhoud iets anders te laten zeggen?Geen inspiratie meer of wat?
jij alvast niet, neen ...zonder zulke pass-partout's
Oud 28 maart 2006, 20:49   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Praha je bent er in geslaagd om de grootste hoop onzin neer te zetten die ik de laatste tijd al gelezen heb.

Je kunt je eigen ervaringen niet veralgemenen.
heus ? ... dan hoop ik dat de boodschap eindelijk is overgekomen

Laatst gewijzigd door praha : 28 maart 2006 om 20:53.
Oud 28 maart 2006, 22:40   #97
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Goed, maar dat geldt dan ook voor al die oude Europese vuilakken die in Pattaya jongens en meisjes kopen, waaronder een niet gering aantal van uw extreem-rechtse gelijkgezinden.
ik heb gezegd "allemaal", niet enkel degenen die naar Marroko trekken.Verder, of ik extreem-rechts gezind ben, daar weet gij niks van.Zelf zou ik eerder Socialist zeggen, maar dat is dan niet te verwarren met de socialistische partijen "aan het werk" vandaag de dag in Europa.Hoe dan ook, het kan me niet schelen hoe die viezerikken stemmen...als ze maar onthoofd worden.
Oud 28 maart 2006, 22:43   #98
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
jij alvast niet, neen ...zonder zulke pass-partout's
laat ons zeggen dat ik last heb om te volgen in uw woorden-overvloed.Met hoevelen verblijven jullie onder jouw hersenpan?Je bent niet helemaal alleen in je hoofd hé?
Oud 28 maart 2006, 22:47   #99
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb gezegd "allemaal", niet enkel degenen die naar Marroko trekken.Verder, of ik extreem-rechts gezind ben, daar weet gij niks van.Zelf zou ik eerder Socialist zeggen, maar dat is dan niet te verwarren met de socialistische partijen "aan het werk" vandaag de dag in Europa.Hoe dan ook, het kan me niet schelen hoe die viezerikken stemmen...als ze maar onthoofd worden.
links... rechts ...weet ik veel..
je bent wel niet meteen een humanist te noemen, carlgustaaf
Oud 28 maart 2006, 22:49   #100
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laat ons zeggen dat ik last heb om te volgen in uw woorden-overvloed.Met hoevelen verblijven jullie onder jouw hersenpan?Je bent niet helemaal alleen in je hoofd hé?
het was anders maar jouw woorden-overvloed moest je het nog niet gemerkt hebben ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be