Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2006, 10:53   #201
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Wat krijg ik nu plots heimwee naar die weekendtreffens met de motor.
Een gigantisch kampvuur met er rond enkele tientallen zeverende bikers, lachend en spelend en hun sticky.............
...... de moeder van alle plensbuien.
dat is idd de spirit 8) als jantje dat maar eens zou kennen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:54   #202
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Dus is Holland toch dat niet! En jij denkt dat wij het hier beter gaan doen? dream on!
Het Nederlands model is inderdaad niet het ideale. Maar is wel een mooie basis, waaraan verbeteringen kunnen gedaan worden.

Waar zijn de rest van je argumenten? Dream on is nl geen argument eh hyoens.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:54   #203

Standaard

Citaat:
Maw legaliseren zal niet helpen.
dus geld verbieden ? mij best - in dat geval ben ik akkoord dat wiet illigaal blijft
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 31 maart 2006, 10:57   #204

Standaard

ik ben voorstander van een verbod op alcohol

het wordt tijd dat we dat stelletje mentaal minderwaardige zuiplappen eens gaan aanpakken

[SIZE="4"]alle[/SIZE] zuiplappen slaan immers toch hun voruw
Oud 31 maart 2006, 10:59   #205

Standaard

Citaat:
Eén op de tien Nederlanders is probleemdrinker
Uit het eerste landelijke onderzoek naar probleemdrinken blijkt dat 10,3% van de Nederlanders van 16-69 jaar veel drinkt en daar problemen van ondervindt. Dat blijkt uit het onlangs verschenen rapport: ‘De prevalentie van probleemdrinken in Nederland: Een algemeen bevolkingsonderzoek’, uitgevoerd door de UM-onderzoekers drs. Daksha van Dijck en prof. Ronald Knibbe, in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).

Uit het eerste landelijke onderzoek naar probleemdrinken blijkt dat 10,3% van de Nederlanders van 16-69 jaar veel drinkt en daar problemen van ondervindt.
Dat blijkt uit het vandaag verschenen rapport: ‘De prevalentie van probleemdrinken in Nederland: Een algemeen bevolkingsonderzoek’, uitgevoerd door de UM-onderzoekers drs. Daksha van Dijck en prof. Ronald Knibbe, in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).

In het rapport wordt iemand een probleemdrinker genoemd als hij/zij problemen ondervindt als gevolg van regelmatig óf stevig drinken. Voor regelmatig drinken wordt de norm gehanteerd van minstens 21 dagen per maand 4 of meer glazen bier, wijn of sterke drank. Stevig drinken is minstens 4 keer per maand 6 of meer glazen. De ondervonden problemen lopen uiteen van drinken om zorgen te vergeten of meer zelfvertrouwen te krijgen tot black-outs door drankgebruik, stiekem drinken, maaltijden overslaan, alcohol-ongevallen, regelmatige dronkenschap/katers en sociale problemen (waaronder problemen met partner, familie of werk).

Het onderzoek werd uitgevoerd onder bijna 8.000 Nederlanders van 16-69 jaar. Analyse van de gegevens leidt tot een aantal meer en minder verrassende conclusies. Zo blijkt probleemdrinken vaker voor te komen bij mannen en jongeren en minder vaak bij mensen met een partner en met kinderen. De hoogste prevalentie wordt gevonden bij jongeren van 16-24 jaar. Bij mannen in die leeftijdsgroep is meer dan eenderde (34,1%) probleemdrinker, bij vrouwen 9,4%. Bij zowel mannen als vrouwen in oudere leeftijdsgroepen is het percentage probleemdrinkers ruimschoots lager. Uit het onderzoek wordt duidelijk dat bij jongeren met het stapsgewijs aangaan van structurele verplichtingen, zoals samenwonen, huwen en ouderschap het overmatig drankgebruik en daaraan gerelateerde problemen steeds verder vermindert.

http://alcohol.startpagina.nl/
Oud 31 maart 2006, 10:59   #206
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij niet dat als je het probleem aanpakt ipv van het gebruik dat daaruit voortvloeit dat betere resultaten zal hebben?
probleemgebruik signaleren is 1 ding, de oorzaak aanpakken een ander. Het 1 kan niet zonder het ander. Hoe vroeger het probleemgebruik gesignaliseerd kan worden, hoe sneller men de oorzaak kan aanpakken, zodat die geestelijke verslaving vermeden kan worden.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:05   #207
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
probleemgebruik signaleren is 1 ding, de oorzaak aanpakken een ander. Het 1 kan niet zonder het ander. Hoe vroeger het probleemgebruik gesignaliseerd kan worden, hoe sneller men de oorzaak kan aanpakken, zodat die geestelijke verslaving vermeden kan worden.
dat is achter de feiten aanhollen. Laten we het spul verboden houden en een strengere aanpak voorzien, dat helpt toch ook bij de verkeersovertredingen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:06   #208

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Kijk, daar geef je nu eens het antwoord waarom men het niet mag legaliseren. Jongeren gaan inderdaad steeds op zoek naar de kick van het "verbodene". Op het moment dat men joints legaliseert wordt de lat gewoon hoger gelegd in het zoeken naar die kick, joints zullen normaal worden (wat het gebruik zeker niet zal doen dalen) en men zal opnieuw op zoek gaan naar het verbodene. In plaats van het dan te zoeken bij soft-drugs zal men het dan gaan zoeken bij hard-drugs en zal men daar beginnen experimenteren. Beschouw het verbod op joints dus als een bufferzone als behoeder van het niet grijpen naar sterkere middelen.
Trouwens, kijk naar het gebruik van gewone sigaretten bij jongeren ondanks dat het legaal is. En één van de meest verkochte produkten in de winkels is waarschijnlijk wel alcoholische drank.
als dat zou kloppen waarom gebruiken jongeren dan nog alcohol ? ook in het vrije nederland ?
Citaat:
Terugdringen van overmatig alcoholgebruik

Ede - De gemeente Ede begint een voorlichtings-campagne om overmatig gebruik van alcohol onder jongeren terug te dringen. De aanpak is gericht op jongeren en hun ouders en schenkt specifiek aandacht aan de bezoekers van keetfeesten in de buitendorpen.
Het Plan van Aanpak Alcoholmisbruik heeft de gemeente Ede opgezet in samenwerking met het Gelders Centrum voor Verslavingszorg De Grift. De voorlichtingsactiviteiten zijn gericht op jongeren tussen de 12 en 18 jaar en hun ouders.

De voorlichting richting jongeren gebeurt via het voortgezet onderwijs met folders en posters. Themalessen en debatten zijn andere acties.

Ouders van kinderen uit Lunteren, Ederveen, Wekerom en Harskamp worden uitgenodigd voor een voorlichtingsavond over keetfeesten en het drankgebruik daar.

Keeteigenaren kunnen periodiek rekenen op een brief van de burgemeester R.C. Robbertsen van Ede, waarin hij wijst op hun verantwoordelijkheid.

Voor jongerenwerkers, docenten, hulpverleners en politie komt er een symposium. Dit is onder meer gericht op het herkennen van signalen van drankmisbruik en kennis over de risico's ervan.

Overmatig gebruik van alcohol onder jongeren op jonge leeftijd komt steeds vaker voor, ook in de gemeente Ede. Dit in de vorm van indrinken thuis of op hangplekken voorafgaand aan feesten of uitgaan.

Het drinken in zelf ingerichte keten gebeurt veel in de buitengebieden. Een slechte gezondheid, verkeersongelukken, vandalisme en agressief gedrag kunnen de gevolgen zijn.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/22313
Oud 31 maart 2006, 11:07   #209
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
dat is idd de spirit 8) als jantje dat maar eens zou kennen.
Ja, niet-drugsgebruikers kunnen niet gelukkig zijn!
Oud 31 maart 2006, 11:07   #210
jan hyoens

Standaard

Citaat:
ik ben voorstander van een verbod op alcohol

het wordt tijd dat we dat stelletje mentaal minderwaardige zuiplappen eens gaan aanpakken

[SIZE=4]alle[/SIZE] zuiplappen slaan immers toch hun voruw
be my guest!
Oud 31 maart 2006, 11:08   #211

Standaard

Citaat:
dat is achter de feiten aanhollen. Laten we het spul verboden houden en een strengere aanpak voorzien, dat helpt toch ook bij de verkeersovertredingen.
helpt dat ? laat me toch niet lachen.

als het groen is loop je gewoon de straat over
is het rood dan kijk je eerst of er net geen polies passeert en dan steek je over
Oud 31 maart 2006, 11:08   #212
eno2
Banneling

Standaard

Wat is er schadelijker dan joint en sigaret samen?

Vuurspuwen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:08   #213

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat we alcohol legaliseren, dan is het probleem opgelost.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:10   #214

Standaard

Citaat:
Ja, niet-drugsgebruikers kunnen niet gelukkig zijn!
als je eens naar zo n treffen zou gaan in plaats van er vanuit je luie zetel zo je ideetjes over te vormen dan zou je te weten komen dat daar ook niet iedereen gebruikt. Je zou ook merken dat het je niet zal opgedrongen worden je zal merken dat er zowel gelukkige blowers als niet blowers zijn.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2006 om 11:11.
Oud 31 maart 2006, 11:12   #215
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Drus hebben nu maar 3% van de bevolking in hun greep, alcohol en roken
30% en meer.
Dat is inderdaad niet eerlijk!
Oud 31 maart 2006, 11:13   #216

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als dat zou kloppen waarom gebruiken jongeren dan nog alcohol ? ook in het vrije nederland ?
misschien omdat heel die bullshit over minder gaan gebruiken als het wordt gelegaliseerd dan toch maar bullshit is. De kick van het "verbodene" zullen ze alvast ergens anders moeten zoeken, maar dat wil nog niet zeggen daarom dat ze de alcohol laten, ze nemen het er gewoon bij.
Oud 31 maart 2006, 11:13   #217
eno2
Banneling

Standaard

Roken en drinken samen brengt je al dicht in de buurt van vuurspuwen,
je moet alleen de vlam van de aansteker wat verhogen...
Oud 31 maart 2006, 11:14   #218

Standaard

Citaat:
nee drinkers moeten vervolgd worden. Wie betrapt wordt op zatlapperij moet veroordeelt worden en een strafblad (stempel ) krijgen zodat ie nergens nog werk kan vinden. Aan elke kerk zou men trouwens aanplakborden moeten hangen waarop men mensen die drinken en mensen die omgaan met alcoholisten publiek bekend maakt zodat iedereen weet wie er te mijden valt als de pest.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2006 om 11:16.
Oud 31 maart 2006, 11:15   #219

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Drus hebben nu maar 3% van de bevolking in hun greep, alcohol en roken
30% en meer.
Dat is inderdaad niet eerlijk!
maw als de drugs ook gelegaliseerd worden hebben ze elk hun dertig procent. Da's eerlijk.
Oud 31 maart 2006, 11:17   #220

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee drinkers moeten vervolgd worden. Wie betrapt wordt op zatlapperij moet veroordeelt worden en een strafblad (stempel ) krijgen zodat ie nergens nog werk kan vinden. Aan elke kerk zou men trouwens aanplakborden moeten hangen waarop men mensen die drinken en mensen die omgaan met alcocholisten publiek bekend maakt zodat iedereen weet wie er te mijden valt als de pest.
Ik ben er alvast voor. Eindelijk verlost van dat juk van die commerce van alcoholische dranken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be