Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2006, 21:44   #81
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
en ja, ik weet wie jij bent, aangezien je namelijk was opgegeven voor de ordedienst. en met een als t-shirt en vlag en weggemoffeld vestje ben je geen ordedienst. als je dan nog geen beter excuus kan bedenken dan een camera...
Dat vestje was zeer duidelijk zichtbaar, en dat van die camera klopt (Ik heb eerst geprobeerd om dat vestje gewoon onder mijn jas aan te doen om dat toch nog aan mijn binnenzak te kunnen, maar dan was het helemaal niet zichtbaar - maar ik vind het belachelijk daar verder op in te gaan, sorry. Er was geen enkel probleem met de ordedienst - die vlaggen is trouwens traditie voor onze ordedienst.
(ALS heeft trouwens geen T-shirts, mijn t-shirt was er trouwens een oude van ICS, harko's pvda , maar die kon je niet zien)
Oud 1 april 2006, 22:14   #82
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Het enige gezicht achter de beweging tegen VDB in Gent op dit moment is ALS, en dus zal dat ook erkend moeten worden en wordt dat ook erkend.
AHAHAHAHAHAHA

Dat is een zuiver leugen, ik weet wel van 3 organisaties, dus niet alleen de comac, dat de ALS niet betrokken is inzake onderhandelen met vakbonden. Ik loop zoals zovelen dagelijks rond in de FLWI, ik heb nog 0.0 gemerkt van jullie zogenaamde informatieverspreiding.

Echt, dat was lachen!

Laatst gewijzigd door Praetorian : 1 april 2006 om 22:16.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 22:28   #83
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dat is een zuiver leugen, ik weet wel van 3 organisaties, dus niet alleen de comac, dat de ALS niet betrokken is inzake onderhandelen met vakbonden. Ik loop zoals zovelen dagelijks rond in de FLWI, ik heb nog 0.0 gemerkt van jullie zogenaamde informatieverspreiding.

Echt, dat was lachen!
Mooi, leuk... Harko weet nochtthans dat het anders is, wij zat immers ook aan de tafel! Toegegeven dat VVS (Harko dus!) ons ook in Gent niet wou erkennen als mede-organisators van de betoging, maar enkel als ondersteunende organisatie. Wat niet wil zeggen dat we niet aan de onderhandelingstafel zaten. (Daar zaten ALS, VVS, ACV en ABVV)
Maar het feit dat het debat van 25 april georganiseerd wordt door ABVV-jongeren en Actief Linkse Studenten, toont anders wel mooi aan dat we wel betrokken zijn.

Dat je ons nog niet gezien hebt, kan best zijn omdat we op dit ogenblik (behalve enkele weken geleden), nog niet echt massaal geflyerd hebben. Maar wij gebruiken ook andere manieren om mensen aan te spreken behalve flyeren en in de lessen spreken.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 1 april 2006 om 22:33.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 23:50   #84
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Msn is een handig ding. Soit, ik kies geen zijde.
Oud 2 april 2006, 01:41   #85
Pie
Schepen

Standaard

Citaat:
Mooie inleiding voor de vorming bij de amadezen: antwerpse sociaal-fascisten van blokbuster en ALS houden minder-erg-fascisten tegen, comac-kameraad schudt de hand van de minder-erge-fascist en leider van nsv. 8)
hahahahaha, grappig proletariër, je bent echt soms zooo grappig!

Citaat:
Misschien heb je gelijk. Wij zijn misschien te hard geweest voor VVS in zijn geheel... Het gaat misschien om bepaalde individuen binnen ALS.
Wat is er plotseling met de studentenbureacratie gebeurd?
Het gaat niet om bepaalde individuen binnen ALS, het gaat om de lijn van ALS, die door alle ALS'er wordt verdedigd.
even ter herinnering:
Citaat:
<H2>Hoe de strijd aangaan?
Citaat:

Het komt er nu op aan om op een zo efficiënt mogelijke manier de strijd te voeren. We kunnen de arrogantie van Vandenbroucke enkel blokkeren door een massale beweging van personeel en studenten in het hoger onderwijs. We moeten daarbij niet veel verwachten van de studentenbureaucraten van het VVS (Vereniging van Vlaamse Studenten) of van de leiding van de onderwijsbonden. Onze militanten binnen het hoger onderwijs en onze studentenorganisatie ALS zullen bouwen aan een krachtsverhouding aan de basis om de confrontatie met de plannen van Vandenbroucke aan te gaan.
</H2>

www.pvda.be/lonen

Laatst gewijzigd door Pie : 2 april 2006 om 01:46.
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 01:55   #86
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
hahahahaha, grappig proletariër, je bent echt soms zooo grappig!
je moest eens weten hoe hard ik gelachen heb toen iemand van de rode jeugd een verslag van de vorming op een vergadering had laten liggen, waarin in het kort stond dat blokbuster eigenlijk fascistisch was (blokbuster kwam van trotskisten die aan entrisme in doen en dus daadwerkelijk steun geven aan de sociaaldemocratie, die eigenlijk sociaalfascisten zijn. conclusie: blokbuster zijn fascisten)

nog geen uur later was er dus een vergadering van blokbuster in hetzelfde zaaltje, de sfeer zat er direct goe in
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 02:08   #87
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat is er plotseling met de studentenbureacratie gebeurd?
Het gaat niet om bepaalde individuen binnen ALS, het gaat om de lijn van ALS, die door alle ALS'er wordt verdedigd.
Weet ik, maar in tegenstelling tot binnen de PVDA, is er steeds een continue discussie rond onze standpunten en kan die mits democratische discussie gewijzigd worden (en niet via de leiding zoals binnen de PVDA). En er is ondertussen wel discussie.
Oud 2 april 2006, 02:34   #88
Pie
Schepen

Standaard

Citaat:
je moest eens weten hoe hard ik gelachen heb toen iemand van de rode jeugd een verslag van de vorming op een vergadering had laten liggen, waarin in het kort stond dat blokbuster eigenlijk fascistisch was (blokbuster kwam van trotskisten die aan entrisme in doen en dus daadwerkelijk steun geven aan de sociaaldemocratie, die eigenlijk sociaalfascisten zijn. conclusie: blokbuster zijn fascisten)
t'is toch gek dat zo'n uitspraken nergens in brochures of officiële (zelfs interne) documenten ziet staan. Het is iedere keer hetzelfde: die heeft dat gezegd tegen me, ik heb dat eens op een papiertje zien staan van iemand van rode jeugd, ik heb gehoord dat die dat zou gedaan hebben...

Ik vind dat trotskisten in de geschiedenis regelmatig munitie hebben gegeven aan de rechtse (ook fascistische) krachten om verwarring en verdeeldheid te zaaien binnen de linkse beweging en die zo te verzwakken. Je kan dan zeggen: trotskisme speelt in de kaart van het fascisme, van de cia,enz... Hetzelfde heb je met gauchisme in het algemeen, dat denkt van zichzelf links te zijn, maar speelt uiteindelijk in de kaart van rechts. Maar nu om te zeggen: blokbuster zijn fascisten, dat klopt niet als conclusie van die redenering. Ideaal om dan aan mensen te gaan vertellen hoe verkeerd de pvda wel niet is, maar evenzeer ideaal om niet in te moeten gaan op de achterliggende denkwijze van zulke uitspraken.

Citaat:
Weet ik, maar in tegenstelling tot binnen de PVDA, is er steeds een continue discussie rond onze standpunten en kan die mits democratische discussie gewijzigd worden (en niet via de leiding zoals binnen de PVDA). En er is ondertussen wel discussie.
, ja, je zou op zo'n provocatie kunnen reageren, maar heeft dat zin? Jonas, je weet niks af van de discussies binnen de PVDA of COMAC, noch hoe ze verlopen, en toch doe je zo'n zelfgenoegzame uitspraken? Waarom? Wat wil je daarmee bereiken? Is dat om een bepaalde karikatuur in je kop te indoctrineren?

www.pvda.be/lonen
Oud 2 april 2006, 02:36   #89
Proletariër
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht

nog geen uur later was er dus een vergadering van blokbuster in hetzelfde zaaltje, de sfeer zat er direct goe in
t'is toch gek dat zo'n uitspraken nergens in brochures of officiële (zelfs interne) documenten ziet staan. Het is iedere keer hetzelfde: die heeft dat gezegd tegen me, ik heb dat eens op een papiertje zien staan van iemand van rode jeugd, ik heb gehoord dat die dat zou gedaan hebben...

Ik vind dat trotskisten in de geschiedenis regelmatig munitie hebben gegeven aan de rechtse (ook fascistische) krachten om verwarring en verdeeldheid te zaaien binnen de linkse beweging en die zo te verzwakken. Je kan dan zeggen: trotskisme speelt in de kaart van het fascisme, van de cia,enz... Hetzelfde heb je met gauchisme in het algemeen, dat denkt van zichzelf links te zijn, maar speelt uiteindelijk in de kaart van rechts. Maar nu om te zeggen: blokbuster zijn fascisten, dat klopt niet als conclusie van die redenering. Ideaal om dan aan mensen te gaan vertellen hoe verkeerd de pvda wel niet is, maar evenzeer ideaal om niet in te moeten gaan op de achterliggende denkwijze van zulke uitspraken....
mag je dat hier honder keer komen af doen als verzonnen uitspraak, ik heb ze met mijn eigen ogen zien liggen
en het stond bijna letterlijk op een klein blaadje zoals ik het hier neerpende da is nog het grappigste (het waren notities van een aanwezige)

begin jaren '90 btw

Laatst gewijzigd door Proletariër : 2 april 2006 om 02:39.
Oud 2 april 2006, 02:58   #90
Pie
Schepen

Standaard

ik zeg niet dat dat een verzonnen uitspraak is, maar je kunt het evenmin afdoen als 'de pvda zegt dat' (zoals jij daarstraks insinueerde) want dat klopt niet, het staat nergens in een document zo, het staat op 'een kladblaadje van iemand die aanwezig was' (kan tellen als officiele pvda-brochure hé). Je kunt niet eens hardmaken dat dat ooit zo op een rode jeugdvorming zou gezegd zijn geweest. Waarom zeg je dan zoiets?
Oud 2 april 2006, 03:21   #91
Proletariër
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik zeg niet dat dat een verzonnen uitspraak is, maar je kunt het evenmin afdoen als 'de pvda zegt dat' (zoals jij daarstraks insinueerde) want dat klopt niet, het staat nergens in een document zo, het staat op 'een kladblaadje van iemand die aanwezig was' (kan tellen als officiele pvda-brochure hé). Je kunt niet eens hardmaken dat dat ooit zo op een rode jeugdvorming zou gezegd zijn geweest. Waarom zeg je dan zoiets?
als ik iets wil insinueren dan zeg ik dat gewoon Pie...
ik insinueer dus dat ik eens goed gelachen heb met de notities van iemand die op een vorming was van de rode jeugd, omdat er net een vergadering van de rode jeugd geweest was...
als jij dan vind dat je onmiddellijk in de verdediging van de PVDA moet gaan, denk ik dat dat meer zegt over wat jij hierin herkent van de PVDA. Ik weet nl niet of zulke dingen ooit in de PVDA naar voor gebracht zijn als officieel of officieus standpunt, ik heb nooit in de PVDA gezeten.

Laatst gewijzigd door Proletariër : 2 april 2006 om 03:26.
Oud 2 april 2006, 08:09   #92
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard Nieuweling met vragen

[FONT=Arial][SIZE=3]Ik ben nog maar nieuw op dit forum. Ik volg af en toe wel wat er op dit subforum staat. [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Arial]Ik sta ondertussen wat verder af van de studenten dan enkele jaren geleden. Ik hoopte hier eigelijk een beetje te lezen hoe de modale student over de zaak denkt (of wat jullie daar over opvangen). Dat moet toch de basis zijn om jullie inhoudelijke communicatie naar de mensen te bepalen? Wat die mensen denken zullen jullie wel weten, maar de discussie gaat er hier steeds meer over wie juister is als de anders, ten minste dat is mijn eerste indruk. Dit terwijl niemand van jullie op dit ogenblik al de krachtsverhoudingen heeft kunnen doen ontwikkelen om dit plan echt naar de prullenmand te verwijzen. [/FONT][/SIZE]
[FONT=Arial][SIZE=3]Waar liggen de studenten dus het meest wakker van? Van het dure inschrijvingsgeld dat er zit aan te komen bij voor bissers misschien? Er is een petitie blijkbaar van VVS, hoe loopt die (zelf kan ik niet goed inschatten in hoeverre die represantatief zijn voor de studenten, daar bestaat discussie over lees ik ergens hier op dit forum)? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=3]Enfin ja, veel meer vragen dan antwoorden heb ik.... misschien heeft iemand van jullie een antwoordje?[/SIZE][/FONT]
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 11:27   #93
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Misschien heb je gelijk. Wij zijn misschien te hard geweest voor VVS in zijn geheel... Het gaat misschien om bepaalde individuen binnen ALS.
De artikels die op jullie site staan zijn hopelijk voor jullie niet de mening van 'bepaalde individuen binnen ALS', maar een afspiegeling van de mening van dé organisatie. In die artikels wordt vvs consequent aangevallen en belasterd. Er worden ook pamfletten verspreid waar vvs wordt in aangevallen.
En veel redenering of argumentatie wordt daar niet bijgegeven.
Ik blijf hier geduldig wachten op een deftige uitleg.
Harko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 11:30   #94
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Iedereen die tot de ordedienst behoorde heeft dat vestje aangehouden. Ikzelf heb het over mijn rugzak geschoven - maar het was duidelijk zichtbaar! - omdat ik mijn camera telkens in de binnenkant van mijn vest moest steken.
Ik denk dat we gerust kunnen zeggen dat er geen als'ers in de officiele ordedienst zaten. Op jullie eigen site is er sprake van jullie eigen 'interne ordedienst', waar jullie dus toegerekend werden. Ik heb jullie herhaalde keren gezegd dat die vlaggen weg moesten, je kunt geen ordedienst spelen en tegelijk met een vlag lopen zwaaien.
Oud 2 april 2006, 11:35   #95
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Alles hangt vast van krachtsverhoudingen, harko. Als ex-marxist moet je dat toch weten. Het enige gezicht achter de beweging tegen VDB in Gent op dit moment is ALS, en dus zal dat ook erkend moeten worden en wordt dat ook erkend. Wij zijn de enigen die al honderden studenten individueel 5 minuten uitleg hebben gegeven over het plan via openlijke discussies. Wij zijn de enigen die nu al weken geleden begonnen zijn met flyers uit te delen en zelfs al wat affiches te plakken. Wij zijn de enigen die zelf contact opgenomen hebben met de delegaties van hogescholen en unief.
Jonas, ten eerst heb je geen uitspraken te doen over mijn politieke overtuiging, ik kan mij niet herinneren dat we daar ooit een discussie over hadden.
Blijf maar leven in je eigen droomwereldje en blijf maar consequent spreken in oorlogstermen, 'krachtsverhoudingen' e.d.
De organisatie van de betoging is al volop bezig.

Wat is jullie probleem eigenlijk? Er is geen enkele reden om zo agressief te doen. Wat verwacht je daarmee te bereiken? Dat wij allemaal neervallen en ermee stoppen omdat als toch 'de enige kracht is op het terrein'?
Oud 2 april 2006, 11:38   #96
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hee, ik heb een grandioze fout geschreven... Uiteraard moet dat laatste VVS zijn, anders houdt de zin geen steek. Ik bedoelde dat we misschien bepaalde individuen over dezelfde kam hebben geschoren.
Oud 2 april 2006, 11:40   #97
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harko Bekijk bericht
Wat is jullie probleem eigenlijk? Er is geen enkele reden om zo agressief te doen. Wat verwacht je daarmee te bereiken? Dat wij allemaal neervallen en ermee stoppen omdat als toch 'de enige kracht is op het terrein'?
Neen, wat wij willen is dat JIJ je bezig houdt met die betoging in plaats van je energie steekt in de ALS stokken in de wielen te steken!
Oud 2 april 2006, 11:46   #98
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Mooi, leuk... Harko weet nochtthans dat het anders is, wij zat immers ook aan de tafel! Toegegeven dat VVS (Harko dus!) ons ook in Gent niet wou erkennen als mede-organisators van de betoging, maar enkel als ondersteunende organisatie. Wat niet wil zeggen dat we niet aan de onderhandelingstafel zaten. (Daar zaten ALS, VVS, ACV en ABVV)
Maar het feit dat het debat van 25 april georganiseerd wordt door ABVV-jongeren en Actief Linkse Studenten, toont anders wel mooi aan dat we wel betrokken zijn.

Dat je ons nog niet gezien hebt, kan best zijn omdat we op dit ogenblik (behalve enkele weken geleden), nog niet echt massaal geflyerd hebben. Maar wij gebruiken ook andere manieren om mensen aan te spreken behalve flyeren en in de lessen spreken.
Jongen, nu ben je echt toch aan het dromen. ALS zat niet en ik herhaal niet aan de 'onderhandelingstafel'. Er zaten twee gastjes aan die tafel die daar na veel discussie zaten als 'abvv-jongeren' en niets anders.
Moest je het nog niet weten. Er wordt op 25 april een debat georganiseerd, dat is waar. Maar dan wel georganiseerd door ABVV-jongeren, ACV-Enter, VVS en het PFK.

Het is niet omdat je je overal bijzet en tussenwringt dat je aan de 'onderhandelingstafel' zit. Trouwens feit alleen al dat je het overleg tussen het gemeenschappelijk vakbondsfront en vvs 'onderhandelingen' noemt zegt al genoeg over je mentaliteit.
En inderdaad als gaat zich niet kunnen opwerpen als mede-organisator. Dat waren ze in Antwerpen niet, dat waren ze in Brussel niet. Als als zich achter de eisen van de betoging kan scharen, mogen ze de betoging uiteraard ondersteunen. Uiteraard mogen jullie in de zijlijn daarvan allerlei eigen activiteit ontwikkelen die jullie ideeen meer kunnen bekend maken. Daar is geen enkel probleem mee, integendeel, dit wordt zelfs ten zeerste gewaardeerd. Maar 1 bepaalde politieke studentenorganisatie die zich mede-organisator wil laten noemen, dat gaat voor ons niet. De betoging wordt, net al de andere, georganiseerd door het gemeenschappelijk vakbondsfront, de lokale studentenraden en vvs, en ondersteunt door tal van studentenverenigingen, waaronder ook de politieke. Zo is het tot nu toe gegaan en zo zal het ook in Gent zijn.
Oud 2 april 2006, 11:48   #99
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Jullie discussie gaat niet over de regeringsplannen met het hoger onderwijs, maar over de organisatie van de studentenbeweging/vakbond. Zoals jullie bezig zijn ontstaat er maar 1 ding en dat is versplintering. Ik zou zeggen neem de grootste organisatie : het VVS bv. wordt allemaal keurig lid, roep een buitengewone algemene vergadering bijeen en voer een interne reglementenhervorming door waarbij een bestuurscomité samengesteld wordt met permanent afzetbare mandatarissen.

& Dan heb je een machtige studentvakbond waar iedereen rekening mee moet houden !
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 11:49   #100
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Neen, wat wij willen is dat JIJ je bezig houdt met die betoging in plaats van je energie steekt in de ALS stokken in de wielen te steken!
Hoe zou ik in hemelsgodsnaam als stokken in de wielen hebben gestoken? Door hier met jullie in discussie te gaan? Door hier te wijzen op feitelijke fouten in jullie materiaal. Door een beetje te gekscheren?

Zeg mij nu eens waar, wanneer en hoe heb ik stokken in de wielen van als gestoken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be