Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2006, 12:23   #21
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

1. De emancipatie van de "westerse" vrouw is verre van voltooid, er zijn moslima's die geëmancipeerder zijn dan sommige "westerse" vrouwen. Als we het over vrouwenemancipatie hebben is een onderscheid tussen immigranten en autochtonen eigenlijk reeds een discriminatie op zich.

2. Een verschil maken tussen "Belgen" en "Belgen met vreemde roots" is belachelijk. De meerderheid van alle belgen heeft "vreemde roots", bovendien zijn de belgen onderling zo goed als altijd "vreemdelingen " voor elkaar.
Een limburger die in West-Vlaanderen gaat wonen is een vreemdeling. Een Antwerpenaar, die in een kempisch dorpje zijn huisje gaat bouwen, gaat betrekken is een "vreemdeling". Om maar te zwijgen van de ongelukkige Waal die in een Vlaams dorpje terechtkomt of een dolende Vlaming die het waagt om in Brussel te gaan huizen. Ik spreek nog niet van de zgn. "Vreemdelingenhaat" maar de gewoonte om zich tegen mensen die een ander dialect of taal spreken af te zetten. Het is niet voor niets dat de forensentreinen oa; van en naar Brussel hier overvol zitten ! Een belg 't zij Waal of Vlaming blijft doorgaans netjes in zijn dorp wonen.

Het bovenstaande is overigens een paradoxale situatie omdat de meeste vreemdelingen, die niet permanent onze leefwereld komen "bevuilen", onze gastvrijheid roemen - we overladen eenieder met enthoesiasme graag met spijs en drank.. voornamelijk in restaurants en café's (als het maar niet bij ons thuis is).
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 12:31   #22
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
1. De emancipatie van de "westerse" vrouw is verre van voltooid, er zijn moslima's die geëmancipeerder zijn dan sommige "westerse" vrouwen. Als we het over vrouwenemancipatie hebben is een onderscheid tussen immigranten en autochtonen eigenlijk reeds een discriminatie op zich.

2. Een verschil maken tussen "Belgen" en "Belgen met vreemde roots" is belachelijk. De meerderheid van alle belgen heeft "vreemde roots", bovendien zijn de belgen onderling zo goed als altijd "vreemdelingen " voor elkaar.
Een limburger die in West-Vlaanderen gaat wonen is een vreemdeling. Een Antwerpenaar, die in een kempisch dorpje zijn huisje gaat bouwen, gaat betrekken is een "vreemdeling". Om maar te zwijgen van de ongelukkige Waal die in een Vlaams dorpje terechtkomt of een dolende Vlaming die het waagt om in Brussel te gaan huizen. Ik spreek nog niet van de zgn. "Vreemdelingenhaat" maar de gewoonte om zich tegen mensen die een ander dialect of taal spreken af te zetten. Het is niet voor niets dat de forensentreinen oa; van en naar Brussel hier overvol zitten ! Een belg 't zij Waal of Vlaming blijft doorgaans netjes in zijn dorp wonen.

Het bovenstaande is overigens een paradoxale situatie omdat de meeste vreemdelingen, die niet permanent onze leefwereld komen "bevuilen", onze gastvrijheid roemen - we overladen eenieder met enthoesiasme graag met spijs en drank.. voornamelijk in restaurants en café's (als het maar niet bij ons thuis is).
1. Multicultureel correct gewauwel. Zeg aan een Belg met Marokaanse roots vooral niet dat hij een Belg is, of een Vlaming of een Waal. Dan voelt hij zich in hart en ziel beledigt zelf al heeft hij al 50 jaar Belgische papieren.
Omgekeerd als ik in Marokko verblijf, ook met legale papierkes (bij vb een toeristenvisum), dan maakt dat van mij geen Marokkaan.

2. De cijfers in het artikel spreken voor zichzelf. De achterstand is cultureel/religieus bepaald. En de cultuur/religie die precies voor die achterstand zorgt is nu niet de Belgische cultuur en christelijk-joodse godsdienst.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 12:40   #23
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
dat bedoelde ik
zeg ik dan dat ze dat moeten doen?

Ja.

Elke Belg(al dan niet met vreemde roots) is gelijk voor de wet, dus mag er geen onderscheid worden gemaakt.
1) Onzin, Belgen zijn niet gelijk voor de wet.

2) De verkrijging van de Belgische nationaliteit is voor vele immigraten een gratis ticket naar het levenslang profitariaat. Het maakt van hen geen Belgen. Dus moet er zeker een onderscheid gemaakt worden. Migranten mogen pas toegang krijgen tot sociale rechten als ze er zelf lang genoeg hebben toe bijgedragen.
Oud 2 april 2006, 12:42   #24
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Onzin, Belgen zijn niet gelijk voor de wet.
Alle Belgen zijn gelijk voor de wet (art. 10 Belg. Grondwet)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 12:49   #25
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle Belgen zijn gelijk voor de wet (art. 10 Belg. Grondwet)
Op papier is dat zo.
De realiteit is was anders.
Bovendien zijn niet alle Belgen allemaal Belgen.
Die "alle Belgen" bevat een hoop vreemdelingen met een Belgische identiteitskaart die zich vooral niet-Belg voelen en helemaal geen intentie hebben om zich ooit cultureel te verrijken met de Belgische talen, cultuur, normen en waarden, arbeidscultuur.
De enige multiculturele verrijking die ze beogen is die van het graaien in het SZ-stelsel.
Oud 2 april 2006, 12:51   #26
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op papier is dat zo.
De realiteit is was anders.
Bovendien zijn niet alle Belgen allemaal Belgen.
Die "alle Belgen" bevat een hoop vreemdelingen met een Belgische identiteitskaart die zich vooral niet-Belg voelen en helemaal geen intentie hebben om zich ooit cultureel te verrijken met de Belgische talen, cultuur, normen en waarden, arbeidscultuur.
De enige multiculturele verrijking die ze beogen is die van het graaien in het SZ-stelsel.
Er zijn ook autochtone Belgen die zich geen "Belg voelen"(flaminganten,...) moet de staat hen dan ook discrimineren wanneer zij geen werk hebben?
Iemand met een Belgische ID-kaart is een belg en daarmee basta.
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 13:00   #27
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn ook autochtone Belgen die zich geen "Belg voelen"(flaminganten,...) moet de staat hen dan ook discrimineren wanneer zij geen werk hebben?

De federale staat discrimineert hen reeds. In het stemhokje is hun stem veel minder waard dan de stem van een Waal.
Nee, de staat hoeft helemaal niets te doen, en mag zelf verdwijnen. Het Vlaams Gewest zal beter dan de federale staat de SZ organiseren, en in een rechts Vlaanderen kunnen beletten dat linkiewinkies uitheemse gelukszoekers een ID-kaartje bezorgen om te kunnen komen parasiteren.

Iemand met een Belgische ID-kaart is een belg en daarmee basta.

Op papier, enkel op papier.
Oud 2 april 2006, 13:07   #28
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Knor

Gelukkig is het zo dat :

De overgrote meerderheid van de vreemdlingen, hardwerkende eerlijke mensen zijn.
De overgrote meerderheid van de werklozen geen sociale fraudeurs zijn
De overgrote meerderheid van de ondernemers geen verstokte belastingfraudeurs zijn
...

Een belgische IK is het enige dat telt : de spinnewebben in je hoofd hoef je nergens te verantwoorden.. Ik zou het belgische IK graag vervangen door een EU -IK (zeker niet door een vlaamse of antwerpse..).
Oud 2 april 2006, 13:07   #29
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
[SIZE=4]"Migrantenvrouw heeft nood aan emancipatie"[/SIZE]
Van de Turkse en Marokkaanse vrouwen tussen 15 en 64 jaar in België is nauwelijks elf procent aan het werk. Dat berekende VLD-kamerlid Annemie Turtelboom op basis van cijfers van het Nationaal Instituut voor Statistiek, schrijft Het Nieuwsblad op Zondag. "Het kan niet anders dan dat sommige Turkse of Marokkaanse vrouwen van hun man niet mogen werken", meent Turtelboom.

"De taalbarrière maar ook culturele elementen spelen mee. Veel allochtenen hebben een traditioneler beeld op de samenleving. Voor een stuk is dat religieus geïnspireerd", aldus nog Turtelboom. "De moeilijkste groep om te bereiken zijn de huisvrouwen. Die hebben echt nood aan emancipatie", klinkt het nog. De VLD-politica wil anderzijds stempelende allochtone vrouwen voor de keuze stellen: ofwel zoeken ze een job ofwel verliezen ze hun uitkering. (Belga 08:33)
bron: de morgen online
Zeg Fisherman, waarom noemt de journalist (en bij uitbreiding gans de media) die vrouwen 'Turkse vrouwen' en 'Marokkaanse vrouwen' of 'migrantenvrouwen'?
Right, omdat ondanks al het gelul over Belgische indentiteitspapieren, die papieren van die Turkse vrouwen, Marokkaanse vrouwen en migrantevrouwen nog steeds geen Belg maken.
Oud 2 april 2006, 13:15   #30
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Knor

Gelukkig is het zo dat :

De overgrote meerderheid van de vreemdlingen, hardwerkende eerlijke mensen zijn.

Onzin. De statistieken zeggen wat anders. In de Brusselse concentratie-gemeenten loopt de werkloosheid bij de allochtone beroepsbevolking op tot 80 %. En nu gij. Hoe lang ga je dat fabeltje van de 'overgrote meerderheid' nog vertellen?

De overgrote meerderheid van de werklozen geen sociale fraudeurs zijn
Beroepswerklozen noem ik sociale fraudeurs.

De overgrote meerderheid van de ondernemers geen verstokte belastingfraudeurs zijn.
Absoluut mee eens.
...

Een belgische IK is het enige dat telt : de spinnewebben in je hoofd hoef je nergens te verantwoorden..
Juist het telt vooral voor de uitheemse economische gelukszoeker die via die ID rechtstreeks toegang tot levenslang profitariaat krijgt. Je denkt toch niet dat al die Magrebijnen naar hier komen om zich multicultureel te komen verrijken aan de mosselen friet, het grijze weer en de Vlaamse literatuur en kunsten? Zeg nu zelf eens, wat trekt hen in dit apelandje voornamelijk aan? Juist, de welvaartstaat waar je grenzeloos van kan gebruik maken en je hoeft niet eens een lidkaart te hebben of ooit lidgeld betaald te hebben !
Ik zou het belgische IK graag vervangen door een EU -IK (zeker niet door een vlaamse of antwerpse..).
Oud 2 april 2006, 13:26   #31
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Knor

Gelukkig is het zo dat :

Ik moest plots denken aan die hardwerkende Marokkaanse bij de firma Remmery, die na een 2de bevalling een dipje had en een jaar moest gaan bekomen THUIS, in Marokko, op kosten van de belastingbetaler.
Ik ken geen echte Belgen die na een zwangersschapsverlof van bijna 4 maand, een jaartje gaan uitrusten 'thuis' in Marokko, en intussen een werkloosheidsvergoeding krijgen.
Oud 2 april 2006, 13:30   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Ooit al van tijdskrediet gehoord? Toevallig heeft een zeer goede vriend van mij, een "raszuivere" "autochtoon", een jaar tijdskrediet in Litouwen genomen. Waarom zou een vrouw die pas bevallen is dit niet mogen? Om gelijke carrièrekansen voor vrouwen & mannen te genereren, moeten we er juist de combinatie van zwangerschap & carrière zoveel mogelijk vergemakkelijken.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 13:32   #33
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Fisherman, waarom noemt de journalist (en bij uitbreiding gans de media) die vrouwen 'Turkse vrouwen' en 'Marokkaanse vrouwen' of 'migrantenvrouwen'?
Right, omdat ondanks al het gelul over Belgische indentiteitspapieren, die papieren van die Turkse vrouwen, Marokkaanse vrouwen en migrantevrouwen nog steeds geen Belg maken.
Neen, omdat die journalist, zoals de meerderheid in Vlaanderen, een racist is. In Brussel of Wallonië heeft men deze racistische berichtgeving veel minder.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 13:38   #34
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ooit al van tijdskrediet gehoord? Toevallig heeft een zeer goede vriend van mij, een "raszuivere" "autochtoon", een jaar tijdskrediet in Litouwen genomen. Waarom zou een vrouw die pas bevallen is dit niet mogen? Om gelijke carrièrekansen voor vrouwen & mannen te genereren, moeten we er juist de combinatie van zwangerschap & carrière zoveel mogelijk vergemakkelijken.
Tijdskrediet is niet hetzelfde als je 'tijdelijk' laten ontslaan om te kunnen doppen.
Bij tijdskrediet krijg je een aanvullende vergoeding van de RVA voor de dag of dagen die je niet presteert. Tijdskrediet is ook beperkt in tijd.
Waarom nam die Remmery-Marokkaanse geen tijdskrediet? Omdat het financieel minder interessant was !
Opmerkelijk is dat zij een jaartje dopte terwijl ze in Marokko zat en de dopcontrole blijkbaar met gemak kon omzeilen.
Oud 2 april 2006, 13:40   #35
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, omdat die journalist, zoals de meerderheid in Vlaanderen, een racist is. In Brussel of Wallonië heeft men deze racistische berichtgeving veel minder.
Rap rap, klachten indienen bij het CGKR !

Sinds wanneer zijn de nationaliteitstermen 'Marokkaan' en 'Turk' racistische woorden?
Oud 2 april 2006, 13:42   #36
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
In Brussel of Wallonië heeft men deze racistische berichtgeving veel minder.
In Brussel en Wallonië is de onzelfredzaamheidscultuur en profitariaatscultuur goed ingeburgerd.
Oud 2 april 2006, 13:52   #37
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Beste Knor : scherm eens niet met percentages maar noem eens cijfers..
Ik zie in de rue du Brabant bv. menig allochtoon ijverig zijn winkeltje drijven
& ergens in de buurt zie ik allerhande "vreemdelingen" in grote kantoorgebouwen verdwijnen om er te gaan werken.. om nog maar te zwijgen van de talloze Vlamingen met "vreemde" roots die voor hun dagelijks brood
de Brusselse bedrijven en instellingen gaan bevolken.

Volgens jouw definitie is België bevolkt door 5 miljoen vreemdelingen, waarvan er 300.000 werkloze profiteurs zijn en 2,5 miljoen frauderende zelfstandigen en
groot-kapitalisten. Als we elkaar wat zouden verstaan kunnen er verschillende mistoestanden uitgeklaard worden, maar als we eerst de mensen in te discrimineren categorieën gaan opdelen zijn we niet goed bezig.
Oud 2 april 2006, 14:05   #38
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Knor : scherm eens niet met percentages maar noem eens cijfers..

Beste handclapping, google een beetje en je hebt je cijfers. Als je de media een beetje volgt heb je ze ook.

Ik zie in de rue du Brabant bv. menig allochtoon ijverig zijn winkeltje drijven
& ergens in de buurt zie ik allerhande "vreemdelingen" in grote kantoorgebouwen verdwijnen om er te gaan werken..

Dat zijn dan de overige 20 % die wel werken.

om nog maar te zwijgen van de talloze Vlamingen met "vreemde" roots die voor hun dagelijks brood
de Brusselse bedrijven en instellingen gaan bevolken.

Volgens jouw definitie is België bevolkt door 5 miljoen vreemdelingen,

waarvan er 300.000 werkloze profiteurs zijn en 2,5 miljoen frauderende zelfstandigen en
groot-kapitalisten. Waar heb ik die definitie neergepend? Citaten graag ! Bewijzen graag ipv eender wat uit je mouw te schudden als de argumenten op zijn.
Als we elkaar wat zouden verstaan kunnen er verschillende mistoestanden uitgeklaard worden, maar als we eerst de mensen in te discrimineren categorieën gaan opdelen zijn we niet goed bezig.
Mensen sluiten zichzelf op in categoreën door hun gedrag, taal en sommigen nog meer door hun onaangepast gedrag of integratieonwil. Sommigen zijn zelfs verplicht op basis van religieuze dogma's om zich te onderscheiden en te segregeren van anderen. Ik denk bij vb aan de moslims die gemakkelijk discrimineren op basis van geloofszuiverheid, en zich op basis van geloofszuiverheid segreren in aparte wijken.
Oud 2 april 2006, 14:16   #39
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Knor : nu keer je terug naar WO II en nazipraktijken, het discrimineren op basis van uiterlijkheden. FDW vindt dat joden dat mogen (tegenwoordig) maar Moslima's niet. & een "zwarte medemens" kan wat aan cosmetische chirurgie gaan doen om zijn/haar te ontkrullen en wat lichter uit te zien ongetwijfeld.

Als je denkt dat de enige werkende "vreemdelingen" een winkeltje uitbaten
onderschat je het aantal werkende "allochtonen" toch schromelijk.

Ik woon in Deurne - het is dus voor mij niet moeilijk om in gesprek te komen met VB kiezers. Bovendien kennen die allemaal "ne marokkaan" namelijk dien neffe mij woent. Wel dien marokkaan dien neffe mij woent is altijd iemand die ergens werkt en feitelak nen hiele toffen gast.. Mor et zijn die van Borgorokko,
da zen ambetanterikken...

Vb-ers (dat is mijn subjectieve ervaring) zijn mensen die het niet voor "vremden"
hebben en een "vremde" dat is gewoon iemand die ze niet kennen.

Objectief twijfel ik er niet aan dat procentueel de "vreemdelingen" een last zijn voor de SZ, zoals ik er zeker niet aan twijfel dat een dicht bevolkt en klein landje als dat van ons niet de komplete marokkaanse begroting in evenwicht kan en moet houden enz.. maar een politiek gaan voeren op basis van vreemdelingenhaat is voor mij een brug te ver.
Oud 2 april 2006, 14:30   #40
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

en wij hebben ze niet nodig

gezeik allemaal na 30 jaar nog steeds geen 1 woord Nederlands spreken, man, zelfs al zou het de komende jaren lukken dan zouden we weer nieuwe krijgen dus het gaat dan voor altijd door

grenzen dicht meuk eruit

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be