Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2006, 13:46   #101
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp kan je vanuit den vreemde komen, één dag fictief werken en gaan doppen.
Hierna volgt gratis gezondheidszorg, een sociale woning, waarschijnlijk nog een pak kinderen met leerproblemen waarvoor extra leerkrachten, verhoogd kindergeld, aangezien je ingeschreven bent pensioensopbouw,.......
Maar inderdaad : er is géén geld voor blinde geleide honden , brailletoestellen, persoonlijk budget gehandicapten,....
Ik zou zeggen de sossen zijn "goe" bezig geholpen door VLD.
Ze hebben nu ontdekt na 7 jaar dat er ook sociale en fiscale fraude bestaat.
Op de vraag om de sociale fraudeteams te bundelen werd dit al onmiddellijk afgezwakt door Van Velthoven net zolas de "verscherpte" controle van de werklozen ook een maat voor niets moest zijn.
Tiens, zouden die uitkeringstrekkende Turken al op gesprek geweest zijn bij de VDAB ? Heeft daar niemand eens bij dat gesprek aan de bel getrokken.
't Is dat u weet als u meer dan 50% directe belasting betaalt en nog eens een goeie 25% aan indirecte belasting waar dat geld heengaat.
In elk geval werd deze man goed opgeleid ,wat betreft sociale wetgeving ,door ABVV !

En als uw gezinsherenigde bomma een operatie van doen heeft van 200 000 euro dan is die ook geheel gratis net als het brilleke voor bompa en het koppel valse tanden voor de madam...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 14:07   #102
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
als dat waar is mogen die mannen voor mijn part zwaar gestraft worden!

Maar even streng zijn voor de bedrijven die door belastingontduiking/BTW carroussels/... aan fiscale fraude doen he!

Zijt maar gerust dat dat waar is, en zijt nog maar veel geruster dat dat het enige gevalleke nie is...

Zo waren er al in de jaren 70 / 80 geboortepremies en kindergeld carousels, dezelfde geboorte 5 keer gaan aangeven bij 5 verschillende doktoors...
Oud 3 april 2006, 14:20   #103
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Emigreren naar België is gemakkelijk. Buitenlandse bedrijven zijn hier zeer welkom, ze dragen immers bij tot onze economie. Ook toeristen worden in de watten gelegd en als je de toeristische gids mag geloven zijn wij Belgen het meest gastvrije volk van Europa.
Kortom, zolang we munt kunnen slaan uit de "vreemdelingen", zijn we bereid ons racisme te verstoppen.

Als je de internationale studies mag geloven, is België het meest racistische land van Europa... Als je de discriminaties op de arbeidsmarkt bekijkt, dan moet je deze studies gelijkgeven. In het VK kijkt men naar de kwaliteiten van iemand, in Vlaanderen neemt men louter "raszuiveren" aan.

Citaat:
Maar het is geen kwestie van iemand toelaten op je grondgebied, maar een kwestie van iemand woonst, geld, werk en voedsel te geven. Ik respecteer het feit dat jij een visie hebt van - De Aarde is van iedereeen - maar respecteer alsjeblief dat ik ook het recht heb op mijn visie in alle vrijheid.

Bij mij komt jouw wereldbeeld over als een puberaal idealisme dat aan geen kanten klopt met de realiteit. De Aarde is verdeeld in gebieden met elk hun eigen wetten rechtbanken en regeringen. Wat hier goed is, is ergens anders soms fout en omgekeerd. Dat is de realiteit. Verschillende volken, met een verschillende geschiedenis en een verschillende cultuur.
Ik heb respect voor andermans meningen. Jij niet, jij verwijt me onmiddellijk "puberaal idealisme" omdat ik je mythe van het huis doorprik. Statelijke barrières die evident waren vijentwintig jaar geleden zijn het niet meer in een tijdperk van internet, gsm, goedkope vliegtuigtickets en financieel-ecomische & culturele (McWorld) globalisering...

Citaat:
Dat jij vanuit jouw visie vindt dat België maar het OCMW van de wereld moet gaan spelen (al zou je dat zelf nooit zo zeggen uiteraard) kan ik begrijpen en ik vindt dat zelfs heel mooi van jou. Maar de realiteit is dat wij dat nooit kunnen betalen. Hoofdje uit de wolken en voetjes op de grond zou ik zeggen.
Waar heb ik het over OCMW gehad? Kijk, je hebt op deze wereld ontwikkelde landen, ontwikkelingslanden (Pays en Voie de Développement) en dan heb je nog een derde categorie: onderontwikkelingslanden (Pays en Voie de Développemen): landen die ontwikkeld zijn maar in de richting van de onderontwikkeling gaan. Als het hier nog lang gaat duren met de verzuring, dan behoort Vlaanderen duidelijk tot de laatste categorie.

Een beetje minder arrogantie en gezever over naastenliefde is dus op zijn plaats.

Citaat:
Uit te buiten?
Oud vuil?
Racisme?
Inderdaad. Uitbuiting in de mijnen, dan afgedankt als oud vuil en nu discriminatie, achterstelling & racisme.

Citaat:
Het is inderdaad juist dan men beroep gedaan heeft op gastarbeiders voor ondermeer in de steenkoolmijnen. Maar die mensen zijn daar toch voor betaald geweest? Of niet soms?
Ze kregen de laagste lonen, voor het zwaarste werk.

Citaat:
Kijk. Als ik mijn garagepoort niet zelf wil schilderen, dan mag ik daarvoor toch iemand betalen? Na de schilderwerken zal ik de schilder betalen en mag hij weer naar huis gaan. Geen vuiltje aan de lucht.
Maar als je een Pool je garagepoort wil laten schilderen, zal je hem minder mogen betalen. Discriminatie? Racisme? Nee hoor, geen vuiltje aan de lucht van de brave, hardwerkende en o zo christelijk-naastenlievende Vlaming.

Citaat:
Maar volgens jou zou ik hem maar moeten bij mij laten wonen, hem blijven betalen, niet alleen hem, maar ook zijn famillie? Dat gaat toch niet op? Die gastarbeiders zijn niet uitgebuit. Zij zijn betaald geweest aan een vooraf afgesproken loon en aan vooraf afgesproken arbeidsvoorwaarden. Daar is niemand uitgebuit.
De "gastarbeiders" zijn zwaar uitgebuit. En ook nu nog worden "allochtonen" zwaar uitgebuit: ze worden geweerd uit alle functies die de Belgen voor zichzelf reserveren en ze werken hard voor een hongerloon in functies die de Belgen zelf niet meer willen verrichten.

Citaat:
Jij hebt helemaal geen mythe ontkracht. De vreemdelingen kosten weldegelijk veel meer dan wat ze bijdragen. En het is niet zo dat de vreemdelingen de basis van onze welvaart gelegd hebben. Het is precies omgekeerd.
Ja natuurlijk, die stoute "vreemdelingen" parasiteren op de hardwerkende Vlaming. De Vlaamse werkersmentaliteit, weet je wel. Woehahaa! Wie heeft er nu weer over puberaal idealisme gesproken?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 14:28   #104
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kortom, zolang we munt kunnen slaan uit de "vreemdelingen", zijn we bereid ons racisme te verstoppen.

Als je de internationale studies mag geloven, is België het meest racistische land van Europa... Als je de discriminaties op de arbeidsmarkt bekijkt, dan moet je deze studies gelijkgeven. In het VK kijkt men naar de kwaliteiten van iemand, in Vlaanderen neemt men louter "raszuiveren" aan.

Ik heb respect voor andermans meningen. Jij niet, jij verwijt me onmiddellijk "puberaal idealisme" omdat ik je mythe van het huis doorprik. Statelijke barrières die evident waren vijentwintig jaar geleden zijn het niet meer in een tijdperk van internet, gsm, goedkope vliegtuigtickets en financieel-ecomische & culturele (McWorld) globalisering...

Waar heb ik het over OCMW gehad? Kijk, je hebt op deze wereld ontwikkelde landen, ontwikkelingslanden (Pays en Voie de Développement) en dan heb je nog een derde categorie: onderontwikkelingslanden (Pays en Voie de Développemen): landen die ontwikkeld zijn maar in de richting van de onderontwikkeling gaan. Als het hier nog lang gaat duren met de verzuring, dan behoort Vlaanderen duidelijk tot de laatste categorie.

Een beetje minder arrogantie en gezever over naastenliefde is dus op zijn plaats.

Inderdaad. Uitbuiting in de mijnen, dan afgedankt als oud vuil en nu discriminatie, achterstelling & racisme.

Maar als je een Pool je garagepoort wil laten schilderen, zal je hem minder mogen betalen. Discriminatie? Racisme? Nee hoor, geen vuiltje aan de lucht van de brave, hardwerkende en o zo christelijk-naastenlievende Vlaming.

De "gastarbeiders" zijn zwaar uitgebuit. En ook nu nog worden "allochtonen" zwaar uitgebuit: ze worden geweerd uit alle functies die de Belgen voor zichzelf reserveren en ze werken hard voor een hongerloon in functies die de Belgen zelf niet meer willen verrichten.

Ja natuurlijk, die stoute "vreemdelingen" parasiteren op de hardwerkende Vlaming. De Vlaamse werkersmentaliteit, weet je wel. Woehahaa! Wie heeft er nu weer over puberaal idealisme gesproken?
*knip*

Doodsbedreigingen worden hier niet getolereerd!

Gelieve de discussie op een respectvolle manier te voeren!

Mvg,

Diatonos
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 3 april 2006 om 15:41.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 15:00   #105
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zijt maar gerust dat dat waar is, en zijt nog maar veel geruster dat dat het enige gevalleke nie is...

Zo waren er al in de jaren 70 / 80 geboortepremies en kindergeld carousels, dezelfde geboorte 5 keer gaan aangeven bij 5 verschillende doktoors...
veelwijverij kan in Belgie (uiteraard officieel) niet maar wordt wel getolereerd ... om de problemen die daaruit voortvloeien 'administratief' op te lossen worden die tweede en derde vrouwen dan ook vaak als 'plotse' dochter ingeschreven ... waarbij in het beste geval een persoon meer ten laste komt met alle fiscaal gunstige gevolgen van dien maar in vele gevallen ook nog eens een tijd 'kindergeld' wordt uitbetaald.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 15:02   #106
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
veelwijverij kan in Belgie (uiteraard officieel) niet maar wordt wel getolereerd ... om de problemen die daaruit voortvloeien 'administratief' op te lossen worden die tweede en derde vrouwen dan ook vaak als 'plotse' dochter ingeschreven ... waarbij in het beste geval een persoon meer ten laste komt met alle fiscaal gunstige gevolgen van dien maar in vele gevallen ook nog eens een tijd 'kindergeld' wordt uitbetaald.
Meen je dat nu ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 15:06   #107
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf Bekijk bericht
*knip*

Inderdaad als we dan toch met etnische zuiveringen, enz moeten beginnen of mogen beginnen van de rooi, vind ik ook dat we het eigen volk eerst princippe ook daar mogen toepassen...

Laatst gewijzigd door Diatonos : 3 april 2006 om 15:42.
Oud 3 april 2006, 15:08   #108
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da kan goe zijn, maar waar ik het over heb, is dus daadwerkelijk de zelfde boorling onder verschillende namen inschrijven, met extra geboorte certificaten die door meerdere doktors worden uitgeschreven.

Kind 1 wordt geboren uit moeder 1 maar wordt ook aangegeven op moeder 2 en 3, dus hebt ge 3 X 1 kind in een andere familie, waar dan op gecashed wordt.
Oud 3 april 2006, 15:22   #109
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Meen je dat nu ?

ken je geen huisarts (met gekleurde praktijk) of medisch assistente persoonlijk ? die zien dikwijls plots 'niet-chronologische' dochters 'opduiken' in de ziekenfondsboekjes ... qed.

en voor de ziekenfondsen telt blijkbaar elke aangeslotene ...
Oud 3 april 2006, 15:25   #110
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Da kan goe zijn, maar waar ik het over heb, is dus daadwerkelijk de zelfde boorling onder verschillende namen inschrijven, met extra geboorte certificaten die door meerdere doktors worden uitgeschreven.

Kind 1 wordt geboren uit moeder 1 maar wordt ook aangegeven op moeder 2 en 3, dus hebt ge 3 X 1 kind in een andere familie, waar dan op gecashed wordt.
daar heb ik geen gegevens over ... zou ook moeilijker op te sporen zijn, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk ... de arts die het geboorteattest uitschrijft kent toch ook de moeder ... en een arts die een geboorteattest uitschrijft voor een geboorte die hij/zij niet zelf 'gedaan' heeft, komt dat ueberhaupt wel voor ?
Oud 3 april 2006, 15:36   #111
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ken je geen huisarts (met gekleurde praktijk) of medisch assistente persoonlijk ? die zien dikwijls plots 'niet-chronologische' dochters 'opduiken' in de ziekenfondsboekjes ... qed.
Quod erat demonstrandum? Je hebt hier niets bewezen, alleen maar roddels & broodje-aapverhalen verteld. Zonder cijfers, gestaafd door een neutrale bron, gaan we dit niet slikken hoor. Zelfs Jazeker, die naar neonazi-muziek luistert, zie zijn links, gelooft je niet.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 15:51   #112
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Quod erat demonstrandum? Je hebt hier niets bewezen, alleen maar roddels & broodje-aapverhalen verteld. Zonder cijfers, gestaafd door een neutrale bron, gaan we dit niet slikken hoor. Zelfs Jazeker, die naar neonazi-muziek luistert, zie zijn links, gelooft je niet.
ik ontkrachtte net het (mi idd broodje aap) over de veelvuldige geboorteaangiftes van borelingen

die plots in ziekenfondsboekjesopduikende 'niet-chronologische' dochters die heb ik met eigen ogen gezien, en nu we toch bezig zijn , ook de correcties voor oudere migranten die met een 'bewijs' afkomen vanuit hun thuisland-gemeentebestuur waarin bevestigd wordt dat ze plots 10 of 15 jaar ouder zijn (en dus plots pensioengerechtigd)

ik verwacht uiteraard niet dat je zoiets aanneemt van iemand die je niet kent, daarom verwees ik je ook naar een huisarts/medisch assistente/(ziekenfondspersoneel?) ... die wel inzage hebben in zulke dingen ... en die je misschien wel zal geloven

en of jij dat nu gelooft of niet, dat maakt mij eigenlijk niks uit, ik heb daarover onweerlegbaar bewijs in handen gehad, voor mij voldoende.
Oud 3 april 2006, 15:58   #113
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar heb ik geen gegevens over ... zou ook moeilijker op te sporen zijn, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk ... de arts die het geboorteattest uitschrijft kent toch ook de moeder ... en een arts die een geboorteattest uitschrijft voor een geboorte die hij/zij niet zelf 'gedaan' heeft, komt dat ueberhaupt wel voor ?
Waar ik over spreek is ondertussen wel meer dan 20 jaar geleden, ...

Maar nie iedereen werkt met een vaste huisdokter, of gynaecoloog, in theorie heb je die dokter enkel nodig om een geboorte te laten vaststellen hé.

Net zoals je die ook enkel maar van doen hebt voor een overlijdensakte, een dokter kan perfect dat papiertje schrijven zonder dat lijk ooit in levende toestand voor hem te hebben gehad.

Een ander gevalleke van niet zo lang geleden overigens :

Een vent met die kindergeld cashte voor 20 afrikaantjes, allemaal aangenomen op zijne naam, zaten allemaal nog ginder en ondertussen streek mijnheer elke maand een kaptiaal op.

(reken maar eens na, die 18 laatste zijn aan de hoogste tarief hé... ) die eerste 2 zijn te verwaarlozen.

+ zo goed als niets belastingen want 20 kinders ten laste...

met 20 000 ballen op te sturen elke maand houde die ginder loyaal in leven, en van de rest kunde zelf nog veel loyaaler leven, dit volledig gesponserd door de belgische staat.
Oud 3 april 2006, 16:05   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kallikles, gij moet nog veel leren over foefelen jongen, ... ge gaat nooit nie rijk worden op die manier...

Heb jij er ooit al eens bij stil gestaan hoe al die nieuw aangekomen ineens zo goed weten waar ze wat moeten halen enz...

Mij heeft hier in Italië nog geen een sociaal assistent komen uitleggen hoe ik de staat het best uitmelk hoor... (nu ja ik heb er ook geen gezocht, en ik vrees ook dat ik er geen ga vinden... )

Maar in den belgiek, ken ik zo'n sociaal assistent, ... zelf ne profiteur en misbruiker van 't systeem eerste klas, heeft in meer dan 30 jaar geen deftige job uitgeoefend, (buiten het teren op u en mij... ) en maakt die vers ingevoerden wijs, wat ze allemaal moeten doen, om zo min mogelijk te doen en zo veel mogelijk in hun zak te steken.

Op die manier verzekerd hij zijn eigen jobeke, om zo veel mogelijk "klanditie" aan te trekken.

De bonden en andere "dealers" in de sociale industrie maken dankbaar gebruik van zijn deskundige "consultantie" want zij verdienen daar ook geld op.

Alle uitkeringen die zij mogen uitkeren staan eerst een aantal dagen op hun rekening... laat de bank waar ze die poen op laten storten , hun aangroeipremieke maar eens berekenen voor het einde van 't jaar.

Wij zijn gewoon een bende sullen dat we dat allemaal maar laten gebeuren...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 3 april 2006 om 16:06.
Oud 3 april 2006, 16:09   #115
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ontkrachtte net het (mi idd broodje aap) over de veelvuldige geboorteaangiftes van borelingen

die plots in ziekenfondsboekjesopduikende 'niet-chronologische' dochters die heb ik met eigen ogen gezien, en nu we toch bezig zijn , ook de correcties voor oudere migranten die met een 'bewijs' afkomen vanuit hun thuisland-gemeentebestuur waarin bevestigd wordt dat ze plots 10 of 15 jaar ouder zijn (en dus plots pensioengerechtigd)

ik verwacht uiteraard niet dat je zoiets aanneemt van iemand die je niet kent, daarom verwees ik je ook naar een huisarts/medisch assistente/(ziekenfondspersoneel?) ... die wel inzage hebben in zulke dingen ... en die je misschien wel zal geloven

en of jij dat nu gelooft of niet, dat maakt mij eigenlijk niks uit, ik heb daarover onweerlegbaar bewijs in handen gehad, voor mij voldoende.
Ik zou het echt niet zomaar af doen als een broodje aap, maar kom...

Trouwens er zijn nog honderden andere manieren van sociale fraude, of zaken die zo op het randje balanceren, en gewoon fouten in het systeem die het mogelijk maken om maandelijkse honderden euro's te ontvangen, zonder daar ooit een klap voor te moeten doen.
Oud 3 april 2006, 16:19   #116
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bv,

We gaan het voorbeeld nemen van nen hollandse immigrant Huub, ten einde niet in aanmerking te komen, voor een lidmaatschap van de inquisitiekelder.

Huub, immigreert, naar belgië, zit zijn wachttijd uit en begint te stempelen, na een paar maanden besluit hij Miep zijn vrouw te laten overkomen...

Die werkt 1 dag in een worstenkraam op de markt, en besluit daarna ook te stempelen, ondertussen besteld ze zich een vals gebit op kosten van de ziekenkas,

De moeder en vader van huub en miep besluiten in het kader van gezinsherenging ook over te komen, Ma miep laat zich aan de heup opereren terwijl ze pensioen trekt, en pa miep, laat hem nieuwe hartkleppen en een pacemaker steken, Pa en ma Huub, gaan respectievelijk voor de nierdyalise en een nieuwe houten been en rolstoel.

Met penioensrechten en invaliditeitsuitkering, bovendien gaan ze maar op een service flat wonen, betaald door het OCMW...

Extreem voorbeeld, ? wel ondertussen, trekken wij onze portefeuille voor die "GIERIGE HOLLANDERS" open, en betalen maar, bovendien kunnen we ook zelf nog een privé verzekering nemen, omdat we weten dat als het onze beurt, is, het geld op is...

Nu vervang die namen door de juiste en die gierige hollanders ook door iets anders, en ze schrijven uwe naam op een doos in het CGKR archief, ondanks het feit dat je niks meer of minder dan de waarheid zegt.

't is erg...
Oud 3 april 2006, 16:32   #117
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Je kan van de gemiddelde belg veel zeggen maar hem racist of fascist noemen, is een beetje van het slechte te veel.

De gemiddelde belg is een SLIKKER, die blijft slikken wat de regering en de zogezegde "GOEDEN" van deze maatschappij hem voorkauwen, zelfs tot op het moment dat het water hem tot aan de lippen staat.

Dat er nu steeds meer belgen VB stemmen, is één van die slikkers-eigenschappen. De gemiddelde belg kan met zijn verhaal nergens heen, want telkens zijn er van die "GOEDEN" die zeggen wat mag en niet mag, en in deze maatschappij mag je nu eenmaal een bruine niet bruin noemen.

BTW, sossen die 10.000,00€ in de maand verdienen, dat zijn helemaal geen sossen. Dat zijn zakkenvullers die leven op de goedgelovigheid van bekrompen zieltjes die geloven wat de soskoeien hen voorkauwen.

Als er in België ooit een socialistische minister zijn ministerloon en een resem aan aftrekpostjes en zijn auto opzij zet voor zijn ministerambt dan heeft die DIRECT mijn stem

Ik zou wel willen Socialistisch stemmen maar in België zijn er geen sossen, enkel FAKERS, ga maar eens langs hun "rijhuisjes".
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 16:59   #118
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Nu eens kijken hoe de rode jongens dit weer zullen proberen te verklaren.Ze zullen wel wat vinden om de fout op de vlamingen te steken.Nu eens luisteren hoe ze dat op onze rode zenders zullen brengen.T'moest een ne vlaams belanger geweest zijn ,dan had er al lang een speciale uitzending geweest maar ja ,t'is nu nen Turk,zwijgen dus.
Chrilord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 19:33   #119
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Aarde is van iedereen, of liever: iedereen hoort toe aan Moeder Aarde. Er bestaat helemaal geen natuurlijke band tussen "bloed" en "bodem". Iemand toelaten op het grondgebied is dus geen kwestie van "iemand uit medelijden opnemen in je huis".
De aarde is van iedereen? Mieren in een mierenhoop kunnen dat misschien denken over hun mierenhoop (en dan nog, ook zij hebben "gewoontes") maar voor de aardbewoners gaat dat niet op: klinkt mooi maar is te gek om los te lopen, gewoon uit praktische redenen! Bevolkingsgroepen hebben een bepaalde ruimte waar ze verblijven zonder de anderen teveel in de weg te lopen of... het is oorlog zoals er in de loop van de geschiedenis al zoveel geweest zijn!

Bovendien heeft men deze mensen niet "opgenomen", men is ze bewust gaan ronselen om ze hier schaamteloos uit te buiten. En nu men ze niet meer nodig denkt te hebben, wil men ze weggooien als oud vuil. En dan waagt men dit schaamteloos racisme nog te verkopen als menslievendheid!
Elementen ,die in je kraam passen,uit het verleden gaan opvissen, zo kan men om het even wat beweren, niet moeilijk! Als jij een klusjesman in dienst neemt voor een jaar, en daarna heb je hem niet meer nodig, dan moet die klusjesman naar huis! Hij moet zich niet, samen met familie, voor de komende jaren bij jou komen installeren met als argument dat de aarde van iedereen is en hij mag blijven waar hij zin heeft! Ook niet als je hem eventueel vroeger zou uitgebuit hebben! Profitariaat als racisme verkopen, neen, dank u!

Deze mythe heb ik al ontkracht. Diegenen die jij zo racistisch "vreemdelingen" noemt, hebben door hun noeste arbeid, o.a. in de koolmijnen de basis van jouw welvaart gelegd, ondankbare!
Deze mythe (allochtonen ofte vreemdelingen kosten stukken meer dan ze ons opbrengen enz) heb jij al ontkracht? Hoe kun je nu bewijzen dat 1+1=4 is? Ik dacht dat het tegenovergestelde er zo dik op ligt (spijts de achtergehouden cijfers in dat verband) dat daar niet aan te twijfelen valt! Kun je dat nog eens zo kort mogelijk overdoen of verwijzen naar je vroegere bewijsvoering?

Laatst gewijzigd door andev : 3 april 2006 om 19:36.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 23:24   #120
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Paulus
Emigreren naar België is gemakkelijk. Buitenlandse bedrijven zijn hier zeer welkom, ze dragen immers bij tot onze economie. Ook toeristen worden in de watten gelegd en als je de toeristische gids mag geloven zijn wij Belgen het meest gastvrije volk van Europa.
Als dat jou conclussie is van mijn betoog, dan moet je mij daar toch eens de logica van uitleggen. Wat jij zegt is volgens mij totaal uit de lucht gegrepen en nergens op gefundeerd. Neem me niet kwalijk. Wat ik zei was een reactie op jouw betoog dat buitenlanders hier niet welkom zouden zijn.

Citaat:
Welke studie's? België is in geen geval het meest racistische land van Europa. Ik geloof dat niet. Zelfs als studies dat zouden kunnen uitwijzen, weet ik zeker dat er ook andere studies bestaan die dit tegenspreken.

In geen enkel ander Europees land hebben ze zulke strenge wet op racisme als in België. Zelfs "aanzetten tot racisme", bewust of onbewust is verboden bij ons. Bovendien kent eveneens geen enkel ander Europees land zoiets als de Snelbelgwet, mogen vreemdelingen er een dubbele nationaliteit op nahouden en zo meer. Wij betalen kindergeld uit aan Marokkanen voor kinderen die zij in hun thuisland hebben, stel je voor?! Maar volgens jou blijven we racisten uiteraard. Je zou je moeten schamen om je eigen volk zo te beschimpen. Ik zeg je dat in alle eerlijkheid. Wij zijn geen racisten.

Citaat:
Citaat:
Maar het is geen kwestie van iemand toelaten op je grondgebied, maar een kwestie van iemand woonst, geld, werk en voedsel te geven. Ik respecteer het feit dat jij een visie hebt van - De Aarde is van iedereeen - maar respecteer alsjeblief dat ik ook het recht heb op mijn visie in alle vrijheid.

Bij mij komt jouw wereldbeeld over als een puberaal idealisme dat aan geen kanten klopt met de realiteit. De Aarde is verdeeld in gebieden met elk hun eigen wetten rechtbanken en regeringen. Wat hier goed is, is ergens anders soms fout en omgekeerd. Dat is de realiteit. Verschillende volken, met een verschillende geschiedenis en een verschillende cultuur.
Ik verwijt jou niks, ik zeg je hoe je bij mij overkomt, dat is wat anders. Dat jij deze vaststelling als een verwijt wil zien, kan ik begrijpen, maar ik zeg je dat dit geen verwijt is en ik kan het weten. Mijn mythe van het huis is geen mythe, maar pure realiteit. Hoezo doorprikt?

Is de wereld van iedereen? Wel goed, laat dat uw mening zijn. Maar betaal jij dan ook voor jou mythe inclusief het vreemdelingenbeleid. Ik heb een ander wereldbeeld. Ik zie dat er veel te veel vreemdelingen in België zijn. Volgens mij wordt dit de ondergang van onze welvaartstaat.

Citaat:
Citaat:
Dat jij vanuit jouw visie vindt dat België maar het OCMW van de wereld moet gaan spelen (al zou je dat zelf nooit zo zeggen uiteraard) kan ik begrijpen en ik vindt dat zelfs heel mooi van jou. Maar de realiteit is dat wij dat nooit kunnen betalen. Hoofdje uit de wolken en voetjes op de grond zou ik zeggen.
Jij hebt het niet over het OCMW gehad, ik heb het erover gehad. Door wie wordt Vlaanderen hier verzuurt? Een beetje ernstig alsjeblief. Er heerst een gevoel van onveiligheid in ons land. Niet geheel onterecht overigens. Georganiseerde inbraakbendes komen steevast uit het buitenland ons volk plunderen. Dat mag jij racisme noemen voor mijn part, maar de cijfers staan voor de feiten. Als er nog niet bij jou is ingebroken, dan ken je vast wel iemand waar dat wel gebeurde. Want zo veel gebeurd het. Sedert men vijf jaar geleden ook bij mij probeerde binnen te breken, heb ik ook een onveiligheidsgevoel en geloof me, je komt er moeilijk vanaf en het doet afbreuk aan je levenskwaliteit. Ja, het waren vreemdelingen. Polen, in zes uur terug thuis, weet je wel. Van arrogantie gesproken.

Citaat:
Citaat:
Uit te buiten?
Oud vuil?
Racisme?
Geen uitbuiting maar vooraf afgeproken lonen en arbeidsvoorwaarden. Ze hebben een mooie uitstapregeling gekregen met een hele vette premie als de mijnen uiteindelijk moesten sluiten. Ze werden op dezelfde wijze behandeld als de Belgen, mochten zelf ook Belg worden en er is dus geen enkele sprake van racisme of discriminatie. Hetzelfde loon, dezelfde werkomstandigheden, dezelfde premie's en op dezelfde manier afgedankt als de Belgische mijnwerkers. Zeker weten!
Citaat:
Citaat:
Het is inderdaad juist dan men beroep gedaan heeft op gastarbeiders voor ondermeer in de steenkoolmijnen. Maar die mensen zijn daar toch voor betaald geweest? Of niet soms?
Ze kregen net hetzelfde als hun Belgische collega's en waren daar zelfs dankbaar voor. Want in eiegn land viel bijlange niet zoveel te verdienen.

Citaat:
Citaat:
Kijk. Als ik mijn garagepoort niet zelf wil schilderen, dan mag ik daarvoor toch iemand betalen? Na de schilderwerken zal ik de schilder betalen en mag hij weer naar huis gaan. Geen vuiltje aan de lucht.
Je mist 'the point'. Het is niet omdat iemand een werkje voor je opknapt, voor een afgesproken prijs, dat je hem voor het leven lang moet van woonst en inkomen voorzien. Dat is toch te gek om los te lopen? Bovendien is het niet zo dat wanneer een Pool onder de prijs wil werken, zijn baas per definitie een racist is. Hoe kun je dat nu concluderen? Weet jij eigenlijk wel wat racisme is? Belgen werken ook soms onder de prijs hoor.

Citaat:
Citaat:
Maar volgens jou zou ik hem maar moeten bij mij laten wonen, hem blijven betalen, niet alleen hem, maar ook zijn famillie? Dat gaat toch niet op? Die gastarbeiders zijn niet uitgebuit. Zij zijn betaald geweest aan een vooraf afgesproken loon en aan vooraf afgesproken arbeidsvoorwaarden. Daar is niemand uitgebuit.
Maar wees nu toch eens realistisch?! Als de vreemdelingen vinden dat zij hier zwaar worden uitgebuit, dat zij geweerd worden uit bepaalde functies, dat zij ontdanks hun loon toch honger hebben, dat zij werkjes moeten opknappen die niemand anders wil doen? Enz... Wat belet hun dan om thuis te blijven of elders te gaan?

Ze komen en blijven komen omdat wij ze uitbuiten of wat? Ik zal je eens wat zeggen. Zelfs onze gevangenissen bieden voor sommigen meer levenskwaliteit dan ze in hun eigen thuisland kunnen vinden. Hoe zouden wij ze kunnen uitbuiten?

Citaat:
Citaat:
Jij hebt helemaal geen mythe ontkracht. De vreemdelingen kosten weldegelijk veel meer dan wat ze bijdragen. En het is niet zo dat de vreemdelingen de basis van onze welvaart gelegd hebben. Het is precies omgekeerd.
Leest misschien nog een keer de eerste posting van deze thread. Dan weet u weer waarover het gaat.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be