![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn posts zijn plots verdwenen, mijn antwoord op Nyn en Kobaf...
Merde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vat het kort samen. maar een beetje begrijpbaar, liefst.
van je vorige heb ik nie veel begrepen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een verkorte versie: "we moeten nuchter en menslievend, maar vooral niet passief zijn"
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik was dat ook aan het denken dus
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() great minds...
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel dat het inderdaad zo is dat je nettoloon als werkende vaak niet veel hoger is dan dat van een werkloze, en dat, als je dokterskosten &c hebt, je soms beter af werkloos dan werkend.
Maar dat is de fout van het systeem, niet van de werkloze of werkende. Duidelijker zo? ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Waar het mij over gaat dat is het feit dat onze SZ historisch is gefundeerd geweest op solidariteit tss de armen (arbeiders ) onderling. En niet op solidartiteit van de rijken ( die door de arbeid van de arbeiders rijk worden ) naar de armen toe.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 april 2006 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loon zegt trouwens niet altijd iets over je financiele draagkracht.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Solidariteit is een vies woord.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() inderdaad - hetgeen je overhoud is het enige dat telt he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor vele is het wringen om het maandtje uit te doen met die aalmoes die je krijg als werkende,wat moet dat dan zijn voor mensen met een uitkering ![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de realiteit zit gewoon niet zo simpel in elkaar.
bijvoorbeeld: je hebt met veel enthousiasme een zaak opgestart. Maar je hebt wat malchance gehad, of je bent er ingeluisd of zo, en je bent failliet gegaan en hebt een pak schulden te betalen. Of je vrouw gaat er plots vandoor, en je valt in een financiële put. Of je huis heeft onder water gestaan en je zit te wachten op de verzekering die nooit betaald. Of je hebt stomweg iets ontzettends dom gedaan - een leuk huisje gekocht dat je wil verbouwen, maar opeens blijkt dat je huis 7 meter van de kant van de baan moet staan, en dat je dus geen huis overhoudt en je de boel weer mag verkopen maar ondertussen wel met een gigalening zit. Dan kun je een mooi loon hebben, waar je op 't einde amper iets van overhoudt. Zélfs als mensen eens stomme dingen doen, hoeven zij of hun kinderen daar niet op alle gebied de dupe van te zijn. Ik denk dat de meeste mensen wel eens iets stoms doen in hun leven. Sommige van die stomme dingen hebben zo al vergaande financiële gevolgen - die straf is voldoende, geen reden om die mensen te blijven pesten.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 4 april 2006 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werkenden , zelfstandigen (sommige),armen worden steeds bestempeld als profiteurs wat meestal gezegd wordt door poltieke indivudu's die GEEN voeling meer hebben met eigen maatschapij en wat erin leeft . Leuk systeem dan die mij huur belasting doet betalen terwijl ik recht heb op hogere tegemoet koming vant ocmw als WERKENDE ; terwijl sommige ocmw's BELGEN zoals IK weigeren en administratieve spelletjes spelen. Dat IRAK ook zo administratief foutje was is duidenlijk moh dat onze eigenste politieke kindjes hun systeem & burgers niet kennen zegt genoeg van paars/blauw en groen op den achtergrond pffff vertrouwens breuken zijn het ja zowel in arbeid als in sociaal samen zijn . Systeem hier Antwerpen woehahaha jaja triestig gemeentes en federale comité's enz...weten niet wat het volk wilt en kent eigen volk niet . Laatst gewijzigd door duncan : 4 april 2006 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan verkeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij moet zekers aan politiek doen en in vorig leven psychologe geweest zijn datge me telkens zo snel als gefrustreerd of dit /dat omschrijft . Rest mij dan ook niets om sociaal te communiceren met u en te melden datge zo veel moogt interpreteren zoals ge zelf wilt maar als het over frustratie gaat kijk dan aub naar jezelf want ik help genees mezelf en andere ook geestenlijk wat ik al NIET bij u bemerk. Ook nog even dit ....sociale communicatie is niet wijzen naar elkaar en jammer deed u dit wel ...kijk aub naar je eigen frustraties voorge die van een ander TRACHT te omschrijven of omvatten . En ook leer wa socialer omgaan met aub da helpt je meer vooruit & botst ge minder mé mij ....tenzij ge graag botst dan moetge maar veel interpreteren en posten op deze forum tgo mij dan zal ik dat zekers ook doen....u vraagt wij draaien ![]() * poot van een arme poetsman ( geeft stevige handruk...nog steviger & nog ........) |
|
![]() |
![]() |