![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwacht nochtans dat gauw genoeg zal blijken hoe belachelijk het was deze Costa-cloon op te richten om er de communautiare, hete hangijzers in te dumpen. Die hete hangijzers worden daarmee hoogstens even afgekoeld maar zeker niet definitief bevroren. De BUB zat, jammer voor de BUB, niet aan de onderhandelingstafel. Als de BUB even 'slim' was geweest als de Bert Anciaux, dan had de BUB misschien hetzelfde gedaan als Bert Anciaux: een 'partner in love' opgesnord. Ik vrees echter dat het stemmenkanonnetje van Hans de 1ste nog wat teveel op speelgoed lijkt om als 'compagnon' van eender wie in aanmerking te komen.
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() Kom, kom, de regering zal de Vlaamse belangen, zijnde het installeren van onbemande camera's en het oprichten van praatbarakken met verve verdedigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Persoonlijk heb ik er grote problemen mee dat Verhofstadt niet van plan is zijn termijn uit de doen. Leve onze dierbare democratie ! En, dat Patrick Dewael opeens een ministerpostje gaat krijgen in de federale regering, wat ik heel raar vind, want ik heb hem niet op de lijsten zien staan ???? Leve de democratie.
Ik vind dit schandalig !
#224 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ok nu droomde ik even verder.. ik ga seffes feesten en genieten van het rijkelijke bier.. even buiten het gefikfak.. mensen discussier etc en doe maar op.. maar het leven is ook genieten.. Toedeloe ![]()
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() De B.U.B. kant zich tegen de regionalisering van de wapenuitvoer.
Zoals uit ons programma duidelijk blijkt willen wij de bevoegdheid buitenlandse handel VOLLEDIG op nationaal niveau met decentralisatie op basis van de negen provincies. |
![]() |
![]() |
#226 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Plots komt er een vlaamstalige minister op buitenlandse zaken, hoe zal hij dan omgaan met akkefietjes ivm wapenleveringen ? Hij zal zijn handen wassen in onschuld, dat is mijn vermoeden, of dat zal het excuus zijn. Na het splitsen van België, gaan we nu ook de ethische zaken splitsen. Ik raad alle separisten aan Lof der zotheid van Erasmus te lezen.... ![]()
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat de taal van de Vlamingen het Nederlands was... |
|
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#229 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vuile belgicist!!!!!! Vlaanderen is het volledig Nederlandstalig deel van belgië!!!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
#230 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En geen antwoord op mijn vraag...
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() België is veel te klein (evenveel inwoners als Londen) om in deeltjes voor te stellen aan buitenlandse investeerders. Wel moet elke provincie in de algemene nationale voorstelling zichzelf kunnen verdedigen wat vandaag onvoldoende het geval is, maar niet ten koste van de andere, wat vandaag wel het geval is.
Onze herfederalisering van buitenlandse handel met provinciale decentralisering is dus een combinatie van globaliteit en diversiteit zonder een provincie te vergeten en zonder nadelige concurrentie (wel voordelige), want de provincies zullen elkaar meer respecteren dan de gewesten onderling. |
![]() |
![]() |
#232 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht trouwens dat Louis Michel nog altijd minister van buitenlandse dinges was en hij trok zich toch al nooit veel aan van het Vlaamse verzet tegen wapenleveringen. Van iets anders trouwens evenmin. Vlamingen hebben ondertussen wel geleerd dat ze er niets aan kunnen veranderen als de Walen hun wapens willen uitvoeren naar eender waar. Zelfs niet als de regering er over valt.
![]() |
#233 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Prato, Italië Sillicon Valley, CA USA Sillicon Alley, NY USA Ruhrgebied, DUI Aalsmeer, Holland Singapore, SI Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken Dit zijn toch landen en gebieden die uiterst veel buitenlandse investeerders aantrekken zonder problemen ![]()
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() Die eerste gebieden maken deel uit van een groter land en de andere landen zijn bijna allemaal groter dan België.
Je kan natuurlijk de belangrijkheid van Estland nastreven... Spannend ! ![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Burger
|
![]() Tsss.. singapore is een wereldstad. Denk jij dat een investeerder weet waar Genk of Vorst ligt met zijn autofabrieken. België moet samen blijven, anders komt er niemand meer. Wie wilt er nu investeren in een land dat pas gesplitst is.... tss mensen, flamiganten, denk eens na voordat je iets zegt.
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Burger
|
![]() Tsss.. singapore is een wereldstad. Denk jij dat een investeerder weet waar Genk of Vorst ligt met zijn autofabrieken. België moet samen blijven, anders komt er niemand meer. Wie wilt er nu investeren in een land dat pas gesplitst is.... tss mensen, flamiganten, denk eens na voordat je iets zegt.
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zullen we het nog eens hebben over de regionalisering van de wapenhandel, nu is gebleken dat vlaanderen nog meer wapens uitvoert dan wallonië, of dat het vlaams aandeel in de wapenhandel meer aan het stijgen is dan het waals. Die hypocrieten !
#238 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zullen we het nog eens hebben over de regionalisering van de wapenhandel, nu is gebleken dat vlaanderen nog meer wapens uitvoert dan wallonië, of dat het vlaams aandeel in de wapenhandel meer aan het stijgen is dan het waals. Die hypocrieten !
#239 |
Banneling
|
![]() Dan wordt het opeens heel stil bij de flaminganten. Zelfs superflamingant Eric Doncker in het Belang vond dit zo hypocriet.
|
![]() |
![]() |
#240 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben niet tegen regionalisering maar ik vrees dat de regionalisering van de wapenhandel problemen gaat stellen in Wallonie omdat de wapenhandel daar niets in de weg meer zal gelegd worden om wapens naar eender wie of wat uit te voeren. |
|
![]() |