Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 juli 2003, 10:56   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als die spiritisten er niet hadden bijgezeten, was er nooit zo'n belachelijk overlegforum gekomen over communautaire kwesties. En als de B.U.B. erbij had gezeten was België nu al terug unitair !
Een lege doos is inderdaad voldoende gebleken om de spirituele kinderhand te vullen.
Ik verwacht nochtans dat gauw genoeg zal blijken hoe belachelijk het was deze Costa-cloon op te richten om er de communautiare, hete hangijzers in te dumpen. Die hete hangijzers worden daarmee hoogstens even afgekoeld maar zeker niet definitief bevroren.

De BUB zat, jammer voor de BUB, niet aan de onderhandelingstafel.
Als de BUB even 'slim' was geweest als de Bert Anciaux, dan had de BUB misschien hetzelfde gedaan als Bert Anciaux: een 'partner in love' opgesnord.
Ik vrees echter dat het stemmenkanonnetje van Hans de 1ste nog wat teveel op speelgoed lijkt om als 'compagnon' van eender wie in aanmerking te komen.
Oud 9 juli 2003, 15:09   #222
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Kom, kom, de regering zal de Vlaamse belangen, zijnde het installeren van onbemande camera's en het oprichten van praatbarakken met verve verdedigen.
Bruno* is offline  
Oud 9 juli 2003, 18:00   #223
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk heb ik er grote problemen mee dat Verhofstadt niet van plan is zijn termijn uit de doen. Leve onze dierbare democratie ! En, dat Patrick Dewael opeens een ministerpostje gaat krijgen in de federale regering, wat ik heel raar vind, want ik heb hem niet op de lijsten zien staan ???? Leve de democratie.

Ik vind dit schandalig !

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline  
Oud 9 juli 2003, 18:38   #224
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Persoonlijk heb ik er grote problemen mee dat Verhofstadt niet van plan is zijn termijn uit de doen. Leve onze dierbare democratie ! En, dat Patrick Dewael opeens een ministerpostje gaat krijgen in de federale regering, wat ik heel raar vind, want ik heb hem niet op de lijsten zien staan ???? Leve de democratie.

Ik vind dit schandalig !
Nu VLD + MR binnenkort DE LIBERALEN en dan samen met BUB ?

ok nu droomde ik even verder.. ik ga seffes feesten en genieten van het rijkelijke bier.. even buiten het gefikfak.. mensen discussier etc en doe maar op.. maar het leven is ook genieten..

Toedeloe

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 13 juli 2003, 13:30   #225
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De B.U.B. kant zich tegen de regionalisering van de wapenuitvoer.

Zoals uit ons programma duidelijk blijkt willen wij de bevoegdheid buitenlandse handel VOLLEDIG op nationaal niveau met decentralisatie op basis van de negen provincies.
Hans1 is offline  
Oud 14 juli 2003, 21:20   #226
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De B.U.B. kant zich tegen de regionalisering van de wapenuitvoer.

Zoals uit ons programma duidelijk blijkt willen wij de bevoegdheid buitenlandse handel VOLLEDIG op nationaal niveau met decentralisatie op basis van de negen provincies.
Regionalisering van de wapenuitvoer.
Plots komt er een vlaamstalige minister op buitenlandse zaken, hoe zal hij dan omgaan met akkefietjes ivm wapenleveringen ? Hij zal zijn handen wassen in onschuld, dat is mijn vermoeden, of dat zal het excuus zijn.
Na het splitsen van België, gaan we nu ook de ethische zaken splitsen.
Ik raad alle separisten aan Lof der zotheid van Erasmus te lezen....

coosie is offline  
Oud 14 juli 2003, 23:15   #227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plots komt er een vlaamstalige minister op buitenlandse zaken, hoe zal hij dan omgaan met akkefietjes ivm wapenleveringen ?
Wat is dat voor een taal, dat "Vlaams"? En die minister, is dat dan een West- of Oost-Vlaming?

Ik dacht dat de taal van de Vlamingen het Nederlands was...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 juli 2003, 23:16   #228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buitenlandse handel nationaal maar gedecentraliseerd over de negen provincies... Dat moet u dan toch even uitleggen!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 juli 2003, 23:48   #229
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Plots komt er een vlaamstalige minister op buitenlandse zaken, hoe zal hij dan omgaan met akkefietjes ivm wapenleveringen ?
Wat is dat voor een taal, dat "Vlaams"? En die minister, is dat dan een West- of Oost-Vlaming?

Vuile belgicist!!!!!! Vlaanderen is het volledig Nederlandstalig deel van belgië!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Patriot! is offline  
Oud 15 juli 2003, 18:32   #230
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nederlandstalig dan.
En geen antwoord op mijn vraag...

coosie is offline  
Oud 16 juli 2003, 23:35   #231
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

België is veel te klein (evenveel inwoners als Londen) om in deeltjes voor te stellen aan buitenlandse investeerders. Wel moet elke provincie in de algemene nationale voorstelling zichzelf kunnen verdedigen wat vandaag onvoldoende het geval is, maar niet ten koste van de andere, wat vandaag wel het geval is.

Onze herfederalisering van buitenlandse handel met provinciale decentralisering is dus een combinatie van globaliteit en diversiteit zonder een provincie te vergeten en zonder nadelige concurrentie (wel voordelige), want de provincies zullen elkaar meer respecteren dan de gewesten onderling.
Hans1 is offline  
Oud 18 juli 2003, 14:21   #232
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Nederlandstalig dan.
En geen antwoord op mijn vraag...
De wapenhandel wordt net geregionaliseerd opdat geen Vlaming er nog ooit iets over te puppelen zal hebben.
Ik dacht trouwens dat Louis Michel nog altijd minister van buitenlandse dinges was en hij trok zich toch al nooit veel aan van het Vlaamse verzet tegen wapenleveringen. Van iets anders trouwens evenmin.
Vlamingen hebben ondertussen wel geleerd dat ze er niets aan kunnen veranderen als de Walen hun wapens willen uitvoeren naar eender waar. Zelfs niet als de regering er over valt.
Oud 19 juli 2003, 22:34   #233
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België is veel te klein (evenveel inwoners als Londen) om in deeltjes voor te stellen aan buitenlandse investeerders. Wel moet elke provincie in de algemene nationale voorstelling zichzelf kunnen verdedigen wat vandaag onvoldoende het geval is, maar niet ten koste van de andere, wat vandaag wel het geval is.

Onze herfederalisering van buitenlandse handel met provinciale decentralisering is dus een combinatie van globaliteit en diversiteit zonder een provincie te vergeten en zonder nadelige concurrentie (wel voordelige), want de provincies zullen elkaar meer respecteren dan de gewesten onderling.
Ik denk dan toch dat je eens wat vaker in de economische literatuur moet duiken Hans. Voorbeelden:

Prato, Italië
Sillicon Valley, CA USA
Sillicon Alley, NY USA
Ruhrgebied, DUI
Aalsmeer, Holland
Singapore, SI
Noorwegen,
Zweden,
Finland,
Denemarken

Dit zijn toch landen en gebieden die uiterst veel buitenlandse investeerders aantrekken zonder problemen
Oud 20 juli 2003, 14:32   #234
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Die eerste gebieden maken deel uit van een groter land en de andere landen zijn bijna allemaal groter dan België.

Je kan natuurlijk de belangrijkheid van Estland nastreven...

Spannend !
Hans1 is offline  
Oud 26 juli 2003, 17:28   #235
zillox
Burger

zillox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Tsss.. singapore is een wereldstad. Denk jij dat een investeerder weet waar Genk of Vorst ligt met zijn autofabrieken. België moet samen blijven, anders komt er niemand meer. Wie wilt er nu investeren in een land dat pas gesplitst is.... tss mensen, flamiganten, denk eens na voordat je iets zegt.
zillox is offline  
Oud 26 juli 2003, 17:28   #236
zillox
Burger

zillox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Tsss.. singapore is een wereldstad. Denk jij dat een investeerder weet waar Genk of Vorst ligt met zijn autofabrieken. België moet samen blijven, anders komt er niemand meer. Wie wilt er nu investeren in een land dat pas gesplitst is.... tss mensen, flamiganten, denk eens na voordat je iets zegt.
zillox is offline  
Oud 26 juli 2003, 17:37   #237
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zullen we het nog eens hebben over de regionalisering van de wapenhandel, nu is gebleken dat vlaanderen nog meer wapens uitvoert dan wallonië, of dat het vlaams aandeel in de wapenhandel meer aan het stijgen is dan het waals. Die hypocrieten !

coosie is offline  
Oud 26 juli 2003, 17:37   #238
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zullen we het nog eens hebben over de regionalisering van de wapenhandel, nu is gebleken dat vlaanderen nog meer wapens uitvoert dan wallonië, of dat het vlaams aandeel in de wapenhandel meer aan het stijgen is dan het waals. Die hypocrieten !

coosie is offline  
Oud 27 juli 2003, 10:16   #239
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Dan wordt het opeens heel stil bij de flaminganten. Zelfs superflamingant Eric Doncker in het Belang vond dit zo hypocriet.
Hans1 is offline  
Oud 27 juli 2003, 10:23   #240
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meneer of mevrouw de hypocriet, heeft u voor de volledigheid ook even opgezocht om wat voor materieel het bij de Vlaamse wapenhandel ging? Waarschijnlijk niet, het ging over nachtkijkers, radars en dergelijke meer, het gaat hier dus over hoogtechnologisch materieel dat niet voornamelijk dient om te doden en te verwonden maar vooral nuttig is bij strategische zaken. Overigens wordt dit hoogtechnologisch materieel niet aan landen zoals Saoudi-Arabie, Nepal, Afghanistan en de Zuid-Amerikaanse landen uitgevoerd waar de interne toestand zeker niet verantwoord om er wapens naar uit te voeren. Wallonie vindt het daarentegen geen probleem om net naar die landen, machinegeweren die enkel kunnen gebruikt worden om te doden of zeer ernstig te verwonden, uit te voeren. Dat spelletje zal Wallonie nu perfect kunnen blijven uitvoeren, het staatsbedrijf FN hoeft zich alvast geen zorgen meer te maken, de mensen in afghanistan en Nepal daarentegen... Vlaanderen voert helemaal niet meer wapens uit dan Wallonie, het aandeel is welliswaar gestegen maar het gaat hier niet over dodend materieel maar wel over hoogtechnologisch zaken zoals een nachkijker, hebt u ooit al iemand neergeknald met een nachtkijker misschien?

Ik ben niet tegen regionalisering maar ik vrees dat de regionalisering van de wapenhandel problemen gaat stellen in Wallonie omdat de wapenhandel daar niets in de weg meer zal gelegd worden om wapens naar eender wie of wat uit te voeren.
alpina is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be