![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste vriend, u antwoordt niet. Wat heeft dit nog te maken met Waalse solidariteit? U kan eenvoudigweg niets meer verzinnen en probeert dan maar de discussie af te leiden, in de hoop dat ze snel verzandt.
Wel, ik vraag het u nogmaals: Waalse solidariteit: wanneer, hoe, in welke mate?
![]() |
#82 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
2. Voor de mensen met een "pillebout" verstand, die beseffen dat het tot de 60'er jaren voor Wallonië veel beter ging (oa met steenkool), en er aldus meer geld de staatskas binnenvloeide, waar ook VL van profiteerde: ja Wat die BS betreft, ik geef twee keer cijfers, en het resultaat erop zijn twee/drie pagina's zever, tja ![]()
Opgepast: under construction: mijn Belgisch-nationalistische website Laatst gewijzigd door amydal : 8 april 2006 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Partijlid
|
![]() de ketel, de pot, "zwart",
![]()
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er geen sociale zekerheid was, als de belastingen onafhankelijk waren van het inkomen, en als quasi alle investeringen in Wallonië gebeurden, wat schiet er dan nog over van uw "en er aldus meer geld de staatskas binnenvloeide"?
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 8 april 2006 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Vreemdeling
|
![]() Lieve mensen,
Laten we er alstublieft geen doekjes rond winden. Als het marginaal aandeel van Waalse toeristen aan onze kust na ettelijke berichten het enige te vinden voorbeeld van Waalse solidariteit is, dan is het voor mij wel duidelijk dat die solidariteit er gewoonweg niet is. Daarmee heb ik niet gezegd dat het niet mogelijk is dat ze er nooit was, maar dat vind ik eigenlijk niet zo relevant, want de periode waarover we dan eigenlijk mogen spreken is die na de staatshervormingen. Want hoe kun je solidariteit tussen landsdelen meten voor 1970, toen België nog een unitaire staat was? Waren er toen al gescheiden statistieken? Ik denk het niet. De solidariteit zou dus moeten voorgevallen zijn na 1970 en met mijn historische kennis is het zo dat er dan bitter weinig voorbeelden te vinden zijn. Tenzij je een dame blanche op de dijk van Knokke als solidariteit ziet? Dan is mijn survivalweekend in de ardennen meteen ontwikkelingshulp of wat? Kom nou. PS: Prettig kennis te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Dat "Jannes Huul" zijn cijfers ook van voor 1991 zijn, zullen we bij deze maar even negeren... Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() insgelijks ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Je bent toch een studentje, of niet beste Tantist?
Ieder Waal die werkt en belastingen betalt is solidair met jou. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk ben ik maar een onnozelaar. Jouw post is te belachelijk om erop te reageren, maar ik kon het weer niet laten, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok... we zijn dus 5 pagina's ver en tot nog toe GEEN voorbeelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() Waarom is het belachelijk? Een Waal die werkt en belastingen betalt is solidair exactly zoals een Vlaming die werkt en belastingen betalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, tot nu toe hebben we dus 6 voorbeelden van ‘Waalse’ solidariteit met Vlaanderen, hoewel Tantist er daar kennelijk geen enkel van gelezen heeft.
a. Allerlei sociale rechten en algemeen stemrecht zijn er gekomen dankzij de inzet van de gedreven Walen. (Jaani_Dushman) b. Bij de Mars op Antwerpen in 1963 stapten een paar honderd Waalse regionalisten mee uit solidariteit met de flaminganten. (Jaani_Dushman) c. Het toerisme aan de Vlaamse Kust. (Everytime) d. De provincie die proportioneel gezien het meeste transfers naar de rest van het land stuurt, is een Waalse provincie: namelijk Waals-Brabant. (Amydal en Patriot!) e. Voor de mensen met een "pillebout" verstand, die beseffen dat het tot de 60'er jaren voor Wallonië veel beter ging (oa met steenkool), en er aldus meer geld de staatskas binnenvloeide, waar ook VL van profiteerde: ja (Amydal) f. Ieder Waal die werkt en belastingen betalt is solidair met studenten, werklozen,... (restons courtois) Ik zou er nog een zevende aan willen toevoegen: in Wallonië was een enorme concentratie aan verzetsstrijders in de tweede Wereldoorlog, meer dan in Vlaanderen, die er mee voor gezorgd hebben dat heel België bevrijd werd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het begrip "netto geldstroom" is te moeilijk voor jou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila! We zijn op dreef!
Nog eentje. Door de weigering van de Walen om een tweetalig statuut voor België te accepteren (je weet wel, dat huidige BUB-standpunt), is Vlaanderen (met uitzondering van Brussel) ééntalig Nederlands. Dit heeft de verfansing van Vlaanderen vertaagd. |
![]() |
![]() |