![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In verscheidene posts heb ik reeds aangeveven dat ik een depressie-patiënt ben. Zeggen dat ik waarschijnlijk niet alleen ben is een understatement.
Aan de gevoelsgenoten deze oproep: Laat je kennen, kom uit je kot. Je bent niet alleen, uitwisseling van gedachten kan tijdelijk soelaas bieden. Ik heb over deze queeste een gedicht geschreven waarin een sprankel hoop kan ontwaard worden, welk ik via een privé-bericht aan een van de forumgenoten heb gestuurd. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik het wel openbaar zou maken. Iemand op dit forum heeft me over de schreef getrokken en hier is het dan: onwetend zoekend naar het licht niet gevraagd, toch gekregen het zieleduister eindigend, verlegen ontwaar ik een vriendelijk gezicht romantiek, al jaren het minste goed nieuwe impulsen, nieuwe moed maken de psyche iets gezonder peinzend; wat is het dat ik wil blijft mijn atmosfeer nog een hele tijd kil en toch ben ik verheugd met dit wonder teerke
"L'enfer, c'est les autres." (Jean Paul Sartre) Laatst gewijzigd door Teerke : 4 april 2006 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik werk zelf ook en hoewel er dagen zijn dat het werken me zo zwaar valt dat ik overweeg om met mijn werk te kappen, gaat het over het algemeen wel heel goed. Ik vind het zelfs soms vreemd. Als ik op mijn werk kom is het meestal alsof ik een deur achter me sluit, eventjes alleen maar de werkende Tara ben. Ik zit daar soms te lachen en zot te doen, de clown uit te hangen. Het gebeurt zelfs vaak dat ik daarin wat overdrijf. Ik ben in feite mijn evenwicht kwijt en tegen dat ik gedaan heb met werken ben ik al mijn energie kwijt en tuimel ik vaak helemaal de dieperik in. Van het ene op het andere moment is het helemaal gedaan en ik glij ik weer helemaal weg. Laatst zei iemand tegen me: "je batterijen zijn plots leeg zeker?" Zo voelt het idd ook sinds ik depressief ben. Dan moet ik me terug trekken, weg van de mensen die mijn aandacht vragen want ik kan dat niet meer opbrengen. Sommige avonden zit ik dan zo diep dat ik er niet meer ik slaag om helder te denken en om normaal te reageren. Dan kruip ik ook het liefst in mijn bed nadat ik een pilletje met wat drank genomen heb, zodat ik zeker in een diepe slaap val, ver weg van de wereld. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn eigen gedichtje:
Is er niemand die kan luisteren zal ik altijd moeten fluisteren mijn tranen zullen blijven vloeien en waar ze vallen zullen rozen bloeien ik wil leven naar iets streven maar ik voel me dood en er is niemand die me hoort
![]() |