![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1061 |
Europees Commissaris
|
![]() ik begrijp dan toch niet als het een beroep is waar veel vraag naar is dat er quasi geen opleidingen meer voor bestaan. Of is het niet meer interessant om te kiezen voor deze job? Het kan dan wel zijn dat men gegarandeert werk heeft maar als dat werk niet genoeg oplevert voor de werknemer (te weinig betaald, quasi geen vrije tijd, ...) is het eigenlijk wel een beetje logisch dat er niemand nog voor kiest en dat er dus, door gebrek aan studenten, op den duur geen opleidingen meer rond wordt aangeboden.
Verder oogst men nu een beetje wat men heeft gezaaid. Toen ik nog naar school ging was werken met de handen "te min". En wat zijn de ambitieuze perspectieven voor iemand die voor zo'n beroep kiest? twee halftimers kosten meer als één fultime. daarbij komt dat halftime werken in het huidge systeem voor de halftimer zelf helemaal niet loont. Dus moet het aanvaardbaar gemaakt worden Werkgelegenheid aanzwengelen, de economie aanzwengelen, België interessant maken als land om in te investeren zodat bedrijven hier een vestiging openen ipv elders. Een degelijk en adequaat bestuur is daarbij essentiëel (geen bestuur zoals we dat ik het debacle DHL meegemaakt hebben); een reductie van de werknemerskost hoort daar eveneens bij. Een stijging van de werknemerskost zal eerder het tegenovergestelde veroorzaken. Of meer koopkracht?.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1063 |
Europees Commissaris
|
![]() De lonen zijn al jaren (veel jaren zelfs) bevroren. Wat index en zo maar daar stopt het. Dus de openbare functie's hebben de privé ondertussen ruim ingehaald.
Het is waar dat je eender welke stiel mag leren, je zit aan die loonbarema's vast. Maar een stiel leren is slechts een aanloop naar een zelfstandig onderneming, dat is feitelijk de essentie van een stiel leren. Dan kan ik je echter sommen opnoemen die ik niet hier wil zien verschijnen, menig minister zou zich op slag een arme sukkelaar kunnen voelen. Maar dat is volledig een eigen invulling van je stiel. Zoals alles is dat niet voor iedereen. Bekijk het een beetje als een leerling schilder (artiest) die nadien zelf zijn schilderijen aan de man brengt. Zijn leertijd duurt tot hij zijn meester kan overtreffen of minstens evenaren. Zo moet je een stiel kunnen bekijken. Moest jij doorgezet hebben en nu schrijnwerker zijn met eigen atelier. Jamaar je zou nogal wat anders verdienen hoor! Vanaf dat moment ben je immers "buiten loon categorie" en zijn er geen barema's meer. Door hogere lonen, kan men de economie serieus laten aanzwengelen... Of meer koopkracht?.... Enkel als je producten niet duurder worden, hetgeen weinig waarschijnlijk is als je de kosten voor bedrijven laat stijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 |
Europees Commissaris
|
![]() u denkt dus dat onze loonkosten nog niet hoog genoeg zijn? Of gaan hogere lonen geen hogere loonkosten meebrengen en zo niet, hoe gaat U dat doen?
Allemaal goed en wel maar we zitten in een situatie waar meer mensen in het zwart aan het klussen zijn "onder" de prijs dan dat er zelfstandigen met personeel "ingeschreven" rondlopen. Iedere euro die buitengaat moet ook eerst binnenkomen hé! Onze leerkracht houtbewerking beweerde dat maar ik zie niet waarom hij daarvoor zou liegen (zou zelfs een beetje tegen zijn eigen winkel zijn). Ikzelf heb voor die avondschool gekozen omdat het me interesseerde om zelf een kaske in elkaar te kunnen bricoleren. Het eerste jaar is het algemene houtbewerking zoals verbindingen maken, frezen enz... Het tweede jaar moet men kiezen tussen meubelmaken of schrijnwerk. Degenen die het deden als hobby kozen meestal meubelmaker, degenen die er voor kozen als toekomstig beroep kozen eerder schrijnwerker. De opleiding is eigenlijk drie jaar algemeen en dan nog eventueel een of twee jaar er bij om zowel als meubelmaker als als schrijnwerker aan de bak te kunnen komen. Het loon als men begint draait bij heel wat bedrijven rond de 1000 euro. Als men het dan beu is bij een bedrijf en op zoek gaat naar een ander bedrijf en tijdens de sollicitatie vraagt de werkgever wat je hebt moeten doen op je vorig werk dan kan je meestal enkel maar zeggen dat je tapkes hebt ingestoken. Is niet echt veelzeggend niet? Maar is in mijn ogen wel een reden om dat beroep niet te kiezen (en zo ontstaan dan "knelpuntberoepen" Als ik zie dat de ondernemers zoveel interims aan de slag kunnen houden, zie ik het eerder als: zoek eerst eens vaste mensen, die zijn een stuk goedkoper en kunnen beter betaald worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed, zal hier even halt houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik merk dat haast alle bouwvakkers overuren moeten doen, er zijn er gewoon te weinig en er is veel werk. hoe zie je de 32-urenweek realiseerbaar voor zelfstandigen? of is dit alleen bedoeld voor werknemers?
![]() |
![]() |
#1067 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
mentale minderwaardigheid kiest men dus zelf en is niet iets dat men bij de geboorte meekreeg. dat jij over zo n uitspraak struikelt en ze letterlijk neemt hoef ik me niet aan te trekken daar je niet lid bent. Ik vertegenwoordig enkel de leden v vws. je leest bovendien selectief . ik verdedig me slechts maar ja dat mag van lutifer de heilige die nooit iets verkeerd doet ook niet he ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 |
|
![]() die laatste post van superstaaf vind ik toch ook wel zeker relevant hoor. om niet te zeggen de meest waardevolle van de niet armen hier aanwezig.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1071 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oude koeien?
![]()
![]() |
#1072 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1073 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1074 |
|
![]() en jij wat constructief is zeker
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 |
|
![]() pas dat om te beginnen dan zelf toe.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan iedereen, nogmaals, de thread hier heeft als titel: "op zoek naar werk". Kobaf en ik bereikten daarmee een voor alle partijen aanvaardbare compromis. Gelieve dus bij het thema te blijven a.u.b.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar karma als ik zeg dat onze overheid zelf knelpuntberoepen in stand houdt,zelf creëert dan wil dat toch iets zeggen hé verantwoordelijkheden afschuiven op de rug van de kleine man hé
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 10 april 2006 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1080 |
Gouverneur
|
![]() uw venijnige reactie bewijst alleen maar debbie dat iets in jou het ook moeilijk heeft met dat gescheld en verrader noemen van mensen die eerst strijdmakkers waren. Wake up en stop met ne leider te volgen. Voor mij is internetsnelweg dicht voor vandaag. Karma ik lees wel nog je postings over het onderwerp verder. succes ermee.