![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij daarenboven logisch dat de besteding en resultaten van de transfers duidelijk en toegankelijk zijn voor iedereen. En ja, enige mate van dankbaarheid zou niet misstaan. Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwacht je ook een bedankje van 'ontvangers' uit eigen regio?
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Financiën, geld, etc. staan in feite slechts als symbool voor geleverde arbeid. Citaat:
Echte solidariteit is vrijwillig. Ook de solidariteit binnen ons land kan je een soort vrijwilligheid toedichten. Als volwassen burger ken je de condities waaronder je in dit land kan leven en werken. Daar hoort (jammer genoeg) een fikse belasting op arbeid bij, dewelke inderdaad soms nogal ondoorzichtig en onvoorzichtig herverdeeld en besteed wordt. Wanneer jij dan als volwassen burger beslist hier te blijven wonen en werken, dan implicieert dat de facto een enigszins vrijwillige onderwerping aan de solidariteitsmechanismen zoals ze in onze staat geïnstitutionaliseerd zijn. Citaat:
Meer zelfs: de burgers behoren gelijkelijk het recht te hebben om souverein bij meerderheid te bepalen hoe het geld besteed wordt. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 april 2006 om 16:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Voor wie de kosten-baten-analyse van staat en beleid niet goed uitvalt, kan steeds van zijn recht op secessie gebruik maken (mits voldoende gelijkgezinden) of het simpelweg afbollen en elders zijn geluk beproeven. Citaat:
Ik wijs er enkel op dat de flaminganten met hun secessie enkel de geldzak van een minderheid proberen te vullen. Zolang een meerderheid van Vlamingen meent dat zijn geldzak best gebaat is bij België, dan moet België blijven. Wat meer is: zelfs als een minderheid meent bij België financiële of andere baat te hebben, dan mag die minderheid toch proberen haar buit veilig te stellen, net zoals nu een minderheid van splitsende flaminganten probeert omhaar fantasmagorieën door te drukken. Eens het er echter op aankomt om ideetjes in beleidsdaden om te zetten, behoort de meerderheidsregel te gelden. Zoniet zijn we ondemocratisch bezig, en dat wil jij toch niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die aanpak kan ook geprobeerd worden: het probleem totaal negeren.
Citaat:
Als een deel van het land solidair is met het andere, maar het andere wil steeds meer geld, territorium,... van de ander of het ambeteert die andere, dan vind ik dat niet echt getuigen van solidariteit. En het is vooral die solidariteit waar ik achter aas, want ik weet ook wel dat Wallonië financieel nooit heeft afgedragenaan Vlaanderen. Als je een bedelaar 10 euro geeft, en hij pikt daarna je portefeuille of geeft je een trap in de kont, dan noem ik dat niet normaal. Voor een belgicist is dat blijkbaar evident.
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie niks heeft kan niet solidair zijn met wie wél heeft. Tenzij jij een schietgebed of dankbetuiging als wederkerigheid voldoende vindt............ ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je konklusie is dan ook gebaseerd op een foutief, onvolledig en onnauwkeurig beeld i.p.v. op harde feiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo hebben we er van jou ook enkele gelezen vandaag.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Wallonië heeft wel iets: Wallonië heeft een politiek, heeft een cultuur, heeft ook Vlamingen wonen op hun grondgebied. Wallonië heeft ook een verleden, waarin het rijker was dan Vlaanderen dat niets had, maar toen ook nog "solidair" was, in onze terminologie heet dat dus geldstromen. En ook toen was Wallonië niet solidair met het woord en daad, niet enkel met de geldbuidel. Geld, geld, geld...
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Pardon, maar dit is grof. Uw medebelgicisten zitten hier aan de vreselijkste duimzuigerij te doen ooit op dit forum vertoond en een parallel die er zo op zit, wordt door een van die belgicisten dan effe afgebroken. Pardon, maar ik heb me serieus in u vergist, ik dacht dat u veel eerlijker was. Quod non...
![]() |
#134 |
|
![]() En niet alleen van hem...
![]() |
#135 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door amydal : 10 april 2006 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje Iedereen weet dat er in Vlaanderen een mestoverschot is. Ziehier de Waalse 'solidariteit' ----------------------------- Vlaamse mest blijft in Wallonië verboden Wallonië stuurde begin februari een Vlaams transport van bodemverbeterende producten terug. Het Waals Gewest nam deze beslissing, verwijzend naar het totale verbod op invoer van mest uit Vlaanderen. Vlaams landbouwminister Dua wees er haar Waalse collega nochtans op dat er een duidelijk verschil is tussen de uitvoer van mest en de uitvoer van bodemverbeterende producten. Wat dit laatste product betreft, gaat het niet om afvalproducten maar om bodemverbeteraars. Zij zijn volledig conform met de Europese reglementering, ze worden door de federale overheid als dusdanig erkend en worden ook naar andere landen (o.a. Frankrijk) geëxporteerd. Na het overleg met Waals minister van leefmilieu Forêt werden reeds een aantal maatregelen genomen. De melding van transporten van mest (ruwe en dikke) worden ondertussen geweigerd, omdat dit geen duurzame oplossing is voor het Vlaams mestprobleem. http://http://www.demolenaar.nl/arti...ow.asp?id=1044 -------------------------http://http://www.vacvzw.be/vacweb.n...ent&AutoFramed Mestexport In principe mogen kippenmest en verwerkte mest n aar Wallonië worden geëxporteerd. De mestbank verzet zich ook niet tegen deze exporten aangezien dit conform de Europese regelgeving is / zou zijn Meermaals werd echter vastgesteld dat in Wallonië dergelijke in Vlaanderen goedgekeurde exporten als illegale importen worden geverbaliseerd. Blijkbaar moet daarover nog eens duidelijk gecommuniceerd worden op federaal niveau Soortgelijke feiten doen zich ook voor waar dierlijke mest van het eigen bedrijf naar eigen gronden wordt gevoerd die in het Waals Gewest gelegen zijn. Wettelijk is dit toegestaan, maar vooral in Henegouwen schijnen bepaalde grensgemeenten de eigen politie op pad te sturen om dergelijke transporten op te sporen Finaal loopt dit op een sisser af, hoewel het reeds enkele keren voorgevallen is dat de tractor voor dagen ‘aan de ketting’ ging ---------------------------------- Wij moeten solidair zijn met hun werklozenoverschot maar omgekeerd hola momentje Ons geld stinkt niet maar onze mest wel!
Vlaanderen onze thuis. ... ![]() Laatst gewijzigd door Tjolder : 10 april 2006 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
We weten wat dit betekent wat betreft argumentatieve slagkracht.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Partijlid
|
![]() Ik heb mijn archief eens aangesproken, en zie, zo kan ik er ook uit mijn hoed toveren:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door amydal : 10 april 2006 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Tja, daarvan hebben we in dit onderwerp van uw kant wel genoeg gezien. Pittig detail: je hebt niet eens toegelicht waarom het niet opgaat, dus wat die argumentatieve slagkracht betreft... Wreed de moeite!