![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1281 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Vrijheid mag niet voorwaardelijk zijn. Vandaar dus een bedrag in geld.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1283 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1284 | |
|
![]() Citaat:
Heeft iedereen volgens jouw ( zonder uitzondering ) recht op een menswaardig bestaan of niet ? ik moet alleen maar ja of nee hebben op die vraag hoor is toch niet veel gevraagd he mss vervelend maar ik vind dat ik je moet vragen om rechtuit en ronduit zonder omwegen kleur te bekenen in dit voor vws toch wel zeer fundamentele standpunt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is er basisbehoefte aan ondernemen? Hoe is de keuzevrijheid qua menu een basisbehoefte? Je bent vrij; je hebt een dak boven je hoofd, eten en persoonlijke verzorging, en verder doe je en laat je wat je wil. Wil je gaan werken voor meer lux, fine. Willje niet gaan werken, ook fine. Perfect wat jullie beogen dus: een garantie op invulling van de basisbehoeften, zonder voorwaarden. Tenzijjje me nu gaat vertellen dat jullie meer willen dan die basisbehoeften en dat jullie ook luxe willen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1286 |
|
![]() het leefloon is te laag om de baisbehoeften te dekken. vraag dat maar aan ervaringsdeskundigen. tenzij de huren zouden dalen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1287 | |
|
![]() Citaat:
![]() nu moet ik even gaan liggen lol
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1288 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1289 | |
|
![]() Citaat:
toch niet zo moeilijk he ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1291 |
|
![]() juist ja. en ik zeg dat het te laag is. heb een heel spartaanse levenstijl en voor mij was het te weinig. heb er jaren van "geleefd"
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En leg me daarna eens uit hoe ondernemen een basisbehoefte is ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1293 |
Europees Commissaris
|
![]() Gemerkt, titel is veranderd. Met dank aan de moderator, Tronca.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1294 | |
|
![]() Citaat:
het recht op vrij ondernemen is onrechtstreeks een basisbehoefte, zonder dat recht is er geen vrijheid en rest er enkel slavernij aan degene die met het recht op ondernemen gepriviligeerd zijn. En dat is tegen mijn liberale princiepes. en vrijheid is de eerste basisbehoefte. een basisbehoefte die voor mij als liberaal in hart en nieren zelfs voorgaat op recht op eten en huisvesting enz.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vertel je net dat er geen slavernij is, aangezien je verder absolute vrijheid hebt. Je kiest zelf of je wil werken of niet, niemand die jou daarop een opmerking maakt. De inlossing van basisbehoeften zoals hierboven beschreven is onvoorwaardelijk. Je hebt dus vrijheid en zij die ondernemen hebben je an sich niets te eisen. Als je werkelijk een discussie over basisbehoeften wil doen, dan zou ik Maslow en zijn piramide eens opzoeken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 |
Europees Commissaris
|
![]() Maslow, Abraham Harold (Brooklyn, New York, 1 april 1908 – Menlo Park, Calif., 8 juni 1970), Amerikaans psycholoog, behoort – met o.a. Gardner Murphy, Carl Ransom Rogers en Gordon Willard Allport– tot de pioniers van de zgn. humanistische psychologie, die zich vooral afzet tegen het behaviorisme enerzijds en tegen de psychoanalyse anderzijds. Maslow promoveerde in 1934 aan de universiteit van Wisconsin en was van 1935 tot 1937 verbonden aan Columbia University in New York. Daarna was hij associate professor aan Brooklyn College (tot 1951) en vervolgens hoogleraar en president van de psychologische faculteit van Brandeis University. Hij kreeg tijdens zijn leven veel erkenning en was o.m. voorzitter van de American Psychological Association.
1. WERK Maslow geldt als een realistisch georiënteerd persoonlijkheidstheoreticus, die vooral zijn theorie van de menselijke motivatie centraal stelde. Hij ontleende aan Kurt Goldstein diens holistische benadering en beklemtoning van de behoefte tot 'zelf-actualisering' van de mens. Voorts gaat het bij Maslow ook om de onderlinge wisselwerking van en een samenvattende visie op alle aspecten (lichamelijke en psychische, individuele en algemeen menselijke, erfelijk bepaalde en verworven factoren, primitieve en verfijnde, 'lagere' en 'hogere', goede en slechte strevingen), zodat zijn visie op de mens holistisch-integratief wordt genoemd. In Maslows theorie speelt de hiërarchie van behoeftenbevredigingen en van een rangorde van overheersende motieven en van waarden een grote rol. 2. BETEKENIS Maslow baseerde zijn theorieën op slechts weinig werkelijk onderzoek, meer op 'pilot studies' en o.a. op de biografieën van ca. vijftig zeer bekende, succesvolle historische persoonlijkheden. Hoewel theoretisch vrij zwak, is zijn werk in vele opzichten verfrissend geweest en inspirerend voor een grondig en meer objectief onderzoek door een aantal beoefenaars van de humanistische psychologie. WERK: Motivation and personality (1954, 21970; Ned. vert.: Motivatie en persoonlijkheid, 1972); Toward a psychology of being (1962, 21968; Ned. vert.: Psychologie van het menselijk zijn, 1972); Religions, values and peak experiences (1964; Ned. vert.: Religie en topervaring, 1972); The psychology of science: A reconnaissance (1966); The farther reaches of human nature (1971; postuum). Microsoft ® Encarta ® Encyclopedie Winkler Prins © 1993-2004 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrij ben je, dat heb ik je al gezegd; om vrij te zijn is ondernemen geen conditio sine qua non (anders zou dat willen zeggen dat je niet vrij kan zijn zonder te werken, hetgeen behoorlijk lijnrecht ingaat tegen wat je tot hiertoe zitten zeggen hebt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1300 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |