![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou een grote groep mensen (meerderheid van het volk) minder in staat zijn om lange termijn projecten te realiseren dan een zeer kleine groep mensen (200 volksvertegenwoordigers, of realistischer: enkele 10-tallen in de partijbesturen)? Het tegendeel is waar: hoe kleiner een groep machthebbers, hoe meer haar beslissingen beïnvloed zijn door zaken zoals eigenbelang en vriendjespolitiek. Citaat:
Inderdaad. Daarom dat er democratie moet zijn: het volk regeert. Dat kan enkel als er een bindend referendum op initiatief van dat volk als recht bestaat. Als politici hun mandaat beschamen, dan kan het volk hen terugfluiten en hun maatregelen tenietdoen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga volledig akkoord met Erw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dus niet met feiten staven dat 'een meerderheid van het volk voor "winst op korte termijn" zal stemmen' Wat ik wél met feiten kan staven: een meerderheid van politici kan makkelijk voor "verlies op lange termijn" stemmen. Dat bewijst onze enorme staatsschuld. En wat erger is: dat verlies op lange termijn, wordt betaald door de burger, hoewel de put door een politieke elite gegraven werd........
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 april 2006 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat het leuk is om met termpjes te gaan goochelen maar vergeet niet dat zo'n termen echt wel meer zijn dan wat modewoorden om op elkaar te kunnen inhakken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iemand op het forum die het zelfbeschikkingsrecht betwist ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik heb nooit zoiets gezegd. Ik heb jouw gevraagd aan te tonen dat de ontzegging van de vrijheid van meningsuiting in de grondbeginselen van het communisme vervat liggen. Tot nu toe heb je niks aangetoond.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar laat dit geen pleidooi zijn voor fascisme ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() Weeral die leugen ...
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
als een partij beloofd een maatregel teniet te doen, en voldoende stemmen haalt ... En als er voldoende aanhang is voor zoiets, wees maar gerust dat de opositie er als de kippen bij zal zijn om deze weg in te slaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je ergens een beetje een goeie verstaander was had je dit wel begrepen. Voor de rest slaan je argumenten tegen mijn voorstel nergens op, ik heb beter te doen dan nog zo'n kleutermentaliteit al distel te gaan bekampen, have fun nog verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
er bijna genetisch is ingebakken bij de Belgen ... Van enige zin voor verantwoordelijkheid of toekomstgericht denken is hier alvast al geen sprake ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() zie voorgaand bericht
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan voeren we een beden-systeem in of zo, niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En wat is "links" en wat is "rechts". Weer heel wat termen die te pas en te onpas worden gebruikt. Hebben we het over "economisch links", ja dan kan je fascisme met heel het corporatistisch idee links noemen. Maar in al de discussies die ik hier heb gevolgd worden links en rechts niet zo zeer in economische termen (vrije markt <-> staatseconomie en elke mogelijke tussenvorm) gebruikt maar meer als culturele norm. En dan krijgt het een heel andere betekenis. Zo is het klassieke liberalisme overduidelijk economisch rechts (vrije markt voor alles) maar is het cultureel links (niet voor een statische maatschappij maar relatief progressief). Om terug te komen op het fascisme: economisch links, ok, maar absoluut cultureel zo rechts (extreem?) als maar kan zijn. Elk nationalisme is bijna per definitie cultureel rechts omdat het uitgaat van een uitsluitingsmechanisme (eigen volk eerst in welke variant dan ook) en niet openstaat voor verandering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En ik moei me niet met de discussie over communisme. Als je per se mijn mening wil weten: communisme staat redelijk mooi op papier (als ideologie) maar helaas laten de praktijkvoorbeelden het afweten. Dus natuurlijk heb je gelijk met de stelling dat de bekende communistische regimes niet bepaald "cultureel links" te noemen zijn. Daar, nu heb ik me er toch mee gemoeid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gentenaar, Praetorian, ... Dat is het probleem met jullie commies: hypocriet tot het einde. Daarom bleef dat Sovietminkunkel zolang overeind.
![]() |
![]() |